Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTweetyx schreef:ik heb geen andere reacties gelezen
maar ik vind dat je pesten NIET zelf in de hand hebt,
ik ben 3 jaar lang gepest op het vmbo waarna ik van het vmbo af ben gegaan en geen diploma heb gehad,
eerst dacht ik dat t wel overging maar ze gingen 3 jaar lang door elke keer om een andere reden,
dat ik een vriend had(en dan natuurlijk proberen te verpesten) dat ik een pony kreeg (s nachts bellen dat ze mijn pony zijn keel door zouden snijden bla bla bla)
zat bijna elke week bij de mentor, in de eerste zeiden ze al : nog een keer en dan worden ze geschorst. nou nooit zijn die mensen geschorst, en die mensen hebben erge dingen gedaan hoor.
ik vind dat je het NIET zelf in de hand hebt.
en ouders hebben ook niet alles in de gaten, ja mijn ouders wisten dat ik gepest werd maar tot nu toe(ben 4 jaar geleden van vmbo af gegaan) weten mijn ouders niet alles. niemand weet het gehele verhaal.
weet wel dat omdat ik toen niemand had om mee te praten dat t deels daardoor komt dat ik nu wel bij een maatschappelijk werkster zit, om mijn problemen te vertellen etc.
Ibbel schreef:Dus, hoe raar is het dat je als kind je gevoelens voor je ouders verbergt? Je wilt ze geen pijn doen, je wilt niet dat ze zich zorgen maken. Dus zeg je dat er niets aan de hand is.
Dora88 schreef:Pesten heb je zelf in de hand, het ligt zéker aan jezelf. Zelfvertrouwen en het accepteren van jezelf zijn de beste wapens tegen pesten. En absoluut niet het terugpakken met geweld, geen wonder dat de samenleving zo verziekt.
bello2005 schreef:xTweetyx schreef:
hoe komen ze aan je nummer ?
en hoe weten ze waar je pony staat ?
ik had en heb ook niemand om tegen te praten.. ik kropte het op, en dan bij nog een pesterij brak er iets in me.
ik ben op de basisschool enkele jaren gepest en op de middelbare dik 1.5 jaar. en als ik die gozers op de dag van vandaag nog tegen kom
menen ze me nog te kunnen kleineren en me een pak slaag te geven. helaas voor hun, maar ik loop nog steeds niet weg
en dat kan iemand van mijn eigen leeftijd zijn of iemand die dik 20 jaar ouder is als mij. ik duik niet meer weg, met of zonder wapen
maar het maakt niet uit hoelang je word gepest, als je je mannetje kan staan is dat zo afgelopen.
mijn moeder weet dat ik geen lieverdje ben, en nogmaals zonder dat ik ook maar 1 woord sprak zag ze aan me hoe ik me voelde
maar ze wist ook verdomdes goed dat ik me niet liet doen
en had ook geen reden om zich direct zorgen te maken
bello2005 schreef:xTweetyx schreef:
hoe komen ze aan je nummer ?
en hoe weten ze waar je pony staat ?
ik had en heb ook niemand om tegen te praten.. ik kropte het op, en dan bij nog een pesterij brak er iets in me.
ik ben op de basisschool enkele jaren gepest en op de middelbare dik 1.5 jaar. en als ik die gozers op de dag van vandaag nog tegen kom
menen ze me nog te kunnen kleineren en me een pak slaag te geven. helaas voor hun, maar ik loop nog steeds niet weg
en dat kan iemand van mijn eigen leeftijd zijn of iemand die dik 20 jaar ouder is als mij. ik duik niet meer weg, met of zonder wapen
maar het maakt niet uit hoelang je word gepest, als je je mannetje kan staan is dat zo afgelopen.
