Pion schreef:Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen.
Huh? Dan heb je zeker niet alleen een 1,2 liter motor maar ook een heel oud barrel onder je kont ?
Gewoon doortrappen in de drie. Moet jij eens kijken hoe snel je op 100 zit.
JasmijnJoy schreef:Op snelwegen, als je moet invoegen omdat er wegwerkzaamheden zijn ofso.
De broeden zie je al kilometers verderop. ( overdreven)
En dan toch op het laatste moment je auto er tussen proppen!Leer rijden, ik kan het nog beter als 14 jarig meisje!
Het is netter om niet vlak voor de aanhangwagens met pijlen in te voegen, maar om direct in te voegen als je de borden ziet bevordert de doorstroming al helemaal niet.
nientje78 schreef:ook idd het inhalen met 85 km pu terwijl je zelf 80 rijd.
Wanneer bedoel je, als jij met je 80 afrijdt op nog iets tragers, waardoor je ook graag wil invoegen? Of gewoon in het algemeen? Ik zie het nut er niet van in mijn cruise control hoger te zetten als diegene die ik inhaal niet op iets afrijdt waardoor hij/zij zou moeten afremmen. Als dat dan betekent dat ik je met 2 km/u verschil inhaal, so be it. Als je echter wel ergens op afrijdt waardoor je in de ankers zou moeten, geef ik wel even gas bij voor je

F_Orumster schreef:Maar afremmen is toch zo gedaan? Overigens moet je gedurende het optrekken ook anticiperen op de snelheid op rechts. M
Precies. Vooruit kijken heen dat, echter doen maar heeeeeeeeeeel weinig verkeersdeelnemers dat.Nies_ schreef:Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..
Hahahaha.. ik rij een Opel Corsa, ben ik nu ook wannabe Audi rijder?
Linksrijders zijn per definitie irritant. Oke als je continu iets inhaalt en de ruimte te klein is om terug naar rechts in te voegen zonder zelf te moeten remmen (doe ik zelf ook niet), maar verder, aan de kant aub!
@RedPassion: In Duitsland heb je ook mensen die je met 180 voorbij komen hoor. Waarom kan het daar dan wel? Als iemand zo hard wil rijden op de snelweg moeten ze dat lekker zelf weten.
Al met al, zijn er wel 1001 ergernissen op de weg dagelijks. En over het algemeen komen de echt slechte rij-fratsen van... vrouwen. Tja sorry, maar het is zo, voel je niet persoonlijk aangesproken. Maar maak je niet al te druk in je tootootje, is slecht voor je bloeddruk
Leer rijden, ik kan het nog beter als 14 jarig meisje! 

) nu is er op de brug een doorgetrokken strook want er gaat ook gewoon een baan recht door. Achter zat al een hele tijd een auto te douwen, maar ik kon en mocht niet harder, er zaten immers auto's voor mij en we gingen netjes 85 km/ph, dus die auto die achter mij zat te douwen, stuurt achter mij vandaan rijdt over de doorgetrokken streep, douwt hem ervoor,maar kan niet harder door die andere dus hij snijdt mij keihard af en rijd de rest van de weg als een mongool. Langzaam, remmen, slingeren en wat ik nou fout heb gedaan