Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:09

xMendy schreef:
Oh my. Gaan jullie hier serieus zo'n kansloze discussie aan omdat iemand Freddy schrijft ipv Freddie? _O-

_/-\o_ My point exactly.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:31

Ik zou graag terug in de tijd willen om Jezus te ontmoeten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:33

Adamootje schreef:

Zouden jullie hem dan allemaal zo graag ontmoeten omdat jullie gelovig zijn ? Of heb je echt geen idee van alle andere fantastische tijdperken die je zou kunnen bezoeken ? :+

ilse011

Re: Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:35

ik zou terug gaan in de tijd om te kijken hoe de aarde is ontstaan <<)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:36

Ik ben niet gelovig maar geloof wel in Jezus. ;) Ben vooral benieuwd of hij zichzelf als zoon van God zag of dat anderen dat ervan hebben gemaakt. Maar ik denk dat het vreselijk frustrerend zou zijn om de waarheid te hebben gezien en dan terug te komen in onze tijd waar iedereen er zijn/haar eigen verhaal van maakt.

Oh, ik zou ook nog wel erg graag terug willen naar een dag uit mijn moeders jeugd, toen mijn opa en moeders broer nog leefden. Ik schijn erg veel op hen te lijken maar heb ze nooit kunnen ontmoeten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:43

Maar geloof je dan dat er een persoon heeft bestaan uit die tijd die Jezus heette? Of echt alles wat daarover geschreven is in de bijbel enzo? :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:46

Ik geloof wel dat er zo iemand heeft rondgelopen, ja. Die mensen kon inspireren, misschien dankzij die inspirerende toespraken ook mensen kon genezen (placebo-effect), die volgelingen had, gekruisigd is (wat immers een gangbare straf was in die tijd). Ik geloof lang niet alles uit de Bijbel maar ik geloof ook niet dat alles verzonnen is, zeker niet een man die door honderden of duizenden mensen gezien en gekend moet zijn. Alleen weet niemand nu hoe groot de kern van waarheid is die in die verhalen schuilt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 11:49

Damned schreef:
Maar geloof je dan dat er een persoon heeft bestaan uit die tijd die Jezus heette? Of echt alles wat daarover geschreven is in de bijbel enzo? :)

Ik ben niet gelovig, maar ik geloof zeker dat er een Jezus heeft bestaan en ook nog wel dat hij zo heette. De bijbel is een interpretatie van mensen, dat is geen duidelijke werkelijkheid. Het kan best zijn dat het een spiritueel persoon is geweest, die net wat meer kennis en weet van handelen had dan de meeste andere mensen. In die tijd kan dat ongebruikelijk zijn geweest en wordt iets onnatuurlijks al snel in verband met Goden.
Misschien was het wel gewoon de Buddha van die tijd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:50

Wat een interessante vraag!

Ik denk dat ik terug zou gaan naar Berlijn. Ik zou de 'val' van de Berlijnse muur wel mee willen maken (9 november 1989).

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:16

Damned schreef:
Adamootje schreef:

Zouden jullie hem dan allemaal zo graag ontmoeten omdat jullie gelovig zijn ? Of heb je echt geen idee van alle andere fantastische tijdperken die je zou kunnen bezoeken ? :+

Er zijn zooooveeel tijdperken waar ik in terug zou willen keren, maar ik zou het ook geweldig vinden om deze man te ontmoeten. Ik mocht maar één ding kiezen, dus kies ik voor dit. Ik ben overigens niet echt 'typisch gelovig' te noemen. :) ik begrijp niet wie je bedoeld met 'jullie allemaal'??

