Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:59

Volgens sommigen wel hoor of slaan is hier ook al voorbij gekomen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:10

Niet iedere ouder is toch een Jo Frost, we zijn ook niet allemaal Anky, ondanks inlezen en tips, daar mag een ander toch niet over oordelen, denk het dan alleen en doe het zelf beter. Er wordt wel makkelijk geoordeeld.. Kinderen vergeleken met kattenoverlast etc, ik begrijp dat het lastig is, maar het is gewoon niet hetzelfde. Het is jammer dat ze niet meer aan de omgeving denken, maar een oplossing is moeilijk. Je buren aanspreken over hoe je over hun opvoeding denkt is niet passend, geef het gewoon een keer tactisch aan, dat je haar veel hoort. Ik lees nu alleen kritiek op makkelijke ouders en lastige kids, maar ben wel benieuwd wat je nu wilt ts?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:12

vuurneon schreef:
Ik ga altijd mee met zo'n indoor speeltuin (wel met kinderen hoor, moet wel een excuus hebben :') ).

Oh dat mag helemaal niet bij ons, niet eens als je het nakijken hebt met een kind wat niet meer uit de speeltuin wil komen (wat soms komische taferelen oplevert voor het publiek }> )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:38

MightyMike schreef:
Niet iedere ouder is toch een Jo Frost, we zijn ook niet allemaal Anky, ondanks inlezen en tips, daar mag een ander toch niet over oordelen, denk het dan alleen en doe het zelf beter. Er wordt wel makkelijk geoordeeld.. Kinderen vergeleken met kattenoverlast etc, ik begrijp dat het lastig is, maar het is gewoon niet hetzelfde. Het is jammer dat ze niet meer aan de omgeving denken, maar een oplossing is moeilijk. Je buren aanspreken over hoe je over hun opvoeding denkt is niet passend, geef het gewoon een keer tactisch aan, dat je haar veel hoort. Ik lees nu alleen kritiek op makkelijke ouders en lastige kids, maar ben wel benieuwd wat je nu wilt ts?

Waarom is dat anders? Overlast is overlast. Of dat nu van een kat, hond, kind of brommer is, de maakt voor degene die de overlast heeft niet uit. Degene die de overlast veroorzaakt zal het op moeten lossen. De manier van oplossen zal verschillen, maar dat is niet de zaak van degene die de overlast heeft.
Ik snap oprecht niet dat ouders van hun kinderen andermans probleem maken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:44

Wat ik nu wil, of, ga doen, heb ik al aangegeven. Ik kijk het nog even aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:28

Bijzonder hoe iedereen kritiek heeft op andermans manier van opvoeden en er allemaal van overtuigd zijn dat ze zelf DE manier hebben. . Het hebben van kinderen betekent niet gelijk dat jij het allemaal wel weet. ...

Ts sterkte met je buur kind :')

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:42

Je hoeft ook zeker niet alles goed te praten, en de een voed beter op dan een ander, maar je kunt kinderen ook niet op commando stil houden. Het ene buurkind is het andere niet en begrijp best dat dit buurmeisje veel lawaai kan maken, maar opvoeden op een leeftijd waarin een kind geen inzicht kan hebben in de situatie van een evt buurvrouw kun je niet vergelijken met een kat, brommer, dat zegt in mijn ogen meer over inleving van iemand die er last van heeft. Je weet niet wat ouders er binnenshuis aan doen, maar dat wordt wel aangevallen. Jij hebt het gevoel dat ze niets doen, maar dat is speculatie natuurlijk. Een luidruchtige brommer is een luidruchtige brommer, daar zit geen speculatie achter, die kan ophouden met rijden wanneer dat overlast veroorzaakt. Een kat kan binnengehouden worden. Het is allemaal lastig, maar in mijn ogen zeker niet hetzelfde.

Hopelijk is het minder wanneer je buurmeisje weer naar school gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:48

VivaLaVida schreef:
Bijzonder hoe iedereen kritiek heeft op andermans manier van opvoeden en er allemaal van overtuigd zijn dat ze zelf DE manier hebben. . Het hebben van kinderen betekent niet gelijk dat jij het allemaal wel weet. ...

