Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
briitje schreef:russel schreef:Je hebt van die zakjes, of neem een boterhammen zakje, knoopje erin en in je eigen kliko...is dat nu echt zo moeilijk? In de steden is dit normaal, neemt niet weg dat dat ook door velen gewoon niet wordt gedaan omdat ze er gewoon geen zin in hebben....
Ik snap dat je niet heel de weg dat je met je hond loopt, met een drol in je hand gaat lopen, als er nergens de mogelijkheid is om het op te ruimen.
Alsof heel bokt, die beweert dat ze het opruimen wel doen. En dat zij het niet opruimt, is toch haar goed recht? Of jullie dat nou asociaal vinden of niet. Dat is denk ik ook helemaal niet aan de orde.
Ze vraagt of het geoorloofd is dat de buurvrouw zomaar zulke bordjes op hangt.
briitje schreef:Ze kan ook zoals eerder gezegd, even naar de desbetreffende mensen toe gaan en de situatie uitleggen. Denk dat er dan meer begrip is, dan zomaar zulke bordjes op te hangen. Zoals verboden voor honden. Dit recht heb ze namelijk niet. Zij bepaald niet of dat verboden is of niet.

Cayenne schreef:briitje schreef:Ze kan ook zoals eerder gezegd, even naar de desbetreffende mensen toe gaan en de situatie uitleggen. Denk dat er dan meer begrip is, dan zomaar zulke bordjes op te hangen. Zoals verboden voor honden. Dit recht heb ze namelijk niet. Zij bepaald niet of dat verboden is of niet.
Dus dan moet ze iedere keer het huis uit rennen of net maar weten waar die mensen wonen of waar de honden bij horen?
. Meestal kent iedereen elkaar (correct me if i'm wrong).briitje schreef:russel schreef:Je hebt van die zakjes, of neem een boterhammen zakje, knoopje erin en in je eigen kliko...is dat nu echt zo moeilijk? In de steden is dit normaal, neemt niet weg dat dat ook door velen gewoon niet wordt gedaan omdat ze er gewoon geen zin in hebben....
Ik snap dat je niet heel de weg dat je met je hond loopt, met een drol in je hand gaat lopen, als er nergens de mogelijkheid is om het op te ruimen.
Alsof heel bokt, die beweert dat ze het opruimen wel doen. En dat zij het niet opruimt, is toch haar goed recht? Of jullie dat nou asociaal vinden of niet. Dat is denk ik ook helemaal niet aan de orde.
Ze vraagt of het geoorloofd is dat de buurvrouw zomaar zulke bordjes op hangt.
En idd de buurvrouw heb niet zomaar het recht om te zeggen verboden voor honden.. Zij maakt de regels toch niet? Denk dat dit aan de gemeente is.. Nogmaals als ze de mensen die ze vast en zeker vaker ziet met honden even aanspreekt, bereikt ze denk ik een stuk meer.briitje schreef:Maar als er nergens anders de ruimte is om honden uit te laten, waar moet je het dan doen? Dan is het toch aan de gemeente hier wat aan te doen? Dus is het niet raar, dat er op de groenstroken de honden worden uitgelaten. Ik verneem dat er niks anders is als circa 15 honden worden uitgelaten op deze groenstroken.
Maar blijkbaar is het niet asociaal als jij beweert, want de hele buurt doet het, waarbij maar 1 bewoner van klaagt. Als het daadwerkelijk zo asociaal is en er meer mensen last van hebben, zal dit toch wel naar voren komen, lijkt mij? En tussen moeten en fatsoensnormen zit nog steeds een verschil, waar blijkbaar in dat dorp de meningen over verschillen..
Ze kunnen tenslotte allebei water bij de wijn doen.
Maar TS blijft net zo hard op dr strepen staan, dus er zal weinig verandering in komen op korte termijn.
Kitty1985 schreef:vuurneon schreef:O nee? Er is op bepaalde plekken wel degelijk opruimplicht
Mocht de gemeente dit zien als daadwerkelijk kleine speelweide, dan moet ook daar worden opgeruimd.
Dan hoor ik graag op welke gemeentegrond in dit dorp ik verplicht ben om het op te ruimen.
russel schreef:Ga je stellen dat ze niet Verplicht is, dus haar goed recht, welk recht?? Om niet sociaal geaccepteerd zich te gaan gedragen, dus Asociaal? .
. Als andere mensen het daar niet mee eens zijn mogen ze dat ook gewoon zeggen maar asociaal zijn mag gewoon hoor
gelukkig ook maar, omdat niet iedereen dezelfde mening heeft over wat sociaal gedrag is....