Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tigra_ schreef:_lisaah schreef:ik werk in een restaurant,
maar het betaald niet heel erg goed dankzij de fooi betaald het wel heel goed
dus ik ben altijd heel erg blij met fooi. de meeste mensen ronden het gewoon af.
En als mensen geen fooi geven? Denk je daar dan nog iets over? Ik snap dat je er blij mee bent dat zou iedereen zijn als die zomaar wat extra's krijgt maar is het echt iets wat je verwacht?

haha

_lisaah schreef:Tigra_ schreef:En als mensen geen fooi geven? Denk je daar dan nog iets over? Ik snap dat je er blij mee bent dat zou iedereen zijn als die zomaar wat extra's krijgt maar is het echt iets wat je verwacht?
als mensen geen fooi geven dan is het alsnog goed, als ze maar niet weglopen zonder te betalen
ik zeg toch ook nergens dat ik het verwacht?! ik zeg alleen dat ik er altijd heel blij mee ben.
zowat iedereen bij ons op het terras geeft altijd fooi dus we zullen wel iets goeds doenhaha
ik verwacht het niet, maar ik ben wel altijd heel dankbaar als mensen het geven.
ze geven het ook altijd met plezier, (nou ja plezier) ze lachen altijd als ze fooi geven en zeggen er altijd iets leuks bij,
zoals hier dit is voor de pot dat verdienen jullie wel! dus het is ook niet zo dat ze zich verplicht voelen om fooi te geven.
Raponsje schreef:Ik vind het ook vreemd om te klappen voor een piloot.
Gefeliciteerd, je hebt ons niet te pletter laten storten.
Ik klap ook niet als ik van de operatie tafel af kom.
Het ziekenhuis personeel die ellendig lange nachtdiensten draaien worden na hun dienst ook niet opgewacht met ballonnen en applaus.
Pascal schreef:Ayasha schreef:Een buschauffeur vergelijken met een piloot... Ik hoop dat je zelf ziet dat dat niet echt logisch is?
Vliegen is veiliger dan je vervoeren met de auto..![]()
Natuurlijk weet ik dat het appels met peren vergelijken is.
Maar ik kan me 10.000 situatie indenken waarin ik mijn eigen leven in de handen van een ander leg waarvoor niet geklapt wordt.
Dus ja ik vind dat hele klappen bij een landing een grote onzinzooi.
Sammie schreef:Laten we voortaan gewoon iedereen bedanken voor het doen zijn of haar werk![]()
Daar wordt de wereld ook een stukje beter en vrolijker van!
Ayasha schreef:Je wil ze de kost niet geven die niet eens "bedankt en tot ziens" zeggen.![]()
Ik heb mijn dokters en verplegers (heb er ook wel iets langer gelegen dan gemiddeld) toch een doosje mercie'tjes gegeven. Ze hebben inmens veel voor me gedaan, een bedankje kost me niks.

Ayasha schreef:Hoeveel kost een doosje mercie tegenwoordig? Kdenk niet dat het de 10 euro haalt. Zelfs nu mijn ziektskosten bijna even hoog zijn als een gemiddeld maandloon weet ik dat er nog wel uit te persen voor personeel dat letterlijk dag en nacht voor me klaar gestaan heeft en niet enkel in zorgen maar ook regelmatig gewoon met me kwam praten en oprecht bezorgd was over hoe het mentaal met me ging.
Sowieso had ik altijd lekkers op mijn kamer staan, daar mochten ze ook altijd van nemen.
moest steeds bellen voor de buur omdat die niet kon bewegen en geen pijnstillers had voor geschreven gekregen omdat arts direct naar huis was en dus niks kreeg
)
en een schilderij gemaakt voor op een kamer van een ziek meisje ( heeeel klein) welke daarna op de kinderafdeling bleef hangen. kleine moeite, en daar doe ik ook niet moeilijk om. maar ziekenhuis lig je niet eventjes een uurtje....