Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:18

Ik liep 2 jaar geleden samen met een vriending van de kermis terug naar huis.
We hadden het over een festival die dat weekend daarna zou zijn. Dat we daar maar weer heen moesten omdat het dat jaar daarvoor zo gezellig was geweest.
Maar we hadden allebei geen geld voor een kaartje. Dus we waren flink aan het balen.

Kijkt die vriendin naar beneden. Ziet je ze 50 euro op straat liggen. Precies genoeg voor 2 festival kaartjes van 25 euro p.p.
Konden we toch nog heen! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:29

Na het lezen van dit topic moet ik altijd weer denken aan een mooie vers die ooit eens gebruikt is in Buffy:

We kunnen zelf ons lot niet bepalen. Tegenslag en teleurstelling zijn er slechts een klein onderdeel van. In sommige gevallen zien we ten slotte dat alles toch nog goed is gekomen en dat het zo heeft moeten zijn.

Het is ondertussen mijn slogan geworden want ik merk het met zoveel zaken. :)

corine1981

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:34

Wellicht dat iemand deze week gehoord heeft dat een chauffeur overleden is, terecht gekomen onder de bus.
Beide hadden eigenlijk geen dienst. Voor de ene was het een terugwerkdag, voor de ander overwerk. Vind dit, op het tragische ongeval op zich al, een erg bizar feitje.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:30

Musiess schreef:
Storm schreef:
Wat een geweldig topic, heb de tranen in mijn ogen staan bij sommige verhalen van ontroering...

Ik vond een jaar of 4 geleden een oud filmpje van de drukbezette SGW op Duindigt) op youtube. Ik had toevallig ook met die cross meegereden maar mijn paard leefde inmiddels al niet meer. Ik keek het filmpje en ineens zie ik mezelf voorbij rijden op mijn oude lieve paard, tranen natuurlijk...

op 3:50, het bruine paard wat erachter stapt.
[ Video ]

Iris is tog van Stephanie geweest?
Zij stond in schipluiden met deze merrie

Geen idee, ik ken ze niet. Ik kwam toevallig op dit filmpje terecht.
Ik was een beetje aan het klikken op paardenfilmpjes toen ik mezelf ineens zag rijden op het paard wat helaas nu niet meer leeft.
Wat er dan door je heen gaat....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:43

Ik heb nog een leuke;

Jaren en jaren geleden ging ik 's morgens vroeg werken, ik moest om 6 uur beginnen.
Ik reed door de weilanden naar mijn werk en kwam erachter dat ik mijn mobiel vergeten was.
Op dat moment rij ik ergens doorheen en klappen 2 banden van mijn auto. Midden in de polder!!
Wat nu? Geen mobiel en het eerste huis op minimaal 2 km lopen. In de middle of nowhere dus.

Ik stap uit en kijk om me heen.
In de verte zie ik een gele auto aan komen rijden...

De wegenwacht.
_O-

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:58

Ik heb er ook eentje.
Jaren geleden liepen ik en mijn vriend op de zwart markt in Beverwijk.
Komen we langs een onwijs groot bord met allemaal sleutelhangers met je naam er op. De apartse namen kwamen er in voor.

Mijn naam zie ik eigenlijk nooit ergens hangen. Zie ik ineens mijn naam en de naam van mijn vriend naast elkaar op dat grote bord hangen B-) Nou ik vond dat toch wel heel apart.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:38

Wat een leuk topic! Al boel verhalen gelezen. Sommige zijn echt zo onwaarschijnlijk, geniaal is dat! Ik maak vaak zulke dingen mee. Een voorbeeld:

Vriendin en ik fietsen midden in de nacht naar huis. Het is rood, maar normaal fietste we daar s nachts gewoon doorheen maar ik stop en zij kijkt om en stopt ook. Op dat moment komt er echt met een km of 80 een auto aan gescheurd die nog net niet onze tenen eraf rijd. Als we waren doorgereden hadden we er allebei onder gelegen.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 10-08-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:40

xSCWx schreef:
3maanden geleden ben ik van een paard gevallen tegen een hek (met mijn hoofd).
Ik hield er niks aan over behalve spierpijn.
Ik vroeg me af waarom/waardoor het niet erger was afgelopen, want als ik 2cm hoger was gevallen, had ik mijn nek gebroken.
's nachts werd ik wakker, ik weet niet waarom maar dacht "ik hoor mensen hier vaker over, dat.de tijd op 3:33u staat, daar is iets mee." Dus ik kijk op de klok, jahoor: 3.33u.
Dat vond ik toch wel eng. Ik kon ook niet meer slapen en heb het opgezocht.
Ze zeggen dat het beschermengelen zijn. Nachten daarna werd ik standaard om 3.33u wakker.

