Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:57

De mensen die deze hoax bedacht hebben, zullen wel helemaal in de stuip liggen _O- :').

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:58

Deze discussie gaat toch over deze hoax/actie?? En dus niet over WIE er WAT voor kwetsende/respectloze dingen zegt.. dit noem ik geen discussie meer, maar een beginnende ruzie :')

"Jij zegt dit! _-:( "
"Ja, maar jij zegt dat! |o "

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:58

@animalwoman: Ik heb op deze pagina even twee quotes voor je opgezocht waarin jij toch verreweg van respectvol reageert naar mensen. Misschien toch ook eerst even naar jezelf kijken voordat je alleen maar naar andere wijst.

animalwoman schreef:
ze moet leren respect te tonen.
blijkbaar heeft ze nooit een normale opvoeding gehad

animalwoman schreef:
ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:59

stvieee schreef:
Deze discussie gaat toch over deze hoax/actie?? En dus niet over WIE er WAT voor kwetsende/respectloze dingen zegt.. dit noem ik geen discussie meer, maar een beginnende ruzie :')

"Jij zegt dit! _-:( "
"Ja, maar jij zegt dat! |o "

Nja, een discussie over wie er respectloos is. _O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:00

Voor somige mensen heeft het een achterliggende gedachte maar dat willen jullie niet begrijpen.
Dat het voor jullie niet heeft prima.
Maar voor andere mensen wel dus het is niet helemaal dom.

En zoals ik had verwacht worden alleen mijn quotes herhaald.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:00

Kanker komt bij mij in de familie heel veel voor, en ik (en mijn omgeving, waarin kanker dus veel voorkomt zoals gezegd) begrijp geen bal van deze "actie". Wij krijgen er geen bewustwording van (waarom moet je eerst zelf op zoek gaan naar de betekenis om bewust te worden? Wees dan gewoon zo lomp om direct te zeggen dat kanker een rotziekte is en dat er geld nodig is voor onderzoek en eventuele genezing, en dat je op borstkanker zelf kan en moet controleren.

Juist door het te verstoppen achter zogenaamde ludieke facebookacties, nietszeggende en feitelijk betekenisloze kreten en vooral het woord niet uit te spreken en er slechts door middel van omwegen over te praten werk je/ hou je een taboe in stand, terwijl het de bedoeling is awareness te creeeren en dat staat lijnrecht tegenover een taboe.

Als je echt zo begaan bent met kanker en de mensen die eraan lijden of een zeer goede kans hebben eraan te gaan lijden, is openheid en eerlijkheid een vereiste en geheimzinnigheid en vooral niet benoemen wat er benoemd moet worden is eerder je kop in het zand steken dan begaan zijn met of bewust worden van. Maar er wordt nog steeds dagelijks heftig gereageerd op straat als er een vrouw voorbij komt die kaal is van de chemo of een hoofddoek om doet om haar kale hoofd te verbergen. Zij worden beledigd, ontweken, nagestaard, soms genegeerd, mensen beginnen te fluisteren en te smoezen als zij voorbij komen of er worden lompe vragen gesteld als "ik wist niet dat jij moslima bent geworden, uitgerekend jij" en andere kleinerende en zeer onrespectvolle opmerkingen. Hoezo bewustwording?

Het delen van nutteloze statussen is niets meer of minder dan een egoboost, om aan anderen te tonen dat je sociaal bent en niet onder een steen leeft maar heeft niets te maken met steun geven of bewustwording.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:01

@animal je blijft in herhaling vallen.. Dat wordt op een gegeven moment vervelend voor de rest. Je kan zo nl. niet verder met de discussie

Lets agree to disagree .

Grote_Beer schreef:
1 op de 8 vrouwen krijgt ooit in haar leven een keer borstkanker. Die cijfers van 11,6 per 1000 betreft het aantal vrouwen dat op een bepaald moment, namelijk op 1 januari 2010, aan borstkanker leed. Dat zijn twee verschillende dingen.
Dat zou kunnen, maar voor 1 op de 8 is geen bron van te vinden? En het zal ook wrs zijn incl. goed aardige tumoren. Je moet eens kijken naar de reclames voor alle ziektes, aandoeningen met 1 op de zoveel krijgt ooit te maken met y. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is er geen gezond mens meer te vinden (of een aantal mensen hebben tig aandoeningen tegelijk).

1 op 5 mensen heeft 4 andere mensen om zich heen.

