Geryon schreef:Met een pin zijn ze ook nog niet dood. Ze zijn pas dood als ze open worden gesneden en dood bloeden. Daarom vind ik het raar dat ze en een schok krijgen en een pin..
De pin is juist de bedoeling om dood te bloeden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzan_v_h schreef:Geryon schreef:Maar niet als die in de hersenen wordt geschoten
Nee maar datw eet ik niet hoe dat met de hersenen gaat. Ik heb alleen gezien dat ze in de slagader krijgen bij de keel.
Wat een gezellig onderwerp zo op zondag middag!
Suzan_v_h schreef:Geryon schreef:Maar niet als die in de hersenen wordt geschoten
Nee maar datw eet ik niet hoe dat met de hersenen gaat. Ik heb alleen gezien dat ze in de slagader krijgen bij de keel.
Wat een gezellig onderwerp zo op zondag middag!
Mindim schreef:Een pin in het hoofd werkt hetzelfde als iemand een kogel door het hoofd schieten. Je bent weg, zodra je weg bent, wordt er verbloedt.
Juist humaner omdat een dier er dan geen stress van heeft, als je gelijk de slagader zou doorsnijden zoals op de halalmanier, ervaart het dier wel stress.
Miracle_ schreef:Ik ben wel benieuwd waarom jij slachten humaan vind? Puur interesse!
Ik vind slachten juist alles behalve humaan.. Het woord alleen al krijg ik kriebels van.
maralyn schreef:Mindim schreef:Een pin in het hoofd werkt hetzelfde als iemand een kogel door het hoofd schieten. Je bent weg, zodra je weg bent, wordt er verbloedt.
Juist humaner omdat een dier er dan geen stress van heeft, als je gelijk de slagader zou doorsnijden zoals op de halalmanier, ervaart het dier wel stress.
En dat zou rein moeten zijn, halalamanier...
Ieder zn ding....nee dankje.
Miracle_ schreef:Ik ben wel benieuwd waarom jij slachten humaan vind? Puur interesse!
Ik vind slachten juist alles behalve humaan.. Het woord alleen al krijg ik kriebels van.
Suzan_v_h schreef:maralyn schreef:
+1
inderdaad, dieren worden inderdaad in 1 klap gedood. Het dier voelt geen pijn.
+ varkens krijgen eerst een elektrische schok (hersendood) en dan een pin in hun hersenen. Heb het met mijn eigen ogen gezien in een slachterij. Niks geen stress. Stress zit hem in het transport en daar zit al flink veel verbetering in de afgelopen tijd. Denk aan geklimatiseerde vrachtwagens.
Miracle_ schreef:Halal eet ik ook absoluut niet idd. Walgelijke manier vind ik het.