Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:02

In plaats van al dat goede relatieadvies dat men hier uitdeelt (en wie zal zeggen dat al die Libelle-wijsheden juist zijn - we kennen maar één kant van het verhaal) zou de TS er verstandig aan doen kontakt op te nemen met maatschappelijk werk c.q. de GZ en daar haar verhaal te doen met het doel deze gezinsproblematiek op te lossen.
Al die onzin over sloten plaatsen, de partner van van alles en nog wat beschuldigen.. pff.. wie weet is de TS ook wel heel fout in deze situatie. Laat het over aan professionals, en laten de Lieve Lita's hier een 's een paar stappen terug doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:13

TS komt er in dit topic niet echt goed vanaf, dus ik denk dat het wel meevalt met de eenzijdige belichting.

Verder denk ik dat het op zich best te organiseren is om parttime buitenshuis te gaan werken. Het hoeft per saldo financieel niet per se iets op te leveren. Er is geld zat om een hulp voor oma, KDV en/of een huishoudelijke hulp te regelen.
Een groter probleem is de (ontbrekende) opleiding en werkervaring van TS. Als ik het goed heb was ze voor haar 20e al zwanger en gestopt met opleiding of werk. Dan wordt het wel heel erg lastig, zeker in deze tijd.

pmarena schreef:
Ik vind het goed dat ze probeert uit te zoeken of ze een fatsoenlijke uitweg heeft :j

Als ze zoiets zou hebben dan zou ze zich volgens mij best gesterkt voelen om eens wat eisen te gaan stellen :)

Helaas hebben we volgens mij in dit topic geconcludeerd dat ze die uitweg niet echt heeft. Die zal ze dus eerst zelf moeten gaan creëren. Hoe dat zou moeten zou ik ook even niet weten. Het enige dat is kan bedenken is de kinderen naar haar eigen ouders brengen en korte opleiding gaan doen met kans op werk. Maar zelfs daar is toestemming van vriendlief voor nodig want die opleiding moet betaald worden.

Door dit topic begrijp ik pas goed wat ze vroeger bedoelden met "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid." :)

piendepien

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:16

hallo, wie vangt er 4 kinderen op???
Ik ben zelf ook oma, maar ik moet er niet aan denken dat ze hier 4 kinderen fulltime binnen zouden schuiven!!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:33

Het hoeft ook zeker niet fulltime. Mijn moeder paste vroeger ook op 4 kinderen uit één gezin, twee dagen in de week, bij ons thuis. Zulke gastouders zijn er best. Bovendien gaan de twee oudsten al hele dagen naar school neem ik aan, dus die heb je dan alleen na schooltijd.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:38

Ouders TS gaat 'm niet worden, ze heeft ergens geschreven dat ze ruim 1,5 uur bij haar ouders vandaan woont.
Gastouders zijn er misschien wel te vinden, maar dat kost geld en stoot schoonma weer voor het hoofd.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:55

Stille meelezer meldt zich.. Er staan heel veel goed bedoelde adviezen tussen. Ik heb alleen vraagtekens bij het tijdelijk vertrekken van TS met de kinderen. Zoiets kan ook averechts werken. Ik ben bang als haar vriend "zo'n boer is qua omgang en gevoelens" dat hij zo op zijn pik is getrapt en zo (in zijn ogen) voor "l*l is gezet door TS omdat ze durfde weg te gaan. Dat ze helemaal niet hoef terug te komen.. Hij voelt zich voor l*l gezet en waarschijnlijk zal schoonmama hem daar in sterken. Zo van "ik heb je toch gezegd dat TS niks is voor je, kijk maar wat ze gedaan heeft, maar goed dat jullie niet getrouwd zijn, je bent beter af zonder haar enz enz.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:12

Die kans zit er in ja :j

Maarja, als dat de enige vorm van represaille is die ze heeft, en als hij zich daarmee echt voor lül gezet zou voelen dan kan het wellicht wel de juiste aanpak zijn toch als het TS niet lukt om op een andere manier de ernst van de situatie tot hem door te laten dringen.