Zonder de ziekte te willen bagatelliseren overigens. Erg genoeg als je het krijgt, maar van 1 op de 8 of sommige referentiepunten zeggen 1 op de 9 heb ik nog geen bron van gevonden. Behalve Pink e.d. dan, maar die zegt het zonder bronvermelding :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:02

mick75 schreef:
Kanker komt bij mij in de familie heel veel voor, en ik (en mijn omgeving, waarin kanker dus veel voorkomt zoals gezegd) begrijp geen bal van deze "actie". Wij krijgen er geen bewustwording van (waarom moet je eerst zelf op zoek gaan naar de betekenis om bewust te worden? Wees dan gewoon zo lomp om direct te zeggen dat kanker een rotziekte is en dat er geld nodig is voor onderzoek en eventuele genezing, en dat je op borstkanker zelf kan en moet controleren.

Juist door het te verstoppen achter zogenaamde ludieke facebookacties, nietszeggende en feitelijk betekenisloze kreten en vooral het woord niet uit te spreken en er slechts door middel van omwegen over te praten werk je/ hou je een taboe in stand, terwijl het de bedoeling is awareness te creeeren en dat staat lijnrecht tegenover een taboe.

Als je echt zo begaan bent met kanker en de mensen die eraan lijden of een zeer goede kans hebben eraan te gaan lijden, is openheid en eerlijkheid een vereiste en geheimzinnigheid en vooral niet benoemen wat er benoemd moet worden is eerder je kop in het zand steken dan begaan zijn met of bewust worden van. Maar er wordt nog steeds dagelijks heftig gereageerd op straat als er een vrouw voorbij komt die kaal is van de chemo of een hoofddoek om doet om haar kale hoofd te verbergen. Zij worden beledigd, ontweken, nagestaard, soms genegeerd, mensen beginnen te fluisteren en te smoezen als zij voorbij komen of er worden lompe vragen gesteld als "ik wist niet dat jij moslima bent geworden, uitgerekend jij" en andere kleinerende en zeer onrespectvolle opmerkingen. Hoezo bewustwording?

Het delen van nutteloze statussen is niets meer of minder dan een egoboost, om aan anderen te tonen dat je sociaal bent en niet onder een steen leeft maar heeft niets te maken met steun geven of bewustwording.

Dat mag je zeker vinden dat is jou mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:03

animalwoman schreef:
Voor somige mensen heeft het een achterliggende gedachte maar dat willen jullie niet begrijpen.

Jij vindt het misschien niet dom, maar ik wel. Ik vind het zelfs oerdom.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:04

lieveli schreef:

Dom en egoïstisch :).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:05

lieveli schreef:
animalwoman schreef:

_O-

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:05

discussieer ze dames, ik ga slapen. morgen staat de hoefsmid om 8:30 op de stoep :Z

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:06

stvieee schreef:
discussieer ze dames, ik ga slapen. morgen staat de hoefsmid om 8:30 op de stoep :Z

Ik ga jullie ook verlaten. Moet om 8uur de paardjes naar buiten doen.
Slaap lekker allemaal!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:30

Sammie schreef:
Grote_Beer schreef:
1 op de 8 vrouwen krijgt ooit in haar leven een keer borstkanker. Die cijfers van 11,6 per 1000 betreft het aantal vrouwen dat op een bepaald moment, namelijk op 1 januari 2010, aan borstkanker leed. Dat zijn twee verschillende dingen.
Dat zou kunnen, maar voor 1 op de 8 is geen bron van te vinden? En het zal ook wrs zijn incl. goed aardige tumoren. Je moet eens kijken naar de reclames voor alle ziektes, aandoeningen met 1 op de zoveel krijgt ooit te maken met y. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is er geen gezond mens meer te vinden (of een aantal mensen hebben tig aandoeningen tegelijk).

1 op 5 mensen heeft 4 andere mensen om zich heen.

Zonder de ziekte te willen bagatelliseren overigens. Erg genoeg als je het krijgt, maar van 1 op de 8 of sommige referentiepunten zeggen 1 op de 9 heb ik nog geen bron van gevonden. Behalve Pink e.d. dan, maar die zegt het zonder bronvermelding :)

Nee, goedaardige tumoren vallen daar in principe niet onder, hoewel DCIS ter discussie zou kunnen staan.
Het WCRF meldt wel cijfers en bronnen hierover (http://www.wcrf.nl/onderzoek/feitenencijfers.php). De Nederlandse vrouw heeft momenteel volgens de statistieken een kans van 12,7 % om ooit in haar leven borstkanker te krijgen. Dat is dus zelfs nog iets meer dan 1 op 8.
Dat er mensen zijn die meerdere aandoeningen krijgen klopt. Zo ken ik persoonlijk al 3 gevallen van vrouwen met MS én borstkanker.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:57

animalwoman schreef:
ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over

Oef.. :\

Ik heb bijna geen familie meer over door deze ziekte, in Maart nog iemand verloren hieraan. Mijn moeder is nog niet eens een jaar schoon. En heel gek, maar ik denk er nog steeds niet anders over. Ik blijf deze actie ronduit bullshit vinden. God, wat ben jij meelevend door te vermelden dat jij op reis gaat naar bestemming Y of door BLAUW als status te nemen op FB.

