Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:07

haike schreef:
Zolang jij vanaf het begin af aan hier eerlijk over bent zullen ze niet dan op jou afschuiven hoor, wel als steeds zegt gaan kunnen en dan niet waarmaakt. Natuurlijk moet je kritisch zijn naar je lessers, zijn ze ook naar jou, maar ik heb liever een fanatieke enthousiaste l-ruiter in les die misschien over paar jaar pas z rijd en dan op top zit, dan ruiters met getalenteerd paard die denken dat ze allemaal wel aan komt waaien en niks voor doen.
Of paard echt talenten heeft kan ook pas in verdere training blijken, zonde deze geen kans te geven. En voor zelfde geld raakt zeer goede paard geblesseerd, garanties heb je nooit.

Maar houd er over op, blijkbaar zijn wij te min voor je, hoewel ook hier ruiters zitten met meer ervaring, en dan is het uitbrengen op wedstrijden niet het belangrijkste. Ik heb nu 1 paard voor de hobby op wedstrijden, maar train dagelijks wel paarden tm internationaal gp dressuur en springen, dus scheer niet iedereen over 1 kam, want zijn er genoeg op bokt die meer in huis hebben dan jij nu denkt.

Hier ben ik het geheel mee eens. TS, wie ben je nou eigenlijk? Hoe oud ben je?
Handige dingen om te weten hoor. Het gaat toch ook niet alleen om het lestarief maar ook je trainingstarief?
Voor iemand waar ik geen idee van heb wat ie kan, ga ik ook geen prijs noemen en ook niet de hoofdprijs neerleggen.

maar goed, mijn "manegeknol" is waarschijnlijk ook te min voor je.. Jammer dat je zo met mensen omgaat, want als je gewoon netjes reageert, reageren mensen netjes terug. Snap ook niet dat je niet in kan zien dat mensen geen prijs kunnen bepalen voor iemand waar werkelijk waar níks over bekend is.
En tja, na dit topic snap ik ook dat je je niet bekend zal maken hier :=

En mijn pony heeft dan wel niet de potentie om de GP te halen, en ik zal dan ook nooit een Young Rider worden, dat wil niet zeggen dat ik niet goed wil lessen overigens. En als ik daar veel geld voor neer moet leggen doe ik dat zo hoor, begrijp me niet verkeerd. Goed les is goud waard, en dan maakt het mij niet uit hoe hoog iemand heeft gereden. Maar ik moet wel een klik met de instructie hebben en ik moet me daar wel prettig bij voelen. Instructie moet bij de basis beginnen en als je de les al inkomt met de mededeling dat je alleen het moet doen als je zo hoog mogelijk wil komen en de GP wilt halen, wordt het voor jou toch een verdomd hoog uurtarief met het weinige aantal klanten wat je op die manier overhoudt.
Lessen moet ook nog leuk zijn en ik denk dat je dat stukje ook vergeet..

Edit: en je zal ongetwijfeld goed kunnen rijden hoor, daar twijfel ik niet aan want op het niveau waar je op rijdt, kom je niet zomaar en dat weet ik ook echt wel. En nee, ik ben daar nooit gekomen en ik zal daar ook nooit komen, daar is mijn pony ook niet naar en zijn mijn ambities ook niet naar. Maar je kan het je, zeker als je opstart en nog relatief klein bent in de paardenwereld, het je niet echt veroorloven om ontzettend kieskeurig te zijn aan wie je wel lesgeeft en wiens paard wel en niet goed genoeg is voor je.
En wat ik al zei, je zal keurig kunnen rijden en fijn de baan door kunnen sturen, maar voor mij zou jij geen optie zijn. En nee, dat komt niet omdat ik je 'gestalkt' heb, maar toen ik gisteren door je berichten keek (om in te kunnen schatten wat je kunnen was voor je trainingsstal!) viel het snoepjes-verhaal me op en snoepjes werken niet voor ieder paard, daar worden er genoeg strontvervelend van (waaronder de mijne) en geduld hoort in mijn ogen bij de basis en hoor je er dus zonder snoepjes in te brengen. En dát is wat me opviel en dáárom zou ik dus niet mijn pony bij jou in training zetten, omdat ik dus alléén dat heb om op af te gaan en op basis dáárvan is het dus voor mij geen optie. Maar he, de rest weet ik niet, want niemand weet wie je bent. Dus misschien ben je verder wel waanzinnig en mis ik er hartstikke veel aan, en met mij vele bokkers. Maar we kunnen alleen oordelen op wat we hier lezen. En je maakt niet echt je eigen visitekaartje zo.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 09:12

