Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:24

chanel1985 schreef:
Een hele grote gunst? Amai, ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij nooit geen problemen gaat hebben om zwanger te worden (moest je kinderen willen) want er zijn zoveel medische redenen waarom er geholpen moeten worden, en bij het gros zijn het redenen waar men niets aan kan doen.

Lees dat het er ook een probleem is bij haar man, dus als had ze maatje 36 dan nog zou het meoilijk gaan.

Dan zou het nog moeilijk gaan, maar dan is zij in elk geval in de best mogelijke conditie om zwanger te worden. Ik snap niet waarom dit zo gevoelig moet liggen? Als TS had gerookt en zou moeten stoppen om in aanmerking te komen voor behandeling zo iedereen dat heel normaal vinden. Waarom zou zij niet alles moeten doen wat mogelijk is om zwanger te raken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:26

chanel1985 schreef:
Maar ze is aan het afvallen, ze is al 7 kilo kwijt.
Denk niet dat het gezond is om 30 kilo in 2 maanden te verliezen, dus geef ze tijd.
Ik ben zeker als ze nog een 10 kilo extra verliest, ze wel de behandeling kan krijgen en zoniet dan maar naar een andere dokter.
Mensen die gefortuneerd zijn dat alles vanzelf gaat worden ook niet verplicht om eerst 30 kilo af te vallen eer ze zwanger mogen worden.

En af komen dat je al mag blij zijn dat het deels vergoed is, daar gaan bij mij persoonlijk de haren van omhoog, want dan zou dat voor andere dingen ook moeten gelden. En je weet niet of er nog andere medische problemen zijn in het spel zitten.

Bij mensen waar alles vanzelf gaat is ook geen behandeling nodig, dus ik begrijp de vergelijking niet? Tegenwoordig krijgen mensen hetzelfde te horen wanneer ze een kapotte knie hebben hoor en kampen met overgewicht. Hartoperaties worden ook niet uitgevoerd als patienten veel overgewicht hebben. Die gaan eerst op een crash dieet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:32

Ik val vooral over het feit dat je zegt dat het een grote gunst is om een behandeling deels terug te trekken, dat is zo cru.
De behandeling is zowiezo psychisch heel zwaar, al die hormonen die je moet innemen, als je dan nog zo'n commentaar moet lezen, dan kan dat wel heel hard overkomen.

Ik zeg het je eerlijk, ik sta ook voor zo'n behandeling in de toekomst, ik ben helemaal gezond, maar mijn vriend zijn zwemmertjes zijn heel slecht door zware medicatie die hij moet innemen.
Dan wordt dat inderdaad persoonlijk als je het bovenstaande zegt want als we alles zelf zouden moeten betalen dan zouden we geen kinderen kunnen hebben.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:45

Afvallen is niet makkelijk, wellicht kun je er hulp in de vorm van een diëtist bij zoeken. Ook ik denk dat het ziekenhuis niets vreemds eist. Het moet kunnen, maar de weg is niet gemakkelijk. Houd voor ogen wat het doel is na het afvallen, je doet het niet voor niets. Supergoed toch dat je al wat kilo's kwijt bent!

BridgetF ik vind je reactie niet passend. Het is idd zo dat wanneer je zwaar bent (en ts heeft gewoonweg helaas wat meer kilo's overgewicht dan een beetje), is het risicovoller. Ze is niet voor niets 2 jaar bezig en het wil niet lukken. Er zijn vele studies waarin de gevolgen van overgewicht richting zwangerschap besproken worden. Conceptie is moeilijker, maar ook de risico's op een gezond kindje liggen heel anders. Dat heeft echt geheel niets met discriminatie te maken. Dat het andere 'zwaardere' vrouwen is gelukt en de risico's hebben doorstaan, wil toch niet zeggen dat het een aanrader is. Het is misschien niet leuk om te horen, maar waarom zou je die risico's allemaal willen nemen. TS heeft een kinderwens, maar hoopt neem ik aan ook dat een zwangerschap goed zal verlopen.

