Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:32

Bij ons in de omgeving moet ik toch wel heel vaak aan de kant springen. Ze komen dan heel hard door een bocht die ze niet kunnen overzien............niet echt handig. Ook als je met paard rijdt dan hoor je geschreeuw, kijkt achterom en dan zijn ze er al. Heb wel eens het idee dat ze denken dat je met je paard net zo snel kan sturen als een fiets. Heb al eens 1 in de achterbenen gehad. Ik wil altijd wel aan de kant maar moet wel de tijd krijgen. Mountainbikers is helemaal drama. Al had ik vorige week een groep die netjes langzaam over een klein bospaadje (waar ze niet mochten komen) langs mijn jonge paard gingen waarmee ik aan het wandelen was. Maar over het algemeen (de nette daargelaten) vind ik ze knap asociaal.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:33

LadyMadonna schreef:
Kennelijk wel gc: want de weg is bedoelt om mensen van a naar b te brengen. Overigens gaat een wielrenners ook gewoon van a naar b over het algemeen, maar vooruit

de dikkebuik wielrenners gaan gewoon van c(afe) naar c(afe)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:37

ik heb echt een hekel aan wielrenners... de meeste zijn ontzettend asociaal ...een fietsbel hebben ze nog nooit van gehoord ze schreeuwen liever wat naars naar je hoofd en scheuren er daarna t liefst keihard langs dan dat ze een bel er op zetten..
en ook in groepen rijden en dan t liefst zo breed mogelijk naast elkaar..

ook kennen fietsers t woord voorrang denk ik niet want sommige rijden echt als debielen op de weg of komen uit uitritten rijden zonder ook maar op de weg te letten wat er aan komt.
steken soms gewoon over zonder te kijken en ook kan ik me dood irriteren aan fietsers in t algemeen die hun handen niet uitsteken als ze af willen slaan

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:40

Agja, leven en laten leven. Bij elke sport kunnen er zeer ernstige ongelukken gebeuren.
Hier waar ik woon is het echt een wielrenner walhalla maar heb er geen last van. De meeste houden er gewoon rekening mee dat er ook andere weggebruikers op de weg zijn en ook als ze voorbij komen zoeven wordt er rekening gehouden dat ze voldoende ruimte overlaten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:42

De opmerking 'hoogste snelheid heeft voorrang' vind ik zeer kwalijk. Ik moet gewoon normaal kunnen fietsen naar mijn werk toe, zonder dat ik van de weg gereden wordt door een tegemoetkomend peleton, dat mij vervolgens ook nog uitscheld omdat ik niet aan de kant ging, terwijl ik aan de goede kant van de weg fiets, terwijl zij twee weghelfden in bezet houden.

Er zijn ook peletons die heel netjes zijn, met man en macht aan de kant proberen te gaan omdat ze mijn paard niet aan het schrikken willen maken (terwijl ze op een brede weg reden en ik met paardlief in de berm reed, dus echt nodig was het niet, mede om deze reden, zwaar respect!), en echt duidelijke signalen geven als ik als fietser nader dat er ingekrompen moet worden. Kan dit niet zo geregeld worden, dan heb je niets op het fietspad te zoeken, maar ook niet op de normale rijbaan. Dan moet je maar gewoon alleen wedstrijden gaan rijden, of op afgezette rondjes fietsen. Als ik mij met een paard in het verkeer begeef, dan pas ik mij ook aan zodat mensen geen last van me hebben, kan dat niet met het paard in kwestie, dan ga ik met dat paard niet de weg op.

_San87_

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:49

Tijd dat we collectief een camera op onze fietsen monteren om asociale wielrenners te filmen :D.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:49

Ik erger mij ook vaak groen en geel aan wielrenners, met z'n alle naast elkaar fietsen en denken dat de weg van hun is.

Ik reed laatst op een 60KM weg bergaf en ik word gewoon doodleuk van links ingehaald door 2 fietsers! Terwijl er genoeg plaats was op het fietspad. Stel je voor een van die twee was onderuit gegaan dan had ik deze onder de auto gehad en dan ben ik het schuld?!

Typo

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:52

Ik irriteer me mateloos aan die rot wielrenners, ze houden met niks en met niemand rekening.

Ik toeter dan ook van dat ze opzij moeten gaan zodat ik door kan rijden met mijn auto.

Racefietsen doe je maar op een wielrennersbaan ofzo.

Niet in het verkeer aangezien ze niet opletten en asociaal gedragen en zich niet kunnen aanpassen.

