Waar doen ze het toch van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:04

Lusitana schreef:
ik weet niet waarom je zo agressief reageert...

Er staat "komt door" en niet "is de schuld van". Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat bedrijven het kopen zonder dat je geld in je portomonnee hebt faciliteren, op een actieve, bijna opdringerige, manier. Natuurlijk zijn er dan mensen die daar gebruik van maken.

Ten tweede staat er niet "niet zou kopen", maar "niet zou KUNNEN kopen". Het ging om dingen die ik zeker zou kopen, maar op dat moment geen geld voor had, maar wel noodzaak aan.
Toen ik het huis uit ging had ik geen dikke spaarpot, mede omdat ik toen al paarden had. Ik heb mijn eerste gekocht toen ik 16 was, van mijn eigen geld en ik werkte daar ook gewoon voor. Ik heb altijd alles over gehad voor paarden en altijd krom gelegen daarvoor.
Ik zat in een flat op een betonnen vloer en ik had een gekregen bed en boekenkast en bureau, meer niet. Daar moest dus echt wel het een en ander komen. Dus kwamen er twee bedbankjes van een aanbieding en een salontafeltje. Ik moest toch kunnen zitten????? Dat heb ik dus op afbetaling gekocht. Ik moest toch iets. Maar misschien geef jij de voorkeur aan op je bed zitten en naar de muur staren tot je maanden later iets bij elkaar hebt kunnen sparen.
Ik heb dat allemaal keurig afbetaald, met rente. Wat is daar mis mee? Er is niemand benadeeld.

Uit jouw reactie begrijp ik dat mijn reactie totaal verkeerd overkomt. Was totaal niet agressief bedoeld en zeker niet persoonlijk. Je hoeft voor mij ook absoluut niet uit te leggen waarom je doet wat je doet. Het is mijn persoonlijke mening dat veel mensen zomaar dingen bestellen terwijl ze wel degelijk weten dat het niet kan omdat ze het geld er niet voor hebben. En dan vind ik het erg makkelijk om te zeggen dat het ze opgedrongen is of omdat het de schuld van de mooie reclames is. Was meer in het algemeen dan naar jou toe. Jammer dat je, je zo aangesproken voelt.

En inderdaad je schrijft "zou KUNNEN kopen" heb ik niet goed gelezen. En daar is idd niets mis mee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:07

Winged schreef:
Daarnaast 'waar doen ze het van'... Waarom moeten andere mensen de neus zo in andermans zak steken? Wie gaat het aan wat ik in mijn leven doe?

Menselijke nieuwsgierigheid misschien?
En als je de openingspost leest, dan weet je ook meteen de insteek van het topic: leren van elkaar.
Daar is toch niks mis mee?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:07

sporten schreef:
Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen. (door zuinig en ijverig te zijn, kan men veel bereiken)

Mwah... it takes money to make money...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:14

Er zijn ook gewoon mensen die maandelijks/jaarlijks een bedrag toegestopt krijgen van hun ouders, daar kan jij niet op kijken TS. Misschien hebben ze tevens naast hun kledingwinkel-baantje nog wel een extra baantje?
Je weet nooit hoe iemand er financieel voor staat en waar z'n geld vandaan komt. Ik denk dat je iets te snel bent met je conclusie.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:18

Ik denk dat ze al hun geld uitgeven aan de paarden en niet aan kleding, uitgaan en leuke dingen doen..

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:38

little_king schreef:
Maar dan hebben sommige wel 2 paarden en krijg je, waar doen ze het toch van :D

Dat heb ik dus op stal ook die hebben 4paardem waar doen ze t van......