Het begin is het moeilijkste kan ik je uit ervaring vertellen, ik kwam zo'n 20 kilo aan na mijn 2 zwangerschappen. Sporten had ik niet eens veel baat bij. Dit jaar ging het roer hier om, ik was er zelf gewoon spuugzat van. Ik ben altijd slank geweest en voelde me nu niet lekker in mijn vel vanwege mijn overgewicht. Hiervoor lukt het niet eens een kilo kwijt te raken, maar toen het knopje hier omging en ik echt de kilo's kwijt wilde, vlogen ze er eigenlijk gewoon af. Ik ben eindelijk eens heel eerlijk tegenover mezelf geweest. Ik riep altijd ik snap er niets van, ik beweeg genoeg en ik eet niet zoveel. Maar wanneer ik helemaal eerlijk tegen mezelf was, at ik toch wel vaak mc Donalds en nam ik niet 1 snoepje of koekje, maar toch een paar. Door alleen mijn maaltijden in kleinere porties te nemen en als snack echt alleen fruit of een verantwoord tussendoortje (1 op de ochtend en 1 op de middag), raakte ik alle kilo's in een paar weken tijd kwijt. Daarvoor in 7 jaar tijd geen enkele kilo. Denk goed over wat je echt wil, mijn ervaring is dat wanneer je het echt wilt, je een dieet of in mijn geval gewoon kritisch kijken naar de hoeveelheid voedsel en gezonder voedsel, veel beter vol kunt houden. Ik heb geen bepaald dieet gevolgd, maar ben snoep, frisdrank, frietjes etc gaan elimineren. Gezonde maaltijden stelde ik in het weekeind voor de hele week al op en haalde alleen dat in huis, veel groente, rijstmaaltijden. De eerste weken miste ik natuurlijk wat, maar daarna werd het een sport omdat ik resultaat zag van het afvallen. Inmiddels heb ik niet eens meer trek buiten de vaste maaltijden om en er dus ook geen moeite meer mee om het vol te houden.

Ik hoop voor je ts dat het lukt. Maatje 36 hoef je zeker niet voor ogen te houden, dat is ook niet wat het zkh van je verlangt om wel zwanger te kunnen worden, doe het gezond zou ik zeggen, volgens mij heeft er nog nooit iemand baat gehad bij een crashdieet, het moet iets zijn wat je vol kan houden. Wellicht dat jouw knopje om zit in de wens om straks zo'n prachtig kindje vast te kunnen houden. Heel veel succes!

zonnebloem18

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:09

Feit is gewoon dat veel ziekenhuizen de behandeling niet aandurven bij vrouwen met een BMI boven de 35 er zijn een aantal ziekenhuizen die het tot 40 willen doen, maar dat zijn er maar erg weinig.
En dat heeft toch nog het meeste te maken met de veiligheid van de vrouw en het kind.
Vergeet ook niet dat je door de hormonen in het traject ook wat aan kan komen, als je dan al flink overgewicht hebt is dat een extra risico.
http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/reporta ... ergewicht/

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:13

chanel1985 schreef:
Ik val vooral over het feit dat je zegt dat het een grote gunst is om een behandeling deels terug te trekken, dat is zo cru.
De behandeling is zowiezo psychisch heel zwaar, al die hormonen die je moet innemen, als je dan nog zo'n commentaar moet lezen, dan kan dat wel heel hard overkomen.

Ik zeg het je eerlijk, ik sta ook voor zo'n behandeling in de toekomst, ik ben helemaal gezond, maar mijn vriend zijn zwemmertjes zijn heel slecht door zware medicatie die hij moet innemen.
Dan wordt dat inderdaad persoonlijk als je het bovenstaande zegt want als we alles zelf zouden moeten betalen dan zouden we geen kinderen kunnen hebben.

Dat is heel vervelend voor jullie en dan kom ik terug op wat ik eerder schreef. Wees dan maar blij dat je in een land woont waar dit (nog!) deels vergoed wordt.

Ik snap best dat het krijgen van de behandeling zwaar is en het niet op een natuurlijke manier zwanger worden er ook inhakt als je een grote kinderwens hebt, maar dan nog.. Ik zie het uitblijven van kinderen niet als een (dodelijke) ziekte. In mijn opinie is dat het niet kunnen vervullen van een hele grote wens.

Gelukkig worden de behandelingen nu wel gedeeltelijk vergoed en heb je dus nog een kans om je kinderwens te realiseren. Is het dan niet normaal dat je er zelf alles aan doet om zo gezond mogelijk die behandeling in te gaan?

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 10:37

Jessix schreef:
Dat is heel vervelend voor jullie en dan kom ik terug op wat ik eerder schreef. Wees dan maar blij dat je in een land woont waar dit (nog!) deels vergoed wordt.

Ik snap best dat het krijgen van de behandeling zwaar is en het niet op een natuurlijke manier zwanger worden er ook inhakt als je een grote kinderwens hebt, maar dan nog.. Ik zie het uitblijven van kinderen niet als een (dodelijke) ziekte. In mijn opinie is dat het niet kunnen vervullen van een hele grote wens.

