Genante moeder-opmerkingen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:34

Cchanny schreef:
Ik werd een keer bijna geruild voor 20 kamelen door [***]. %)
Gelukkig wilde mijn vader mij niet kwijt.

Oh dat doen ze bij mij ook altijd :j

''How many camels for her?'' ''How many do you want to give?''

Maar er was wel een hele lieve Egyptenaar met een mooi compliment; ''There are not enough camels in Egypt to pay for her.''

Tja als je dan toch al slecht ben in complimenten dan maar zo!

x_anne23

Re: Genante moeder-opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:16

hahaha echt geweldig topic dit :D
ik heb zelf altijd als ik iets zachtjes vraag dat ze die vraag keihard gaat herhalen waar iedereen bijzit. Bedankt mam.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:25

Ik kom ook even binnenvallen :D
Mijn moeder is ook zo ^^

Voorbeeldjes:
Op straat een boer laten en dan ''OH SORRY'' :oo zeggen met zo'n niet menende blik. :')

Mijn verkorte naam lijkt op Kees, en dat dan naar mij in de supermarkt roepen als ik een pad verder ben gelopen -O-

Als er een ietwat niet knappe ( lelijke/onverzorgde :') ) jongen/man voorbij loopt ''KIJK DAN ZO'N LEKKERDING!!!'' roepen.
En vroeger mij aan elke, in haar ogen, leuke jongen koppelen, terwijl ik op mijn 12e niet echt in jongens geïnteresseerd was.. :P

En de ''zij trouwt later met haar paard!'' klinkt mij ook heel bekend..

Ik kan nu wel tegen haar opmerkingen, omdat ik haar óf keihard terug pak óf lekker voor schut zet door te zeggen hoe asociaal ze zich wel niet gedraagt.
Gelukkig is het tegenwoordig wat minder als het gaat om mij voor schut zetten, maar ze heeft vaak niet door hoe erg ze zichzelf voor paal zet. Maar dan zegt ze toch ''heb ik schijt aan!''

Verder heb ik de liefste moeder op aard, en ze doet bijna alles voor me, ik mag alles van haar en ze staat altijd voor me klaar!

Maar af en toe... :roll:

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:28

Macs schreef:
Mijn verkorte naam lijkt op Kees, en dat dan naar mij in de supermarkt roepen als ik een pad verder ben gelopen -O-

Haha mij noemen ze altijd oom of omi, erger me echt kapot eraan :+ heb het al heel vaak gezegt dat ze er mee moeten ophouden, maar nee ze gaan gewoon door. En mn broer noemen ze thee. Leuke combinatie :')

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:10

Mijn moeder heeft ooit geprobeerd een vriend van mij te betalen om mijn nep vriend te zijn op het huwelijk van me oudere broer, omdat het 'zielig' ging zijn als ik alleen ging. Dat vriend is mijn vriend nimmeer hoor := .
(Helaas wat ze toen nog niet wist was dat ik al iemand op oog had, namelijk een vriend van me broer, maar moest nog mijn moed bijeen rapen om het te vragen)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:11

Ohjeetje, dat is ook wel erg _O-

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:41

Ik heb echt in een deuk gelegen om sommige verhalen. Echt hilarisch! :')

Mijn moeder is overigens ook een flapuit eerste klas. Toch grote ergernis aan toe. := Maar ik kan tenminste iemand de schuld geven als ik er weer eens wat te snel uit flap want ik heb het natuurlijk gewoon van haar geërfd. :Y)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:47

ik weet niet of je het gênant noemt maar:
ik was 8 en ik had een dyslexie test,
mevrouw: hoeveel is een paar?
ik: weet ik veel, 4 :')
mevrouw: :))
ik: :(
even later

mevrouw: ze dacht dat een paar 4 is.
mijn moeder: :))

en nu telkens als we iemand ontmoeten zegt mijn moeder dat ik denk dat een paar 4 is en dan sta ik er zo bij van |( ik was 8 !! en dan schaam ik me kapot. :')

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:53

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n moeder! :')

Mijn moeder kan er ook wat van..

