Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:40

Ik geef denk ik ongeveer 150 euro per maand uit aan kleding, misschien iets minder.
Heb een goed gevulde kast ja, maar doe ook altijd veel weer weg. Soms nog met kaartje zelfs. Dat heeft me doen beseffen dat het wel wat minder mag. Ik koop nog altijd maandelijks was overigens. Maar probeer het in te perken tot de helft. Wat voor sommige nog steeds veel is begrijp ik.

Ik heb geen maximum wat ik uitgeef aan een item, maar koop nooit design dingen oid. Sieraden mogen wat duurder zijn. Broeken veelal gewoon h&m. Ben dol op Levi maar die gaan zo snel kapot bij mij dat ik het het geld niet waard vind. Winterjassen/schoenen mogen tot 150 euro. Duurder ga ik niet.

Azmay

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:42

Meestal niets, ik koop alleen iets als ik het nodig heb.
Komt er op neer dat ik alles 3x vastpak in de winkel, prijskaartje bekijk, bedenk of het me waard is en meestal nog met lege handen de winkel uit ga :+

Donkerblauw

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:52

Voor mij verschilt heel erg per maand. :)
De ene maand koop ik vrij veel, maar er zijn ook zat maanden dat ik helemaal niets koop. Het is maar net of ik wat leuks zie.

Zo heb ik afgelopen maanden vrij veel gekocht, maar dat kwam omdat ik m'n kledingkast eens uitgemest heb en alle oude/kapotte kleding weggegooid heb. Nu heb ik weer een hele berg nieuwe kleding, dus de komende maanden zal ik vrijwel niks kopen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:26

Toevallig zit ik net al een week of 2 te prakkiseren wat ik nodig heb komende seizoenen.
Het is namelijk voor het eerst in langere tijd dat ik echt weer wat aanvulling nodig ga hebben.

Afgelopen jaar/2 jaar is hetgeen ik (nieuw) gekocht heb redelijk op 2 handen te tellen volgens mij, daarbij is het vooral de aankopen van 2 jaar geleden die daarbij tellen lol.
2 katoenen/linnen basic zomerbroeken van de C&A van 10 euro per stuk (vorig jaar zomer)
trainingsjasje bij de zeeman van 8 euro oid (vorig jaar)
4 vesten, 2 extra warm gevoerd, 2 'normale' bij de American Today, geloof dat de extra warme 25 euro waren, de anderen dan ws 20 euro per stuk
1 spijkerbroek van esprit a 25 euro (afgeprijst), 2 zomers geleden (helaas maand geleden goed gescheurd toen ik viel dus nu onbruikbaar)
1 shirtje van esprit a 20 euro (volle pond)
Thermoboots van de action à 11 euro, vorig jaar winter, maar die zijn echt op en kunnen niet nog een jaar mee
2 basic shirtjes met lange mouw, 6-8 euro per stuk vlgs mij.. van de c&a vorig jaar

Dat was het wel geloof ik qua kleding dan, heb wel vorig jaar winter extra 'warme' dingen aangeschaft ivm stal en extreem winterweer, dus een aantal extra paar thermosokken, 2 leggings (2 voor 9 euro bij de c&a) voor onder mijn broek etc. Ondergoed en normale sokken koop ik vaak 1x per jaar, meestal bij de hema.

Wel heb ik redelijk wat krijgertjes ook gehad de afgelopen 2 jaar, paar spijkerbroeken, fleecevesten, truitjes, afhankelijk waar het vandaan komt heb ik daar de verzendkosten voor betaald.

Verder moet ik tot de conclusie komen dat ik op zich weinig om kleding geef en daarnaast echt moeite heb dingen weg te doen omdat ze nog bruikbaar zijn en ik, mogelijk, in de toekomst, ooit ze nog zal gaan dragen. Dit resulteert in een heel erg volle kledingkast waar ik eigenlijk 75% niet meer van draag.

Dat ik nu op zoek ben naar wat ik nodig heb komend jaar is omdat ik weinig nette dingen meer heb liggen.
Ik heb onderhand toch echt wel 2 paar schoenen nodig (laarzen en sneakers) en een paar stalschoenen/thermoschoenen voor de winter op stal. Alle schoenen die ik heb liggen hebben namelijk stalsporen >.<
Zelfde geldt voor spijkerbroeken, die zijn allemaal wel eens op stal geweest en niet meer netjes, kunnen nog prima voor op stal maar ik heb dus geen nette spijkerbroeken meer.
Winterjassen het zelfde verhaal, deze zijn oud, sommige wat uitgelubberd bij de mouwen (niet lekker in de winter op de fiets dus), niet meer waterdicht en vlekken door gebruik op stal. Daarbij moet ik wel zeggen dat de laatste winterjas die ik gekocht heb toch al zeker 5 jaar oud is.

Momenteel leef ik echt op een minimum budget en ik heb op het gebied van kleding dus ook echt weinig te besteden, maar ja, jassen en schoenen zijn toch echt duurdere uitgaves maar noodzakelijk helaas.
Dus ben ik lekker op marktplaats aan het kijken naar dingen die zo goed als nieuw (of gedragen) zijn, en kan dan dus helemaal happy zijn met de spijkerbroek die ik gisteren heb aangekocht van diesel (en ook nog in mijn maat... heb nl nogal stelten en smalle taille 28/29-34/36) voor 9,60 incl verzenden.

Zo kan ik toch voor weinig geld leuke en goede (merk) kleding vinden.
Favoriet bij mij is namelijk Esprit(edc) en Mexx omdat die en redelijk basic zijn vaak (ik hou van basic) en de pasvorm van deze kleding goed bij mij zit, daarnaast is het kwalitatief gewoon betere kleding dan H&M bijv.

Favoriete kleding wordt wel echt op gedragen bij mij lol, kan nog steeds balen dat mijn lievelingsspijkerbroek van Hilfinger toch echt doorgesleten is op mijn kont... hij ligt nog wel altijd in de kast lol. Zelfde als de Esprit spijkerbroek, zat gewoon erg mooi en lekker en door een rare val ben ik er uitgescheurd en zit er ook nog een winkelhaak in (2 scheuren dus), niet meer bruikbaar.
Daarentegen heb ik schirtjes liggen die ik al heb sinds mijn 18e, broeken die ik heb sinds mijn 20e (parachutestof... ziet er nog altijd goed uit lol), winterjas(sen) sinds mijn 24e (van wintersport/hondesledetocht, wel nu onherstelbaar gevlekt lol), oudste item is een leren riem met buckle die al 20 jaar meegaat en meerdere malen per week gebruikt wordt... toch kwaliteit lol