brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:36

kan ie prima zelf!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:37

mijn vriend doet het eigelijk vaker voor mij dan ik voor hem ;)

we doen het voor elkaar als een van ons s'ochtends in tijdnood zit. maar het verwachten vind ik dan toch wel apart... je bent toch geen huisvrouw uit de jaren 40'

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:37

Mijn moeder smeert al 25 jaar broodjes voor m'n vader, hij is vrachtwagenchauffeur en gaat elke ochtend om 4 uur al weg. Dus als hij dan ook nog brood moet smeren, moet hij er helemaal vroeg uit. Ik vind het eigenlijk heel lief van haar en zie het niet als minderwaardig oid.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:39

Yup.
Is eigenlijk wel handig ben ik achter gekomen :o
Vriend lief komt s'ochtens vroeg thuis van werk.
En ik heb niet altijd de puf om s'avonds te koken dus ik vind het eigenlijk wel handig :+

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:40

Ik smeer brood als hij de stallen heeft uitgemest, maar dit werkt ook andersom! De gene die mest hoeft geen brood te smeren.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:41

ik maak altijd mijn vriend zijn lunch box klaar haha , tenzij hij aangeeft op het werk te lunchen in de kantine . Ik weet niet , gaat in 1 moeite door als ik mijn eigen lunch klaar maak. En ik heb er nooit een hekel aan gehad en vriendlief is er blij mee.
Al moet ik er wel bij vertellen dat hij in de avond bijna altijd kookt en ik dus weer niets hoef te doen.

Melvern

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:44

Mijn moeder maakt ook altijd het brood voor mijn vader klaar. Als hij dat 's ochtends vroeg zelf moet doen dan moet hij er helemaal onwijs vroeg uit. Mijn moeder maakt ook altijd de broodjes voor mij en mijn zusje, doe doet ze er gelijk bij. Ik heb vaak gezegd dat ik het zelf wel doe, maar elke ochtend liggen mijn broodjes al klaar in de koeling. Wel lief ;)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:44

Oh ik ben dus niet zelfstandig, want mijn vriend smeert mijn brood := :+

In ons gezin heet dat taakverdeling :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:46

ja ik vraag me eigenlijk af als het andersom is,mannen die brood smeren voor hun vrouw,zijn dat dan ook allemaal vrouwen die niet zelfstandig kunnen zijn als de man wegvalt voor een periode??

of mogen deze vrouwen het ook niet fijn vinden als hun brood gesmeerd wordt door hun partner??

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:48

kimmie261 schreef:
ja ik vraag me eigenlijk af als het andersom is,mannen die brood smeren voor hun vrouw,zijn dat dan ook allemaal vrouwen die niet zelfstandig kunnen zijn als de man wegvalt voor een periode??

of mogen deze vrouwen het ook niet fijn vinden als hun brood gesmeerd wordt door hun partner??

Dat dus :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:48

Ik heb echt een aantal mannen moeten uitleggen hoe een vaatdoek werkt hoor en mijn oma had een gescheiden man als hulp in huis die poetste het laminaat met glassex, er lopen echt heel veel volwassen kleine jochies rond. En de meeste daarvan smeren ook niet hun eigen bammetjes, maar zijn er vast ook wel die het uit praktisch oogpunt doen hoor :) .

Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen :') . Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet :Y)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:49

:) idd kimmie. Lijkt mij trouwens ook erg vermoeiend om steeds maar bang te zijn dat je misschien teveel doet voor je partner/hem teveel verwent/te ouderwets bent of weet ik veel wat nog meer.

Ik ben daar persoonlijk helemaal niet mee bezig en volgens mij mijn echtgenoot ook niet. Ja... we hebben een traditionele taakverdeling. Maar eerlijk gezegd moet ik er helemaal niet aan denken om hout te hakken en te kloven, zwaar werk rondom huis te doen, alles te schilderen, te klussen, zware zakken zaagsel e.d. te verslepen, auto een beurt te geven enz.