Lees al de hele tijd dit topic mee maar nog niet gereageerd. Tot ik net deze post las en ik bedacht dat ik de nacht van donderdag op vrijdag ineens om 3:33 wakker werd, en ik een raar gevoel kreeg, durfde niet meer te slapen eigenlijk en keek steeds naar 1 punt in de kamer. Naar dat punt heb ik veel gekeken de eerste weken nadat mijn moeder overleden was omdat ik het gevoel had dat mijn moeder daar zou 'staan' ofzo ( ze is afgelopen Januari thuis overleden ). Wel apart dat ik nooit wakker word en nu ineens om 3:33 en dat rare gevoel had. Niet echt toeval en hoort dus eigenlijk niet hier thuis maar toch.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:59

Leuk topic!

Ik had het er laatst nog over met een vriendin, die vertelde dat ze door begint te krijgen dat ze dingen aan kan voelen.. Ik heb dat ook.. en in eerste instantie nooit echt iets mee gedaan. Beetje 'bang' voor het onbekende/spirituele..
Aantal voorbeelden:

*voordat je telefoon gaat weten wie er belt, of net aan diegene denken.
*paardje die ik vóor mij haf had willen kopen ging de avond voor haar dood 'niet lekker' de les uit, ik reed toen op mijn bijrijdpaard in dezelfde les.
Op de terugweg op de fiets naar huis, kreeg ik een heel raar gevoel en ik MOEST gewoon terug naar de manege om haar een kroel te geven.. 's Nachts heeft ze koliek gekregen en 's ochtends werd ik op mijn werk gebeld dat ze in de kliniek Utrecht in is laten slapen, was niets meer aan te doen.
*mijn moeder was net bevallen van mijn halfzusje (nakomertje) en ik stond in de badkamer mijn tanden te poetsen toen de telefoon ging. Mijn moeder nam op en ik hoorde haar huilen beneden.
Ik ren de trap af, doe de deur open en zeg "Is de hond dood?"
Was inderdaad mijn oma's hond overleden onverwachts..
*Toen mijn opa verkouden werd en het niet overging, wist ik al dat het iets ergs was.. Ik voelde het gewoon. Na een ziekbed van 4 maanden is hij overleden. Wij werden gebelt op een avond dat hij ineens hard achteruit ging. Mijn moeder was bij de afscheidsmusical van mijn stiefzusje in Meppel! Die moesten dus nog 2.5 uur naar huis rijden, ik was thuis aan het oppassen op het nakomertje..
Toen mijn moeder aankwam snel in de auto gesprongen met haar en naar opa gereden, waar we met zijn allen om zijn bed zijn gaan zitten..
Hij keek mijn moeder aan, die zei: "het is goed zo" . Hij was niet helemaal bij, zwaar onder de morfine..
Hij draaide zijn hoofd recht en in 10minuten was hij weg.

Ik weet zeker dat hij gewacht heeft

*Ik heb zelf 2 miskramen gehad helaas in 2012. Ik was bij de eerste al begonnen in een 9maanden dagboek en als ik verdrietig ben kijk ik daar nog wel eens in, en schrijf ik een stukje. Toen de uitgerekende datum dichterbij kwam had ik het erg moeilijk tijdens het verschonen van ons bed :P :+
Ik zoeken naar dat dagboek, kon het nergens vinden...
Boven gezocht...beneden...zolder.. Ik verder met het bed verschonen, gaat 1 van de 3 spotjes knipperen en herrie maken. Ik dacht.. nou die springt straks kapot.
Tot mijn oog viel op een groene plastic tas..waar het spotje op gericht stond en waar dus mijn 9 maandendagboek in zat :oo
Zo bijzonder! Ik heb ook stom verbaasd mijn vriend opgebeld om te vertellen wat er gebeurd was.
Ergens denk ik dat het misschien opa wel was die hem even aanwees
En het spotje doet het trouwens nog..hij is niet kapot gesprongen :D

Verder heeft mijn gevoel gewoon heel vaak gelijk...heel stom. Dan voel ik me onrustig op 1 of andere manier..
Zo voelde ik ook dat de pony van m'n vriendinnetje Chessiej hier op bokt, het niet ging redden toen hij voor de zoveelste keer HB raakte.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:01

Oja!

Vriendlief en ik zijn via via bij elkaar gekomen, blijken zijn vader en mijn moeder op dezelfde dag jarig, hebben hij en ik exact hetzelfde geboortegewicht, schelen wij allebei 2 maanden met onze broer/zus...
En nog iets stoms, we misten allebei dezelfde knoop van onze jas op de eerste date:P hahahahhah

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:02

2 maanden schelen met je broer/zus is wel knap :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:11

Ik denk eerder dat ze bedoelt zij twee maanden met zijn schoonbroer/zus verschilt en hij met haar schoonbroer/zus? Anders is het inderdaad knap.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:13

:o? hahahhaha ja ik heb het heel raar neergezet zie ik.
Qua verjaardagen is mijn broertje 2 maanden na mij jarig, en vriendlief zijn zus is ook 2 maanden na hem jarig.