Ik bedoel alleen te zeggen, dat ik liever een B combinatie les geef die echt op hoog niveau kunnen trainen en daar steek ik dan liever tijd in, want dat is ook goed voor de naamsbekendheid, dan dat ik een ruiter met paard lesgeef wat uit eindelijk dramatisch in het zz zwaar beland. Als ik dit kan selecteren natuurlijk, en daar heb ik nu de kans voor

DewiRox

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:22

Ik denk dat je dan ook maar echt opzoek moet naar dat soort mensen, het lijkt me namelijk totaal niet fijn als mijn instructrice niet achter me zou staan. Maar daarnaast zou het toch een hele uitdaging zijn om die combinaties wel netjes i het zz te krijgen?

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoeveel van zulke klanten je zal vinden, ik denk namelijk dat veel mensen zouden struikelen over je leeftijd. Helemaal de mensen die het doel dat jij omschrijft voor ogen hebben.

Misschien moet je in het begin je trots en je naambekendheid even laten voor wat het is en gewoon ergens beginnen. Want wat was je idee dan? Mensen nemen contact met je op om te vragen of ze bij je mogen lessen, vervolgens ga jij kijken of je het paard wel goed genoeg is voor jou doel en als dit dan niet zo is wil je de combinatie ook geen les meer geven? Ik denk niet dat dit jou naam ten goede zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:22

Een combinatie die dramatisch in het ZZ Zwaar beland ben jij dan toch bijgeweest als instructrice? Dan moet jij ervoor zorgen dat ze er niet 'dramatisch' belanden, maar glorieus en stralend. Daar ben jij voor als instructrice, om te begeleiden.

Ik vraag me dus juist sterk af of je daar nu de kans voor hebt, zeker als uitkomt dat jij, jij bent in dit topic. Begrijp me niet verkeerd want wat ik al zei, je zal ongetwijfeld goed kunnen rijden, maar als je naam hier uit komt dan heb je een hoop klandizie al verspild door je houding en de 'eisen' die je stelt aan je 'leerlingen'.

Daarom zeg ik.. Als je nou gewoon zegt wie je bent en wat je hebt gereden.. Dan is het al veel makkelijker te prijzen..

Klein voorbeeld.
Voor een oud stalgenootje zijn we destijds wezen kijken voor iemand die d'r paard in ging rijden, een trainingsstal dus.
Zijn we bij 2 stallen wezen kijken. Ruiter X die al ontzettend veel paarden heeft in en doorgereden, veel referenties dus heeft, ook op hoog niveau rijdt en hier best wel goed bekend staat. Deze vraagt volgens mij 500 eu per maand, en hij is gewoon eerlijk over zijn handelen naar de dieren. Paarden komen er dagelijks uit et cetera en als het niet meer gaat, zegt hij het ook eerlijk.

Andere stal was ruiter Y. Hoogste wat ze had bereikt is de Z (niks mis mee, ik vind het knap!), paarden komen er iedere dag uit, paarden worden ingereden met "heel veel liefde". Dat was dan ook alles wat ze zei, op iedere vraag. Alles gebeurde met heel veel liefde. Geen idee bij wie ze had gelest, wat ze had bereikt, en ze was dus eigenlijk zo'n "nobody" die waarschijnlijk een paar keer is blijven zitten op een jong paard. En die vroeg 550 per maand.

