Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne1994 schreef:leuk dat mensen dat doen, maar ik krijg niet eens een bijstandsuitkering, ik ben 19 en intussen al een half jaar werkeloos. school zit er niet in omdat ik geen idee heb wat ik zou willen en zomaar een opleiding doen omdat het kan is niks voor mij dan stop ik er zo weer mee. ik moet dus met zon 60 euro PER MAAND leven. en ik woon ook nog is op mezelf. volgens de regering krijg ik geen bijstand omdat ik te jong ben-.-
Rianne1994 schreef:leuk dat mensen dat doen, maar ik krijg niet eens een bijstandsuitkering, ik ben 19 en intussen al een half jaar werkeloos. school zit er niet in omdat ik geen idee heb wat ik zou willen en zomaar een opleiding doen omdat het kan is niks voor mij dan stop ik er zo weer mee. ik moet dus met zon 60 euro PER MAAND leven. en ik woon ook nog is op mezelf. volgens de regering krijg ik geen bijstand omdat ik te jong ben-.-
heidiLOVER schreef:Benzinegeld is zeker zonde, maarja als ik ergens verder heen moet, wat niet te fietsen is en je kijkt of het met ov goedkoper is.. Zelfs met 40% korting is het duurder dan benzine, echt belachelijk
dejong_wever schreef:Ik lees ook even mee, wil ook besparen maar weet even niet meer waarop.
Knap dat mensen van 35 per week kunnen leven. Komen wij aan met 80
per week. Schoonzusje vertelde laatst dat zij zelfs 135 per week uit geven!!!
Daar moet dan ook alles merk en biologisch zijn, haha...
Geryon schreef:dejong_wever schreef:Ik lees ook even mee, wil ook besparen maar weet even niet meer waarop.
Knap dat mensen van 35 per week kunnen leven. Komen wij aan met 80
per week. Schoonzusje vertelde laatst dat zij zelfs 135 per week uit geven!!!
Daar moet dan ook alles merk en biologisch zijn, haha...
Vanwaar de haha...
Ik vind het hartstikke normaal om alles biologisch te willen hebben, maar goed.
Naamloos1 schreef:Olympia schreef:Mootje schreef:Die tip van boodschappengeld 1x permaand pinnen is een goeie (en dan je pinpassen thuis laten).
Dat zou voor mij een hoop schelen denk ik
Leven op bijstandsnorm kan en wil ik niet proberen. Mijn vaste lasten zijn al een stuk hoger dan dat!
En ik doe het maand geld in 4x verdelen, zodat ik ook 4 aparte envelopjes heb met geld.. Het is anders erg aantrekkelijk om de ene week meer uit te geven dan de andere week
Hier zat ik ook over te denken om te doen, maar niet elke maand heeft 4 weken.. Dus ergens kom je dan toch in de knoop?
Ik denk dat ik gewoon 175 p.m. pin, en dit gewoon proberen eerlijk te verdelen over de maand. Als het op is is het op..
heidiLOVER schreef:Benzinegeld is zeker zonde, maarja als ik ergens verder heen moet, wat niet te fietsen is en je kijkt of het met ov goedkoper is.. Zelfs met 40% korting is het duurder dan benzine, echt belachelijk
x_spekkie_x schreef:heidiLOVER schreef:Benzinegeld is zeker zonde, maarja als ik ergens verder heen moet, wat niet te fietsen is en je kijkt of het met ov goedkoper is.. Zelfs met 40% korting is het duurder dan benzine, echt belachelijk
Nou, de trein met 40% korting is het probleem niet. Voor mij is zelfs korte afstanden (15 minuten met de trein) nét iets voordeliger dan benzine. Maar naast de trein komt er vaak nog een ander vervoermiddel (bus, tram of metro), waardoor je opnieuw een opstarttarief moet betalen. De OV-chipkaart had daar juist verandering in moeten brengen, maar dat werkt alleen als je binnen zo'n 30 minuten overstapt op eenzelfde vervoermiddel. Als ik bus-trein-bus moet hebben ben ik dus veel duurder uit dan de auto. Zonde!