Samenwonen, hoe ging dit bij jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Samenwonen, hoe ging dit bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:27

Jeetje Johanna, wat heftig zeg! Dikke knuffel voor jou, zoiets wens je niemand :(:)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:28

@Plien91, Dreamybol en miccamaaike: Dat is inderdaad wel het idee (sportvereniging, manege/verzorgpaard), maar ik ga over drie weken voor twee maanden naar het buitenland voor stage, dus het is nu niet handig me ergens in te schrijven als ik dan alweer gelijk 8 weken weg ben. Als ik terug ben ga ik opzoek naar dingen en hoop ik zo mijn plekje te kunnen vinden.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:18

@ MLC, misschien kun je ook via de vrienden van je vriend mensen leren kennen? Zo ben ik aan mijn vriendinnen gekomen, ik ben van Woerden naar Den Bosch verhuisd en bij mijn man ingetrokken. Dat was ook even best heftig, liet werk, familie en een eigen huisje achter. Gelukkig kende ik al redelijk de weg in Den Bosch omdat we 2 jaar op en neer hadden gereisd tussen beide woonplaatsen. En kende ik, door de enorme kennissenkring van mijn lief, ook al redelijk wat mensen. Ik heb in de aanloop naar de verhuizing een keer geroepen dat ik na de verhuizing graag op dansles wilde, of er iemand zin had om mee te gaan. Daar hebben zich 4 meiden voor gemeld, eentje is er afgevallen maar met de andere 3 ben ik inmiddels al 3 jaar bevriend, we dansen samen maar spreken ook regelmatig buiten het dansen af. Dus een hobby zoeken, misschien met een kennis samen, kan al flink opleveren in sociale contacten!

@ Angeliquee18, ik ben dus ook bij mijn lief ingetrokken. Ik had een compleet ingericht huis maar met meubels van de Kwantum, Leen Bakker etc. Niks mis mee, maar mijn man is wat ouder, woonde al langer op zichzelf en had gewoon goede meubels staan, van goede kwaliteit. Bovendien was mijn themakleur turquoise en dat vindt ie echt verschrikkelijk :+ Rationeel de keus gemaakt om alles achter te laten maar dat was niet de beste keus, het heeft lang geduurd voordat het huis voor mij ook als thuis aanvoelde. Vooral als mensen dan opmerkingen gingen maken van 'Goh, je kunt wel zien dat er hier een vrouw woont!' en ik dan moest zeggen dat alleen die ene plant in de hoek en de kussens op de bank van mij waren :+ Dus mijn tip: lekker samen de inrichting gaan doen. Je hoeft niet een compleet nieuwe inboedel te kopen, maar een beetje geven en nemen kan geen kwaad. Pas toen m'n lief erkende dat er eigenlijk niks van mij in huis terecht was gekomen en dat ik het daar toch moeilijk mee heb gehad, was het voor mij goed.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:49

hoi!
ik ben zelf ook 19 en woon sinds augustus samen. Eigenlijk is het een beetje vanzelf gegaan, mijn vriendje was er eigenlijk elke dag al en is dus geleidelijk bij me ingetrokken. :')
In het begin wel wennen! Wat eerst 'mijn' huis was werd ineens 'ons' huis. Ik ben zelf nogal een emotioneel tiepje :') dus zal bij menig ander persoon wel wat makkelijker gaan.
Helemaal wanneer jullie samen een huis intrekken, dan is het meteen 'jullie' plekje! :D

Het wordt waarschijnlijk harstikke leuk, ik vind het helemaal geweldig en ontzettend romantisch :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:04

Dank jullie wel voor jullie reacties :) fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik mag inderdaad zijn huisje wel inrichten, heb wel laatst m'n eigen kleding kast daar neergezet, nieuw laminaat uitgezocht, ook neem ik inderdaad wel spullen mee van m'n eigen uitzet. Ik denk dat het bij mij voorral de eerste weken heel erg wennen zal worden. Vind het nog steeds lastig om zo maar wat te eten te pakken. En ik heb nog al de tik om om 11 uur savonds een piza te eten ofzo :+ hij begrijpt me gelukkigwel goed.

@ mlc, ik zou inderdaad ook wat dingen gaan zoeken in je nieuwe stad :) sportschool, manege, hobby's die je leuk vind :) zo leer je ook wat mensen kennen inderdaad.. ik verhuis ook 1 dorp verder. Valt reuze mee, maar ook ik ben van plan om daar wat te gaan dien. Met honden naar hondenschool, sportschool ect. Mijn paarden blijven staan waar ze staan. Is wel even ietjes verder rijden. Maar wil ze zeker niet verhuizen!