Toen ik voor de eerste keer ongesteld werd waren we op vakantie en ik was 11. Ten eerste was ik mezelf dood geschrokken van het bloed opeens en tot overmaat van ramp hoorde ik mijn moeder het vol trots vertellen aan de buren op de camping. Ik ben nog nooit zo hard weg gerend van m'n ouders.

Ze probeert mij ook tot in den treuren te koppelen want een dochter van 25 die nog vrijgezel is kan natuurlijk niet. :roll:

En laatst was ze mee naar mijn beëdiging, voor m'n werk, en vond ze het nodig om op de terugweg in de trein een foto van mij te laten zien aan mijn collega's. Dat ze een foto laat zien kan ik nog mee leven, maar niet als dat een foto is waarop ik te zien ben als ik als een soort van aangespoelde walvis in slaap ben gestort op de bank en al helemaal niet als dat ook nog eens geshowd word aan die ene collega waar ik zwaar op crush.. :x
Ik heb haar overigens later pas verteld dat ik op hem een crush had, anders had ze tijdens dat ritje waarschijnlijk ook nog wel een huwelijk gepland.

Ook denkt ze, ondanks dat ik al wat jaren niet meer thuis woon, dat ze nog wat te zeggen heeft over de tijden waarop ik thuis kom van het stappen of naar bed ga.. :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:26

Crazy_boon schreef:
Mijn moeder heeft ooit geprobeerd een vriend van mij te betalen om mijn nep vriend te zijn op het huwelijk van me oudere broer, omdat het 'zielig' ging zijn als ik alleen ging. Dat vriend is mijn vriend nimmeer hoor := .
(Helaas wat ze toen nog niet wist was dat ik al iemand op oog had, namelijk een vriend van me broer, maar moest nog mijn moed bijeen rapen om het te vragen)

Oh my gosh, dat is echt erg :oo :oo _O-

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:57

Gelukkig was ik nog te jong om bewust meer te hebben gemaakt maar gênant is het wel.
Mijn moeder was met mij voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Alles was goed dus ik werd weer aangekleed in de buggy gelegd en toen ging ze zelf dr jas nog even aantrekken.
Opwegen naar huis had ze wel de hele tijd het idee dat ze "iets" vergeten was.....
Eenmaal thuis vroeg mijn vader hoe het was gegaan om er vervolgens achteraan te vragen, maar waar is ze nu dan?
En pas toen schoot mijn moeder te binnen "wat" ze vergeten was...
Als een gek terug naar het consultatiebureau en daar lag ik nog keurig in mijn buggy naast de kapstok.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 02:11

Nienke89 schreef:
Gelukkig was ik nog te jong om bewust meer te hebben gemaakt maar gênant is het wel.
Mijn moeder was met mij voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Alles was goed dus ik werd weer aangekleed in de buggy gelegd en toen ging ze zelf dr jas nog even aantrekken.
Opwegen naar huis had ze wel de hele tijd het idee dat ze "iets" vergeten was.....
Eenmaal thuis vroeg mijn vader hoe het was gegaan om er vervolgens achteraan te vragen, maar waar is ze nu dan?
En pas toen schoot mijn moeder te binnen "wat" ze vergeten was...
Als een gek terug naar het consultatiebureau en daar lag ik nog keurig in mijn buggy naast de kapstok.

_/-\o_ Zoiets is ook bij mijn achterneef gebeurd :')

Mn moeder moet áltijd aan IEDEREEN (incluse nieuwe klanten..) vertellen welke streken ik had toen ik klein was... MAM!! SSHHTT!! _-:(

Dat jullie zoiets tegen je moeder kunnen zeggen, die van mij geeft me de rest van mn leven paardrij-arrest en praat ik weet niet hoelang niet tegen me, tot IK mn excuses heb aangeboden..
En als we ruzie hebben heb ik het altijd gedaan, dan moet IK sorry zeggen want anders kan ik paardrijden wel vergeten en ik heb écht een hekel aan ruzie met mn moeder, want dan is ze echt een bitch..