Ik denk dat ouders hier ook niet roepen dat we het allemaal wel weten. Maar we hebben vaak wel meer ervaring met verschillende methodes en karakters, over het algemeen. Uiteindelijk zit niemand op een krijsend kind te wachten, volgens mij. Maar ik weet wel wat bij mijn eigen meisje geholpen heeft, na diverse dingen geprobeerd te hebben. Dat was toch echt het compleet negeren. En aangezien ze nu nooit meer krijst (ze heeft er een hekel aan) en zich prima weet te gedragen op de meeste momenten (blijft een kind, he ;) ), heb ik het vast niet zo beroerd gedaan (we zijn wat jaartjes verder ook :D ). Bovendien heb ik veel vriendinnen/vrienden met kinderen. Ik heb zelf ook nog twee stiefkinderen (tienerleeftijd), waarvan eentje met Down syndroom. Daar word je best allround van, hoor. :j
oon
Las hier ook een moeder met drie verschillende meiden met drie verschillende aanpakmethodes. Tja, zo is het dus. Niet een kind is hetzelfde en dat geldt ook voor een gezin. Geen gezin is hetzelfde. Hoe dan ook sta je er als buren buiten, wat er echt gebeurt in zo'n gezin. Daarom lijkt het mij handig als TS aangeeft bij het gezin dat ze last heeft van het gekrijs. Meer kun je niet doen, denk ik. Hopelijk komt er dan communicatie over en weer, begrip over en weer en houdt het vanzelf een keer op. Hier op bokt blijven klagen, heeft in elk geval geen zin. :+ :+

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:02

Zo stef, ik begrijp dat dit knap lastig is voor jou, een keer krijsen of huilen kan natuurlijk, maar dit dagelijks, of soms zelfs meerdere keren per dag gebeurd, zou ik het ook erg vervelend vinden!

Helaas kan je behalve praten met de ouders volgens mij niet veel doen... En natuurlijk ligt praten gevoelig, want je wilt zo iet subtiel zeggen, zonder als een 'moeial' over te komen...

Wat betreft de opvoedingsstijl van de ouders, dat is natuurlijk iets heel persoonlijk, ieder heeft zijn eigen aanpak, die wel of niet goed werkt... Een perfecte opvoeding bestaat niet, ja, in de boekjes misschien, maar opvoeden gebeurt niet volgens de boekjes :)
Kennelijk werkt de aanpak van deze ouders niet (dat kan je toch vermoeden, aan de hand van jouw verhaal en het gedrag van de dochter...) maar dat verbaasd mij weinig, als we naar het hedendaagse opvoedingspatroon kijken...
Het komt wel vaker voor dat ouders zo iets hebben van 'als we de dag maar door komen..', al komt dit wel heeel erg zwart wit over, en weet ik zelf eigenlijk totaal niets van de situatie :)
Wat betreft het negeren dit kan werken, maar dan moet je natuurlijk wel kijken naar de drijfveer achter het negeren en de manier waarop...
Je kan negeren op een manier van: 'als ik er maar geen of toch zo min mogelijk last van heb...' ( wat hier volgens jou het geval zal zijn) of je kan negeren om je kind te helpen. Een kind van 4 kent zelf natuurlijk nog geen grenzen, die moet je als ouder (en als leerkracht :) ) bijbrengen, op wat voor manier dan ook...

En een kind opvoeden is natuurlijk niet eenvoudig, dus voor de ouders zal dit ook wel zoeken zijn, een kind komt immers niet met een kant en klare gebruiksaanwijzing :)

Verder, wat is de reden van het krijsen? Het kind krijst als het zijn zin niet krijgt, maar dat doet een kind niet zomaar hoor, niet omdat het een 'moeilijk kind' is (want in theorie, bestaat dat niet), maar misschien omdat het kind moeilijkheden heeft. Doordat de ouders bijvoorbeeld geen duidelijke grenzen stellen, en het kind niet weet waar het aan toe is ...

Zo, dat is een hele tekst geworden :) Ik hoop dat ik niet te veel in herhaling ben gevallen, maar dit is zo het eerste wat in mij op is gekomen :) Nuja, in mij op is gekomen, met de achtergronden van mijn theoretische cursussen pedegogiek en de ervaringen die ik op stage heb gehad (ben studente kleuteronderwijs, volgend jaar studeer ik af :) )+ dingen die ik zie bij mijn broer en zus :p niets in vergelijking met het echte opvoeden van een kind :)

Ik hoop dat ik niet te betweterig overkom :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:07

LadyMadonna schreef:
tabaflab schreef:
Ik ben zelf nog kind mijn ouders zijn vrij los in veel dingen, maar van die strenge ouders vind ik de kinderen soms nog bijna minder luisteren en irritanter doen, en meer tegen. Dus met tekeergaan berijkt die buurvrouw niks, behalve chagrijnige kinderen.