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:24

Wij hadden 6 maanden een relatie toen we zijn gaan samenwonen :). Het is eigenlijk ''vanzelf'' gegaan: hij was al uit huis en stuitte op een leuk (huur) appartement (ik was overigens mee wezen kijken & spullen kopen bij de Ikea: bleek dat we dezelfde smaak hadden: top!). Ik was op een gegeven moment veel meer bij hem dan bij mijn ouders, en er kwamen ook steeds meer spullen mee...Na een paar maanden kreeg ik iedere keer dat ik weer naar huis ging het gevoel van: ''Ik wil eigenlijk helemaal niet naar huis, ik wil jou hier niet alleen achter laten: ik wil bij jou zijn!'' en toen hij op een gegeven moment zei: ''Waarom blijf je niet gewoon?'' tsja, toen was het duidelijk :+:

We wonen nu bijna een jaar samen en ik moet zeggen dat het ons erg goed bevalt! We hebben nooit ruzie, natuurlijk soms wel eens wat meningsverschillen, maar dat praten we dan ook weer goed. We vullen elkaar goed aan, hebben veel dezelfde interesses en nooit ruzie (zou niet weten waarover wij ruzie zouden moeten maken?), meningsverschillen zijn er natuurlijk wel af en toe, maar dat praten we dan ook gauw weer goed. Perfect :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:27

Ik geef dit topic even een schop want eindelijk is het hier zover *\o/*
Mijn vriend kwam vanmiddag opeens met een naambordje aan. We gaan samenwonen! :D

Het meeten in Den Bosch kan beginnen! :P

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:40

Nou wij zijn nu officieel 3 weken aan het samenwonen. Ik vind het allemaal best lastig. Ieder heeft toch zijn eigen manier van doen en soms botst dat. Maar nu hij weg is voor een paar dagen mis ik hem verschrikkelijk.
Helaas is bij ons ook nog niet alles af en is het hier een puinzooi. Hopelijk gaat dat de komende weken weg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:47

Ik was al bezig met een koophuis en ergens tussen die momenten leerde ik mijn vriend kennen. Een paar maanden later kreeg ik de sleutel van het huis dus het klussen kon gaan beginnen. Toen waren we officieel pas een maandje samen. Tsja, wat doe je dan.. Lastig...

Uiteindelijk samen de helse verbouwing doorstaan en gaan samenwonen. Sinds 5 weken woon ik alleen en sinds afgelopen weekend is het echt helemaal over en sluiten en blijf ik hier ook alleen wonen. De breuk had overigens niet veel met het samenwonen te maken, waren meer externe factoren :).

Ik vind het nu wel erg moeilijk, we hebben alles samen opgebouwd en overal kleven herinneringen aan. Het voelt nog meer als "ons" huis dan als "mijn" huis. Waarschijnlijk omdat we er allebei vanaf begin af aan zo betrokken bij zijn geweest, terwijl het altijd gewoon mijn huis is geweest waar we dan samen in woonden.
Eigenlijk is het heel stom, want heb hiervoor ook op mezelf gewoond, in mn uppie en daar was niets vreemds aan. Gewoon heerlijk met mn poezels. Alleen nu voelt het zo vreemd. Maar denk echt dat dat is wat ik hierboven zeg. Nog even wat meer accessoires gaan kopen binnenkort, om het "hem" eruit te krijgen en het "haar" ervoor neer te plaatsen :D.
Al vraag ik me af of dat mogelijk is, want de accessoire kleur was en is fuchsia _O- _O_ (jaja ook toen hij er woonde :P )

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:58

He Cayenne, net nu ik juist wegga uit Den Bosch, ga samenwonen in Berkel Enschot... (Wonen nu al samen, maar dan koophuis).

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:12

Ja, wij hadden een huis samen en mijn vriend zou er eerst gaan wonen omdat ik aan het eind van mijn afstuderen zat. Van te voren twijfelde ik heel erg over het samenwonen, omdat ik het een behoorlijke stap vond.

Eigenlijk ging het samenwonen heel goed. Duidelijke afspraken en alles gewoon goed voor elkaar. Helaas is het een jaar later toch mis gegaan, omdat ik echt niet meer verliefd was. En voelde me juist ineens heel beklemd...

Nu woon ik weer thuis en ben ik opzoek naar wat voor mezelf... maar ik wil nu hoe dan ook eerst een plek voor mezelf ipv direct samenwonen (als ik weer iemand tegen zou komen)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:15

Gefeliciteerd Cayenne! En kom maar op met data! Hihi.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:19

Gefeliciteerd Cayenne! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:21

Denk dat ik dat in de toekomst ook maar doe Rosanne :D.
Gewoon eerst je eigen plekje ervan maken en dan pas samen...
Althans, bij het eerste huis samen dan natuurlijk!

Al is het natuurlijk ook wel weer heerlijk om samen de inrichting te bepalen, de kleurtjes..
Het naambordje idd _O- (gefeliciteerd!!)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:24

spottedponie schreef:
He Cayenne, net nu ik juist wegga uit Den Bosch, ga samenwonen in Berkel Enschot... (Wonen nu al samen, maar dan koophuis).