Verder is ze wel de allerliefste moeder die er is want ik mag superveel en wordt heel vrij opgevoed :D

Enne.. Als er een wijntje teveel naar binnen is geslokt in het openbaar komen de aller-genantste momenten in mn leven naar boven.. ;(

Ohja, bij het passen lekker hardop zeggen dat mn zwembandjes teveel te zien zijn..
Qua shoppen, alles wat ik leuk vind, ben ik te dik voor. Trekt zij iets uit de rekken wat ik niet nodig heb of echt niet wil.. We staan mekaar echt tegen wat dat betreft, MAAR we zijn wel eerlijk :D

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 02:44

Koper schreef:
citroen schreef:
Op vakantie 'You want her? You can have her'

Oh, ik zou opspringen, op zo iemand af rennen en roepen: Save me! Please..!"

_/-\o_ ik ga stuk!! Raap me op :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:32

Ik was op een verjaardag, toen er ineens iemand enthousiast op me af kwam:
"Heeey, jij ook hier, wat leuk! Lang niet gezien!"
Ik, nadenken, ze kwam me bekend voor. Dus ik probeerde :') heel enthousiast terug te doen, me ondertussen hard afvragen wie het ook alweer was. Dat zag ze blijkbaar.
"Ik ben Anne weet je wel, werk met je moeder, blaaadiebla"
Ik, nog steeds afvragend waar ik haar nou precies van ken :P
"Jaaa natuurlijk joh, hoe kan ik dat nou vergeten"
Dus ik sta later bij mijn moeder, en vraag:
"Anne, jouw collega...." (Laat met niet uitpraten)
Moeders heel hard: "Ja Anne, dat is mijn collega joh, dat wist je toch wel, of was je dat vergeten! Dat is haar man en dat haar kind, kom op hoe kan je dat nou vergeten zijn, je kent haar toch!!"
Omg... Ik kon serieus... Door de grond zakken. En daarna echt nog 3x.
Ik "mam, ik zeg het juist zacht omdat ik het niet zeker wist"
Mam "jaaaa maar Anne maakt dat niet uit joh, die ken je toch wel joh"
Ik loop intussen rood aan....
"Meid, schaam je je nou, waarom nou (op vol volume) maakt toch niet uit joh dat je het ff niet wist"
Ik "ok... Ik weet het wel..."
Mam "we zijn nog bij haar huis langs geweest blaaadiebla"
Ik *ignore*....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:58

Ik vind het altijd zo genant als mijn moeder in een restaurant of zelfs in een café een kraanwater bestelt. En als de bediening dan zegt dat ze alleen Spa Blauw hebben gaat ze er nog over in discussie:
"Komt er bij jullie geen water uit de kraan?" 8)7 :o

Echt, ik zak door de grond!
Ik vind het zo onbeschoft tegenover de mensen die daar voor je lopen te werken. Die moeten ergens van betaald worden.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:08

Cchanny schreef:
Ik werd een keer bijna geruild voor 20 kamelen door mijn moeder. %)

_O-
LindyH schreef:
Ik vind het altijd zo genant als mijn moeder in een restaurant of zelfs in een café een kraanwater bestelt. En als de bediening dan zegt dat ze alleen Spa Blauw hebben gaat ze er nog over in discussie:

Geniaal :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:19

LindyH schreef:

Echt, ik zak door de grond!
Ik vind het zo onbeschoft tegenover de mensen die daar voor je lopen te werken. Die moeten ergens van betaald worden.

Zo zijn mijn schoonouders ook, dan kan ik wel door de grond zakken als er zoiets gebeurd :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:31

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben :D. Mijn moeder vindt mij puberaal als ik er wat van zeg. (Ik ben 35 btw.)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:40

Ik zou me daarover ook schamen. :j
Als je water wilt bij een espresso of een wijntje vind ik het belachelijk dat je per se Spa moet nemen, maar als je uit gierigheid alleen maar een glaasje kraanwater wilt dan haal je dat maar lekker bij de wc van de Hema of zo, ga dan niet op een terras zitten. :=

Nou ga ik sowieso niet met m'n ma op een terrasje zitten, want ze levert commentaar op iedereen die langsloopt, op zo'n volume dat die mensen het ook kunnen horen... :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:14

Urielle schreef:
Cchanny schreef:
10 kamelen vond ze te weinig.
20 was oke.

