Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:24

Ik blijf waar ik zit we hebben wel gekeken maar we komen op hetzelfde bedrag uit en bij sommige waren we zelfs een paar euro duurder uit met ongeveer hetzelfde pakket. Daarnaast zijn we erg tevreden over de bereikbaarheid en uitleg/duidelijkheid van onze huidige zorgverzekeraar.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:05

Ik zit op dit moment bij Zilveren Kruis Achmea(ISO/LSVb collectiviteit):
Beter af polis 97.43
Beter af plus polis* 1.00
Beter af tandarts polis* 7.35
Beter af extra pakket studenten gratis

Totaal: 105,78

Volgend jaar wordt dit 98,31.
Ik zit er echter aan te denken om van een beter af plus polis met 1 ster naar een met 2 sterren te gaan, ik draag nu vaak een bril, maar wil graag (compleet) over naar contactlenzen. Wat zijn jullie aan lenzen kwijt per maand/jaar?
Mijn zorgverzekering zou dan 102,39 worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:39

Je haalt het er nooit uit qua lenzen met die vergoeding :n mijn vriend moet ook elk jaar zelf een deel bijbetalen. Die zit op ruim 300 euro per jaar. 180 euro per half jaar voor maandlenzen. Nu heeft hij daglenzen is het nog duurder.

Ik heb alleen een bril, die mag ik straks met verhoging tot 350 geloof ik per 3 jaar. Vaders heeft uitgezocht dat ik gewoon kan verhogen bij Zilveren kruis :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:50

Lenzen haal je er inderdaad nooit uit, ik zit op 84 per half jaar, dus 168 per jaar. Het wordt 90 euro per half jaar, dus dan zit ik op 170. Ik heb nu een vergoeding van 150 per 2 jaar... Ik denk dat je beter kan kijken hoeveel je kwijt bent aan AV voor je lenzen/bril en kijkt hoeveel je vergoed krijgt en dan een overweging moet maken of je het inderdaad verzekerd of dat je het niet verzekerd, maar het 'bespaarde' bedrag opzij legt voor je lenzen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:51

Kana schreef:
Ik zit al een tijdje een beetje rond te kijken hoe en wat en wat ik wil want ik betaal nu als student 155 euro per maand. Veelte veel vind ik.

Als ik op independer kijk zie ik dat veel verzekeraars geen vrije zorgkeuze hebben, maar hoeveel merk je daar nu echt van in de praktijk?

Als je niks nodig hebt merk je daar niks van. Maar ik weet dat er veel prutsers zijn en er een aantal artsen zijn door wie ik never nooit niet geopereerd of behandeld wil worden en ook ziekenhuizen waar ik niet in terecht wil komen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:03

Bril gooi ik niet in mijn AV. Hans Anders haalt elke 3.50 van mijn rekening. En dan kan ik over 2 jaar weer nieuwe brillen uitzoeken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:21

Kana schreef:
Ik zit al een tijdje een beetje rond te kijken hoe en wat en wat ik wil want ik betaal nu als student 155 euro per maand. Veelte veel vind ik.

Als ik op independer kijk zie ik dat veel verzekeraars geen vrije zorgkeuze hebben, maar hoeveel merk je daar nu echt van in de praktijk?

Ik zit bij national academic als student, €110,90 met een deel tandarts en (beperkte) aanvullende zorg.

Dankzij dit topic ging ik kijken of ik een vrije zorgkeuze heb, en die heb ik niet. Echter heb ik daar nog nooit iets van gemerkt in de praktijk. Vrijwel elke zorggever in mijn buurt is gecontracteerd dus dat scheelt.
Je kunt opzoeken of in jouw beurt veel zorggevers gecontracteerd zijn.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:52

Oh ik meld me hier ook :)

Ik ben net ff aan het kijken, en bij de Menzis zal ik evt. 112.85 betalen en bij Zilveren kruis 118.75. Dus die valt al af. FBTO lees ik hier dus negatieve verhalen over.. Dus daar ga ik maar niet aan beginnen.

