'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:47

Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder :D.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:51

_San87_ schreef:
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat er hier zielen rondzwerven die de rust niet kunnen vinden. Ik geloof alleen niet dat ze op ons verzoek een teken gaan geven.

Dat dacht ik ook niet. Maar blijkbaar vond een komische ziel het wel geinig om mij even de stuipen op het lijf te jagen hahaha :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:51

_San87_ schreef:
Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder :D.

Kan best zijn dat de geest rond jou hangt, en niet perse verbonden is met het huis *D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:52

Doe ik ook altijd met visdraad dat ik aan vazen, lijstjes en touwtjes van lampen knoop om er daarna aan te trekken :+.

N0a schreef:
_San87_ schreef:

Kan best zijn dat de geest rond jou hangt, en niet perse verbonden is met het huis *D

Mijn eigen beschermgeest :+:. Dat zou fantastisch zijn.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:52

ik weet het niet eigenlijk....
bij ons in huis sterven wel veel dieren ( we halen alle zieke schpane , lammetjes , konijnen enz.
mee naar binnen , en we hebben weer als 200 dieren in totaal := )
maar eigenlijk nooit ''last'' van geesten ofzo gehad , ik zou
als ergens eens mens er ''gewoon'' doodgegaan is er gewoon gaan wonen :j

mij is wel al eens gebreurd in ons ( oude ) huis dat ik in bad zat , en iets dacht te horen ,
ik was best bang.
opeens springt de stofzuiger aan , ik verstijfde echt van angst.
eenmaal de moed verzameld om te gaan kijken , is er een
buis , die er al jááren stond omgevallen , precies op het ''aan-knopje''
van de stofzuiger die heel toevallig in het stopcontact stak.

ik ben me kappot geschrokken , maar houd het maar op toeval :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:53

Het huis waar mijn schoonmoeder in woont heeft trouwens best wel een verdrietige geschiedenis.

De bewoonster vóór de vorige bewoonster is vermoord bij een woningoverval.
De vorige bewoonster is hier ernstig ziek geworden en in de steek gelaten door familie en naasten. Diegene heeft heel lang gelegen voor ze gevonden werd.

Daarna is de woning gerenoveerd en nu woont mijn schoonmoeder er. Zij kent de verhalen niet, maar wanneer zij delirant is (ze heeft eenmaal een heftig delier gehad en heeft daarvoor ook opgenomen gelegen, nu word ze soms nog wat delirant door bijvoorbeeld afwijkende suikerwaarde of blaasontsteking) ziet ze dus de vorige bewoonsters. De een komt uit de muur bij haar bed, de ander komt de slaapkamer in geslopen. Soms ziet ze ook de oude kasten vol medicatie.

Of ze ons in de zeik neemt durf ik niet te zeggen, voor zover wij weten weet zij niks van de geschiedenis van dit huis. Soms is ze volledig over de zeik en roept ons dan ook in paniek.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:54

N0a schreef:
Ik ben hier best gevoelig voor. Schoot mij net te binnen dat ik ooit eens, toen ik nog in de thuiszorg werkte, een zolder bij een oude mevrouw moest stofzuigen. In het hele huis hing al zo'n akelig sfeertje. Voelde mij er absoluut niet op mijn gemak. Ik liep naar boven met de stofzuiger, over zo'n heel smal trappetje met aan beide zijdes muren. Kreeg het daar al benauwd van en die bedrukte sfeer werd ook steeds beter voelbaar. Nu ben ik echt geen schijterd, dus lekker stofzuigen en gedachten op nul. Stonden een aantal klerenkasten op de zolder die zonder reden ineens open stonden, ik zag een schaduw voorbij lopen achterop de zolder en af en toe begon het ineens te kraken op die zolder & hoorde ik voetstappen. Toen begon mijn hartje toch wel sneller te kloppen hoor :'). Uiteindelijk wel netjes mijn werk afgemaakt, maar voelde mij absoluut niet op mijn gemak. Later vertelde ik dit aan die mevrouw, zegt ze dat zij überhaupt niet op de zolder durft te komen en daarom de hulp altijd alles netjes laat houden daar. Maar de vaste hulp heeft daar ook wat meegemaakt waardoor ze niet meer op zolder durfde te komen... Dus was ik de banketstaaf :+ Gelukkig hoefde ik maar 1x in dat huis te zijn. Bah wat had ik daar een akelig gevoel aan over gehouden.

Ik zou dus best in een huis kunnen wonen waar iets ergs is gebeurd, als de sfeer maar goed is. Sommige huizen krijg ik van een afstandje al kippenvel, ookal is het huis gerenoveerd of soms zelfs nieuwbouw. Die plekken geven mij dan toch een naar gevoel.

nou ok fijn dat de eigenares van het huis dat weet, en toch laat ze jou daar dan poetsen. ben je vind ik ok niet in orde

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:55

_San87_ schreef:

wie weet wat daar onder de grond ligt of is gebeurd op dat stuk grond

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:55

bello2005 schreef:
_San87_ schreef:

wie weet wat daar onder de grond ligt of is gebeurd op dat stuk grond

Het is altijd een weiland geweest. Grote kans dat er ooit een konijn of koe of zo is overleden en dat de geest van dat dier hier ronddwaalt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:35

Urielle schreef:
_San87_ schreef:
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat er hier zielen rondzwerven die de rust niet kunnen vinden. Ik geloof alleen niet dat ze op ons verzoek een teken gaan geven.