In zo'n geval is de keuze snel gemaakt. Ook al was die van 550 per maand veel dichterbij, dan was toch de keuze gevallen om het paard naar Ruiter X te brengen. Je weet wie het is, zo'n beetje iederéén weet wie het is, staat goed bekend en z'n resultaten zijn allemaal terug te vinden. Zou die persoon hier een topic openen met "ik ben anoniem en ik wil graag weten wat ik kan vragen maar ik kan niet vertellen wie ik ben en wat ik heb bereikt" dan krijgt diegene waarschijnlijk ook te horen, 20 euro op z'n max, want niemand weet wie je bent.
Zegt hij "Maar ik ben X en ik heb al die en die paarden naar de top gereden" dan weet iedereen over wie het gaat hier in de omgeving en nog ietsje daarbuiten, en zal hij ineens op 50 a 60 eu worden geschat.
En ook ik als recreatieve ruiter mag daar lessen. Want ook al rijd ik dus niet hoog in de dressuur, ik vind het wél leuk om nieuwe dressuurmatige dingen te leren en m'n pony heeft er wel de hersens voor, alleen is ze natuurlijk lang niet zo atletisch gebouwd als een Totilas en zal dus ook niet op dat niveau komen.

Snap je wat ik hiermee bedoel te zeggen? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:29

Topic de eerste pagina's geheel doorgelezen, vervolgens wat gaan scrollen, dus misschien is mijn vraag al gesteld.

Maar wat ik me wérkelijk afvraag TS: als je nu zulke goede connecties hebt in het wereldje, op redelijk hoog niveau rijdt, al klanten hebt en op elke vraag/opmerking al een antwoord hebt enz..

Hoe komt het dan dat je op bókt ( helaas in hippisch nederland toch vaak gezien als de penny voor volwassenen) moet gaan vragen wat je kunt vragen?

Daar heb je dan toch je connecties voor?
Kortom: heb dan toch een beetje mijn twijfels over je naam/je bekendheid/je prestaties. Misschien ligt dat dan toch iets bescheidener. En daar moet je dan in je prijs gewoon rekening mee houden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:43

livelovelife schreef:
Ik bedoel alleen te zeggen, dat ik liever een B combinatie les geef die echt op hoog niveau kunnen trainen en daar steek ik dan liever tijd in, want dat is ook goed voor de naamsbekendheid, dan dat ik een ruiter met paard lesgeef wat uit eindelijk dramatisch in het zz zwaar beland. Als ik dit kan selecteren natuurlijk, en daar heb ik nu de kans voor

Dat kun je toch nooit voorspellen? Die waanzinnige knol kan een acute peesblessure krijgen en in het Z stranden om die reden, het bedrijf van pa en ma die er geld in pompen kan over de kop gaan en dan is het klaar met de intensieve begeleiding, de ruiter kan met een rotklap van haar talentvolle paard aflazeren en niet eens meer rechtop op haar paard kunnen zitten. Ik snap heel goed dat het leuk is om een interessante referentielijst op te bouwen, maar diegene die keer op keer vooraan in het ZZZ staat, maakt ook naam; net als de basisruiter die met elk jong paard opnieuw weer op de Hippiade belandt, ze voor een smak geld verkoopt en weer met de volgende groep jonge paarden begint; denk ook aan mensen die zich bij de PAVO en andere jonge paardencompetities in de picture kunnen rijden maar ze dan voor goed geld kunnen verkopen en dus logischerwijze niet aanhouden hoewel ze zelf wel verrekt knap rond kunnen sturen.
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat er de nodige bekende dressuurinstructeurs en -instructrices zijn die naast het begeleiden van de subtopruiters en kaderleden nog een uurtje vrij willen maken voor simpele zielen zoals ik :o Want heel eerlijk? Degenen die zich te goed voelen voor het begeleiden van een basissportcombinatie onthou ik echt wel, rij ik straks hoger (even vooropgesteld dat ik daar ooit kom want mijn lijf is kapot) en zoek ik andere begeleiding dan ga ik daar niet naartoe. Ik wil nl. niet dat ik straks met een fijne vierjarige tegen wil en dank les krijg omdat ik toevallig een ander paard heb wat hoger loopt ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:51