Als zelf het probleem oplossen ook geen optie is, want dat is het beste natuurlijk!!

Wat heb je dan anders nog voor mogelijkheden (behalve alles maar accepteren := ) dan zeggen dat iets voor bvb. eind van het jaar geregeld moet zijn, en dat je het anders zelf wel zal laten doen of met de kinderen vertrekt naar een plek waar ze wel (bvb.) schoon sanitair hebben? En dat is dan geen gemeen dreigement maar gewoon rustig aangeven dat dat is wat er gaat gebeuren omdat de situatie hoe-dan-ook moet gaan veranderen. Daarmee geef je gewoon heel duidelijk aan dat je grens bereikt is.

Wil hij voorkomen dat dat gebeurt dan zal hij toch wat moeten ondernemen :j

Blijkbaar is alleen lief vragen niet duidelijk genoeg immers..... -O-
Dus dan zal TS blijkbaar met wat grover geschut moeten komen om "gehoord" te worden :(:)

Maar daarvoor moet ze zich natuurlijk wel eerst afvragen of ze bereid is om die consequenties te aanvaarden... zo niet dan kan ze er beter niet aan beginnen :)

Al met is het maar mooi klöte voor d'r dat ze zo extreem afhankelijk is geworden :(:)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:26

flitzz schreef:
Stille meelezer meldt zich.. Er staan heel veel goed bedoelde adviezen tussen. Ik heb alleen vraagtekens bij het tijdelijk vertrekken van TS met de kinderen. Zoiets kan ook averechts werken. Ik ben bang als haar vriend "zo'n boer is qua omgang en gevoelens" dat hij zo op zijn pik is getrapt en zo (in zijn ogen) voor "l*l is gezet door TS omdat ze durfde weg te gaan. Dat ze helemaal niet hoef terug te komen.. Hij voelt zich voor l*l gezet en waarschijnlijk zal schoonmama hem daar in sterken. Zo van "ik heb je toch gezegd dat TS niks is voor je, kijk maar wat ze gedaan heeft, maar goed dat jullie niet getrouwd zijn, je bent beter af zonder haar enz enz.

Helemaal waar.
Zo is het met mij ook gegaan. En ik was wel getrouwd. Drie kinderen, allemaal net volwassen. Word je echt zo aan de kant gezet. Niets is wat het is. Want niets is van jou.
Alles is van man en ouders. Nu nog alleen zijn moeder. Je hebt echt geen been om op te staan. Daar is wel voor gezorgd.
Ook hij was boer. En later paardenman. Want die had ik ingebracht in het huwelijk. Maar ook die ben ik kwijt. Geen cent mee gekregen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:25

Harde les Johanna...balen zeg, ZO zonde.... :(:) Hopelijk wel weer goed terecht gekomen? :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:26

Wat rot voor je Johanna59. Ik hoop voor de ts dat het bij haar beter gaat aflopen.

Ik had bepaald niet de liefste schoonmoeder maar mijn man (toen ze nog leefde vriend) stond altijd vierkant achter mij. Ik ben nooit bij hem ingetrokken omdat zijn moeder in het appartement er onder zat in hetzelfde huis. Had toen mijn eigen (huur)huisje, was een stuk relaxter. Ik logeerde er wel maar een weekend was wel weer genoeg. Die stond gewoon opeens voor je neus. Wij konden gelukkig wel een schuifje op de tussendeur doen maar als we dat vergaten........

Heb er wel een keer vreselijk mee gelachen. Ze ging de plantjes water geven maar wist niet dat onze, niet zo vriendelijke, Ridgeback in het huis van mijn partner zat. Hond lag op de bank en ze zag hem niet totdat ze iets vervaarlijk hoorde grommen. Volgens eigen zeggen was ze nog nooit zo snel beneden gekomen. Sindsdien durfde ze niet meer echt zomaar het appartement in te lopen.
Misschien dat ts ook een boze hond kan nemen ;)

Tijdelijk weggaan lijkt mij ook een lastige voor ts met drie kinderen en een vierde op komst. Waar kan je dan terecht? Denk ook niet dat het iets gaat oplossen om eerlijk te zijn.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:40

Sccount123 schreef:
En omdat ik dus al 5 jaar geen werk meer heb, en dus mn eigen spaarcenten heb opgemaakt, aan verbouwingen en mn zelf onderhouden van auto, verzekering telefoon etc, gewoon mn vaste lasten.
heb ik ook niet veel spaarcenten meer.