Dat dacht ik ook niet. Maar blijkbaar vond een komische ziel het wel geinig om mij even de stuipen op het lijf te jagen hahaha :+

Check op youtube de filmpjes over het huis in Sas van Gent...no way dat daar iemand durft te wonen! Nu ook gesloopt om die reden :))

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:52

Stille meelezer van dit topic.

Ik lees hier en daar dat sommige huizen gesloopt worden omdat er niemand wilt wonen.
Zelf geloof ik best dat geesten hun rust niet kunnen krijgen, en rond het huis blijven '' zwerven ''.
Maar als het huis gesloopt word, blijft het daar dan niet hangen? :+
Hele domme vraag misschien, maar vind het toch wel interessant..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:55

Natuurlijk blijft die geest hangen, die is niet gebonden aan het huis, maar aan de plek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:55

ach, als je alle huizen waar ooit iemand in gestorven links moet laten liggen.... lijkt me dan best lastig om überhaupt nog een huis te vinden (nieuwbouw daargelaten).

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:59

nieuwbouw wilt ook niet alles zeggen

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:08

bello2005 schreef:
leonie87 schreef:
Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.

dan doe ik met je mee! :D :D
nou wie heeft er nog een leuk huis hahaha. Wij gaan er wel op af! :D

Wat betreft het slopen van een huis omdat niemand er wil wonen. Echt serieus? Ik wil zoiets eerst zelf zien voordat ik er in mee ga. Ik ben echt al op heel wat plekken geweest waar het zou moeten spoken, oke soms krijg je een keer kippenvel maar dat is meer door je psychische instelling dat het daar niet pluis zou moeten zijn denk ik. Dat er echt dingen bewegen ed? Ik moet het nog meemaken. Voor mij zou het idd gewoon een buitenkans zijn als een huis om die reden een lage prijs heeft en ik het wil hebben.
Echt ik geloof dat er meer is, maar dat het echt een plek kan "beheersen", ik weet het niet.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 10-08-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:08

Brr griezeltopic! Ik heb hier nog nooit wat gevoeld of meegemaakt, maar krijg in sommige andere huizen wel een bepaald gevoel..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:11

ja hoor ik ga er zo inzitten,

zolang je niet gaat zitten luisteren hoor je ook niets, en zolang je niet gaat zoeken zie je niets. echt waar niet.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:12

Ik ben wat dat betreft echt een schijtluis, ik zou het nooit doen.. :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:13

dan wordt dat nog lastig een huis kopen later ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:14

laetitia schreef:
_San87_ schreef:

Check op youtube de filmpjes over het huis in Sas van Gent...no way dat daar iemand durft te wonen! Nu ook gesloopt om die reden :))
[ Video ]

Wat een activiteit , en wat apart dat huis jammer dat het gesloopt is ik denk dat je nooit meer wat bouwen kan op die grond..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:18

Ik denk dat sommige mensen hier de serie Supernatural maar aan zich voorbij moeten laten gaan :D.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:26

_San87_ schreef:
Ik denk dat sommige mensen hier de serie Supernatural maar aan zich voorbij moeten laten gaan :D.

Nou, eerder de film Rose Red := of Poltergeist.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:32

Mijn tante heeft zelfmoord gepleegd, en zij woonde in een huurhuis.
Ik zou het heel naar vinden als dat mijn woning zou worden.

Ik heb in m'n huidige huis al een naar gevoel bij de overloop en trap.
Schrik 's nachts vaak in angst wakker. En hoop ook dat dat straks in m'n nieuwe huis weg is!

Ik weet niet of ik mezelf bang maak of dat er echt meer hangt in die gang.

Voor mij heeft hier namelijk maar 1 vrouw gewoond, en zij is hier levend vertrokken.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:32

Amaris schreef:
dan wordt dat nog lastig een huis kopen later ;)

Denk dat dat wel meevalt hoor :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:33

leonie87 schreef:
bello2005 schreef:

Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.

dan doe ik met je mee! :D :D

leonie87 schreef:
nou wie heeft er nog een leuk huis hahaha. Wij gaan er wel op af! :D

Wat betreft het slopen van een huis omdat niemand er wil wonen. Echt serieus? Ik wil zoiets eerst zelf zien voordat ik er in mee ga. Ik ben echt al op heel wat plekken geweest waar het zou moeten spoken, oke soms krijg je een keer kippenvel maar dat is meer door je psychische instelling dat het daar niet pluis zou moeten zijn denk ik. Dat er echt dingen bewegen ed? Ik moet het nog meemaken. Voor mij zou het idd gewoon een buitenkans zijn als een huis om die reden een lage prijs heeft en ik het wil hebben.
Echt ik geloof dat er meer is, maar dat het echt een plek kan "beheersen", ik weet het niet.

ik zou het ook allemaal eerst echt van dichtbij moeten zien. je hebt wel vaker van die documentaires maar dan nog
ik moet iets zelf ervaren wil ik het geloven