Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:51

Wat zijn dat voor puntjes?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:54

waar ik mij vaak aan erger, als iemand een topic opent over een paard wat een wond heeft of iets dergelijks:

'we hebben de DA er al bijgehaald maar toch wil ik even jullie meningen etc'

Bokkers die dan reageren:

- 'Heb je er wel een DA bijgehaald?'
- 'Waarom heb je er nog geen DA bijgehaald?'
- 'NU een DA bijhalen!!!!'
- 'Ik zou er echt een DA bijhalen als ik jou was.'

30 bokkers die hetzelfde zeggen en die allemaal het verhaal maar voor de helft lezen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:04

Resistance schreef:

Dat doen ze vaak bij namen. Als je die namen dan Googelt vind je geen resultaten, omdat er dus een punt tussen staat. Op die manier kun je over mensen praten zonder dat het tevoorschijn komt bij zoekmachines :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:15

Kirsha schreef:
Resistance schreef:

Dat doen ze vaak bij namen. Als je die namen dan Googelt vind je geen resultaten, omdat er dus een punt tussen staat. Op die manier kun je over mensen praten zonder dat het tevoorschijn komt bij zoekmachines :=

Wat eigenlijk totaal zinloos is want Google negeert interpunctie.:+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:27

Is dat zo? Dan is het inderdaad nog dommer dan ik al dacht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:34

Kirsha schreef:
Is dat zo? Dan is het inderdaad nog dommer dan ik al dacht :+

Ja dat is zo haha.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:41

Ts met een zielluuug paard dat volgens ts minstens de symptomen van de vinkentering heeft, tips krijgen om DA erbij te halen, daar niet op ingaan of met smoezen komen, en dan niks meer laten horen hoe het met het paard gaat. Om de dag erna een leuk rijden ITP topic te openen met datzelfde paard! Zucht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:46

Mensen die liefst om de dag of dagelijks ergens een foto van hun kind, paard, hond, poes, teennagel, plaatsen. Met als hoogtepunt wekelijks een heel topic speciaal voor kind, paard, hond, poes, teennagel :+
Of in combinatie met kind, paard, hond, poes en teennagel :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:13

Dat mensen verwachten dat als ze een tip geven iemand dat gelijk zonder morren aan moet nemen, en zich er gelijk in moet storten. Anders ben je eigenwijs, penny en wil je niet veranderen :+

(Zelf geen ervaring mee, vraag niet zoveel op bokt, maar zie ik in topic)

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:50

Bokkers die elke discussie doden met het argument ''live and let live''

Ten eerste kun je dan nergens meer over discussieren;
Ten tweede is het erg belangrijk om niet alle meningen klakkeloos te respecteren, aangezien sommige meningen leed veroorzaken bij mens of dier.

Dus alle mensen die aankomen met ''live and let live, respecteer mijn mening, moet ik toch zelf weten!''
Ga a.u.b. niet op een discussieforum zitten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:54

xxxxxx2000 schreef:
Ts met een zielluuug paard dat volgens ts minstens de symptomen van de vinkentering heeft, tips krijgen om DA erbij te halen, daar niet op ingaan of met smoezen komen, en dan niks meer laten horen hoe het met het paard gaat. Om de dag erna een leuk rijden ITP topic te openen met datzelfde paard! Zucht

Wees nou gewoon blij dat die paarden op miraculeuze wijze opeens weer helemaal tot bloei zijn gekomen :+ :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:55

Elke spelfout verbeteren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:20

Spelfouten verbeteren vind ik ook zoiets; niemand maakt voor de lol spelfouten... Of het nu dyslectie is of iets anders, verbeteren en sneu over doen helpt net zo min als tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij zich niet zo aan moet stellen en op moet staan. Gelukkig voor veel mensen is er spellingscontrole.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:51

Wat ik ook vrij irritant vind is dat er weleens topics geopend worden waarin het paard verwaarloosd/mishandeld was volgens hun en dan het paard nu. Het enige wat je dan ziet is een wat mager paard of soms zelf een heel klein verschil qua spieren en verschil in vacht(winter en zomer vacht is al een heel verschil). Vind het vrij hinderlijk dat mensen op die manier naar complimenten vissen. Ik reageer dan maar niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:07

Sowieso, als je ziet hoe veel paarden er op Bokt verwaarloosd of mishandeld verklaard worden dan zijn er verdomd weinig in Nederland die wél fatsoenlijk verzorgd worden :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:16

Vientje schreef:
Sowieso, als je ziet hoe veel paarden er op Bokt verwaarloosd of mishandeld verklaard worden dan zijn er verdomd weinig in Nederland die wél fatsoenlijk verzorgd worden :+

Inderdaad of verzorgpony's die bestempeld worden als verwaarloosd/mishandeld zal de eigenaar blij mee zijn als die dat te horen krijgt.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:22

Lante schreef:
Spelfouten verbeteren vind ik ook zoiets; niemand maakt voor de lol spelfouten... Of het nu dyslectie is of iets anders, verbeteren en sneu over doen helpt net zo min als tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij zich niet zo aan moet stellen en op moet staan. Gelukkig voor veel mensen is er spellingscontrole.