Er zijn er wel die wel opletten en rekening met het verkeer houden, maar de grootste groep helaas niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:17

Maar toch he,ondanks dat de meeste mensen de wielrenners kunnen schieten zie ik liever al die fietsers op de baan dan zo veel auto's! :)
Is nog beter voor het milieu ook en ergernissen zijn (als men zoekt) overal te vinden.Enigste waar ik het wel mee ens ben is dat ze een fietsbel moeten hebben,dat zou toch net ietsje veiliger zijn om op tijd aan de kant te gaan voor ze,zeker als je op een paard zit. :j
Maar verder denk ik laat ze toch lekker fietsen,de wereld is van ons allemaal,de ene fietst graag de ander rijd graag paard en weer een ander wandelt graag enz enz samen leven-samen delen op deze blauwe bal. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:38

Moderatoropmerking:
Bij deze mijn complimenten voor het merendeel van de bokkers die ondanks een duidelijk verschil van mening/opinie wbt wielrenners in het verkeer ontopic blijven en niet op de man spelen. :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:55

@Coby, valt het zo erg op dat je dit zegt?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:16

pandour4evuh schreef:
Lianne86 schreef:
"Mogen wij er even langs, doe maar rustig aan hoor, we fietsen voor de fun en hebben alle tijd"... En dan springt er als je stapvoets rijdt nog een hond tegen je aan (zag het aankomen) en sta je nog een kwartier te kletsen met de eigenaresse :') zo kan het ook...

Werd van de week (zelf ook racefiets) weer eens lomp afgesneden door een groep die vanuit een oprit kwam! (daar verzamelplek ofzo...) Maar dat zeg ik dan ook heel sociaal "Goh, de vooroordelen kloppen toch... Wielrenners *lieve belediging* zijn asocialer" :')

of een voetbal opeens voor je wiel, auw

Auw ja... Nouja... deze zag ik aankomen :D ik was heel blij dat ik op de mountainbike was toen een vrouwtje met een dure cabrio de deur opensmeet recht voor me en ik echt niet meer kon remmen :+ En zij nog boos dat ik tegen haar auto aan was gereden en dat ik moest opdraaien voor de schade... Dus ik gaf haar mijn telefoon en zei "Bel de politie maar" :') Toen was ze opeens stil... Ik had gelukkig zelf niets (hooguit lichtelijk chagrijnig... als ik met de racefiets was geweest of ik was een klein kindje geweest, was het veel erger geweest... Dus haar nog even lief de les gelezen en daarna maar weer doorgefietst...

Weggebruikers in het algemeen mogen gewoon wat meer rekening met elkaar houden ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:23

Ik weet niet meer wie het zei maar je hebt ook fietsbellen met een klittenbandje eraan.
Die kun je er zo opzetten en weer afhalen.
MAar dat is vooral zinvol voor de wedstrijd rijders.

Zelf erger ik me het meest aan ouderen die niets horen en daarna beledigd zijn als je een keer hard roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:38

inochiyo schreef:
@Coby, valt het zo erg op dat je dit zegt?

Nee, compliment enkel voor de manier waarop deze discussie gevoerd kan worden met voor-en tegenstanders.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:39

Wat grappig! Vanochtend stond hier ook stuk over in het AD!
Hier in de buurt is het trouwens drama, ze worden steeds brutaler en word regelmatig met m´n mond vol tanden gezet.. Wel moet ik zeggen, dat het niet allemaal rotte appels zijn. Er zijn nog genoeg wielrenners die wel gewoon anticiperen en zich aan de regels houden evt aanpassen aan de situatie. Maar het is zo jammer dat het negatieve altijd overheerst..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:42

Ik vind fietsers sowieso associaler worden. Denken dat ze de koning zijn. Ik fiets zelf trouwens ook erg veel. Maar ik stop gewoon voor verkeer van rechts, rijd aan de kant, en steek mijn hand uit als ik afsla. Vooral dat laatste schijnt voor veel erg lastig te zijn. Het is zo'n kleine moeite om te doen, en scheelt zoveel ergenissen en ongelukken. Nu moet ik wel zeggen dat op een retonde vaak moeilijk te zien is als iemand de hand uitsteekt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:06

pandour4evuh schreef:
Ik als zeer fanatiek racefietser zal even een opmerking plaatsen

Ik rij op de rijbaan waarom omdat ik meerdere malen zelf zeer ernstig te val ben gekomen door recreatiefietsers die ik meerdere malen toegeroepen heb dat ik er aan kwam, en ze ook omkeken maar niet uit de weg gingen, en ik me vervolgens in alle bochten moest wringen om eerst abeide voeten lost te maken en dan pas af te kunnen rennen. want tja omvallen met je voeten nog vast is nog veel erger. mensen dan plots op de rem gingen staan. (slechtste wat je kan doen in zon situatie)

ik ben vrij sociaal ik zal ook altijd wat afremmen etc. maar in mijn ogen degene met de hoogste snelheid heeft voorrang. Neemt niet weg dat je wel aan moet kondigen dat je eraan komt.