Ik doe trouwens een studie waarin een groot deel van de geschiedenis voorbij komt, dus ik weet dat er genoeg fantastische tijdperken zijn. ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:41

Ik schreef 'jullie allemaal' omdat er al redelijk veel mensen naar Jezus willen :D
Ik vond het gewoon een beetje raar omdat dat nu echt het laatste is waar ik zou aan denken om naartoe te gaan :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:49

Ik wil ergens bij de Egyptenaren tussen de pyramides koekeloeren. In de tijd dat die dingen gebouwd werden. :D Dino's lijken mij ook nog wel interessant. En ik zou de oerknal willen zien... ooh mag je echt maar 1 ding kiezen? Ik heb meer tijd en locaties nodig dan 1 dag!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:53

Hmmm..
Ik zou wel een dagje in Athene bij de oude Grieken willen rondlopen.
Of de dag van het ontstaan van het heelal (wanneer dat ook is..)
Of de dag dat Australië werd ontdekt (wel mee op het schip dan, of juist als aboriginal)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:55

Damned schreef:
Ik schreef 'jullie allemaal' omdat er al redelijk veel mensen naar Jezus willen :D
Ik vond het gewoon een beetje raar omdat dat nu echt het laatste is waar ik zou aan denken om naartoe te gaan :P

Sorry, heb niet het hele topic doorgelezen, dus dat zag ik niet. :) Ik denk dat een ontmoeting met Jezus juist voor veel duidelijkheid kan zorgen, vandaar mijn keuze. Ik kan ook goed begrijpen waarom jij voor een andere dag zou kiezen hoor. ;)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:55

Het eerste wat ik me bedacht was bevrijdingsdag en toen ging ik het topic doorlezen en dat ik: de middeleeuwen lijken me ook fantastisch of de franse revolutie of de oude grieken/romeinen/egyptenaren of de gouden eeuw (en dan in Suriname/Curaçao tijdens de slavernij) of de tijd van de zwarte discriminatie of de val van de Berlijnse muur of een dag meedraaien op de boerderij die m'n opa en diens broers en zussen vroeger hadden
Pff er is zoveel interessant -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:54

Eefke85 schreef:
@ Celiien, hopelijk bedoel je een heel eind voor de Franse Revolutie... Vlak ervoor lijkt me namelijk geen pretje met al die boze mensen om je heen...

Beetje rond 1700 ongeveer :+

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:58

zou 12 jaar terug in de tijd willen gaan,naar de dag dat mijn 2ling werd geboren en vrij direct kwamen te overlijden |( ...zou zo graag ze nog 1maal in mijn armen willen nemen en nog meer willen genieten van die zeer korte en kostbare tijd die ik met ze had..( 5 dgn tot de begrafenis)

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:59

Heel cliché maar zou erg graag kiezen voor het dinosaurustijdperk.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:45

Jaime_andrea, oh wat erg, je zou in mijn plaats terug in de tijd mogen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:56

Inderdaad Jezus ontmoeten, en dan zou ook nog even naar Egypte gaan, ben echt heel benieuwd hoe de farao's waren en hoe ze er precies uit zagen, en waar ze woonde en hoe. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:39

Maar dat laatste is toch heel gemakkelijk te zien aan de hand van bronmateriaal?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:39

tweebelgen schreef:
Jaime_andrea, oh wat erg, je zou in mijn plaats terug in de tijd mogen gaan.

Thnx tweebelgen..zal je eerlijk zeggen dat ik wel ondanks de vreselijke gebeurtenis wel kan terugdenken aan een hele bijzondere tijd..maar ja wat zou ik hem dolgraag nogmaals willen meemaken...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:14

Ik zou wel willen kijken in Roswell wat er nu eigenlijk neerstort en voordat anderen ter plaatse zijn zelf willen zien wat er nou eigenlijk lag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:17

Anne_GTI schreef:
Ik zou wel willen kijken in Roswell wat er nu eigenlijk neerstort en voordat anderen ter plaatse zijn zelf willen zien wat er nou eigenlijk lag.

:j
Vast geen weerballon.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:27

Oh ja, de val van de muur! Daar had ik ook wel bij willen zijn :))