Corrigeren hoeft toch niet door er tegen tekeer te gaan :?

Soms kom je het nog wel tegen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 20:40

Absoluut, maar je schrijft je bericht ten opzichte van mijn buurvrouw...

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:47

Mijn bericht was eigenlijk meer bedoelt als een reactie op dingen die hier in het topic gezegd worden :)
Voor jou kan ik niet meer zeggen dan dat ik het oprecht lastig voor je vind, maar dat ik helaas denk dat je er weinig aan zal kunnen doen, behalve een gesprekje met de ouders van het kind...
Je kan hen vragen hoe het eigenlijk komt dat hun dochtertje zo vaak hysterisch is (maar dat is inderdaad lastig, zonder als een bemoeizuchtig iemand over te komen...) en subtiel laten vallen dat je het soms wel vervelend vind...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 20:51

Oh sv, ik doelde ook op tabaflap ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:51

Als ze weer liep te krijsen, zou ik een keer terug krijsen.
Misschien schrikt ze ervan dat ze het niet meer doet.
Ts ik kan me heel goed voor stellen dat je het vervelend vind, zou ik ook hebben.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:52

Ooh sorry, geen probleem hoor :) Ik wist niet op wie het bedoelt was ...

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:53

Dart fhaider (of hoe je dat ook schrijft.) pak aan. en dan met je longeerzweep ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:57

Twiggy2008 schreef:
VivaLaVida schreef:

Ik denk dat ouders hier ook niet roepen dat we het allemaal wel weten. Maar we hebben vaak wel meer ervaring met verschillende methodes en karakters, over het algemeen. Uiteindelijk zit niemand op een krijsend kind te wachten, volgens mij. Maar ik weet wel wat bij mijn eigen meisje geholpen heeft, na diverse dingen geprobeerd te hebben. Dat was toch echt het compleet negeren. En aangezien ze nu nooit meer krijst (ze heeft er een hekel aan) en zich prima weet te gedragen op de meeste momenten (blijft een kind, he ;) ), heb ik het vast niet zo beroerd gedaan (we zijn wat jaartjes verder ook :D ). Bovendien heb ik veel vriendinnen/vrienden met kinderen. Ik heb zelf ook nog twee stiefkinderen (tienerleeftijd), waarvan eentje met Down syndroom. Daar word je best allround van, hoor. :j
oon
Las hier ook een moeder met drie verschillende meiden met drie verschillende aanpakmethodes. Tja, zo is het dus. Niet een kind is hetzelfde en dat geldt ook voor een gezin. Geen gezin is hetzelfde. Hoe dan ook sta je er als buren buiten, wat er echt gebeurt in zo'n gezin. Daarom lijkt het mij handig als TS aangeeft bij het gezin dat ze last heeft van het gekrijs. Meer kun je niet doen, denk ik. Hopelijk komt er dan communicatie over en weer, begrip over en weer en houdt het vanzelf een keer op. Hier op bokt blijven klagen, heeft in elk geval geen zin. :+ :+

En een ander heeft een tik gehad en dat werkte voor haar blijkbaar weer goed :+
Niemand zegtjij het beroerd gedaan hebt maar dat jouw aanpak bij jouw dochter werkt wil inderdaad nog niet zeggen dat het ook bij elk kind werkt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:10

LadyMadonna schreef:
ilayda schreef:
Nou ik heb drie meiden en die kunnen ook krijsen. Als de oudste gaat krijsen dan helpt het om met haar een gesprekje te voeren en dan is het snel weer over. De jongste die haal ik voor straf naar binnen en dan is het krijsen ook gelijk klaar. De middelste die moet ik negeren, iets anders helpt niet bij haar. Dus ja je kan zeggen niet goed opgevoed enz enz. Of de kids van de buren doen dat niet. Maar vergeet niet dat elke kind verschillend is.

Ff hoor.... Dat elk kind verschillend is, prima. Dat je bepaald gedrag moet negeren, prima.... Maar je gaat toch niet van anderen verwachten dat ze (ff zwartwit) accepteren dat jouw kind de buurt bij elkaar krijst? Je gaat van jouw probleem toch niet een ander zijn probleem maken?