Ik heb ook een situatie meegemaakt waar ik me rot geschrokken ben. Ik was bezig met mijn rondje en moest een fietspad op door een bos. ernaast lag een voetpad. en er kwamen mensen aan lopen over het fietspad. In mijn mening is dat zij dan aan de kant moeten gaan als ze mij zien aankomen. (even ter illustratie: reed zon 30-32 km/u) er waren achter mij andere racefietsers. en ze gingen niet aan de kant. ik heb meerdere malen geroepen. ik ben toen naar de andere kant van het fietspad gegaan, zij ook toen ben ik erop geklapt en over de kop gegaan. toen is de man van de vrouw op mij gaan schelden terwijl ik in zeer ernstige pijn (si gewricht scheur) daar lag. dat ik had moeten stoppen. de rest van de groep was ook gevallen maar behalve een gekneusde knie niks. Ik lag onderaan de hoop. Hij wou zelfs in eerste instantie niet eens een ambulance bellen. Ik had de telefoon van de groep bij mij en tsja die zat op mijn rug en die was niet meer heel.

Wat ik hierbij wil zeggen, er wordt veel gescholden op racefietsers. maar wij kunnen ook niet super snel reageren en de meesten waarschuwen ver van te voren. wij kunnen ons dan wel voorbereiden maar er wordt ook verwacht van andere dat zij ook actie ondernemen.

Fijn dat je zo uitgebreid reageerd. Alleen... ik kan alleen maar zeggen eigen schuld.
:o
Wie maakt z'n voeten dan ook vast aan een fiets, en wie gaat er nou op een fietspad racen waar de paden elkaar kruisen en je niet snel genoeg kunt remmen? Dat zullen die wandelaars vast ook gedacht hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:13

Waarom de voeten vast op de pedalen zitten? (Je kan ze wel losklikken overigens, kost wat moeite) omdat ze anders makkelijker van de pedalen afglijden en dat gevaarlijk. Je kan zo extra kracht zetten, in de pedalen staan en daardoor ook op de fiets blijven zitten. Helaas als je valt heb je wel eens de pech dat je niet gelijk los kan klikken.
Racen op de fiets? Een beetje fietser met goede conditie kan ook zo 25 km/h maken. Dan heb ik het mensen op een gewone recreanten fietser die bv naar school gaan. 30 km/h is niet zo hard, beetje wielrenner die er echt voor gaat, gaat wel harder :)

Ik vind het ongehoord om op iemand te schelden die ernstig ten val is gekomen.

Shared space noemen ze het zo mooi tegenwoordig; wij delen elkaar ruimte, maar creëer ook de ruimte voor elkaar :) Ik ben mij er ook van bewust dat ik met een paard niet op het fietspad of trottoir mag, ben elke keer weer dankbaar dat de medeweggebruikers mij die ruimte gunnen :)

Wielrennen is een mooie sport, maar niet aan mij besteedt :P krijg al zadelpijn als ik ze zie :')