mijn moeder weet dat ik geen lieverdje ben, en nogmaals zonder dat ik ook maar 1 woord sprak zag ze aan me hoe ik me voelde
maar ze wist ook verdomdes goed dat ik me niet liet doen
en had ook geen reden om zich direct zorgen te maken
xTweetyx schreef:ze hadden mijn nummer omdat via via omdat we bij elkaar in de klas zaten in de eerste. en heel die groep had dus mijn nummer,
en ze wisten dat omdat "vriendinnen"waar ik toen mee omging, dat vertelde
ik heb 2 keer in de eerste met de grootste pester gevochten.... werd alleen maar erger, ik negeerde het maar alsnog word je bang als je in een volle aula door een groep van 5 meiden word gedreigd, uitgescholden etc. congerges, leraren, hoofd van school durfde niets.
en ja ik durf zekker wel voor me eigen op te komen, maar toen durfde ik dat echt niet hoor. na 2 jaar gingen mijn "vrienden" mij ook laten vallen, omdat ze bang waren ook gepest te worden....
Ibbel schreef:Dora88 schreef:Pesten heb je zelf in de hand, het ligt zéker aan jezelf. Zelfvertrouwen en het accepteren van jezelf zijn de beste wapens tegen pesten. En absoluut niet het terugpakken met geweld, geen wonder dat de samenleving zo verziekt.
In theorie dus wel, maar in de praktijk trek je niet even "een blik zelfvertrouwen" open. En juist omdat je dat blik zelfvertrouwen niet in de kast hebt staan, ben je een potentieel slachtoffer. Dus ja, het komt door hoe jij in elkaar zit en overkomt, maar nee, dat los je niet zelf op.
Het feit dát je slachtoffer bent komt nou eenmaal omdat je niet assertief in elkaar zit.
Kwanyin schreef:Maar bello, heb jij ooit zo diep gezeten dat je zelfmoordgedachten had en hebben je ouders dat opgepikt en daarover gepraat? Hoe kan je dan weten dat je ouders zouden kunnen doorprikken dat dat "niet goed voelen" zo ver gaat dat je aan zelfmoord denkt? Dat kinderen zich niet goed voelen, dat kunnen veel ouders wel eens zien, maar dat het zo ver gaat dat ze aan zelfmoord denken en dat het de schuld van de ouders is, omdat ze maar aan de bel hadden moeten trekken?
bello2005 schreef:je staat er nog versteld van hoeveel kinderen zelfmoord plegen omdat ze zo diep zitten in het gepest worden. maar ik vind als ouder zijnde dat je dat moet zien. zo niet ben je in mijn ogen een slechte ouder
bello2005 schreef:Kwanyin schreef:Maar bello, heb jij ooit zo diep gezeten dat je zelfmoordgedachten had en hebben je ouders dat opgepikt en daarover gepraat? Hoe kan je dan weten dat je ouders zouden kunnen doorprikken dat dat "niet goed voelen" zo ver gaat dat je aan zelfmoord denkt? Dat kinderen zich niet goed voelen, dat kunnen veel ouders wel eens zien, maar dat het zo ver gaat dat ze aan zelfmoord denken en dat het de schuld van de ouders is, omdat ze maar aan de bel hadden moeten trekken?
ik zeg nergens dat het de schuld van de ouders is. ik zeg alleen dat er dan geen goede band is tussen ouder en kind
Ibbel schreef:Ik zou eerder willen beweren dat er een hele liefdevolle band is (in ieder geval van het kind uit) als het kind zijn of haar ouders wil sparen voor zijn of haar wanhoop... Juist uit liefde wil je jouw ellende niet delen met degenen die naast je staan.
Ibbel schreef:Ik zou eerder willen beweren dat er een hele liefdevolle band is (in ieder geval van het kind uit) als het kind zijn of haar ouders wil sparen voor zijn of haar wanhoop... Juist uit liefde wil je jouw ellende niet delen met degenen die naast je staan.
bello2005 schreef:RoosG schreef:Ik vind het een interessante discussie, ik had net een hoop getypt, maar wacht even af of ik echt wat nuttigs heb toe te voegen.
Bello, mag ik je misschien vragen hoe oud je bent?
wat heeft mijn leeftijd met mijn uitspraken te maken ? en niet te vergeten ervaringen