Ik zit nu al jaren bij de Menzis, en ik moet zeggen dat me dit wel prima bevalt. Ik betaal nu per maand: 122.85. Dus ik zal straks evt. 10 euro per maand lager zitten. 120 op jaarbasis.. Ideaal :D
Verder vind ik het fijn aan Menzis dat je zelf niks hoeft voor te schieten. Je krijgt pas de rekening als het al verhaalt is bij de Menzis. En je hebt keus uit vele ziekenhuizen etc.

Hebben jullie verder nog aanraders waarmee ik Menzis evt kan gaan vergelijken?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:56

Cz :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:03

Naamloos1: DSW? Vrije zorgkeuze, maar ook veel contracten dus geen rekeningen, en heldere communicatie. Je hebt ook nog De Friesland.

Voor mij vielen Achmea en CZ als te grote partijen (en dus teveel macht) af.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:04

Ik zat bij de Menzis en ben nu overgestapt naar Stad Holland.
Menzis betaalde ik 132 euro per maand (aanvullend verzekerd, maar geen tandarts)
Nu bij Stad Holland ga ik 107 euro betalen (aavullend en deel tandarts)
Menzis laatste jaar geen goede ervaringen mee qua service/vragen dus daar was ik klaar mee. Aangezien ik geen heel goed gebit heb wil ik nu wel een deel tandartsverzekering erbij!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:06

Ik zit nu bij Interpolis, collectief via Rabobank. Ik weet nog niet of ik overstap. Ben eigenlijk wel tevreden en goedkoper heb ik nog niet gevonden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:12

Morganlefay schreef:
https://www.ik.nl/

Alleen die valt weer onder Achmea

Dat klopt niet hoor. De dekking is ondergebracht bij Averéro Achmea, maar Ik valt onder Aegon, niet onder Achmea. ;)

Dit staat er op de website van ik:

Ik! schreef:
Ik! is een handelsnaam van IAK Verzekeringen BV. Deze zorgverzekering wordt u aangeboden door Ik! Verzekeringen en wordt in volmacht uitgevoerd door IAK Volmacht B.V. De dekking is ondergebracht bij zorgverzekeraar Avéro Achmea.

IAK Volmacht B.V. is een aangesloten instelling van IAK Verzekeringen B.V. en maakt deel uit van de Unirobe Meeùs Groep, onderdeel van AEGON. IAK Volmacht B.V. is geregistreerd bij de AFM onder nummer 12007720. IAK Volmacht B.V. is statutair gevestigd te Eindhoven en bij de KvK geregistreerd onder nummer 55688616. Postadres: Postbus 2012, 5600 CA Eindhoven.

https://www.ik.nl/Over_ik/

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:15

Shadow0 schreef:
Naamloos1: DSW? Vrije zorgkeuze, maar ook veel contracten dus geen rekeningen, en heldere communicatie. Je hebt ook nog De Friesland.

Voor mij vielen Achmea en CZ als te grote partijen (en dus teveel macht) af.

Ehm en van wie denk je dat De Friesland is? :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:19

Nog een stukje over waarom ik de grootte van de verzekeraars en ook de selectieve marketing (mensen die niet ziek zijn kunnen zich veel goedkoper verzekeren, met als gevolg dat mensen die de pech hebben om wel ziek te worden zich steeds moeilijker kunnen redden - en als ze niet werken hebben ze ook nog eens lang zulke gunstige collectiviteitskortingen niet) zo'n probleem vind:
http://www.nu.nl/economie/3624157/zorgv ... edden.html

FlyAway: oh! Ik had mij op een oud lijstje gebaseerd, toen De Friesland nog zelfstandig was... maar dat is dus voorbij (ook al een paar jaar blijkt, even niet opgelet.)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:21

Bedankt voor de tips.. Scheelt allemaal weinig van elkaar zie ik al wel.. Denk dat ik toch gewoon bij de Menzis blijf..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:28

