"Mensen helpen elkaar niet meer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:19

Pion schreef:
Och ik ging een tijdje terug op mijn plaat met de fiets.
Langs een drukke weg... Ik zat vast met mijn schoen in de spaken en kwam er niet onder weg.
Zo heb ik een tijdje gelegen maar de auto's bleven doorrijden.
Uiteindelijk zelf maar begonnen met een sneue poging om op te staan.
Komt er een moeder langslopen met kinderwagen.
Ik denk 'oh, die vraagt op z'n minst wel even hoe het gaat'.
Nee hoor, enige wat er uit kwam was 'kijk, dat meisje heeft pijn'.

Ben zelf maar zielig naar huis gestrompeld...

Ohh, dat is echt erg... :\

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:24

Om maar niet te zeggen schandalig.

Happinez

Re: "Mensen helpen elkaar niet meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:32

Hier juist veel hulp gehad toen de hond zondag in paniek weg was gelopen.
Stuk of 8 man die ons hielpen zoeken, buren, kennissen en ook voorbijgangers die het in de gaten hielden.
Zelfs in het donker bleven ze zoeken voor ons.

Zo kan het dus ook.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 01:24

little_king schreef:
Ik denk dat mannen vaker doorrijden bij een dier dan vrouwen.
.

En bedankt :roll: .

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:35

Kuggur schreef:
little_king schreef:
Ik denk dat mannen vaker doorrijden bij een dier dan vrouwen.
.

En bedankt :roll: .

Ik zeg vaker, niet altijd.
Maar ik weet zeker dat het waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:46

Vraag mij af hoe lang dit al is...

Toen ik nog een jonge blom van 25 was en moest bellen, maar geen kwartje voor de telefoon op het stationsplein had, heb ik een dik uur tig mensen aangesproken om te wisselen, stond ik in mijn secretaressepakje......maar niemand reageerde, liepen door, knikte nee, wende hoofd af......

Een collega in die tijd kwam uren te laat, ze had een lekke band met auto....eindelijk stopte er een kerel en voor 25 gulden wilde hij wel wisselen, had ze niet bij, na de klus moest ze achter hem aan rijden om te wisselen bij pompstation.....te triest voor woorden...dit ook meer dan 25 jaar geleden.....

Mijn man gaat rustig klussen aan de weg als hij gereedschap mee heeft, zo een jong stel dat ook al uren stil stond en het donker begon te worden, bij toeval, op een redelijk rustig stuk weg.....en ook niemand die stopt......

Is Hollandse mentaliteit en door de hebzucht met een crisis er overheen wordt het steeds erger, kijk naar zo een moeder, schandalig gewoon...
Maar panne aan de snelweg is vaak ook tuteren en veel uitlach lol, ook niet te begrijpen...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:52

Ik wou laatst een zwerver (dacht ik) helpen. Hij ging langs alle vuilnisbakken om te kijken of er wat in zat. Toen heb ik hem gevraagd of hij mijn boterhammen wou.
Hij keek me raar aan en zei:"nee joh! ik ben geen zwerver! ik kijk alleen of er flessen in de vuilnisbakken zitten" :?

Schaamde me kapot! En ben gauw met een knalrood hoofd weggelopen. Vond het wel een beetje vreemd hoor _O-

Voor de rest vind ik mensen helpen gewoon normaal.

Ooit met mijn broertje koeien wezen vangen in Duitsland _O-
Mijn moeder zei: goh, wat leuk er lopen hier gewoon koeien op de straat. Dat was dus niet de bedoeling, die hoorden in de wei.
Broederlief en ik er heen maar die koeien waren ergens gaan grazen dus wij besloten terug te gaan. Komt er een Jeep aan geracet met de vraag (in het Duits) of wij koeien hadden gezien. "ja hoor, maar eehh.. slecht in duits". Dus wij maar in die Jeep. Na een spannende cross over zandpaadjes (arme hond in de kofferbak stuiterde zo tegen het dak aan) vonden we de koeien. Maarrrrr toen moesten ze nog terug naar de wei! Als volleerde koeienjagers hebben we (ik 16 jaar en broertje 14) samen met de boer en zijn hulpje de koeien (met stier brrrrr) terug naar de wei weten te krijgen.
Toen we terug bij het vakantiehuis waren was het al aan het schemeren en paps en mams waren natuurlijk best ongerust. Nadat we ons spannende verhaal hadden verteld kregen we toch even het advies om in vervolg niet meer bij wildvreemde Duitsers in te stappen. Maar of ik daar veel van geleerd heb? Zou het nu (5 jaar later) direct weer doen :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:34