Weet niet waar mijn hoofd zit vandaag %)

Overigens zijn al deze dingen wel verspreid over een jaar of 7 gebeurd en niet allemaal achter elkaar ;)

Maar hoe meer ik er op ga letten..hoe meer dingetjes ik tegenkom

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:15

Aaah zo, een "duh"-moment. :+

Geryon

Oke ik snap het nog steeds niet hoor. _O-

xRiiannex

Konstantine schreef:
Ik heb onwijs vaak dat ik aan iemand denk en vervolgens een sms'je van diegene krijg of hem/haar tegenkom. Of dat ik aan een liedje denk en het vlak daarna op de radio komt. Beetje creepy vind ik dat altijd :')

+1

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:17

Geryon schreef:
Oke ik snap het nog steeds niet hoor. _O-

:') hihi, het is ook niet zo heel bijzonder hoor...
Mijn manier van uitleggen is ook niet mn sterkste kant :+

xRiiannex schreef:
Konstantine schreef:
Ik heb onwijs vaak dat ik aan iemand denk en vervolgens een sms'je van diegene krijg of hem/haar tegenkom. Of dat ik aan een liedje denk en het vlak daarna op de radio komt. Beetje creepy vind ik dat altijd :')

+1

:j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:20

Arlando is bijvoorbeeld 1 januari jarig en komt uit 1990 en haar broertje is 1 maart jarig en komt uit 1997 (broertje is dus twee maanden later jarig).

Vriendje is bijvoorbeeld 1 april jarig en komt uit 1990 en zijn zusje is 1 juni jarig en komt uit 1997 (zusje is dus ook twee maanden later jarig).

Zo toch? :P

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:21

magda_90 schreef:
Arlando is bijvoorbeeld 1 januari jarig en komt uit 1990 en haar broertje is 1 maart jarig en komt uit 1997 (broertje is dus twee maanden later jarig).

Vriendje is bijvoorbeeld 1 april jarig en komt uit 1990 en zijn zusje is 1 juni jarig en komt uit 1997 (zusje is dus ook twee maanden later jarig).

:j ja zo :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:30

magda_90 schreef:

Aahh nu snap ik het, bedankt :D

Dat is wel toevallig inderdaad :j

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:38

Ik kan er ook over meepraten.
Heb een keer een heel vaag, maar dringend gevoel gehad dat ik niet weg moest gaan van huis.
Was een paar jaar geleden. Mijn moeder was net thuis en ik zou boodschappen gaan doen voor het avondeten. Alleen mn vader moest nog thuis komen van zijn werk.
Maar voor mijn gevoel kon ik niet weggaan.
Ik moest per se thuis blijven, want er was iets flink mis voor mijn gevoel, maar wist niet wat.
Dus ik dacht dat ik last had van stress ofzo. Zat middenin een examenperiode toen.
Toch maar boodschappen gaan doen..
Maar wist niet hoe snel ik die moest doen, want had buikpijn van de onrust/angst. Dus weer heel snel naar huis met de boodschappen.
Eenmaal thuis gekomen hoor ik mijn moeder aan de telefoon met iemand praten.....
Het was de ambulancebroeder.
Mijn vader had een ernstig scooterongeluk gehad op de dijk bij ons in de buurt op weg naar huis......

Gelukkig maakt mijn vader het nu weer goed. Maar heeft wel maanden geduurd voor dat hij weer helemaal beter was.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:57

Wij zaten s' avonds met z'n 4en in de kamer en ik zei voor de grap dat hans ( onze hoefsmid) zou bellen en 1 seconde later belt Hans ook echt.

Dat soort dingen heb ik altijd

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:15

Ik heb er nog 1.
Ik zat bij mijn vriendin achterop de fiets en zei tegen haar dat me ouders gingen scheiden (ze hadden me nog niks verteld)
Ik kom thuis en me moeder zegt je vader en ik gaan scheiden

Toevallig ?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:33

Jaren geleden had ik een keer gedroomd dat mijn telefoon uit mijn broekzak viel en dat hij toen helemaal uit elkaar lag. Nietsvermoedend gebeurde dat die dag erop ook nog! zoo vaag!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:47

Ik had toevallig vandaag zoiets.

Een aantal jaar geleden had ik een halster gekocht voor de manege paarden die ik toen deed rijden maar toen een aantal jaar niet meer gebruikt. Ondertussen een paardje gekregen maar die paste haar niet. Dus heeft 2 maanden in de kast gelegen. Nu had ik deze een aantal weken geleden aan mijn verzorg haflinger gegeven en die opgehangen aan der stal. Nog geen uur later was het halster weg. :\ Ik heb er verder ook niet echt over nagedacht en ben gewoon weer verder gegaan totdat ik vandaag aan dat halster opeens ging denken en ik het idee weer liet wegwaaien. Toen ik met mijn paard de stal gang inliep leek het net alsof iemand zei dat ik me moest omdraaien en toen zag ik dat halster bij iemand anders aan de stal hangen vol modder en scheuren. ^)