. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
animalwoman schreef:ze moet leren respect te tonen.
blijkbaar heeft ze nooit een normale opvoeding gehad
animalwoman schreef:ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over
Grote_Beer schreef:Dat zou kunnen, maar voor 1 op de 8 is geen bron van te vinden? En het zal ook wrs zijn incl. goed aardige tumoren. Je moet eens kijken naar de reclames voor alle ziektes, aandoeningen met 1 op de zoveel krijgt ooit te maken met y. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is er geen gezond mens meer te vinden (of een aantal mensen hebben tig aandoeningen tegelijk).1 op de 8 vrouwen krijgt ooit in haar leven een keer borstkanker. Die cijfers van 11,6 per 1000 betreft het aantal vrouwen dat op een bepaald moment, namelijk op 1 januari 2010, aan borstkanker leed. Dat zijn twee verschillende dingen.
mick75 schreef:Kanker komt bij mij in de familie heel veel voor, en ik (en mijn omgeving, waarin kanker dus veel voorkomt zoals gezegd) begrijp geen bal van deze "actie". Wij krijgen er geen bewustwording van (waarom moet je eerst zelf op zoek gaan naar de betekenis om bewust te worden? Wees dan gewoon zo lomp om direct te zeggen dat kanker een rotziekte is en dat er geld nodig is voor onderzoek en eventuele genezing, en dat je op borstkanker zelf kan en moet controleren.
Juist door het te verstoppen achter zogenaamde ludieke facebookacties, nietszeggende en feitelijk betekenisloze kreten en vooral het woord niet uit te spreken en er slechts door middel van omwegen over te praten werk je/ hou je een taboe in stand, terwijl het de bedoeling is awareness te creeeren en dat staat lijnrecht tegenover een taboe.
Als je echt zo begaan bent met kanker en de mensen die eraan lijden of een zeer goede kans hebben eraan te gaan lijden, is openheid en eerlijkheid een vereiste en geheimzinnigheid en vooral niet benoemen wat er benoemd moet worden is eerder je kop in het zand steken dan begaan zijn met of bewust worden van. Maar er wordt nog steeds dagelijks heftig gereageerd op straat als er een vrouw voorbij komt die kaal is van de chemo of een hoofddoek om doet om haar kale hoofd te verbergen. Zij worden beledigd, ontweken, nagestaard, soms genegeerd, mensen beginnen te fluisteren en te smoezen als zij voorbij komen of er worden lompe vragen gesteld als "ik wist niet dat jij moslima bent geworden, uitgerekend jij" en andere kleinerende en zeer onrespectvolle opmerkingen. Hoezo bewustwording?
Het delen van nutteloze statussen is niets meer of minder dan een egoboost, om aan anderen te tonen dat je sociaal bent en niet onder een steen leeft maar heeft niets te maken met steun geven of bewustwording.
animalwoman schreef:Voor somige mensen heeft het een achterliggende gedachte maar dat willen jullie niet begrijpen.
Dat het voor jullie niet heeft prima.
Maar voor andere mensen wel dus het is niet helemaal dom.
En zoals ik had verwacht worden alleen mijn quotes herhaald.
lieveli schreef:animalwoman schreef:Voor somige mensen heeft het een achterliggende gedachte maar dat willen jullie niet begrijpen.
Dat het voor jullie niet heeft prima.
Maar voor andere mensen wel dus het is niet helemaal dom.
En zoals ik had verwacht worden alleen mijn quotes herhaald.
Jij vindt het misschien niet dom, maar ik wel. Ik vind het zelfs oerdom.
Sammie schreef:Grote_Beer schreef:Dat zou kunnen, maar voor 1 op de 8 is geen bron van te vinden? En het zal ook wrs zijn incl. goed aardige tumoren. Je moet eens kijken naar de reclames voor alle ziektes, aandoeningen met 1 op de zoveel krijgt ooit te maken met y. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is er geen gezond mens meer te vinden (of een aantal mensen hebben tig aandoeningen tegelijk).1 op de 8 vrouwen krijgt ooit in haar leven een keer borstkanker. Die cijfers van 11,6 per 1000 betreft het aantal vrouwen dat op een bepaald moment, namelijk op 1 januari 2010, aan borstkanker leed. Dat zijn twee verschillende dingen.
1 op 5 mensen heeft 4 andere mensen om zich heen.
Zonder de ziekte te willen bagatelliseren overigens. Erg genoeg als je het krijgt, maar van 1 op de 8 of sommige referentiepunten zeggen 1 op de 9 heb ik nog geen bron van gevonden. Behalve Pink e.d. dan, maar die zegt het zonder bronvermelding
animalwoman schreef:ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over

TammyVN schreef:Mijn moeder en ik hebben hier veel steun en kracht uit gehaald tijdens haar strijd tegen borstkanker, waarin vakanties niet door gingen en BH's een gevoelig punt waren. Ja. Echt allemaal toppertjes daar op Facebook. Wij hoeven geen kaartjes, knuffels, luisterende oren, wij hebben een lijst mensen die een kleurtje of een reisje op FB vermelden en we weten het, maar liefst 2 seconden dachten ze aan ons. Of aan kanker. Of aan welke kleur BH ze nou eigenlijk aanhadden.
Mijn vader had echter niets aan al deze fantastische steun, hij is namelijk een man, en die mogen hier niets vanaf weten.
?