Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kirsha schreef:Resistance schreef:Wat zijn dat voor puntjes?
Dat doen ze vaak bij namen. Als je die namen dan Googelt vind je geen resultaten, omdat er dus een punt tussen staat. Op die manier kun je over mensen praten zonder dat het tevoorschijn komt bij zoekmachines

xxxxxx2000 schreef:Ts met een zielluuug paard dat volgens ts minstens de symptomen van de vinkentering heeft, tips krijgen om DA erbij te halen, daar niet op ingaan of met smoezen komen, en dan niks meer laten horen hoe het met het paard gaat. Om de dag erna een leuk rijden ITP topic te openen met datzelfde paard! Zucht
Vientje schreef:Sowieso, als je ziet hoe veel paarden er op Bokt verwaarloosd of mishandeld verklaard worden dan zijn er verdomd weinig in Nederland die wél fatsoenlijk verzorgd worden
Lante schreef:Spelfouten verbeteren vind ik ook zoiets; niemand maakt voor de lol spelfouten... Of het nu dyslectie is of iets anders, verbeteren en sneu over doen helpt net zo min als tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij zich niet zo aan moet stellen en op moet staan. Gelukkig voor veel mensen is er spellingscontrole.
WilmaBoy schreef:Lante schreef:Spelfouten verbeteren vind ik ook zoiets; niemand maakt voor de lol spelfouten... Of het nu dyslectie is of iets anders, verbeteren en sneu over doen helpt net zo min als tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij zich niet zo aan moet stellen en op moet staan. Gelukkig voor veel mensen is er spellingscontrole.
Sommige spelfouten slaan echt wel alles. Ik kan me er best aan ergeren dat mensen soms niet eens de moeite nemen om op een normale manier te schrijven. Dat je een fout maakt kan ik best begrijpen, maar dat je niet een zin kan opstellen zonder in ieder woord een fout te hebben is een andere zaak. Dyslectie is een makkelijk excuus dat vele gebruiken.
Kirsha schreef:Precies. En o wee als je er iets over zegt, want dan mag je niet oordelen over mensen met dyslexie en weet je niet wat het is om dat te hebben. Allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaring is dat degenen met échte dyslexie heel erg hun best doen om de 'schade' te beperken en degenen die het als smoes gebruiken doen er gewoon geen moeite voor. Die zeggen op alles 'ik ben dyslect, kan ik niks aan doen'. Ja, prima...
WilmaBoy schreef:Kirsha schreef:Precies. En o wee als je er iets over zegt, want dan mag je niet oordelen over mensen met dyslexie en weet je niet wat het is om dat te hebben. Allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaring is dat degenen met échte dyslexie heel erg hun best doen om de 'schade' te beperken en degenen die het als smoes gebruiken doen er gewoon geen moeite voor. Die zeggen op alles 'ik ben dyslect, kan ik niks aan doen'. Ja, prima...
en een kleine nota erbij, een goede vriend van mij is zwaar dyslectisch en die kan, mits een beetje aandachtig te zijn, best wel een goede correcte Nederlandse zin schrijven. Dus ik vind het geeneens een excuus...
Morganlefay schreef:Niet gaan slaan maar wij hadden vroeger een dictee voor zowel Nederlands, Duits en in mijn geval alleen Engels.
Is dat afgeschaft????
Zat op een dyslexie vriendelijke school om het zo maar te noemen, lager dan een 3 konden ze niet halen (ook niet voor wiskunde) en bijna alles werd een "dyslectische fout" genoemd en telde niet mee.
Op de basisschool hadden we het regelmatig en daar haalde ik (voor mijn doen) ook echt geen goede cijfers voor.