Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kentaro schreef:Maar waar leg je dan de grens?? Iemand die 'een eetprobleem' heeft, mag niet ontvangen?! Iemand die gevaarlijke sport beoefend, mag niet ontvangen?! Iemand die gevaarlijk werk doet, mag niet ontvangen?!

Lusitana schreef:Je kunt van alles meenemen dat opgeslagen ligt in je wezen. Maar niet in je lijf, want daar heb je niks aan...Je organen sterven gewoon af, he.
Maar dan wil je zeker ook niet gecremeerd?
)
Ook mijn ogen wil ik liever niet afstaan, dat is gewoon persoonlijk, een keuze die niet goed te onderbouwen is. De ogen vind ik het mooiste aan iemand en ik wil graag dat mijn ogen intact blijven, ook al is er vanaf de buitenkant niets van de zien als ik het hoornvlies doneer. wonderworst_ schreef:ik heb trouwens vaak het idee dat mensen bepaalde organen/weefsels ( zoals huid en ogen) niet ter donatie willen geven omdat ze denken dat de nabestaanden dit zien.. je ogen zijn sowieso dicht en na donatie zie je er niks van. net zoals huid, dat wordt alleen weggehaald op de niet zichtbare plaatsen voor de nabestaanden.. ik vraag me echt af waarom sommige mensen dit soort dingen niet af willen staan maar zich bij wijze van spreken van binnen wel helemaal leeg laten halen...

EskeGirl schreef:wonderworst_ schreef:ik heb trouwens vaak het idee dat mensen bepaalde organen/weefsels ( zoals huid en ogen) niet ter donatie willen geven omdat ze denken dat de nabestaanden dit zien.. je ogen zijn sowieso dicht en na donatie zie je er niks van. net zoals huid, dat wordt alleen weggehaald op de niet zichtbare plaatsen voor de nabestaanden.. ik vraag me echt af waarom sommige mensen dit soort dingen niet af willen staan maar zich bij wijze van spreken van binnen wel helemaal leeg laten halen...
Ik weet niet waarom, maar het is een soort van gevoel... Mijn ogen en huid zijn altijd zichtbaar en van mij geweest, ze... Ik weet niet hoe je het uit moet leggen, maar ik sta ze liever niet af.
) wonderworst_ schreef:okee.. ja dat met dat wassen is te snappen.. ik heb trouwens geen idee wanneer dat gebeurt, maar kan dat niet voordat de huid wordt weggehaald? dus dat je komt te overlijden, je nabestaanden gaan je wassen en dat je dan doorgestuurd wordt voor de huid. Ik weet niet hoelang er normaal gesproken tussen tijdstip van overlijden en het wassen zit, en binnen wat voor periode tussen tijdstip van overlijden en het weghalen van een donorhuid zit... als de huid direct verwijderd moet worden dan is het logisch dat je dan niet gewassen kan worden. Maar misschien kan dat ook een half uur wachten, zodat je eerst gewassen kan worden en dan donorhuid afstaan... Ik heb werkelijk geen idee hoor
Misschien verdiep ik me daar ooit nog weleens helemaal in en verander ik dan mijn keuze, maar het belangrijkste vind ik dat ik donor ben en andere mensen kan helpen met in ieder geval mijn organen mocht ik nu overlijden. DianneM schreef:Je kan inderdaad ook gewassen worden voordat je huid wordt weggehaald. Volgens mij kon de huid ook pas na een paar uur nog worden afgenomen, maar niet veel langer als dat.