Ik probeer ook graag mijn medemens te helpen waar mogelijk :)
Net nog, ik zat in de trein naar Utrecht, en Utrecht was tevens ineens de eindbestemming van de trein in verband met een geknapte bovenleiding. Er zat een man die geen Nederlands sprak en maar half Engels en die dus helemaal niet begreep wat er aan de hand was, dus die heb ik alles even uitgelegd, heb hem meenomen naar de stationshal en voor hem uitgezocht met welke trein hij dan heen moest en op welk spoor hij dan moest wezen.
Vind ik nooit zo'n probleem als ik daarmee iemand kan helpen. En als je dan ziet hoe blij mensen ervan worden is dat het ook allemaal waard.

Van de week reed ik met mijn auto over een drukke weg in de stad toen er naast de weg ineens een oude man op z'n plaat ging tezamen met zijn fiets. Ik had zo de auto aan de kant gezet als er niemand was geweest die hem te hulp schoot, maar gelukkig draaiden een drietal fietsers om die voor hem fietsten om hem te helpen. Vind ik toch wel mooi, dat soort dingen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:46

Aleeneh schreef:
Van de week reed ik met mijn auto over een drukke weg in de stad toen er naast de weg ineens een oude man op z'n plaat ging tezamen met zijn fiets. Ik had zo de auto aan de kant gezet als er niemand was geweest die hem te hulp schoot, maar gelukkig draaiden een drietal fietsers om die voor hem fietsten om hem te helpen. Vind ik toch wel mooi, dat soort dingen.

Dat had ik van de week ook!! Ik was gestopt bij die man om te vragen of ik moest helpen, maar er kwamen meerdere fietsers bij. Alleen dachten de aankomende automobilisten nu dat ik die arme man had aangereden......... :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:03

Een jaar geleden ongeveer zag ik ook een aanrijding voor mijn neus gebeuren. Een hele oude man liep over de stoep en stak uit het niets ineens zonder te kijken de straat over, terwijl daar net een brommer reed. Brommerrijder vloog over de grond, oude man was half buiten kennis en lag gewond op de grond te jammeren en te raaskallen. Ben er meteen ook op af gegaan, gelukkig was er een vrouw uit mijn straat ook bij die precies wist hoe te handelen in dit soort situaties en die heeft hem met mijn hulp netjes verplaatst op zo'n manier dat hij veilig lag en niet midden op de straat, en iemand anders heeft ondertussen de ambulance gebeld. Hij zag er ontzettend slecht uit, maar heb nooit meer gehoord hoe het met hem afgelopen is.

Misschien leef ik in een fijnere buurt, ofzo, maar ik vind juist dat hier heel veel behulpzame mensen zijn. Ik strompelde ook een keer over straat met blaren en hinkelde half enzo, en toen stopte er een auto met een vrouwtje dat vroeg of ik misschien een stukje met haar mee wilde liften en dat ze als ik niet al te ver hoefde me wel even weg wilde brengen :) Heeft me uiteindelijk voor de deur gedropt, superlief.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:54

Ik vertelde laatst over mensen die ik geholpen had. Maar bedacht me nu dat ik andersom ook wel geholpen ben.

Mij viel het gister mee.
Was aangereden met m'n scooter.
Twee jongens die achter me fietsten zijn gestopt om te helpen.
Een mevrouw heeft gelijk politie en ambulance gebeld.
Heel fijn!!

Laatst getankt, had ik te weinig geld mee, heeft kassiere me toch laten gaan, mocht terug komen om te betalen later.