Berkel heeft een hele leuke pastoor..

wij zijn na 1 jaar in de weekenden gaan samenwonen om het voor mijn zoon , toen 6 te proberen, na een half jaar riep mijn zoon ik wil niet meer weg. Huis gekocht en van Hilversum naar Dordrecht verhuisd. Geen moment spijt. Nu al bijna 7 jaar verder.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:26

Gefeliciteerd alle samenwoners. :D

Ik ben al 7,5 jaar samen met mijn vriend maar we wonen nog steeds apart. :=
Sinds bijna een jaar heb ik een vaste baan, mijn vriend studeert nog (tweede studie). We wonen nu allebei nog thuis, wat ons eigenlijk prima bevalt. Lekker veel sparen en we hoeven thuis niks zelf te doen (koken en wassen doen de moeders)...

Maar ... het begint nu wel echt te kriebelen om samen te gaan wonen. Ik hoef van mijn ouders absoluut niet het huis uit en hij ook niet. Mijn vriend wil sowieso liever eerst zijn studie af maken, baan vinden en hopelijk een vast inkomen krijgen, zodat we een (volgens hem) mooier en groter huis kunnen kopen.

Ik ben het hiermee eens, ik zit prima thuis en ik kan nu goed sparen voor mijn uitzet. Maar toch hebben we het steeds vaker over samenwonen... Eerst huren voordat ons 'echte eigen' huis er gaat komen; daar heb ik geen problemen mee.

En toch is de stap nog niet gezet, maar als het zo ver is zal ik dat zeker komen melden. :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:27

Leuk verhaal _O-

Ik heb op maandag mijn vriend leren kennen, op vrijdag daar voor de eerste keer geslapen en sinds de dinsdag erop niet meer weggegaan := Wonen nu bijna een jaar samen en gaat hartstikke goed <3

Soms kan ik me wel boosmaken dat ik niets mag betalen, maar ik studeer nog en vriendlief werkt fulltime, goed betaalde baan.. Dus hij heeft liever dat ik nu nog van mijn zuurverdiende centen geniet! Boodschappen doen we een beetje om en om :j Hij de grote boodschappen en ik de kleintjes tussendoor.. Werkt tot nu toe nog prima :)

Zijn wel rond aan het kijken om een huisje te kopen.. 700 euro huur per maand is toch wel heul veel..

Met mijn ex na 6 jaar gaan samen wonen en dat was na een jaar klaar..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:34

Gefeliciteerd Cayenne :D

*stille meelezer kruipt uit het stille hoekje nu hier ook samenwoon-plannen komen*

Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen, maar wonen apart. Toen we elkaar leerden kennen woonden we allebei nog thuis, maar na een jaar (nu dus 4 jaar geleden) zijn we allebei uit huis gegaan. Samenwonen wilden we toen nog absoluut niet, dus hij is in Den Haag gaan wonen en ik in Utrecht. Dat was voor ons allebei handiger i.v.m. studies :j Maar in de praktijk zit ik 5 dagen bij hem, en hij de rest van de week bij mij. We wonen dus al praktisch samen, alleen officieel nog niet. We hebben ook al ruim een jaar een kat samen, dus het voelt al een klein beetje als huisje, boompje, beestje :D

Maar... Na de zomer, over een jaartje dus, willen we samen in Duitsland een leuk huurhuisje gaan zoeken om daar allebei verder te studeren, en dus 'voor het eggie' samen te gaan wonen. Het is nog ver weg en er kan nog allerlei roet in het eten komen (allebei nu eerst afstuderen binnen de gestelde tijd, toelatingseisen halen, toegelaten worden bij de nieuwe studies, etc etc). Maar we zijn er al best serieus mee bezig, en ik vind het onwijs spannend... :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:35

Cayenne schreef:
Ik geef dit topic even een schop want eindelijk is het hier zover *\o/*
Mijn vriend kwam vanmiddag opeens met een naambordje aan. We gaan samenwonen! :D

Het meeten in Den Bosch kan beginnen! :P

Jaaaa ook ik ben aanwezig :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:38

Ik woon sinds dag 1 samen met mijn vriend (wel een bijzondere situatie, ik kwam dan ook vanuit Zweden) hij had al een huis. Woon nu 4,5 maand samen en gaat vooralsnog echt heel goed. :)
Voel me ook echt thuis, had veel meer moeite om weer aan de Nederlanders en Nederland te wennen in het begin, haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:39

Bedankt en gezellig!! *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:59

Ik zou best graag gaan samenwonen met mijn vriend. Ik ben 19, hij is 20. We zijn nu bijna 2 jaar samen. Ik denk alleen dat dit nog heel lang gaat duren.. ik moet nog 4 jaar studeren. En als ik ga samenwonen moet ik waarschijnlijk lenen...