Je laat echt ontzettend over je heen lopen. Als ik het goed begrijp, dan hebben jullie samen besloten dat jij thuis blijft voor de kinderen en dat hij zich met zijn bedrijf bezighoudt. Prima natuurlijk, maar dan kan het toch zeker niet de bedoeling zijn dat jij jouw vaste lasten van je spaargeld betaalt? (Een deel van) het geld dat jouw vriend maandelijks verdient, zou voor jou moeten zijn. Jij werkt net zo goed. Sterker nog: doordat jij voor je vriend werkt, kan hij z'n bedrijf runnen.

Wat ik zelf zou doen is tegen mijn vriend zeggen dat ik na de geboorte van mijn 4e kind ook (fulltime) buitenshuis ga werken, omdat ik weer spaargeld wil opbouwen, pensioen wil opbouwen en me verder wil ontwikkelen. Dat levert natuurlijk problemen op, omdat er dan stukken minder tijd is voor het huishouden en voor de kinderen. Er zijn dan 2 mogelijke oplossingen waaruit hij kan kiezen:
* Beiden werken (jij buitenshuis en hij in het bedrijf), beiden het huishouden doen en beiden de kosten delen voor de kinderopvang
* De situatie blijft ongewijzigd (dus hij in het bedrijf werken en jij het huishouden en de kids), maar er wordt e.e.a. vastgelegd zodat jij ook iets opbouwt qua spaargeld en pensioen.

Overigens lees ik steeds dat jullie relatie verder helemaal goed is, ik heb daar m'n vraagtekens bij. Je mag je mening niet uiten, je moet je naar hem voegen, je kunt samen geen serieus gesprek voeren, etc.... Voor mij persoonlijk is dat de basis van een relatie, maar misschien is niet iedereen daar hetzelfde in.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:58

Zo Johanna59 dat is heftig en zuur.

Wat betreft TS ben ik ook van mening dat ze meer voor zichzelf moet opkomen en zoiets als een eigen toilet met bijna 4 kinderen lijkt me niet meer dan wenselijk/ normaal.
Ook denk ik dat je als je er niet met je vriend uit kan komen toch het gesprek met je schoonouders aan moet gaan. Uitleggen waar je moeite mee hebt en vragen of ze jouw huishouden aan jouw/jullie over willen laten en jullie jullie privacy willen gunnen. En aangeven dat als ze dit niet willen dat je over andere stapppen aan het overwegen bent, zoals bijv sloten op de deur.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:05

pmarena schreef:
Harde les Johanna...balen zeg, ZO zonde.... :(:) Hopelijk wel weer goed terecht gekomen? :)

Goed terecht gekomen?
Kan jaren duren voordat ik ook ooit maar iets ga krijgen.
Zit nu in de ziektewet. Huurhuisje. Wordt financieel bijgestaan door mijn moeder. Ze is 81.
Ts is moet haar zaakjes gaan regelen.
Ik was te laat. Zij ziet het aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:42

Johanna59 schreef:
pmarena schreef:

Goed terecht gekomen?
Kan jaren duren voordat ik ook ooit maar iets ga krijgen.
Zit nu in de ziektewet. Huurhuisje. Wordt financieel bijgestaan door mijn moeder. Ze is 81.
Ts is moet haar zaakjes gaan regelen.
Ik was te laat. Zij ziet het aankomen.

:(:)
En ik vraag me ook af of TS niet te laat is. Pfff ik ben wel negatief he, maar ik kan er niks aan doen. Ik hoop natuurlijk dat t allemaal goed zal gaan uiteraard!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:14

Johanna, dat is idd wel heel zuur!
Ik snap je reacties nu ook.