Gelukkig worden de behandelingen nu wel gedeeltelijk vergoed en heb je dus nog een kans om je kinderwens te realiseren. Is het dan niet normaal dat je er zelf alles aan doet om zo gezond mogelijk die behandeling in te gaan?

Laat me raden jij heb al kinderen?? En dat zal allemaal lekker makkelijk gegaan zijn?? Kijk is ff in het topic hoe je iedereen af loopt te kafferen is dt jou normale gang van zaken????

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:41

MightyMike schreef:
BridgetF ik vind je reactie niet passend. Het is idd zo dat wanneer je zwaar bent (en ts heeft gewoonweg helaas wat meer kilo's overgewicht dan een beetje), is het risicovoller. Ze is niet voor niets 2 jaar bezig en het wil niet lukken. Er zijn vele studies waarin de gevolgen van overgewicht richting zwangerschap besproken worden. Conceptie is moeilijker, maar ook de risico's op een gezond kindje liggen heel anders. Dat heeft echt geheel niets met discriminatie te maken. Dat het andere 'zwaardere' vrouwen is gelukt en de risico's hebben doorstaan, wil toch niet zeggen dat het een aanrader is. Het is misschien niet leuk om te horen, maar waarom zou je die risico's allemaal willen nemen. TS heeft een kinderwens, maar hoopt neem ik aan ook dat een zwangerschap goed zal verlopen.

Ik meende namelijk wel ergens te lezen dat het aan haar partner ligt. (zijn zaad dan).
Je schrijft dat de 2 jaar dat ze bezig zijn niet voor niks is dat het niet wil lukken, maar het ligt toch aan haar partner en niet aan haar?

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 10:42

Het lag ook aan mijn vriend maar ik wou zelf dat ik ook nagekeken werd alles is goed!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:43

Ik zie Jessix nergens iemand afkafferen?

Als je zo reageert zou het nog wel goed zijn om een paar jaar te wachten, wat doe je onvolwassen zeg.
Neem je verantwoordelijkheid!

Uberhaupt hoor, ik snap niet waarom het ziekenhuis iemand met overgewicht moet gaan vertellen dat je eerst moet afvallen... Imo weet je dat als je zo graag kinderen wil.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:45

kyara1989 schreef:
Het lag ook aan mijn vriend maar ik wou zelf dat ik ook nagekeken werd alles is goed!

Behalve dan dat je overgewicht hebt. Alles kan dus wel goed zijn, maar op het moment dat er een bevruchting wil plaatsvinden kan je lichaam dat wel eens tegenhouden uit zelfbescherming.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 10:45

Ik denk dat je niet heel het topic heb gelezen! Maar ik snap het zelf ook allemaal wel!! Hier zijn veel mensen met een maatje 36 die gewoon denken je bent dik dus je eet veel! Mensen moeten nadenken over wat ze zeggen sommige dingen kunnen noga kwetsend over komen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:48

Je moet niet het slachtoffer uit gaan hangen, er is hier namelijk vaak genoeg gezegdt dat het waarschijnlijk een onderliggend probleem heeft wat aangepakt moet worden. Alleen daar reageer je niet op.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:49

Wat vervelend allemaal , lijkt me heel erg als je een grote wens hebt en het wil maar niet slagen.
TS ik hoop dat je de kracht vind om af te vallen! Ik ben zelf ook momenteel niet de slankste, maar zou het wel kunnen begrijpen als het ziekenhuis eerst van mij zou verlangen wat af te gaan vallen.
Ik bekijk het zo, magere mensen Anorexia patienten moeten eerst ook wat gaan doen aan hun ziektebeeld voordat ze de mogelijkheid hebben zwanger te raken (in bepaalde gevallen). De natuur geeft aan dat het lichaam niet in staat is het kind te dragen.
Zo is dat natuurlijk ook met overgewicht, het is ten alle tijde niet gezond.
En ik ben zelf in mijn zwangerschap meer dan 50 kilo gegroeid, ging van de 60 naar de 110 en helaas blijf ik nu aan het jojo-en .

En ik zou zeggen zet zo door met afvallen!! Top!!!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:50

Ik denk dat jij een andere betekenis hebt van uitkafferen dan ik..
Want ik zie haar nergens iemand uitkafferen en eigenlijk vind ik het er nog heel mild aan toe gaan in dit topic en dat iedereen nog vrij netjes is voor bokt-maatstaven.
Natuurlijk is het niet leuk om sommige dingen te horen die hier geschreven staan, maar over het algemeen is het de waarheid en de waarheid is soms hard. Vooral als je niet op die waarheid zit te wachten.

