Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:24

[urlAfbeelding][/url]
dit is 2 jaar geleden inmiddels hebben we 2de dochtertje die is net 1 jaar geworden

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:27

Innerlijk is inderdaad erg belangrijk. Maar jezelf prettig voelen en helemaal jezelf kunnen zijn als je bij je vriend bent is misschien nog wel belangrijker. Naast kleine(re) mensen voel ik me groot en lomp, zoals wel meer dames in dit topic. Voor vriendschappen maakt dat mij helemaal niets uit, maar binnen een relatie wel. Je brengt immers behoorlijk wat tijd met elkaar door, staat regelmatig naast elkaar....
Is dat oppervlakkig? Lijkt me niet, eigenlijk wijs ik de mannen namelijk helemaal niet af om hun lengte, maar omdat ik me naast hen niet prettig voel.
Helaas ben ik redelijk lang, dus mijn 'eis' was altijd dat ik zelfs met lage hakken aan niet langer wil zijn dan mijn vriend. Mijn exen waren beiden zo'n 5 cm langer dan ik, dat vond ik toen prima.
Mijn huidige vriend is 15 cm langer dan ik en sinds ik hem ken besef ik pas echt hoe fijn ik het vind om een lange vriend te hebben.

cariena1

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:32

Ik val normaal ook op langere mannen, maar de klik was er was toevallig nog schoolvriend van mijn broer geweest en binnen 2 jaar waren we getrouwd en hadden we twee kids en t gaat harstikke goed, zijn nu bezig met koopwoning om zijn bedrijf dichter bij huis te hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:39

Victory-Boy schreef:
Het leven kan raar lopen. Verliefdheid kan je niet sturen en naarmate je ouder wordt merk je dat innerlijk zoveel belangrijker is dan wat dan ook.

Victoy-Boy, hoe jong denk je dat ik ben :+ ?

Ik geloof best dat verliefdheid op iemand die je langer kent maar niet voldoet aan jouw 'ideaalbeeld' (let vooral op de aanhalingstekens) mogelijk is (mij is het nog nooit gebeurd :o ) maar ik geloof NIET in liefde op het eerste gezicht als de aantrekkingskracht er niet is. En in mijn geval betekent dit dat ik een kleinere man doorgaans niet aantrekkelijk vind ;).

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:56

Ik ben zelf ook lang, maar liefst 1.85 meter. Heb zelf ook het nadeel dat bijna iedereen kleiner dan mij is. Vroeger vond ik dat heel vervelend, tegenwoordig vind ik dat de mannen ook niet meer zo heel lang zijn. Tenminste, in mijn generatie dan.

Heb nu al 16 maanden een vriend die 2 centimeter groter is dan mij. Het scheelt dat ik nooit hakken draag, ik hou daar gewoon niet van.

Een man die kleiner dan mij is, dat gaat écht niet :') Ik vind dat echt niet staan. In mijn ogen is gewoon het ideaalplaatje dat een man of even lang is, of groter.

Als je nou échtécht iemand leuk vindt, dan maakt de lengte niet uit. Wat zegt een lengte nou over een persoon. Dalijk is het de liefde van je liefde en je laat je hem door zijn lengte gaan. :+

Maar toch zal ik wel een jongen kiezen die even lang is of langer is dan mij. Meer omdat ik ook lang ben en de verhouding er dan niet mooi uit ziet.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:07

Ik ben 1.86
Het zou mij niet echt uit maken hoe groot mijn vriend is maar het maakt eerder de jongens uit. Dat is denk ik eerder het probleem voor ons lange meiden. :P

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:09

Ik ben zelf 1,88 en zou me toch wat ongemakkelijk voelen, als de meid langer is, dan mij :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:10

Mies schreef:
Ik ben 1.86
Het zou mij niet echt uit maken hoe groot mijn vriend is maar het maakt eerder de jongens uit. Dat is denk ik eerder het probleem voor ons lange meiden. :P

Dat idee heb ik nu juist nooit... :')

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:12

Mies schreef:
Ik ben 1.86

Denk dat er veel mannen zijn die graag naast een mooie lange vamp lopen

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:15

Ik ben zelf 1.80m, maar ik voel me dus absoluut níet aangetrokken tot een kerel die kleiner dan mij zou zijn. Dan kan er het beste, liefste innerlijk ter wereld in zitten, maar lichamelijke aantrekkingskracht.... :n

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:16

missje schreef:
Mies schreef:
Ik ben 1.86

Klopt, maar ook als ze langer zijn?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:16

missje schreef:
Mies schreef:
Ik ben 1.86

Dat is denk ik misschien wel zo maar ik bedoel meer dat er heel weinig jongens zijn die een veel langere meid als vriendin willen. Dat heb ik namelijk al een paar keer meegemaakt. "Het is dat je veel langer bent anders had ik het wel geweten.."