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:31

Tja het verhaal heeft twee kanten inderdaad.. Ik mag ook graag eens een rondje op de racefiets maken en kom dan ook veel onoplettendheid tegen bij mijn mede weg/fietspad-gebruiker. Bvb moeders die met een kind 'aan de hand' fietsen maar niet op of om kijken en wel het pad vol in beslag nemen. Kinders moeten ook leren fietsen en ik rem gewoon af, maar als je al ruim 100 meter stapvoets rijd en enkele keren vriendelijk hebt verzocht of je er langs mag en je krijgt nog geen reactie.. Tuurlijk kunnen ze je gewoon een keer niet gehoord hebben, maar als je niet wilt opletten, ga dan niet midden in het pad fietsen. Zelfde met wandelaars die breeduit het hele fietspad in beslag nemen, maar vervolgens niet opletten. Ik rem altijd af, ik vraag altijd vriendelijk of ik er langs zou mogen van een afstandje al, en dan nog schrikken die mensen zich wezenloos. Ik vind het echt heel raar dat je een weg of pad geheel bezet maar niet oplet, als je niet wil hoeven opletten ga je toch in de berm of op een voetpad wandelen? Ik kan me heel goed voorstellen dat dit type mensen vervolgens zwaar verontwaardigd reageert op al die sportfietsers die ze zo laten schrikken.. :') Doorgaans maak ik er geen probleem van, maar soms word je wel een beetje moe als je binnen 5 km meerdere keren stapvoets moet rijden of stilstaan puur omdat anderen je wel zien maar niet van het midden van het pad willen of domweg niks merken. Groepen sportfietsers die het hele pad in beslag nemen ben ik hier gelukkig nooit tegen gekomen, dan zou ik ook not amused zijn :P
Maar de andere kant maak ik ook mee, fietsers die koste wat het kost hun gemiddelde rondetijd hoog willen houden ofzo. En ja, daar is de weg gewoon niet voor. In het verkeer heb je altijd te maken met onoverzichtelijke punten en kruispunten, daar kun je gewoonweg niet veilig langs als je remweg nog te groot is, oftewel, je moet vaart minderen. Zonde van je gemiddelde snelheid misschien, maargoed, remmen en optrekken daarmee kweek je ook spieren :D Dat heb je nu eenmaal regelmatig in je rondes en het beste wat je ervan kan maken is routes met lange wegen zonder al teveel kruispunten uitzoeken, meer niet. Het blijft een weg met medeverkeer en hoewel best veel mensen een beetje rekening met elkaar kunnen en willen houden heb je gewoon te maken met idioot veel onoplettendheid (van alle kanten) en dan kún je er gewoon niet op gokken dat men wel aan de kant is op het moment dat je met 30-40 km/h en bijbehorende remweg langs een drukkere weg scheurt.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:32

vuurneon schreef:
Waarom de voeten vast op de pedalen zitten? (Je kan ze wel losklikken overigens, kost wat moeite) omdat ze anders makkelijker van de pedalen afglijden en dat gevaarlijk. Je kan zo extra kracht zetten, in de pedalen staan en daardoor ook op de fiets blijven zitten. Helaas als je valt heb je wel eens de pech dat je niet gelijk los kan klikken.
Racen op de fiets? Een beetje fietser met goede conditie kan ook zo 25 km/h maken. Dan heb ik het mensen op een gewone recreanten fietser die bv naar school gaan. 30 km/h is niet zo hard, beetje wielrenner die er echt voor gaat, gaat wel harder :)

Ik vind het ongehoord om op iemand te schelden die ernstig ten val is gekomen.

Shared space noemen ze het zo mooi tegenwoordig; wij delen elkaar ruimte, maar creëer ook de ruimte voor elkaar :) Ik ben mij er ook van bewust dat ik met een paard niet op het fietspad of trottoir mag, ben elke keer weer dankbaar dat de medeweggebruikers mij die ruimte gunnen :)

Wielrennen is een mooie sport, maar niet aan mij besteedt :P krijg al zadelpijn als ik ze zie :')

Wij waren bezig met een rit van 200 km ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:34

Snap ik, ging mij niet om jouw tempo maar om aan te geven dat dat niet echt 'racen' is zoals de ts het noemde.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:34

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar hier in de buurt zijn wielrenners soms verschrikkelijk asociaal. Vorige week nam nog een hele groep voorrang, terwijl wij met de trailer op een voorrangsweg reden. Dan sta je dus voor de keuze, onverwachts remmen met een paard in de trailer of een wielrenner omver rijden :n

Als ik aan het hardlopen ben gaan ze overigens wel altijd netjes aan de kant, maar dat is natuurlijk een compleet andere situatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:37

Marijkjuh: Dan zou ik - als daar nog tijd voor is - eerst even flink op de toeter drukken. Maar ik neem aan dat je niet met volle snelheid op een kruising afrijdt met een trailer achter je.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:37

Zo moest vanavond toen ik een groep wielrenners zag meteen aan dit topic denken.
Met volle snelheid over de rotonde op de weg, niet op het fietspad.
Haaientanden compleet genegeerd, de auto's moesten gewoon wachten voor ze.
Waarom gelden dan de verkeersregels volgens hen niet ?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:44

Poess91 schreef:
Zo moest vanavond toen ik een groep wielrenners zag meteen aan dit topic denken.
Met volle snelheid over de rotonde op de weg, niet op het fietspad.
Haaientanden compleet genegeerd, de auto's moesten gewoon wachten voor ze.
Waarom gelden dan de verkeersregels volgens hen niet ?

omdat de meeste denken dat ze god zijn of levensmoe zijn... :')