Mijn moeder en ik hebben hier veel steun en kracht uit gehaald tijdens haar strijd tegen borstkanker, waarin vakanties niet door gingen en BH's een gevoelig punt waren. Ja. Echt allemaal toppertjes daar op Facebook. Wij hoeven geen kaartjes, knuffels, luisterende oren, wij hebben een lijst mensen die een kleurtje of een reisje op FB vermelden en we weten het, maar liefst 2 seconden dachten ze aan ons. Of aan kanker. Of aan welke kleur BH ze nou eigenlijk aanhadden.

Mijn vader had echter niets aan al deze fantastische steun, hij is namelijk een man, en die mogen hier niets vanaf weten. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:59

Ik ga 1 hele dag naar parijs :j

EN DAT KLOPT ook nog.

Yucca

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:49

Weet waar ik vind dat velen aan voorbij gaan die tegen de actie zijn? Dat veel mensen, zoals ik, het hebben geplaatst met oprecht goede bedoelingen. Vervolgens worden we hier afgeschreven met woorden als dom, wereldvreemd en ongevoelig. Nou sorry, maar dan pas ik!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:53

Waar pas je dan voor?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:59

Als je een beetje logisch nadenkt, dan kom je toch zelf ook tot de conclusie dat zoiets als dit echt nergens op slaat?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:05

Een 'discussie' aangaan en verder reageren in dit topic.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:07

Yucca schreef:
Een 'discussie' aangaan en verder reageren in dit topic.

Oh ok, bedankt voor het melden dat je de discussie niet aangaat en niet reageert in dit topic!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:09

_O-.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:23

Ik vind het gewoon ontzettend respectloos dat jullie het op de persoon spelen.
Jullie staan allerminst open voor welke discussie dan ook, en zitten mensen die het goed bedoeld af te serveren. Het is jullie goed recht om de actie/hoax niks te vinden, maar als ik een dergelijk PB binnenkrijg denk ik niet meteen AH, kijk een hoax, daar trap ik niet in. Noem het voor mijn part naïef, maar noem me alsjeblieft niet dom....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:27

Ik heb niemand dom genoemd. Ik heb zelfs de actie niet dom genoemd. Ik vínd het dom en dat is mijn goed recht. En verder:

TammyVN schreef:
Mijn moeder en ik hebben hier veel steun en kracht uit gehaald tijdens haar strijd tegen borstkanker, waarin vakanties niet door gingen en BH's een gevoelig punt waren. Ja. Echt allemaal toppertjes daar op Facebook. Wij hoeven geen kaartjes, knuffels, luisterende oren, wij hebben een lijst mensen die een kleurtje of een reisje op FB vermelden en we weten het, maar liefst 2 seconden dachten ze aan ons. Of aan kanker. Of aan welke kleur BH ze nou eigenlijk aanhadden.

Mijn vader had echter niets aan al deze fantastische steun, hij is namelijk een man, en die mogen hier niets vanaf weten. :)

Ik sluit me hier toch zo ongelooflijk bij aan. Controleren van borsten is niet onbekend, het is common knowledge, net zoals moedervlekken in de gaten houden en zonnebrand smeren. Als je aandacht wilt voor kanker, zet een actie op touw, zamel geld in voor onderzoek en campagnes, zet zelf iets in je status wat gewoon duidelijk is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:29

Als ik een dergelijke pb binnenkrijg dan lach ik degene die hem stuurde recht in het gezicht uit en gooi het daarna weg. Een beetje nadenken bij wat je binnen krijgt is toch niet zo moeilijk?

Oh, een berichtje over een manier om het bewustzijn voor wat betreft borstkanker te vergroten. Zet dit en dit in je status, maar vertel niemand wat het betekent en vooral mannen niet. Euh, hoe wordt dat bewustzijn dan gecreëerd? Niet, toch :)?

Meer dan de helft van de vrouwen is zelfs niet eens op de hoogte van de betekenis van de status, laat staan dat iemand die vecht tegen kanker ook maar snapt dat die 8 dagen naar Londen zijn om haar te steunen. Sodeju... Common sense is best ver te zoeken, tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-08-13 02:32, in het totaal 1 keer bewerkt