Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat er hier zielen rondzwerven die de rust niet kunnen vinden. Ik geloof alleen niet dat ze op ons verzoek een teken gaan geven.
_San87_ schreef:Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder.
N0a schreef:_San87_ schreef:Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder.
Kan best zijn dat de geest rond jou hangt, en niet perse verbonden is met het huis
N0a schreef:Ik ben hier best gevoelig voor. Schoot mij net te binnen dat ik ooit eens, toen ik nog in de thuiszorg werkte, een zolder bij een oude mevrouw moest stofzuigen. In het hele huis hing al zo'n akelig sfeertje. Voelde mij er absoluut niet op mijn gemak. Ik liep naar boven met de stofzuiger, over zo'n heel smal trappetje met aan beide zijdes muren. Kreeg het daar al benauwd van en die bedrukte sfeer werd ook steeds beter voelbaar. Nu ben ik echt geen schijterd, dus lekker stofzuigen en gedachten op nul. Stonden een aantal klerenkasten op de zolder die zonder reden ineens open stonden, ik zag een schaduw voorbij lopen achterop de zolder en af en toe begon het ineens te kraken op die zolder & hoorde ik voetstappen. Toen begon mijn hartje toch wel sneller te kloppen hoor. Uiteindelijk wel netjes mijn werk afgemaakt, maar voelde mij absoluut niet op mijn gemak. Later vertelde ik dit aan die mevrouw, zegt ze dat zij überhaupt niet op de zolder durft te komen en daarom de hulp altijd alles netjes laat houden daar. Maar de vaste hulp heeft daar ook wat meegemaakt waardoor ze niet meer op zolder durfde te komen... Dus was ik de banketstaaf
Gelukkig hoefde ik maar 1x in dat huis te zijn. Bah wat had ik daar een akelig gevoel aan over gehouden.
Ik zou dus best in een huis kunnen wonen waar iets ergs is gebeurd, als de sfeer maar goed is. Sommige huizen krijg ik van een afstandje al kippenvel, ookal is het huis gerenoveerd of soms zelfs nieuwbouw. Die plekken geven mij dan toch een naar gevoel.
_San87_ schreef:Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder.
bello2005 schreef:_San87_ schreef:Ik woon in een huis dat in 1999 volledig nieuw is gebouwd op grond dat altijd weiland is geweest en waar nooit (tenminste, volgens de kadastrale kaarten) iets dat op een woning lijkt heeft gestaan. Toch kraakt mijn zolder.
wie weet wat daar onder de grond ligt of is gebeurd op dat stuk grond
Urielle schreef:_San87_ schreef:Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat er hier zielen rondzwerven die de rust niet kunnen vinden. Ik geloof alleen niet dat ze op ons verzoek een teken gaan geven.
Dat dacht ik ook niet. Maar blijkbaar vond een komische ziel het wel geinig om mij even de stuipen op het lijf te jagen hahaha
bello2005 schreef:nou wie heeft er nog een leuk huis hahaha. Wij gaan er wel op af!leonie87 schreef:Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.
dan doe ik met je mee!![]()
laetitia schreef:_San87_ schreef:Dat dacht ik ook niet. Maar blijkbaar vond een komische ziel het wel geinig om mij even de stuipen op het lijf te jagen hahaha
Check op youtube de filmpjes over het huis in Sas van Gent...no way dat daar iemand durft te wonen! Nu ook gesloopt om die reden
[ Video ]
leonie87 schreef:bello2005 schreef:
Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.
dan doe ik met je mee!![]()
leonie87 schreef:nou wie heeft er nog een leuk huis hahaha. Wij gaan er wel op af!
Wat betreft het slopen van een huis omdat niemand er wil wonen. Echt serieus? Ik wil zoiets eerst zelf zien voordat ik er in mee ga. Ik ben echt al op heel wat plekken geweest waar het zou moeten spoken, oke soms krijg je een keer kippenvel maar dat is meer door je psychische instelling dat het daar niet pluis zou moeten zijn denk ik. Dat er echt dingen bewegen ed? Ik moet het nog meemaken. Voor mij zou het idd gewoon een buitenkans zijn als een huis om die reden een lage prijs heeft en ik het wil hebben.
Echt ik geloof dat er meer is, maar dat het echt een plek kan "beheersen", ik weet het niet.