Als instructie moet je ook achter je ruiter staan.
Er moet een klik zijn, als het niet klikt komt je ruiter niet terug.
Ben je bereid om je ruiters te helpen op wedstrijden? Als dit natuurlijk past in je young rider carriere/GP...
Want veel ruiters hechten daar ook waarde aan, als je geholpen kan worden op wedstrijd, net dat kleine beetje spanning wat er nog is, of paard slaat volkomen dicht door de stress erom heen. Daar moet jij de combinatie ook doorheen helpen.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:09

Ik zei al, vanaf het B vind ik hartstikke leuk om les te geven, mits er wat potentie in zit. Nee het hoeft geen totilas te zijn, maar een heel groot deel van de paarden (oa op bokt) kan gewoon het subtop werk niet aan. Doe je dit wel rijd je misschien ooit winst, maar het is(vind ik) alleen maar het overpushen van je paard.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:11

Punz schreef:
Topic de eerste pagina's geheel doorgelezen, vervolgens wat gaan scrollen, dus misschien is mijn vraag al gesteld.

Maar wat ik me wérkelijk afvraag TS: als je nu zulke goede connecties hebt in het wereldje, op redelijk hoog niveau rijdt, al klanten hebt en op elke vraag/opmerking al een antwoord hebt enz..

Hoe komt het dan dat je op bókt ( helaas in hippisch nederland toch vaak gezien als de penny voor volwassenen) moet gaan vragen wat je kunt vragen?

Daar heb je dan toch je connecties voor?
Kortom: heb dan toch een beetje mijn twijfels over je naam/je bekendheid/je prestaties. Misschien ligt dat dan toch iets bescheidener. En daar moet je dan in je prijs gewoon rekening mee houden.

Dat is inderdaad al 2000x gevraagd. Als je het goed doorleest vind je meerdere malen antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:17

Jammer dat je op de rest wederom erg ontwijkend reageert en je komt hier ook over , als jij denkt/vindt dat het paard de subtop niet aankan, is het voor jou dus al niet meer interessant om les te geven en doe je het dus 'liever niet'. Maar de "gewone" ruiter met dressuur ambities hoeft dus niet bij jou aan te komen kloppen begrijp ik.
Kan, mag, is een keuze, maar je beperkt je markt ontzettend ermee. Ik bedoel, iemand die echt verdomd hoog wil rijden, die zal al die tijd al eenzelfde instructrice hebben. Waarom zou zo iemand dan ineen overstappen op jou? Wat maakt jou dan bijzonder en uitmuntend?
Niet als kritiek bedoeld, maar iets om even serieus mee om te gaan.
Je geeft aan het liefst aan het werk te gaan met de betere dressuurcombinaties. Maar deze zullen al een ruime tijd met een vertrouwde instructie aan de slag zijn. Hoe ga je zo iemand overhalen om dan toch bij jou te komen lessen? Hoe spring jij eruit tussen de menigte?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:22

livelovelife schreef:
Ik zei al, vanaf het B vind ik hartstikke leuk om les te geven, mits er wat potentie in zit. Nee het hoeft geen totilas te zijn, maar een heel groot deel van de paarden (oa op bokt) kan gewoon het subtop werk niet aan. Doe je dit wel rijd je misschien ooit winst, maar het is(vind ik) alleen maar het overpushen van je paard.

Ik ben dit wel met je eens, alleen om het even zo te zeggen:

" het komt nogal l*llig je strot uit"
Als je al met zo'n instelling begint, heb je goed kans dat je ook mensen die wel talent hebben afschrikt.
Ik begrijp dat je niet iedereen les wilt geven, maar dat kun je ook denken ipv zeggen.