Sommige spelfouten slaan echt wel alles. Ik kan me er best aan ergeren dat mensen soms niet eens de moeite nemen om op een normale manier te schrijven. Dat je een fout maakt kan ik best begrijpen, maar dat je niet een zin kan opstellen zonder in ieder woord een fout te hebben is een andere zaak. Dyslectie is een makkelijk excuus dat vele gebruiken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:25

WilmaBoy schreef:
Lante schreef:

Sommige spelfouten slaan echt wel alles. Ik kan me er best aan ergeren dat mensen soms niet eens de moeite nemen om op een normale manier te schrijven. Dat je een fout maakt kan ik best begrijpen, maar dat je niet een zin kan opstellen zonder in ieder woord een fout te hebben is een andere zaak. Dyslectie is een makkelijk excuus dat vele gebruiken.

Precies. En o wee als je er iets over zegt, want dan mag je niet oordelen over mensen met dyslexie en weet je niet wat het is om dat te hebben. Allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaring is dat degenen met échte dyslexie heel erg hun best doen om de 'schade' te beperken en degenen die het als smoes gebruiken doen er gewoon geen moeite voor. Die zeggen op alles 'ik ben dyslect, kan ik niks aan doen'. Ja, prima...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:30

Kirsha schreef:
Precies. En o wee als je er iets over zegt, want dan mag je niet oordelen over mensen met dyslexie en weet je niet wat het is om dat te hebben. Allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaring is dat degenen met échte dyslexie heel erg hun best doen om de 'schade' te beperken en degenen die het als smoes gebruiken doen er gewoon geen moeite voor. Die zeggen op alles 'ik ben dyslect, kan ik niks aan doen'. Ja, prima...

en een kleine nota erbij, een goede vriend van mij is zwaar dyslectisch en die kan, mits een beetje aandachtig te zijn, best wel een goede correcte Nederlandse zin schrijven. Dus ik vind het geeneens een excuus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:33

Niet gaan slaan maar wij hadden vroeger een dictee voor zowel Nederlands, Duits en in mijn geval alleen Engels.
Is dat afgeschaft????

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:14

WilmaBoy schreef:
Kirsha schreef:

en een kleine nota erbij, een goede vriend van mij is zwaar dyslectisch en die kan, mits een beetje aandachtig te zijn, best wel een goede correcte Nederlandse zin schrijven. Dus ik vind het geeneens een excuus...

En ik blijf er nog steeds bij dat hoofdletters en punten niets te maken hebben met dyslexie, maar puur met slordigheid.

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar dit is wel hoe het op mij overkomt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:37

Morganlefay schreef:
Niet gaan slaan maar wij hadden vroeger een dictee voor zowel Nederlands, Duits en in mijn geval alleen Engels.
Is dat afgeschaft????

Ik heb dat alleen 1 keer voor Nederlands gehad :+ Zat op een dyslexie vriendelijke school om het zo maar te noemen, lager dan een 3 konden ze niet halen (ook niet voor wiskunde) en bijna alles werd een "dyslectische fout" genoemd en telde niet mee.
Heb zelf best veel moeite om correct te spellen, maar ik had met stip het hoogste cijfer van de klas met een 8,5. Waren nog enkele 6'en, maar het merendeel kwam niet boven de 4 uit. Toen wist ik dat het dramatisch gesteld is met de spelling := Op de basisschool hadden we het regelmatig en daar haalde ik (voor mijn doen) ook echt geen goede cijfers voor.

Scholen doen er ook aan mee, iemand in klas 4 nog een testen vind ik ook belachelijk, dan hebben ze het toch niet zo erg en moeten ze niet miepen. Overigens heb ik de echte dyslectici nog nooit horen mauwen en zij kunnen ook prima spellen.

Maar om op mijn punt te komen. Mensen die te lui zijn om fatsoenlijk te typen, daar ben ik te lui voor om de berichten te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:39

Wij hadden op de basisschool wel dictees ja, maar nu op de middelbare niet nee, zelfs niet met Nederlands! Soms weleens een overhoring met Latijnse woorden, maar echt dictees? Nee, niet meer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:41

Ik had vroeger heel veel dictees, niet meer op 2 handen te tellen....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:42

Hier hadden we vroeger op de basisschool regelmatig dictee voor Nederlands en Engels, en op de middelbare voor zowel Nederlands als Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks...

Waar gaat het heen met ons schoolsysteem :+