haike schreef:Zolang jij vanaf het begin af aan hier eerlijk over bent zullen ze niet dan op jou afschuiven hoor, wel als steeds zegt gaan kunnen en dan niet waarmaakt. Natuurlijk moet je kritisch zijn naar je lessers, zijn ze ook naar jou, maar ik heb liever een fanatieke enthousiaste l-ruiter in les die misschien over paar jaar pas z rijd en dan op top zit, dan ruiters met getalenteerd paard die denken dat ze allemaal wel aan komt waaien en niks voor doen.
Of paard echt talenten heeft kan ook pas in verdere training blijken, zonde deze geen kans te geven. En voor zelfde geld raakt zeer goede paard geblesseerd, garanties heb je nooit.
Maar houd er over op, blijkbaar zijn wij te min voor je, hoewel ook hier ruiters zitten met meer ervaring, en dan is het uitbrengen op wedstrijden niet het belangrijkste. Ik heb nu 1 paard voor de hobby op wedstrijden, maar train dagelijks wel paarden tm internationaal gp dressuur en springen, dus scheer niet iedereen over 1 kam, want zijn er genoeg op bokt die meer in huis hebben dan jij nu denkt.
Hier ben ik het geheel mee eens. TS, wie ben je nou eigenlijk? Hoe oud ben je?
Handige dingen om te weten hoor. Het gaat toch ook niet alleen om het lestarief maar ook je trainingstarief?
Voor iemand waar ik geen idee van heb wat ie kan, ga ik ook geen prijs noemen en ook niet de hoofdprijs neerleggen.
maar goed, mijn "manegeknol" is waarschijnlijk ook te min voor je.. Jammer dat je zo met mensen omgaat, want als je gewoon netjes reageert, reageren mensen netjes terug. Snap ook niet dat je niet in kan zien dat mensen geen prijs kunnen bepalen voor iemand waar werkelijk waar níks over bekend is.
En tja, na dit topic snap ik ook dat je je niet bekend zal maken hier

En mijn pony heeft dan wel niet de potentie om de GP te halen, en ik zal dan ook nooit een Young Rider worden, dat wil niet zeggen dat ik niet goed wil lessen overigens. En als ik daar veel geld voor neer moet leggen doe ik dat zo hoor, begrijp me niet verkeerd. Goed les is goud waard, en dan maakt het mij niet uit hoe hoog iemand heeft gereden. Maar ik moet wel een klik met de instructie hebben en ik moet me daar wel prettig bij voelen. Instructie moet bij de basis beginnen en als je de les al inkomt met de mededeling dat je alleen het moet doen als je zo hoog mogelijk wil komen en de GP wilt halen, wordt het voor jou toch een verdomd hoog uurtarief met het weinige aantal klanten wat je op die manier overhoudt.
Lessen moet ook nog leuk zijn en ik denk dat je dat stukje ook vergeet..
Edit: en je zal ongetwijfeld goed kunnen rijden hoor, daar twijfel ik niet aan want op het niveau waar je op rijdt, kom je niet zomaar en dat weet ik ook echt wel. En nee, ik ben daar nooit gekomen en ik zal daar ook nooit komen, daar is mijn pony ook niet naar en zijn mijn ambities ook niet naar. Maar je kan het je, zeker als je opstart en nog relatief klein bent in de paardenwereld, het je niet echt veroorloven om ontzettend kieskeurig te zijn aan wie je wel lesgeeft en wiens paard wel en niet goed genoeg is voor je.
En wat ik al zei, je zal keurig kunnen rijden en fijn de baan door kunnen sturen, maar voor mij zou jij geen optie zijn. En nee, dat komt niet omdat ik je 'gestalkt' heb, maar toen ik gisteren door je berichten keek (om in te kunnen schatten wat je kunnen was voor je trainingsstal!) viel het snoepjes-verhaal me op en snoepjes werken niet voor ieder paard, daar worden er genoeg strontvervelend van (waaronder de mijne) en geduld hoort in mijn ogen bij de basis en hoor je er dus zonder snoepjes in te brengen. En dát is wat me opviel en dáárom zou ik dus niet mijn pony bij jou in training zetten, omdat ik dus alléén dat heb om op af te gaan en op basis dáárvan is het dus voor mij geen optie. Maar he, de rest weet ik niet, want niemand weet wie je bent. Dus misschien ben je verder wel waanzinnig en mis ik er hartstikke veel aan, en met mij vele bokkers. Maar we kunnen alleen oordelen op wat we hier lezen. En je maakt niet echt je eigen visitekaartje zo.
Want heel eerlijk? Degenen die zich te goed voelen voor het begeleiden van een basissportcombinatie onthou ik echt wel, rij ik straks hoger (even vooropgesteld dat ik daar ooit kom want mijn lijf is kapot) en zoek ik andere begeleiding dan ga ik daar niet naartoe. Ik wil nl. niet dat ik straks met een fijne vierjarige tegen wil en dank les krijg omdat ik toevallig een ander paard heb wat hoger loopt