Deurne is misschien wel een goed vervolg voor je, en dan vooral het stukje didactiek, want dat mis ik hier links en rechts in je antwoorden (o.a. naar Haike, waarvan ik weet dat ze zo'n beetje op de beste stal van Nederland rijdt). En dat je dan in je vrije tijd een paard rijdt waar je een goede klik mee hebt, en niet zelf het geld hebt voor zo'n potentiële topper, wil niet zeggen dat zo'n combinatie niet verder kan komen en juist door bij een goede lesgever te lessen niet een keer een beter paard onder haar kont kan krijgen.

Zo rijdt er bij ons een man op stal, de meest gemotiveerde persoon ooit! Die krijgt zelfs slechte paarden opgeleid tot het "hogere" werk (inderdaad zoals je al zei, net wel, net geen winst) Maar als zo'n man een keer een goed paard onder zijn kont krijg, wil je niet weten hoe hard het kan gaan.

Klanten die jij zoekt, zul je hier niet vinden gok ik zo. En de mensen die wel geïnteresseerd zijn, zullen wel via Pb contact opnemen.

Verder is een prijs noemen erg moeilijk als je niet weet hoe iemand lesgeeft. Misschien in het begin een proefles afspreken (uiteraard tegen een bepaald tarief), zodat je ook vanuit je eigen kunt kijken of je de klik met een ruiter hebt en denkt dat je er "iets" mee kunt, want ook dat is belangrijk voor de motivatie om les te geven aan iemand.

(en met een proefles kun je ook zelf makkelijk besluiten om te zeggen dat je denkt dat de klik er niet is, een proefles klinkt gelijk al niet zo 'vast" )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:31

livelovelife schreef:

Ik denk dat je als instructeur anders naar een paard moet leren kijken :) Elk paard is te verbeteren, of het nu de galop van een draver, de stap van een ford verruimen of die ene shet die de bak uit vliegt is, een goede instructeur kan overal mee overweg toch? En nee, die mensen halen misschien wel nooit de B, misschien willen ze zelfs wel nooit starten... Maar als zij net zoveel per uur willen betalen als diegene die wel Z wil starten ga je die mensen toch ook verder helpen? Dan ben je een paard aan het verbeteren, niet pushen ....

Daarnaast koopt diegene met die shet misschien later een paard van 10.00000 of is haar buurmeisje de nieuwe Anky, door 'mindere' klanten te weigeren loop je misschien wel goede klanten mis....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:34

livelovelife schreef:

Imo is het overgrote deel van de paarden toch een stuk beter dan de ruiter. Internationaal GP nee, dat zal voor de meeste paarden er niet in zitten. Maar ik denk dat er tegenwoordig zo best gefokt wordt dat er juist heel veel pareltjes rondlopen onder een minder goede ruiter ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:42

Laat ik het zo zeggen, de mensen met echt potentieel goede paarden en met veel ambitie zullen niet bij een jonge amazone gaan lessen die zelf nog geen referentie materiaal qua lessers heeft opgebouwd die het van B tot hoog nivo hebben geschopt.
Daar zal je eerst aan moeten werken en je prijzen op af moeten stemmen.

Ik val overigens totaal niet in jouw doelgroep, maar mensen die ik ken die wel in jouw doelgroep vallen hebben allemaal les van bewezen instructeurs, die dus meerdere ruiters en amazones naar een leuk nivo hebben gebracht en die ook leuk mee doen in de uitslagen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:47

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik krijg les van een amazone die eigenlijk dezelfde ervaringen heeft als wat ik lees bij jou en zij vraagt 30 euro per uur. Zij geeft super fijn les en mede hierdoor ben ik gestopt met lessen bij J.H., als dressuur amazone weet je vast wel wie ik hiermee bedoel. Wel vind ik de masterclass deurne weinig toegevoegde waarde.... Ik ken verschillende met een diploma daarvan die nog heel beroerd les geven of zelfs ook beroerd rijden.