Ha, ben ik meer waard dan jij, mijn moeder heeft een prijs staan van 40 witte kamelen *\o/*
Helaas ben ik op mijn 34e nog steeds niet getrouwd -O-

:') whahah :P

Doanique schreef:
Cchanny schreef:
Ik werd een keer bijna geruild voor 20 kamelen door mijn moeder. %)

Oh dat doen ze bij mij ook altijd :j

''How many camels for her?'' ''How many do you want to give?''

Maar er was wel een hele lieve Egyptenaar met een mooi compliment; ''There are not enough camels in Egypt to pay for her.''

Tja als je dan toch al slecht ben in complimenten dan maar zo!

Dat is wel super lief :)
Crazy_boon schreef:

Oh wat erg! haha
Nanne schreef:
Toen ik voor de eerste keer ongesteld werd waren we op vakantie en ik was 11. Ten eerste was ik mezelf dood geschrokken van het bloed opeens en tot overmaat van ramp hoorde ik mijn moeder het vol trots vertellen aan de buren op de camping. Ik ben nog nooit zo hard weg gerend van m'n ouders.

Hier is precies het zelfde gebeurd.. := :=
De buren daarnaast konden het zelf nog horen, gelukkig had ik me op dat moment al terug getrokken in de tent

happy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:35

Mijn moeder begint binnenkort met haar eerste paardrijlessen := en ze denkt dat ze al alles weet, ben ik aan het rijden schreeuwt ze naar iemand (ja, ja schreeuwen, mijn moeder is half doof dus ze hoort haarzelf nooit praten): kijk dat is snelle draf!!! Bedoelt ze middendraf. Of ben ik aan het wijken zegt ze:'kijk dat paard gaat schuin lopen, dat heet zijwaarts' en ga zo maar daar, in de winkel schreeuwt ze 'sla me niet! Sla me niet!' En loopt ze iemand toe en zegt ze dat ik haar mishandel. En ze stottert soms ook wel en dan gaat het van: hhoeeeeeeehoehoeeeeeehoehoehhhoeeeee is hhhethet? Hahaha ik leef me hier helemaal uit :D
,

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:37

ik laatdit topic denk ik maar aan mn moeder lezen :') dan weet ze misschien hoe ik over haar opmerkingen denk af en toe :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:07

Altijd verkeerde BH's gedragen, laatst laten opmeten en daar kwam cup D uit (2 cupmaten groter als dat ik sroeg)
Dat moest na een paar glazen wijn hard op verteld worden aan de familie.
En dan niet van, "Goh, ze heeft nu cup D"
Neeeeeee... "Kijk mijn dochter eens he!! Die heeft nu cup D!! Kijk dan!! "

Thanks mom, youre awesone.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:17

xSlvna schreef:
Wat doen ouders trouwens op kamers van 17 jarige ?

Zolang ik in het huis van mijn ouders woon, zijn er geen geheimen en mag iedereen overal komen. Er is hier vrij weinig van mij, en al helemaal mijn kamer niet. Dat is eigenlijk alleen maar een ophoping van mijn spullen met een bed er tussen waar toevallig ik het vaakst in slaap. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:23

xSlvna schreef:
Wat doen ouders trouwens op kamers van 17 jarige ?

Dat vind ik OP ZICH nog niet zo'n probleem. Tot ze het nodig vindt om mijn kamer op te ruimen en ik niks meer kan vinden >;)
Of zoals ze iedere avond zegt 'en wel je tanden goed poetsen he!' Eh, mam, over drie weken ga ik het huis uit, ik dénk dat dat nu zelf ook wel lukt _O-