Zou wel eens kunnen dat ik meer onthand ben dan hij, als hij wegvalt. :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:52

Ik vind het gewoon ranzig :r
Dat zwetende beleg tussen een boterham waar de boter helemaal is ingetrokken, brrrrrr.....
Wij lunchen gewoon beiden in de kantine.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:55

Misschien is dit antwoord al gegeven want ik heb niet het hele topic gelezen maar ik werk fulltime dus ik ga niet het brood van mijn vriend/man smeren.
Als ik huisvrouw zou zijn en mijn man alleen kostverdiener dan zou ik wel zijn brood smeren.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:57

bij ons juist andersom, mijn brood wordt gesmeerd :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:59

Ik smeer graag mijn brood de avond van te voren, en achh als ik dan toch bezig ben, waarom die paar boterhammen voor hem dan niet?..

Overigens als ik niet hoef te werken mag hij lekker zelf smeren ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:02

Soms doe ik het wel eens hoor, als ie een beetje laat is ofzo, maar ik vind het echt een pokkewerk want hij moet zoveel mee!
Hij smeert wel bijna altijd mijn ene broodje wat ik 's morgens eet, haha!
Hij doet ook gewoon zelf z'n was als het zo uitkomt, mannen kunnen het net zo goed als vrouwen hoor!
Wat betreft de verdere taakverdeling, hij werkt voltijd en ik ben thuis.
Ik doe dus ook thuis het meeste, is logisch, 's avonds koken doe ik ook bijna altijd.
Maar ik doe ook heel vaak mannenwerk, zoals klussen, ik heb zelf de tuin betegeld en de badkamer verbouwd om wat voorbeelden te noemen.
We doen het gewoon allemaal in overleg, het is zo verdeeld om praktische redenen en wie de meeste tijd heeft doet dan weer meer thuis...
Je moet je er allebei goed bij voelen en niet als een slaaf, das niet de bedoeling.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:04

kimmie261 schreef:

:') Inderdaad.
Overigens ben ik er ook niet tegen om zware dingen te slepen (hoeft ie het niet alleen te doen) of te schilderen... je maakt gebruik van je talenten toch?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:05

Ja dat is waar, mijn schildertalent is een stuk beter dan dat van mijn man. :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:15

Absoluut niet, of hij moet het me heel lief vragen :D Hij kan dat prima zelf, en daarom smeren we ons eigen brood zelf. Hij doet ook zijn eigen was (z'n wielrenkleding), en als hij wat gestreken moet hebben, mag hij dat ook zelf doen. Ben ik nu een slechte vriendin omdat ik niet voor hem zorg? Ik moet ook 40 uur werken, net als hij...

Ik zei laatst nog tegen hem dat hij eigenlijk nog maar weinig "mannen" klusjes doet in en om huis. Gras maaien, tuin onderhouden, lampen vervangen, boel schilderen in huis, etc. etc. doe ik toch echt allemaal :P Denk dat veel vrouwen wel mannen dingen doen. Daarom vind ik dat mannen ook prima zelf wat kunnen doen :Y)

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:15

mannen blijven toch niet eeuwig kind of toch wel :+ ?

Hier smeert ie zijn beleg maar zelf. Ik zou denk ik ook te weinig smeren, hij eet graag véél beleg, ik hoef dat zo niet.
Vind maar beetje raar ook, vriendlief is volwassen dus.. ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:16

Persoonlijk zou ik het niet doen en zou ik ook niet willen dat het voor me gedaan wordt.

Ik wil altijd op de dag zelf bepalen waar ik trek in heb, ik zou er echt niet tegen kunnen als de broodjes dan al gesmeerd en al klaarliggen.

Daarnaast ben ik nogal een luxe paard op het gebied van eten en hou al helemaal niet van zweterige kleffe broodjes met ditto beleg. Ik hou meer van vers en scharrel dus elke dag in de kantine mijn lunch bijeen.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:20

Nee eigenlijk niet maar als hij het vraagt wil ik het wel voor hem doen :P

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:24

Ja, ik maak al zolang we samenwonen iedere ochtend brinta en thee en 2 gekookte eieren voor mijn vriend, iedere dag van de week en ook nu ik hoogzwanger tussendoor naar t toillet moet rennen om te spugen. Vind het heerlijk om te doen en gaat volledig op de automatische piloot. lunch koopt ie dagelijks vers, maar dat ontbijtje is een waar ritueel..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:28

Goed gegokt qua percentage TS!

Mijn man neemt geen brood mee naar zijn werk maar komt tussen de middag thuis, anders zou ik het ook niet doen; hij moet veel te vroeg op! Maar niet uit principe hoor, ik heb er niets op tegen om hem een beetje te verwennen.