Wat ik me dan wel af vraag is als je op zo'n bedrijf gewerkt heb waarom je dan toch bepaalde dingen zegt... Je hebt ervaring in het wereldje... Dan zou je bepaalde dingen ook iets realistischer moeten zien denk ik. Je wilt bepaalde mensen met een bepaald niveau eigenlijk niet les geven. Je wilt je alleen richten op de 'hogere kringen'. Dit klinkt goed alleen denk ik dat je je deels vergist hierin... Mensen die gaan eerder naar de echt bekende namen toe dan naar iemand die nog net geen GP rijd. Ookal zou je met een half jaar GP rijden, de kans is ook aanwezig dat je nog geen goede scores neer zet in de GP. Dan ben je iemand die goed presteert tot GP niveau... Daar gaan mensen dan niet snel heen, mensen gaan dan eerder naar Bartels etc.

Als ik naar mezelf kijk ga ik liever verder weg en betaal ik liever meer voor iemand waarvan ik weet wat die kan als instructeur als dat ik naar iemand hier in de buurt toe ga die zich nog moet bewijzen... Mijn huidige instructrice ken ik van de verenigingslessen.. Zodoende ben ik overgestapt, had denk ik anders nog bij J.H. gelest.

Heel veel succes met het opzetten van je bedrijf, hopelijk gaat het je allemaal lukken! Ik zou je alleen 1 tip willen geven en dat is blaas niet te hard van stapel... Je kan beter klein beginnen en langzaam opbouwen. Je kunt denk ik het beste voor ogen houden dat jij je nog moet bewijzen.. Hoe veel junioren/ young riders redden het echt bij de senioren? Hoe rooskleurig het er allemaal ook uit ziet misschien op dit moment... Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Je kan pas mensen weigeren in mijn ogen met lesgeven als je een echte naam opgebouwd hebt... Daarvoor moet je juist laten zien met jouw lesgevend vermogen om 'slechtere combinaties' ook naar een voor hun zo hoog mogelijk niveau te krijgen. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:52

Vergeet niet dat ervaring en naamsbekendheid als zelfstandig instructrice heel iets anders is dan als ruiter, of als leerling van. Dat je goed les kunt krijgen, betekend namelijk nog niet dat je goed les kan geven, zelfstandig het hele proces van het vooruit brengen van ruiter en paard op fijne wijze kan begeleiden, en tot mensen kan doordringen met je lessen.
Persoonlijk zou ik mijn instructrice in eerste instantie uitkiezen op jaren ervaring en regionale reputatie als zelfstandig instructrice, dus dat zul je zeker mee moeten rekenen in je prijzen.
Hoewel je een goede startpositie hebt moet je dat toch allemaal nog zelfstandig opbouwen, dus denk niet te makkelijk dat het je wel komt aanwaaien allemaal. Je hebt al ontzettende mazzel met zulke ouders die dat allemaal voor je over hebben, en de positie waarin je nu verkeert bij een prestigieuze stal, maar vanaf dat punt zul je er gewoon keihard aan moeten werken om je droom een succes te laten worden.

En let inderdaad op je attitude. Want met klanten werken terwijl je niet eerst geleerd hebt tegen kritiek, advies of andere meningen te kunnen lijkt me eigenlijk niet erg verstandig. Iedereen als inferieur wezen behandelen gaat je geen klanten opleveren en menen dat heel bokt (duizenden ruiters op alle niveaus) jouw doelgroep niet is moet ik een beetje om lachen...
Er is al een keer door iemand gehint naar je identiteit in dit topic (zegt nog niets natuurlijk, enkel speculatie), wat daarna snel is weggehaald. Ik ben echt niet de enige die dat heeft zien staan, dus pas op dat je jezelf door je opstelling in dit topic niet nu al een deuk in je reputatie aanmeet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:29

Ik kan mij enigsinds verplaatsen in wat de ts bedoelt.
Ik heb ook jaren verenigings les gegeven en daar had ik ook een combinatie tussen waar ik niks mee kon. Vroeg dingen van het paard die niet eerlijk waren en reed 3x per week waarvan 1x buiten en dan van mij verwachten dat ik het maar moest opknappen. Nee hoor, zo'n combinaties wil ik ook geen les geven. Je moet er zelf ook wat voor doen.