Shadow0 schreef:
Nog een stukje over waarom ik de grootte van de verzekeraars en ook de selectieve marketing (mensen die niet ziek zijn kunnen zich veel goedkoper verzekeren, met als gevolg dat mensen die de pech hebben om wel ziek te worden zich steeds moeilijker kunnen redden - en als ze niet werken hebben ze ook nog eens lang zulke gunstige collectiviteitskortingen niet) zo'n probleem vind:
http://www.nu.nl/economie/3624157/zorgv ... edden.html

FlyAway: oh! Ik had mij op een oud lijstje gebaseerd, toen De Friesland nog zelfstandig was... maar dat is dus voorbij (ook al een paar jaar blijkt, even niet opgelet.)

Bankier jij dan ook niet bij de grote banken om diezelfde redenen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:32

FlyAway: ik wil nog overstappen, ik hoop binnen een paar maanden. Ik ben alleen verstrikt in een tamelijk ingewikkeld administratief gebeuren en durf niet zo goed nog iets toe te voegen aan die chaos :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:07

SAKKIA schreef:
Maar kraamzorg en in het ziekenhuis bevallen (met medische redenen en dat gaat bij mij zeker op, ik mag niet thuis bevallen) zitten bij mij gewoon in de AV bij CZ direct.
En in de basis zit dit toch ook?

Kraamzorg heb je eigen bijdrage en je kan in t ziekenhuis bevallen maar dan heb je nog eigen risico + eigen bijdage.. als je echt medische indicatie krijgt (zoals ik) dan word wel alles vergoed, ik heb totaal 6500 euro aan kosten gemaakt (3x inleiden, ziekenhuisopname, spoedkeizersnede, zoontje + ik opgenomen) ik hoefde ook geen 350 eigen risico te betalen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:23

Van kraamzorg heb je indd eigen bijdrage van €4 per uur. Ik ben 2 keer in het zkh bevallen vanwege medische indicatie, en hiervan heb ik 2x geen rekening van eigen bijdrage gehad.
Bij de eerste bevalling moest ik 3weken erna terug met een ernstige borstontsteking, hiervoor moest ik wel eigen bijdrage betalen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:09

Bij zilveren kruis 3 sterren krijg ik alles vergoed! Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:31

ik ga van 76,59 naar 69,12 bij Achmea.

Het kan zelfs naar 57,92 maar dan ben ik beperkt in ziekenhuizen en moet alles online, dus daar ga ik denk ik maar niet voor kiezen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:38

loulou schreef:
ik ga van 76,59 naar 69,12 bij Achmea.

Het kan zelfs naar 57,92 maar dan ben ik beperkt in ziekenhuizen en moet alles online, dus daar ga ik denk ik maar niet voor kiezen.

En welk Label van Achmea dan? Zilveren Kruis, Agis, Avero, Interpolis, FBTO, ProLife, OZF of De Friesland?
Achmea is nogal een ruim begrip namelijk :D

Edit: of InShared, dat kan natuurlijk ook nog.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:02

Uiteindelijk gaat het maar om een paar grote spelers met sub-polissen ja: CZ, Achmea, Menzis, VGZ en Multizorg (laatste is alleen inkoper, voor een boel kleintjes samen, waaronder DSW, Zorg & Zekerheid, ONVZ, ASR). IZZ is dacht ik nog los (?) maar dat is een verzekeraar voor mensen in de zorg. Edit: nee IZZ is ook VGZ.

Wat dat ook kost, al die promotie van (sub)labels....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:17

Onder VGZ vallen idd veel verzekeringen zoals Bewutz (Internet), VGZ, Univé, IZA, IZA VNG, IZA UMC (Dokters etc werkzaam bij Universitair medisch centrum) en IZZ (zorgmedewerkers) dan heb je vanuit Univé nog 2 subs, Zekur (Internet) en SZVK/Zorgzaam (Voor defensie medewerkers)