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:17

Als je echt verliefd bent op elkaar/ van elkaar houdt, maakt de lengte toch niet uit? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:22

Maar ach, wat kan het toch leuk lopen. :D
Mijn vriend had ik in de friendzone geparkeerd vanwege zijn lengte. Gelukkig maar, nu zijn we heel gelukkig samen :j

Misschien heeft het bij mij wel geholpen dat ik nogal vanzelfsprekend met jongens/mannen bevriend raak... dan heb je toch wat meer tijd om iemand goed te leren kennen, en kijk je vanzelf door die kleine dingetjes heen.
In bed merk je er toch niks van :+

Anoniem

Sees schreef:
Relaxed, ik quote mezelf maar even, ik had het in een eerdere post namelijk ook al aangegeven hoor :D.
Sees schreef:
Relaxed, jij had het niet specifiek over je schoonzus toen je leeftijd erbij haalde. Vandaar dat ik reageer want voor mij gaat dat dus al niet op ;). Ik heb niet het idee dat mijn vijver kleiner is geworden met de jaren :D.

Zucht, laatste opmerking die ik eraan ga wijden.. Ik geef aan dat leeftijd meespeelt en noem hierbij schoonzus als voorbeeld, omdat het in haar geval zo IS. Tevens geef ik aan dat ik me voor kan stellen dat het zo is, omdat IK DENK dat de vijver waarin je vist kleiner wordt (wil je niet een man met rugzak/scheiding/kind/weet ik het wat). Dat is MIJN MENING en volgens mij mag ik die geven, net als jij.. Meteen betrek jij het op jezelf door te noemen dat jouw vijver niet kleiner is geworden en dat leeftijd bij jou niet meespeelt. Dat kan en is helemaal prima, ik heb het namelijk niet ALLEEN over jou (mijn 1e reactie was gewoon algemeen, maar jij maakt het meteen persoonlijk door je reactie), ik noem in het algemeen dat dit mee KAN spelen. IK DENK namelijk dat leeftijd van invloed is, bij jou is dit niet het geval, PRIMA!

Ik heb het idee dat jij je ontzettend aangevallen voelt omdat bij jou lengte wel belangrijk is, dat is jammer en imo niet nodig, want er is maar 1 iemand die bepaalt op wat voor mannen jij valt en dat ben jijzelf.. Of ze nou groot, klein, dik, dun, bruin of blank zijn..

Mootje1980

Ik zou nooit de liefde van mijn leven voorbij laten gaan voor die paar centimeter!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:25

Mootje1980 schreef:
Ik zou nooit de liefde van mijn leven voorbij laten gaan voor die paar centimeter!

Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:30

Geryon schreef:
Mootje1980 schreef:

Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden :P

_/-\o_

Komen we weer bij fysieke aantrekkingskracht, die volgens een aantal in dit topic niet echt een rol lijkt te spelen??

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:39

Fysieke aantrekkingskracht kan groeien. Denk ik. Liefde op het tweede gezicht?
Ik kan tegenwoordig echt niet geloven dat ik mijn vriend 2,5 jaar voorbij ben gelopen <3

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:40

cariena1 schreef:
[url[ Afbeelding ]][/url]
dit is 2 jaar geleden inmiddels hebben we 2de dochtertje die is net 1 jaar geworden

ik ben ongeveer 193!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:42

Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

Nou inderdaad dat mensen zich druk maken over zulke kleine dingen, als ie maar een grote heeft toch? :D

En dat is natuurlijk een grapje :') (want ik val niet op mannen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:43

Ik ben maar klein, dus een man is in principe altijd groter dan ik ben :)). Overigens is lengte voor mij één van de laatste dingen waar ik mij mee bezig houd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:44

knetterhard schreef:
Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

Nou inderdaad dat mensen zich druk maken over zulke kleine dingen, als ie maar een grote heeft toch? :D

Kleine banketstaven zijn voor mij inderdaad wel een no-go :\

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:45

Magrathea schreef:
knetterhard schreef:

Kleine banketstaven zijn voor mij inderdaad wel een no-go :\

Dan moet je de bakker toch maar instrueren grotere te bakken -O-.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:45

Mootje1980 schreef:

Ik heb ook de liefde van mijn leven ontmoet. Maar ik weet dat ik het met andere mannen ook leuk zou kunnen hebben :Y) Dus als jij iemand bijvoorbaat niet aantrekkelijk vindt vanwege zijn lengte en er verder zoekt en je vindt iemand anders dan kan die persoon ook de liefde van je leven zijn. Liefde is er in zoveel verschillende soorten en maten.....