Alleen is het natuurlijk niet precies hetzelfde tenzij het dezelfde vent zou zijn.

Ik hoop voor de ts dat ze eens goed gaan communiseren en desnoods met hulp.
Beide hebben er moeite mee, dat lijkt iig wel duidelijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:16

Jeetje Johanna, daar gaat dan alles wat je opgebouwd hebt. Gelukkig heb je je moeder nog. Ik begrijp dat het nog niet zo lang geleden is gebeurd?

TS: een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ook al wordt hij boos als je er over begint, het is toch echt heel belangrijk om de zaken op papier te hebben.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:31

Johanna: wow heftig, heel erg voor je!, ik had dit topic ook gestart om te kijken wat er voor mij is en geregeld moet worden, blijf ik, wat moet ik dan regelen, ga ik weg wat moet er geregeld worden...

het is niet dat ik nu 1.2.3 op stap, alleen wil ik kijken hoe de mogelijkheden zijn als er wel wat gebeurd.

en als er ruzie is tussen de schoonmoeder en mij, voel ik elke keer weer dat de boel nog niet geregeld is, bijv. een samenlevingscontact.
of dat ik zo onafhankelijk ben geworden, wat het feit nog wel is dat ik hier ben, omdat ik gewoon domweg niet weet hoe het in elkaar steekt, als ik wel doei zeg.
ook vind ik het fijn om te horen dat ik meerdere zijn die met mij eens zijn, bijv, dat ze rond hobbelt hier dat dat niet normaal is, en dat een eigen wc toch wel normaal is, etc etc.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:46

Ten eerste heel veel sterkte en wijsheid.

TS heeft je man wel een echt inkomen,of betalen zijn ouders zijn kosten uit de inkomsten van het bedrijf.
Als hij op papier niet echt een inkomen heeft of maar een klein inkomen (soort onkostenvergoeding ) heb je kans dat hij maar een heeeel klein bedrag gaat betalen voor je kinderen.
Bij boeren zie je vaak dat ze op papier maar een klein bedrag als inkomen hebben en dat het grootste deel van de inkomsten terug gaat in het bedrijf. Is hij wel mede eigenaar van het bedrijf.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:01

hij werkt gewoon en de paarden is hobby, had dit al vaker er neer gezet volgens mij. :)

Hij werkt gewoon bij een baas, en dit is bijzaak wat we beiden mooi vind, maar aangezien hij de mogelijkheid heeft om alles thuis te doen, zonder huur kosten, kan hij zn hobby heel groot maken, net zo groot als een bedrijf.

en daarom beschikken wij over een mooi aantal paarden, en kunnen we alles doen.
Maar dit is naarst zn baan.
hij vertrekt om 6 uur, en komt half 6 weer.

en dan komen in de avond de paarden aan de beurt, omdat ik thuis ben doe ik ze overdag, binnen en buiten zetten, voeren, waterbakken vullen strooien etc.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:19

Sccount123 schreef:
ragdollcat: ik snap best dat je niet wilt werken maar om kinderen in de opvang te doen is ook erg duur.
En ook dat wil mijn vriend niet, hij wil ze niet met 9 weken dumpen bij een ander, hij zegt geniet er van voor je het weet zijn ze groot.
Zo gezegd zo gedaan, zonder dat ik ooit wist wat er hier gebeuren zou, dit had niemand voorzien, ook mn vriend niet, alleen hoe hij er mee omgaat valt mij tegen.

ik kan met hem niet praten of hij word boos, hij ziet het probleem niet, en vind dat ik het probleem ben, omdat ik mij erger aan dingen die hij heeeel normaal vind.
Hij vind het niet erg dat zn moeder in zn huisje loopt, dat heeft ze altijd al gedaan, lekker makkelijk toch? jij laat alles liggen en komt terug en het is schoon.
Ideaal..Alleen ik vind dat anders dat schoonmaken doe ik zelf wel, en ze heeft hier niks te zoeken.

Ja, de kinderen naar de opvang doen is erg duur, dat weet ik ook wel.

