Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:11

ElenaJuna schreef:
Ik ook niet, hij was haar overbuurman en zij woonde half bij hem toen ze een relatie hadden. Maar zij was 14 en heel onzeker enz. Ik vertrouwde hem eerst ook niet maar ben toen een paar x mee gegaan naar hem en t was wel een aardige vent. Zijn gedrag was meer 18, maargoed.

Is dat eigenlijk niet strafbaar, met zo'n jong ding? Het zou moeten mijn dochter zijn, dan zou ik toch ingrijpen denk ik (al heb ik hier ook nog pensionklante van 16 gehad die haar paard cadeau gekregen had van haar gehuwde minnaar van 50).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:30

hwn schreef:
Is dat eigenlijk niet strafbaar, met zo'n jong ding? Het zou moeten mijn dochter zijn, dan zou ik toch ingrijpen denk ik (al heb ik hier ook nog pensionklante van 16 gehad die haar paard cadeau gekregen had van haar gehuwde minnaar van 50).

:oo

_O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:32

Een leeftijdsverschil tot 10 jaar vind ik niks mis mee. Maar ik zie hier ook 18, 19 20 en zelfs meer. Als je 25 en 45 bent zal het nog wel gaan, maar als je ouder wordt komen de problemen. . Als jij 45 bent en nog vol in het leven, is hij 65 en oud. Ik ben nu 54 en zie mij echt niet met een (ouwe ) van 74. Dan merk je het wel. En de kans dat je jong weduwe bent is erg groot.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:01

Hier 17 met mijn vriend van (bijna) 22! :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:39

Linnx schreef:
Hier 17 met mijn vriend van (bijna) 22! :j

dat is toch niet bijzonder?

kusvoorjou

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:49

Ik ben 19, mijn vriend 27. Gaat prima. Wonen samen en zijn erg gelukkig. Zitten ook wel op de zelfde lijn.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:55

pillow schreef:
Een leeftijdsverschil tot 10 jaar vind ik niks mis mee. Maar ik zie hier ook 18, 19 20 en zelfs meer. Als je 25 en 45 bent zal het nog wel gaan, maar als je ouder wordt komen de problemen. . Als jij 45 bent en nog vol in het leven, is hij 65 en oud. Ik ben nu 54 en zie mij echt niet met een (ouwe ) van 74. Dan merk je het wel. En de kans dat je jong weduwe bent is erg groot.

Ik denk altijd maar zo: we zijn nu gelukkig. Later.. tsja.. wie zegt er dat je met 65 jaar echt oud bent? Hoeft helemaal niet zo te zijn. Ken genoeg mannen van die leeftijd die nog vol in het leven staan, alles doen wat ze 20 jaar geleden ook deden. Jong weduwe, kan... hoeft niet.

En daarbij kan je morgen ook onder een auto lopen, zekerheid heb je nooit in het leven :).

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:03

Ik dacht eerst ook altijd dat mannen boven de 30 saaaaai waren :o
Nou de mijne niet hoor, dat betreft liggen we echt op 1 lijn gelukkig !!
En als ik 27 ben is hij 40. Nou dan zie ik nog het probleem niet...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:08

Het koppel waar ik vroeger ging babysitten, zijn stiekem een relatie begonnen toen zij 13 was en hij 29. Zoveel jaren later (zij is er nu 31) zijn ze nog altijd samen en hebben 2 kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:10

Vriendinnetje van mij moest vroeger voor haar dementerende vader zorgen, we waren toen 12. Dat vind ik wel echt naar hoor, dat lijkt mij het nadeel van op zo'n late leeftijd nog aan een 2e gezin beginnen.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:11

Ik ben 26 en vriendlief is 51. Elke keer als ik het in cijfers zie denk ik wow dat is een groot verschil. Maar het is maar een getal. In het dagelijks leven merken we beiden niks van dat leeftijdsverschil.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:12

Lauratje_88 schreef:
Het koppel waar ik vroeger ging babysitten, zijn stiekem een relatie begonnen toen zij 13 was en hij 29. Zoveel jaren later (zij is er nu 31) zijn ze nog altijd samen en hebben 2 kinderen.

Dat is gewoon ziek.. Wat een pedo die man.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:19

Dat discussie hadden we hier inderdaad ook over kinderen.
Ik wil mijn kind ook niet een té oude vader geven. Vind 35 al aan de late kant :D
En ik wou altijd jong moeder worden, dus dat komt perfect uit zo ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:28

En dan is het te hopen dat je ook nog meteen zwanger raakt. Ik weet niet, ik vind dat er veel haken en ogen aan de situatie zitten en ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:31

Ik ben 18 en mijn vriend word 28 in januari. Niks aan de hand.

Ken ook iemand van 33 die een relatie heeft met iemand van 15. Dat vind ik wel te ver gaan.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:50

We hebben nog wel wat jaartjes gelukkig :) dus dat moet vast wel goedkomen...
Maar ik vind het wel belangrijk inderdaad ( ook voor anderen )
Om daar over na te denken. Want dat kunnen gewoon problemen zijn in zo'n leeftijdsverschil.

15 en 33 vind ik ook wel een not done...

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 03:28

Leeftijd is maar een getal,en een getal geeft niet aan hoe volwassen iemand is. Als je je er allebei prettig bij voelt en het redelijk blijft is er geen probleem toch?