Het ziekenhuis zegt dingen niet voor niets.
Ze kunnen bepaalde behandelingen alleen maar uitvoeren wanneer er geen risico is voor de toekomstige moeder en het toekomstige kind.
Maar al die risico's zijn hier al genoemd.

Dat het ziekenhuis jou niet de juiste uitleg heeft gegeven is helemaal niet netjes.
Maar ik neem aan dat je je had ingelezen over bepaalde behandelingen en dat je er zelf al wel achter was gekomen dat ze een bepaald BMI als grens stellen.

Het is van jou ook niet netjes om nu te roepen dat iemand, die jou wijst op de risico's en de redenen waarom ziekenhuizen zo streng zijn met het toestemming geven voor behandeling, zeker al kinderen heeft en dat het makkelijk is gegaan.
Want dat weet je toch helemaal niet? En wat als dat zo zou zijn, heeft ze dan geen recht van spreken?

Ik begrijp dat de reacties hier op bokt niet bepaald de reacties waren waar je op gehoopt had.
Misschien had je gehoopt hier steun te vinden of wat dan ook, misschien had je een hele andere reden om dit topic te openen.
Maar ik denk dat je gewoon bij jezelf moet afvragen.. Wat wil ik nou echt?
Wil ik een kind en dus de eis die het ziekenhuis daaraan stelt?
Dan gewoon aan de bak! Mocht je voor jezelf weten dat het niet enkel en alleen overgewicht is door een verkeerd eetpatroon, ga dan ook hulp zoeken om evt. psychische problemen bij de wortel aan te pakken.
Want vaak schuilt er veel meer achter je overgewicht, vaak is het een beschermlaag.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 10:50

Ik heb ook nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind of wat dan ook! Alleen dat de gang van zaken in ons ziekenhuis niet eerlijk is! En dat ze dat anders aan moeten pakken! Ik krijg meteen een hele boel van die rare reacties wat ik zelf ook wel kan bedenken! En wat ik zelf ook wel weet! En er zijn wel mensen bij die het begrijpen en daar houd ik mezelf ook maar aan vast

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:53

Als je het weet, wat vind je dan niet eerlijk aan de gang van zaken in je ziekenhuis?
Want dat klinkt niet alsof je het snapt.

Of wil je graag een kind hebben die vervolgens op jonge leeftijd zijn moeder verliest aan overgewicht?
Dat vind ik namelijk hard, niet de racties hier.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:57

En daarbij denk ik dat je ook een verkeerd beeld van jezelf hebt omdat je aangeeft dat als je 30 kilo af valt, dat het ziekenhuis dan perfectie verwacht.
Natuurlijk is het ziekenhuis niet netjes geweest door zo weinig info te geven.
Maar eerlijk is eerlijk en dat klinkt misschien hard, maar het ziekenhuis heeft wel wat beters te doen, dan mensen aan hun verstand te peuteren wat de redenen zijn waarom overgewicht gevaarlijk is.
Want volgens mij zijn die risico's al algemeen bekend toch?
(en hier spreekt echt geen maatje 36, maar een maatje 46..)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:01

Er is aangetoond dat het aan zijn zaad ligt en niet aan jou stevigheid. Daarom zie ik het als een vorm van discriminatie, jullie probleem, waarbij de oorzaak bij hem ligt wordt afgeschoven naar jou. Er zijn zat forse mensen die zonder problemen een kindje krijgen, met een andere partner had je misschien al moeder kunnen zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat TS zich niet lekker voelt bij de uitspraak van een dokter bij het ziekenhuis. Moeder zijn en worden lijkt zo'n normaal gebeuren, totdat je er achter komt dat het eigenlijk helemaal niet zo normaal is! Het is een onbeschrijfelijk gevoel en als je geen kinderen hebt of je hebt ze op ene makkelijke manier gekregen is het moeilijk om je je daarin te plaatsen. Ik heb zelf geen moeite gehad met het krijgen van de kinderen, maar om me heen zie ik dat het ook anders kan zijn en vooral de emoties die het zich mee brengt. Het is dan al helemaal niet leuk als een dokter van zijn probleem jou probleem maakt, tuurlijk als het na een ziekenhuis traject nog niet lukt, kan ik me voorstellen dat ze je aanraden om gelijk af te vallen. Maar om bij voorbaat al te zeggen we helpen niet want je bent iets te fors, vind ik niet kunnen. Ik vraag me af of ze daar geschreven regelement over hebben hoe zwaar iemand moet zijn voor het krijgen van een kind.