Maar nu zit je wel in deze ellende, zeker als jullie niets op papier hebben en jouw vriend niet jou steunt en jullie wonen bij de schoonouders in......... dan weet je eigenlijk toch wel dat de kans dat het niet zo goed gaat heel groot is.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:48

Als ik het nu goed begrijp leven jullie zonder vaste lasten. Zelfs de was wordt gedaan.

Blijkbaar zijn er geen financiële zorgen. Allebei een auto en schoonmoeder kookt.

Nu even wat ik ervan vind.
Vier kinderen in 7 jaar tijd is over de top. Zeker zonder eigen huis, inkomen, zekerheid.
Je krijgt niet zomaar een huurhuis aangeboden, die tijden zijn voorbij. Je zal best wel bijstand gaan krijgen maar dat moet je nu al nagaan, dat krijg je niet binnen een dag. De vader van de kinderen zal om een flinke bijdrage gevraagd gaan worden want hij heeft een baan en geen vaste lasten.

Bij je gemeente heb je het WMO, daar kun je terecht met je vragen.

Je kunt ook je grieven op papier zetten en een gesprek met je schoonouders/partner aangaan.
Voor hen lijkt het me ook geen ideale situatie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:04

Eigenlijk is het dus heel simpel: De paardenhobby is de reden dat jullie gebonden zijn aan het land en huis van je schoonouders. Zonder de paarden zouden jullie gewoon een eigen huisje kunnen betalen. Welk stel met kinderen waarbij maar één persoon werkt kan zich nou zo'n hobby veroorloven? Jullie betalen de paardenhobby met jullie privacy.
Op je 18e vind je dat niet erg, maar inmiddels zijn je prioriteiten verschoven. Dus de volgende keer dat je vriend zegt: "Dan moeten de paarden weg, is dat dan wat je wilt?", dan moet je misschien maar eens ja zeggen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:27

De situatie komt mij erg bekend voor, ik ben zelf opgegroeid op een boerderij waar mijn opa en oma plus mn tante en ons gezin woonde zonder het huis fatsoenlijk gescheiden te hebben. Wij hadden wel een aparte douche en toilet, maar alles liep in feite gewoon door elkaar. Mijn moeder is er ook bij in gekomen toen ze 18 was en heeft erg veel moeite gehad met het gebrek aan privacy. Die zat eigenlijk in exact dezelfde situatie als jij nu. Iedereen bemoeide zich met ons en iedereen liep altijd zomaar bij elkaar binnen.

Heeft jouw man ooit op zichzelf gewoond? Want dikke kans dat hij gewoon echt niet begrijpt wat jij wilt en wat het probleem nou is. De relatie met je ouders is wel heel anders dan de relatie met je schoonouders. Mijn vader begreep ook nooit zo goed wat het probleem was, en nu na jaaaaaaren, toen wij al lang uit huis waren hebben ze het huis pas goed gescheiden. Maar dit heeft mijn moeder wel heel wat stress bezorgd.

Zelf wist ik vroeger helemaal niet beter dan dat het zo normaal was, nu ik zelf een gezin heb en al jaren op mezelf woon moet ik er werkelijk niet aan denken dat er elk moment van de dag iemand voor mijn neus kan staan, stel je voor, dat je (schoon)zus bij je in huis woont en continue binnen komt lopen :') Of dat je tante (en in mijn geval ook nog wel eens oudtante :') ) in de slaapkamer naast je slaapt (en opmerkingen maakt als je vriendje is blijven slapen :+ ) Echt ondenkbaar toch? Maar ik wist helemaal niet beter.