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 05:34

Mijn broer van 22 komt continue thuis met meisjes van 15 en 16. Zijn laatste ex was net 16 geworden toen het stuk liep.
Het leeftijds verschil zelf stoor ik mij niet aan, het is alleen dat een relatie met zo'n jonge meid maar een hele kleine kans van slagen heeft naar mijn idee. De laatste ex van mijn broer wilde bijv graag met een boel andere mannen in bed springen en besloot na een tijdje dat ze toch geen vaste relatie wou. Ze ging vreemd en brak uiteindelijk mijn broers hart toen die erachter kwam. Natuurlijk kan het wel lukken, maar de kans is naar mijn idee maar klein. Je moet er maar net 1 treffen die echt voor de relatie wil gaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:06

Hoe ouder je wordt hoe minder het leeftijdsverschil een probleem zal zijn.
Als moeder zou in mijn jonge dochter niet graag met iemand zien die veel ouder is. Ik denk als je eenmaal rond de 20 zit en als er dan een groter leeftijdsverschil is is minder een probleem zal zijn.

Jongeren moeten en willen alles nog ontdekken dat lijkt mij minder in een relatie met een groot leeftijdsverschil.
Vroeger had ik twee collega's, zij toonde ouder dan dat zij was en kreeg toen ook een vriend die 17 jaar ouder was. was een leuk stel en voor zover ik weet nog steeds bij elkaar (25 jaar later)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:03

BarryPlopper schreef:
Leeftijd is maar een getal,en een getal geeft niet aan hoe volwassen iemand is. Als je je er allebei prettig bij voelt en het redelijk blijft is er geen probleem toch?

Klopt, maar je hebt grenzen. 16 en 22 ok...
Maar 13 en 29 is simpelweg pedofilie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:37

tessa_brian schreef:
pillow schreef:

Ik denk altijd maar zo: we zijn nu gelukkig. Later.. tsja.. wie zegt er dat je met 65 jaar echt oud bent? Hoeft helemaal niet zo te zijn. Ken genoeg mannen van die leeftijd die nog vol in het leven staan, alles doen wat ze 20 jaar geleden ook deden. Jong weduwe, kan... hoeft niet.

En daarbij kan je morgen ook onder een auto lopen, zekerheid heb je nooit in het leven :).

Hier sluit ik me helemaal bij aan. :j
Ik vind het zo zonde (en onzinnig, want garanties zijn er nooit) om iets wat je nu gelukkig zou maken te laten gaan omdat het later wel eens moeilijk zou kunnen worden...

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:01

EskeGirl schreef:
BarryPlopper schreef:

Klopt, maar je hebt grenzen. 16 en 22 ok...
Maar 13 en 29 is simpelweg pedofilie.

ben ik het mee eens, 13 en 29 is wel heel erg extreem. Maar zolang beiden volgens de wet volwassen zijn en er een klik is zie ik geen problemen

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:17

Zelf ben ik 21 en mijn vriend 40 ik zie het probleem niet. De omgeving reageert er goed op en we zijn goed ingespeeld op elkaar. Ik ben lekker druk en hij is lekker rustig hahaha In het begin vonden de ouders het wel even wennen maar nu gaat alles heel goed.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:30

Ik ken verschillende stellen met verschillende uitwerking. Een leuk verhaal is bv mijn zus die 16 was en haar vriend 21 en het uitmaakte omdat die vriend dus wilde settelen, eigen huis en zo, en daar was zij nog niet aan toe. Heel leven en partners er tussen vinden ze elkaar weer en nu zijn ze getrouwd....

Ik ken een jongen die met 16 jaar ging met een man van 36 en dat was nog illegaal ook (in te VS), dus die moesten echt best voorzichtig doen, maar die zijn uit elkaar gegaan omdat de jongen nog heel wat issues te verwerken had en eigenlijk gewoon niet echt aan een relatie toe was en zeker niet zo´n gecompliceerde als een illegale, en open relatie. Hij heeft na 9 maanden intensieve therapie een leuke jongen die 2 jaar jonger is leren kennen en hij woont al een jaar bij zijn ouders in. Hij is trouwens invalide geraakt, dus best een hele belasting op zo´n prille realtie, maar ik denk wel dat het stand houdt.

Ik ken ook iemand die op haar 18e iemand van 42 leerde kennen en daar nog steeds gelukkig mee getrouwd is (ik schat als zo´n 20 jaar).

En heel extreem een meisje van in de twintig die met een man van 60 is, maar ook heel gelukkig. Zij durft amper de leeftijd van haar man te noemen, maar ik heb tegen haar gezegd wat ik ook tegen anderen zeg: Je valt op een persoon, op iemands ziel, zo je wilt, niet op een cijfertje. Als het past, dan past het.

Ik ken ook nog een geval van een meisje die met een oude man was getrouwd om zijn geld denkende dat hij wel snel dood zou gaan, maar dat viel even tegen. Ze was al bijna 40 voordat hij ging en toen was er ook niet zoveel geld meer. Heeft ze zoveel jaar doogebracht met een man waar ze niet echt van hield en er ook niet echt wat aan over gehouden en haar jeugd kwijt geraakt, want dat was het type man dat zijn vrouw oud maakt (je hebt er ook die eeuwig jong blijven).
Dus toen kwam ze als zure ouw juffer "op de markt" voor een nieuwe kandidaat en dat zal niet mee vallen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:46

15 en 33 en 13 en 29 vind ik echt een beetje te ver gaan. Gelukkig of niet maar dit zit toch even anders..