Ik geef 100x liever les aan een combinatie die niet verder komt dan de B dan een combinatie die er met de pet naar gooit, er niks voor wilt doen, alles op de instrcutie afschuiven, maar wel de potentie heeft om verder te komen dan de basissport.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 13:04

En dan ben ik blijkbaar m'n eigen naam misgelopen? Als iemand het denkt te weten, zou zeggen: probeer het, want anders krijgen andere mensen hier weer mee te maken

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:07

tjsa, je vraagt wat iemand wil betalen voor les / in training zetten.
gezien ik niet weet wie je bent, hoe je alles overbrengt in de les, je manier van werken met de paarden in training ed. Kan IK daar niks over zeggen. Voor iemand waarvan ik dit bovenstaande weet zou ik best wat neer willen leggen. Maar ook weer puur afhankelijk van de klik tussen zowel paard als ruiter ed.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:11

Alleen zegt TS iets anders lucifertje, die wil die hardwerkende B combinatie die niet verder komt dan de Z niet.

Ohh wat bén ik blij met mijn eigen instructrice!! Ze heeft zelf gewerkt en getraind bij een keur aan bekende dressuurruiters, heeft meerdere paarden naar de subtop gereden, heeft meerdere combinaties naar de (sub) top begeleid ( ook met soms "mindere" paarden). Is ook nog eens fysiotherapeute voor paarden, dus met het gymnastiseren en voorkomen dat het paard ergens vast gaat zitten zit het wel goed. Waarbij deze dame zich ovderduidelijk níet te goed voelt om mij, als zeer serieuze, ambitieuze en hardwerkende volwassene die met haar pony tussen de paarden start), met pássie les te geven. Krijg voor 30 euro per half uur nét zo intensief, serieus, betrokken en met even veel, plezier les alshaar topruiters en les daar dus twee keer in de week. ( let wel: we hebben het hier dus over 60 euro per uur!!

Zou probleemloos méér betalen, zo tevreden ben ik over haar en haar instelling.

Maar bij jou, met je instelling van combinaties zoals ik die met mijn pony vorm , eigenlijk liever niet te willen, zou ik nog geen tien euro per uur willen betalen. Wat maakt mij het uit wat jij als ruiter kun? Is volstrekt oninteressant : ik betaal je als instructeur .

Maar goed: dit is hypothetisch, want je wil me niet als klant....waarmee je dus in dit geval 2 x 30 euro per half uur laat liggen.

Geen idee of dat zakelijk gezien wel zo handig is...........

Ontopic: ik ga je vraagprijs dus niet betalen, elke betaalde euro is hier teveel

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:18

Maar heb je het dan niet met anderen die jou kennen er over gehad wat je kan vragen als trainings- en lesgeld?
Iemand met zoveel ervaring, kennis en contacten in de hippische sport als jij zegt heeft bokt toch niet nodig om te vragen wat hij/ zij kan vragen als les- en/of trainingsgeld.
Ik zou zeggen, ga naar Nicole Werner of naar Tineke toe en overleg met hen, dit topic heeft geen nut. Daarnaast is bokt nou niet echt een forum wat serieus genomen word. ;)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:56

livelovelife schreef:

Dat dramatische daar ben je zelf bij als instructrice lijkt mij.

Maar om on topic te blijven: ik zou max 35 euro voor 45 min over hebben.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:12

Tuurlijk heb ik overlegd (trouwens al meerdere keren dit gevraagd, lees topic) en weet de prijs ook. Dacht alleen kijk of het aansluit, maar indd hier zit mijn doelgroep niet echt :)(denk ook aan pony ruiters,D pony's dan)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:13

Mensen van je doelgroep zitten hier wel, ze reageren alleen niet.
Misschien kan je ze beter zelf opzoeken

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:14

Ts gewoon niks van aantrekken van vervelende reacties en gewoon lekker je plan doorzetten want volgens mij is (bijna) iedereen in dit topic jaloers op jou! En als je bedrijf dan helemaal klaar is kom ik misschien wel een keer lessen bij jou!