Maar ik woon nu weer met mijn gezin bij mijn ouders op het erf, maar ik merk wel dat ik heel makkelijk, zonder erover na te denken bij mijn ouders binnenloop en dat ik dat andersom ook niet erg vind. Alleen heeft mijn moeder zo'n trauma opgelopen dat ze het ongeveer in drievoud schriftelijk komt aanvragen als ze binnen wil komen :(:)

Wat ik wil zeggen is dat hij waarschijnlijk nog in die ouder-kind relatie zit en nooit heeft ervaren hoe het anders kan/hoort. Ik snap jou heel goed, ik zou helemaal gek worden zo. Het huis scheiden is gewoon de enige oplossing. En praten, maatschappelijk werk misschien, huisarts. Zij hebben geen flauw idee waar de grenzen van het normale liggen, echt niet. In hun beleving is het hun huis (vermoed ik), en ben jij er gewoon bij gekomen, net als het met mijn moeder ging. Dus zij gaan gewoon verder waar het was, geen flauw benul dat er nu een andere situatie is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:37

TS, wat vind jij eigenlijk leuk aan je vriend? Waar ben je verliefd op geworden, en is dat er nog? Doet hij wel eens spontaan iets liefs voor je?

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:30

Flica: Nee er word niet voor ons gekookt, omdat mn vriend genoeg vaste lasten heeft, hoeven wij geen huur te betalen, hij is tenslotte het oogappeltje, daar vraag je toch geen geld aan?. :')

wowamagio: Nee hij heeft nooit opzich zelf gewoond is altijd behandeld als een 4 jarige kind, alleen hij ging werken, voor de rest werd er alles voor hem gedaan tot zn 32 toen ik kwam, heb hem wel wat manieren bij geleerd was opruimen, troep opruimen, douche droog maken simpele dingen.
de rest is het zelfde, word voor hem gekookt, gewassen, brood gemaakt voor zn werkdag, etc etc. dit gebeurd door mij en niet door zn moeder.

LindyH: ja precies, dat is het helemaal, we wonen hier zodat hij zn hobby kan uitvoeren, dit leek mij in eerste instantie geweldig, woonde zelf in een rijtjes huis, de keuze om hier een eigen huis(deel daar van) te hebben, en onze paarden hobby samen voort te zetten klonk als muziek in mn oren.
Dit was ook erg leuk, en is het nog steeds, alleen de situatie qua gedrag is nu helemaal veranderd sinds er kinderen in het spel zijn, schoonmoeder word opdringerig, loopt binnen als we er niet zijn, etc etc. Vriend doet er niks aan, de beloofde dingen die er zouden gebeurden komen niet tot heeeel langzaam, en alles bij elkaar leven we zo op elkaars lip dat ik mij dit niet voor had kunnen stellen.

Dani: Als er niks aan de hand is, is mn vriend een schatje, echt waar, werkt hard voor het gezin, mag alles kopen, heel af en toe doet hij de kaarsjes aan voor de gezelligheid.
maar een keertje uit eten, en dat soort dingen zit er gewoon niet in, maar heeft er ook nooit ingezeten.
In het begin kreeg ik nog wel een cadeautje voor mijn verjaardag maar dat doet hij niet meer, voor moeder dag ook niet, het zijn kleine gebaren die ik wel zou waarderen, maar dat is bijzaak.
hij blijft een boer, ik heb hem 3 jaar geleden voor het eerst meegenomen naar de Mac, en naar een winkel waar je broeken koopt, hij was daar nog nooit geweest.. omdat mammie altijd alles voor hem haalde..Is toch sneu?. Uit logeren als klein kind zat er niet bij, dan hat mammie geen overzicht.
zn moeder heeft hem zo gemaakt, en hij weet niet beter, ik wist niet dat ik dat zo slecht kon veranderen.
ik bied geregeld op veiligs voor een etentje en daar gaan we dan heen, en vind hij prima, maar uitzicht zelf doet hij dat niet. maar dar vind ik niet erg, als ik het regel gaan we wel, zelfde als dagjes weg in de vakanties dierentuin of zo, maar vaak wil hij dan zn ouders mee hebben, naar paardenkeurings gaat zn pappie vaak mee, echt weg met zn 2en, is puur een etentje.
als het warm weer is wil hij niet mee zwemmen ik ben 9 van de 10 x alleen met de kinderen, als ik dan andere gezinnen zie, baal ik daar erg van, hij wil alles op zn erf doen, hij kan dan ook genieten, zn ouders kunnen alles zien, en hij kan zn werk verrichten, hij heeft altijd vrij om wat te doen.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 20-09-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt