Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:16

Pion schreef:
Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen. :')

Huh? Dan heb je zeker niet alleen een 1,2 liter motor maar ook een heel oud barrel onder je kont ?
Gewoon doortrappen in de drie. Moet jij eens kijken hoe snel je op 100 zit.

JasmijnJoy schreef:
Op snelwegen, als je moet invoegen omdat er wegwerkzaamheden zijn ofso.
De broeden zie je al kilometers verderop. ( overdreven :') )
En dan toch op het laatste moment je auto er tussen proppen! -:(- Leer rijden, ik kan het nog beter als 14 jarig meisje! 8)7

Het is netter om niet vlak voor de aanhangwagens met pijlen in te voegen, maar om direct in te voegen als je de borden ziet bevordert de doorstroming al helemaal niet.

nientje78 schreef:
ook idd het inhalen met 85 km pu terwijl je zelf 80 rijd.

Wanneer bedoel je, als jij met je 80 afrijdt op nog iets tragers, waardoor je ook graag wil invoegen? Of gewoon in het algemeen? Ik zie het nut er niet van in mijn cruise control hoger te zetten als diegene die ik inhaal niet op iets afrijdt waardoor hij/zij zou moeten afremmen. Als dat dan betekent dat ik je met 2 km/u verschil inhaal, so be it. Als je echter wel ergens op afrijdt waardoor je in de ankers zou moeten, geef ik wel even gas bij voor je :)

F_Orumster schreef:
Maar afremmen is toch zo gedaan? Overigens moet je gedurende het optrekken ook anticiperen op de snelheid op rechts. M

_/-\o_ Precies. Vooruit kijken heen dat, echter doen maar heeeeeeeeeeel weinig verkeersdeelnemers dat.

Nies_ schreef:
Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..

Hahahaha.. ik rij een Opel Corsa, ben ik nu ook wannabe Audi rijder? :') :')

Linksrijders zijn per definitie irritant. Oke als je continu iets inhaalt en de ruimte te klein is om terug naar rechts in te voegen zonder zelf te moeten remmen (doe ik zelf ook niet), maar verder, aan de kant aub!

@RedPassion: In Duitsland heb je ook mensen die je met 180 voorbij komen hoor. Waarom kan het daar dan wel? Als iemand zo hard wil rijden op de snelweg moeten ze dat lekker zelf weten.

Al met al, zijn er wel 1001 ergernissen op de weg dagelijks. En over het algemeen komen de echt slechte rij-fratsen van... vrouwen. Tja sorry, maar het is zo, voel je niet persoonlijk aangesproken. Maar maak je niet al te druk in je tootootje, is slecht voor je bloeddruk ;-)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:23

Miekelien schreef:
Celiien schreef:
Ooooo ik hier dacht dat ik gek werd afgelopen maandag.. bij ons heb je een stoplicht (Duh :') ), daar kan je op 2 banen naar links afslaan. De meest linkerbaan gaat richting stompwijk/, de meest rechter gaat de wijk in. is alvast een soort van voorsorteren voor de rotonde die daar komt. Staan ook heel duidelijk borden voor.
Maandag sta ik dus links-links voorgestorteerd, met een paar anderen. Komt er eentje rechts staan. Ik rij normaal weg, en die auto rechts reed eigenlijk gelijk met mij op en gaf steeds een beetje meer gas bij. Dus ik rij normaal door (mag daar rechts inhalen, blok streep zegmaar), en vervolgens schiet ze opeens links voor mij langs zodat ik een hartaanval had.. Sjonge jonge mensen, hoe moeilijk is het om borden te lezen??! T staat er levensgroot en wordt een paar keer herhaald! Maarja ze was ook heel druk met der telefoon en dat is ook zeker heel belangrijk :j

Goed dat je me helpt herinneren aan mijn andere grote frustratie: mensen die op een stuk waar je met twee banen tegelijk de bocht om gaat (meestal bij stoplichten) niet op hun eigen baan kunnen blijven. Levensgevaarlijk, ik ben daarvoor iets teveel gehecht aan de zijkant van mijn auto..

Ooo wauw dat is idd zwaar vervelend' vooral bij t malieveld (den haag) vanaf de kant van Scheveningen richting Wassenaar/A12... Mensen snappen daar niet dat je op je eigen baan moet blijven!

OdiEtAmo

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:25

Nee hoor geen oud barrel onder m'n kont. Nieuwe Swift.
Maar op de korte invoegstroken vlak na een bocht red ik het gewoon niet om boven de 100 te komen.
Bijvoorbeeld op het eum 'klaverblad' van Drachten richting Groningen.
Maargoed om die reden is de maximale snelheid overdag daar ook 100.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:30

Kimmej schreef:
Wanneer bedoel je, als jij met je 80 afrijdt op nog iets tragers, waardoor je ook graag wil invoegen? Of gewoon in het algemeen? Ik zie het nut er niet van in mijn cruise control hoger te zetten als diegene die ik inhaal niet op iets afrijdt waardoor hij/zij zou moeten afremmen. Als dat dan betekent dat ik je met 2 km/u verschil inhaal, so be it. Als je echter wel ergens op afrijdt waardoor je in de ankers zou moeten, geef ik wel even gas bij voor je :)

:j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:35

Ach voor mensen die zich er ineens tussen willen proppen, daar heb ik mijn toeter voor, die heb je immers voor gevaarlijke situaties. En dan zijn 9 van de 10 mensen opeens weer heel keurig op de rechterbaan. (en leren ze weer over hun schouder te kijken voor ze van baan veranderen) Waar ik een echte hekel aan heb zijn links rijders, dat zijn imo de meest asociale mensen op de autobaan, ik snap een dergelijke foute eigenschap ook helemaal niet, geval van rijbewijs bij de cornflakes cadeau gekregen.

Andere grote ergernis; mensen die hun gaspedaal niet weten te vinden tijdens het invoegen. Met iedere bak, of die nu uit 2013 komt en 180 pk heeft of een oudje uit 1998, het boeit niet, allemaal kunnen ze in de goede versnelling optrekken naar minstens 100 km per uur. Kunnen ze of jij dat niet (meer), neem dan alsjeblieft niet de autobaan! Je moet je auto kennen, weten in welke versnelling ze kracht heeft en in welke ze versnelling ze de meeste acceleratie heeft. Mijn vorige oudje (StreetKa) maakte vanaf 80 km/u in de 3e meer geluid dan dat ze vooruit kwam, met de 4e trok ik haar dan van 80 met gemak naar de 130 km/u. Dat soort dingen moet je voelen als je autorijdt.

Aan langzaam rijdende mensen, die dus 100 rijden kan ik me dan weer niet ergeren, zolang ze maar netjes rijgedrag vertonen. En verder, wat een onzin over die automerken hier... Ieder merk heeft zijn voordelen en nadelen. En over VW, Audi hoe langer ik er nu op werk, hoe meer ik ontdek wat voor een ongelofelijke rommel ze tegenwoordig maken! De oudere generaties, die zijn echt nog goud waard, maar de nieuwere...... Nergens zo veel onverklaarbare dure en onnodige productiefouten gezien als bij die merken. Auto's met 20 000 km waar de ketting kapot springt, nieuwe motor, 8000 euro schade dus. En dat zo'n 3 auto's per week. Alsof het een of ander referentiemerk is, please... :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:44

Pion schreef:
Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen. :')

Haha dat ken ik, plankgas in zn 3 en dan hopen dat je met 80 kan invoegen:D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:53

Overigens tijdens mijn rijexamen...
Mevrouw de examinator wilde mij er wel even op wijzen dat je pas na het 'UIT' bordje gas mag loslaten.
Ik heb zo het vermoeden dat ze bij een paar afritten van de weg is geschoten. :Y)
Prima als zij dat wil doen, maar als ik een bocht aan zie komen gaat toch echt wel wat eerder mijn voet van het gas (en op de rem).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:01

Pion schreef:
Maar op de korte invoegstroken vlak na een bocht red ik het gewoon niet om boven de 100 te komen.

Schakel je niet gewoon wat te vroeg? IOp rustige wegen is dat heel.goed (zuinig) maar bij invoegen trek je m gewoon even langer door. Zeker de derde versnelling heeft doorgaans wel wat te bieden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:05

Trek nu vaak in z'n 4 op vanuit de bocht.
Zal morgen eens de 3 proberen.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:08

Ik heb nog wel rijles en ik ga volgende week op maar jezus wat een malloten op de weg.

Hallo, wake up call, met 60 invoegen op de snelweg gaat hem niet worden...
Ook die paniekremmers, die mogen ze van de weg afhalen van mij.

Laatst ook, had ik rijles.
Ik was een auto aan het inhalen, geeft ie ook ineens gas, frot zich ervoor, om halverwege toch maar weer terug naar rechts te gaan? Rijbewijs afpakken met die handel.

Had laatst ook dat ik achter een vrachtwagen moest invoegen en ging die sukkel ineens vol op zijn rem, ik er bijna achterop en alles voor hem was gewoon vrij :S

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:22

Pion schreef:
Mevrouw de examinator wilde mij er wel even op wijzen dat je pas na het 'UIT' bordje gas mag loslaten.
Ik heb zo het vermoeden dat ze bij een paar afritten van de weg is geschoten. :Y)
Prima als zij dat wil doen, maar als ik een bocht aan zie komen gaat toch echt wel wat eerder mijn voet van het gas (en op de rem).

O wauw nog een ergernis: mensen die bij de afrit al 60/70 kmpu gaan rijden.. wauw dan wordt ik echt helemaal %)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:38

Celiien schreef:
Pion schreef:

O wauw nog een ergernis: mensen die bij de afrit al 60/70 kmpu gaan rijden.. wauw dan wordt ik echt helemaal %)

Ja dat is een ergernis...
Maar wat ik bedoel is levensgevaarlijk voornamelijk voor jezelf :')

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:38

Mij is ook altijd aangeleerd om pas te remmen als je daadwerkelijk op de afrit-strook zit.. Zo hinder je de andere weggebruikers niet..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:41

Albion schreef:
Mij is ook altijd aangeleerd om pas te remmen als je daadwerkelijk op de afrit-strook zit.. Zo hinder je de andere weggebruikers niet..

Zou lekker zijn, als ze al gaan remmen op de weg zelf :+
Maar afritstrook is iets anders dan bij het UIT bord.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:42

Mij is geleerd helemaal niet te remmen bij een afrit/UIT bord.. ja tuurlijk als er een bocht oid is wel. maar als het een rechte afrit naar boven is, gewoon laten glijden zegmaar..

En Pion, dat snap ik, maar kwam eventjes bij mij op :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:51

Bij een rechte weg inderdaad gewoon uit laten rollen :j
Is ook milieu vriendelijk :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:44

Wat een herkenbare dingen komen hier voorbij.

Mijn ergenissen zijn toch voornamelijk:

-links blijven rijden
-onder het maximum blijven rijden, je hoeft van mij echt niet veel te hard, maar 80 waar je 80 moet zou toch wel fijn zijn
- geen knipperlicht en dan vooral op de rotonde. De weg naar mijn verzorgpaard heeft maar liefst 5 rotondes achter elkaar, dan is het echt vervelend als mensen GEEN knipperlicht gebruiken.

Maar wat mij laatst overkwam schrok ik toch wel héél erg van;
Bij ons op een N-weg mag je 80 en is het 1 baans. Op een gegeven moment krijg je een afslag naar links, dan heb je 1 stoplicht dan een brug en dan een stoplicht en dat kan je naar links (snappen jullie hem nog :P ) nu is er op de brug een doorgetrokken strook want er gaat ook gewoon een baan recht door. Achter zat al een hele tijd een auto te douwen, maar ik kon en mocht niet harder, er zaten immers auto's voor mij en we gingen netjes 85 km/ph, dus die auto die achter mij zat te douwen, stuurt achter mij vandaan rijdt over de doorgetrokken streep, douwt hem ervoor,maar kan niet harder door die andere dus hij snijdt mij keihard af en rijd de rest van de weg als een mongool. Langzaam, remmen, slingeren en wat ik nou fout heb gedaan :o? :o? Ik had ook een bijrijder mee, dus dan probeer ik mij altijd aan de regels te houden.

Gelukkig zijn er ook nog hele goede en aardige mensen op de weg +:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:52

Vanmorgen nog, ik reed op de A4 richting Amsterdam. Ik wilde een auto inhalen, doe mijn knipperlicht aan en keek over mijn schouder. Zat er een andere auto ineens zonder richting aanwijzer op de strook waar ik heen wilde.

Vrachtwagens die elkaar inhalen, ook zo geweldig...

Als ik 100 rij waar ik 120 mag dan blijf ik toch gewoon netjes op de rechterbaan. Scheelt mij in de benzine met me oude autootje... dan moeten de mensen mij maar inhalen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:00

Vandaag nog wel zo netjes gemeld hier dat de linkerbaan vrij moest blijven.... 16 km file. Mèn, wat was ik het zat.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:08

Anne_GTI schreef:
Vandaag nog wel zo netjes gemeld hier dat de linkerbaan vrij moest blijven.... 16 km file. Mèn, wat was ik het zat.

Ik krijg een plaatsvervangende lamme linkerpoot :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:15

Daar hebben ze de automaat voor uitgevonden, maar ja, da's niet sportief natuurlijk :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:18

Lang leven de automaat met files ja!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:18

Pion schreef:
Anne_GTI schreef:

Ik krijg een plaatsvervangende lamme linkerpoot :+

Nou, ik heb een hele tijd echt stil gestaan. Dus auto uitgezet, ramen open en je zitten verwonderen waarom je toch ineens besloten had om deze route terug te nemen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:08

Pion schreef:

het klaverblad heeft ook een achterlijk korte invoeg strook.... daar red ik het ook tot max 80 :P
op 50 meter jij erop, en de rest er af en weer op 60 zitten om veilig door de bocht te komen... als het druk is vind ik 100 niet echt praktisch :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:56

Het is ook dé invoeg/uitvoegstrook waar ik me iedere keer weer aan irriteer en mijn 'ik haal het niet hoe hard ik ook optrek' verhaal vandaan komt :')
Bij de Volvo gebruik ik vaak de kick-down op dat punt :+