Toevallig stond er vandaag op telegraaf.nl een stel die 2 zonen verwachtte via ivf, terwijl ze een dochter wilden. Ze waren er totaal niet blij mee. Nou die mensen zou je moeten uitsluiten van dergelijke trajecten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:05

BridgetF: Hoe kom je erbij dat het niet haar overgewicht is?
Dat bij haar alles werkt betekend nog niet dat haar lichaam een bevruchting niet afstoot!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:05

kyara1989 schreef:
Na veel onderzoeken hier en daar blijkt dat er bij mijn vriend de zaadjes niet al te best te zijn maar wel goed genoeg om kindjes te krijgen.
Bij mij is alles 100% in orde...

Sorry hoor BridgetF, maar jij doet het overkomen alsof het zaad van haar vriend echt heel slecht is, maar dat is ook niet het geval als ik de openingspost van TS lees.
Het zaad is goed genoeg om kindjes te krijgen staat er.

Natuurlijk is het klote dat ze zonder deze behandeling nu niet zwanger wilt worden.
Maar het is toch heerlijk om te horen dat er niets mis is met jou en dat je vriend ook gewoon kindjes kan maken?
Ik bedoel, dat zou voor mij al genoeg reden zijn om af te gaan vallen en te kijken of het dan wel lukt.

Het ziekenhuis doet dit niet om haar te pesten, maar om haar te beschermen.. en haar (nog nog niet aanwezig, maar hopelijk later wel) ongeboren kind.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:12

Mild volgens bokt maatstaven? Serieus waar gaat dit over? :')

Sommige botte tangen horen met dat soort uitspraken niet eens op bokt. Laat staan dat we spreken over "bokt maatstaven".. Is toch wel erg dat bokt zo gezien wordt, en het nog goed gekeurd wordt ook.
Zulke opmerkingen die hier voorbij komen hoor je als fatsoenlijk mens gewoon niet te maken. Maar dat is natuurlijk lekker veilig achter een beeldscherm. Als mensen in het echte leven ook zo met elkaar omgaan, krijg je een mooi zooitje.. Maar hier mag het wel?

Het lijkt hier soms wel een kudde met idioten. 8)7

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:15

Natuurlijk zijn er veel mensen met overgewicht die ook kinderen kunnen krijgen. Maar het is en blijft een aardig verhoogd risico op zeer ernstige problemen. En zo'n behandeling start je niet zomaar met het idee "ach we zien wel of het lukt of niet". Dat is ook niet eerlijk tegenover degene die de behandeling ondergaat. Wat heeft TS er aan als het keer op keer gaat mislukken, als er zware complicaties komen, als ze er misschien het leven bij laat en de dokter zegt achteraf: ja eigenlijk vergroot je het risico met overgewicht en was het veel beter geweest als je een paar tiental kilo lichter was.

Dokters vragen dat niet voor de grap, dokters vragen dat omdat ze een zo hoog mogelijk slaagpercentage en een laag mogelijk risicopercentage willen halen. Dat is toch niet meer dan normaal? En dat het zaad van de man ook van mindere kwaliteit zou zijn staat daar volledig buiten. Als TS naar de dokter zou bellen en rechtstreeks de vraag stellen "kan het door mijn zwaar overgewicht zijn dat ik moeilijk zwanger geraak?", gegarandeerd dat ze een ja krijgt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:16

Open your eyes...
Mensen GAAN zo met elkaar in het échte leven..
Helaas gaat het er steeds erger aan toe...

En ja, dat kan ik zeggen.. ik zit al 11 jaar op bokt en ik heb hier veel zien veranderen.. in het begin ging het helemaal niet zo..
Maar grote groepen bij elkaar, dan krijg je dat nou eenmaal..

Maar als je dit al erg vindt, dan welkom in de echte wereld...
En als ze niet de mening van mensen had willen hebben 'die veilig achter een beeldscherm' zitten, dan had ze het hier niet moeten plaatsen..
Mensen hebben meningen en die mogen ze delen.

Je hebt gelijk dat mensen elkaar niet horen te kwetsen.. Klopt..
Maar gekwetst blijven kies je zelf voor..

En je wordt ook gekwetst als je de waarheid niet wilt horen..
En dat sommige mensen niet zo tactisch zijn, tja dat kan.. Maar dat zijn we allemaal wel eens niet..
Laatst bijgewerkt door Fem op 07-09-13 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:17

Miracle_ TS vraagt om meningen, er wordt hier volgens mij niets meer dan de waarheid verteld en ja dat kan hard zijn! Maar het is wel de waarheid.

Het is gewoon te makkelijk om in de slachtofferrol te kruipen en het ziekenhuis aan te wijzen als stelletje zeikerds, terwijl het puur om de gezonheid van moeder en kind gaat.