Mijn katten lopen los buiten. Zodra ik van een van de buren merk dat ze overlast veroorzaken (in hun tuin schijten oid) zal ik daar wat aan moeten doen, en niet m'n schouders ophalen en zeggen: tja, t zijn katten hè, die doen dat...

Dan doen ze hun oren maar even dicht. Kom op zeg wat een gejank hier. Ja en een kat die bij de buren schijt dat kan je niet verglijken. Dat is het zelfde als ik de luier van mn kind bij de buren zou gooien

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:18

Denk dat je daar even moet nuanceren.
Een keertje krijsen, prima, kan. Dan doe ik mn oren wel even dicht. Maar op regelmatige basis?
Wij gaan soms zelfs naar binnen wanneer de buurkinderen aan het krijsen slaan. Dat gaat soms maar door.
Waarom bonjouren ze die kinderen niet even naar binnen? Ga daar maar krijsen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:23

LadyMadonna schreef:
Ik heb een buurmeisje van 4 jaar. Opzich een best kind, ze zwaait altijd naar me ;)
Ze is eigenlijk bijna altijd buiten aan het spelen (wat ik heel goed vind!), maar zodra het even niet naar haar zin gaat zet ze me een keel op!
Niet eens huilen, maar gewoon hysterisch krijsen.
Dit gebeurt eigenlijk dagelijks, soms een paar x per dag. Meestal kijk ik even uit het raam om te zien of de auto er staat zodat ik weet dat de ouders thuis zijn. Want soms denk je echt dat het kind op zijn minst met een gebroken been ligt.
Kind wordt door de ouders niet gecorrigeerd (niet zo krijsen, doe eens rustig, weet ik veel). Die laten haar gewoon krijsen.
Ik ben heel luchtig een keer een gesprek aan gegaan, dat ik er soms best van schrik... Hierop krijg ik dan; ja, t is een spinnenkop... :?
Zeker nu het mooi weer is valt me op dat ik me er steeds meer aan ga irriteren.... Het viel van de week gewoon op dat ze een paar dagen weg waren.

Wat moet je hier nou mee?

jij hebt 1 buurmeisje, ik heb 2 buurmeisjes en 2 buurjongetjes die dit doen, en allemaal van hetzelfde huis...
ruilen?? :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:29

Ooit gevolgd wat hun dan niet bevald? Misschien kom je er dan achter.
Want het dochtertje van de pony die ik verzorg wil ook wel eens een beetje boos worden als iets niet gaat zoals ze wil. Gisteren ook weer, neemt ze een klein aanloopje om erop te springen, ik ga zo voor pony dr rug staan want ze bonkt er alleen maar tegen aan. Eerst een zeurderige stem van hehe ga weg! Gelukkig nadat we haar een beetje aanspraken van dat ze voorzichtig met haar pony moet zijn, was ze vrijwel stil. pweh.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 21:44

Tabaflab: wat heeft dat hiermee te maken?

Ilayda: pardon? Waarom moeten mensen zich aanpassen aan de kinderen van een ander? Die kinderen zijn niet hun keuze hoor..

En verder is het gewoon een leuk kind. Komt ook altijd even mijn hondje aaien enzo, helemaal geen problemen mee.

Anoli: nee dank je ;)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:47

ladyMadona nu ik het zo lees helemaal niks, ik mag wel beter nadenken over wat ik opschrijf. Ik wens je veel succes.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:35

VivaLaVida schreef:
Twiggy2008 schreef:

oon

En een ander heeft een tik gehad en dat werkte voor haar blijkbaar weer goed :+
Niemand zegtjij het beroerd gedaan hebt maar dat jouw aanpak bij jouw dochter werkt wil inderdaad nog niet zeggen dat het ook bij elk kind werkt.

Dat zeg ik ook niet, zucht.... Lees nou eens goed bv het stukje door over de moeder met drie meiden en drie verschillende aanpakken. Pffffff, goed lezen is best lastig, he ;-). Maar slaan, tja, ik vind dat je dan als ouder geen goed voorbeeld geeft. Daarnaast vind ik het ook geen structurele oplossing.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:06

Dan ga je naar die ouders toe en dan zeg je dat je er last van hebt.
Pfff jij gaat het toch niet begrijpen aangezien je zelf geen kinderen hebt, dus stel je hebt over 10 jaar kinderen dan weet ik voor 100% dat je anders zou praten of een oplossing zou vind ipv hier op bokt erover praten.