Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luf_horses schreef:Hmm. Nu zou ik zeggen dat dat noooooit gebeurt, maar dat zal meer liggen aan het verliefd, diep gelukkig zijn met elkaar en aan het feit dat vriendlief drie weken in Amerika zit en ik hem vreselijk mis. Als het ooit wat minder gaat, misschien wel, al hoop ik van niet natuurlijk.
We hebben afgesproken dat bepaalde behoeftes eerst besproken wordt. En komt er een tijd dat ik niet meer monogaam kan zijn, dan zal ik hem dat eerlijk vertellen. Dan mag hij beslissen of we samen verder gaan of niet.
Sowieso denk ik dat communicatie altijd essentieel is, of het nou gaat om een monogaan iemand of niet.
Balou_k schreef:Wat ik wellicht erger vind is het bewust emotioneel vreemd gaan, nog niks doen, maar contact hebben op een stiekeme manier met openlijk flirten en intieme berichten naar elkaar. Zeker als er in aan gegeven word dat men verliefd op die persoon is etc.
alyel schreef:Balou_k schreef:Wat ik wellicht erger vind is het bewust emotioneel vreemd gaan, nog niks doen, maar contact hebben op een stiekeme manier met openlijk flirten en intieme berichten naar elkaar. Zeker als er in aan gegeven word dat men verliefd op die persoon is etc.
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik al veel van zulke berichten heb gekregen...en op heb geantwoord. Maar van verliefdheid was er van mijn kant geen sprake. Wel toegeven dat ik het leuk vond om er op in te gaan, maar ik bewaak mijn grenzen. Soms is zo'n grens echter snel overschreden...
Niet neutraal is dat er bijvoorbeeld wel geflirt wordt, maar ik dus mijn grenzen ken... Hmm, andersom zou ik het niet willen, maar ik vind bijvoorbeeld niet dat ik op die manier vreemdga :p
alyel schreef:Wat vinden jullie van afpreken met een jongen, zonder bijbedoelingen, maar ook niet geheel neutraal? Is dat al een stap te ver als je een relatie hebt die eigenlijk goed zit?
! En als hij het wel zou weten, zou hij het alsnog niet goedkeuren. Waarom moet ik met een andere man wat afspreken ?
paulus26 schreef:Ik (getrouwde man) heb dit ooit eens overlegt met mijn vrouw.
Haar antwoord was dat ik mijn noten op het nachtkastje zou terug vinden. Dit was een vrij duidelijk antwoord volgens haar. Ik ben nogal gehecht aan die twee dus ..... zelfs zoenen zit er niet in laat staan iets anders
Btw de verjaardagszoen is toe gestaan
Yunaa schreef:alyel schreef:Wat vinden jullie van afpreken met een jongen, zonder bijbedoelingen, maar ook niet geheel neutraal? Is dat al een stap te ver als je een relatie hebt die eigenlijk goed zit?
Ja. Ik zou dat echt niet willen en kunnen. Ik zou mij echt schuldig voelen tegen over mijn vriend. Waarom zou ik met een andere man af spreken ? Mannen willen toch altijd meer. Ik heb gekozen voor mijn vriend, en als ik met een andere man wil afspreken noem ik dat toch 'snoepen buiten de deur'. Net of je niet genoeg aan je vriend hebt. Geheel neutraal zou het toch niet kunnen, want op de een of andere manier gaat één van de twee toch gevoelens voelen.
Vooral als mijn vriend er niets van af zou weten dat ik 'stiekem' met iemand anders afspreek. Dan voel ik mij helemaal schuldig! En als hij het wel zou weten, zou hij het alsnog niet goedkeuren. Waarom moet ik met een andere man wat afspreken ?
__Sannne schreef:Als je gewoon bevriend bent met die andere man moet dat toch gewoon kunnen?
Tuurlijk kunnen er toevallig mannen in je vriendengroep zitten, of vrouwen in je vriendengroep. Maar echt apart afspreken met die gene ? Dat gaat in mijn ogen niet samen
Waarom zou je dat willen ?
alyel schreef:Wat vinden jullie van afpreken met een jongen, zonder bijbedoelingen, maar ook niet geheel neutraal? Is dat al een stap te ver als je een relatie hebt die eigenlijk goed zit?
Yunaa schreef:__Sannne schreef:Als je gewoon bevriend bent met die andere man moet dat toch gewoon kunnen?
Ook dat kan in mijn ogen niet, bevriend met het andere geslachtTuurlijk kunnen er toevallig mannen in je vriendengroep zitten, of vrouwen in je vriendengroep. Maar echt apart afspreken met die gene ? Dat gaat in mijn ogen niet samen
Maar ik ben dan ook wel heel monogaam hoor![]()
) ook wel eens een opmerking naar mijn hoofd geslingerd. Dan liever van mijn vrienden, waarvan ik weet dat ze allemaal een relatie hebben
Barbabientje schreef:Hoezo zou dat niet kunnen?
Ik ben sterker in vriendschappen met mannen dan in vriendschappen met vrouwen. Dat is nu eenmaal zo, dus waarom zou ik mijzelf pijnigen en in een kamer vol met vrouwen gaan zitten, terwijl ik in een kamer vol met mannen veel meer plezier en lol heb?! Bedoel er niets mee, vanaf mijn kanten geen gevoelens en tja tuurlijk worden er wel een dubbelzinnige opmerkingen gemaakt, so what? Als ik over straat loop krijg ik van sommige jongens (bepaalde culturen) ook wel eens een opmerking naar mijn hoofd geslingerd. Dan liever van mijn vrienden, waarvan ik weet dat ze allemaal een relatie hebben
(Tuurlijk moet je zelf doen wat je zelf wilt, maar hier is spraken van dat ik het zelf ook niet vind kunnen)
Mannen zijn altijd in voor meer, en ik wil gewoon alleen voor mijn vriend gaan. Heb gewoon geen behoefte aan anderen
!
Barbabientje schreef:Duidelijk![]()
Moet er alleen niet aan denken dat mijn vriend mij 'verbied' om met mijn beste vriendje af te spreken die ik al 15 jaar ken

Yunaa schreef:__Sannne schreef:Als je gewoon bevriend bent met die andere man moet dat toch gewoon kunnen?
Ook dat kan in mijn ogen niet, bevriend met het andere geslachtTuurlijk kunnen er toevallig mannen in je vriendengroep zitten, of vrouwen in je vriendengroep. Maar echt apart afspreken met die gene ? Dat gaat in mijn ogen niet samen
Maar ik ben dan ook wel heel monogaam hoor![]()

Fiffill schreef:Ik val op beide geslachten, kan ik dan met niemand meer afspreken?
Heb zelf vooral mannelijke vrienden, zou er zelf totaal geen moeite mee hebben als mijn vriend een keer wat ging doen met een vriendin.