Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
pandour4evuh schreef:Lianne86 schreef:"Mogen wij er even langs, doe maar rustig aan hoor, we fietsen voor de fun en hebben alle tijd"... En dan springt er als je stapvoets rijdt nog een hond tegen je aan (zag het aankomen) en sta je nog een kwartier te kletsen met de eigenaressezo kan het ook...
Werd van de week (zelf ook racefiets) weer eens lomp afgesneden door een groep die vanuit een oprit kwam! (daar verzamelplek ofzo...) Maar dat zeg ik dan ook heel sociaal "Goh, de vooroordelen kloppen toch... Wielrenners *lieve belediging* zijn asocialer"
of een voetbal opeens voor je wiel, auw
ik was heel blij dat ik op de mountainbike was toen een vrouwtje met een dure cabrio de deur opensmeet recht voor me en ik echt niet meer kon remmen
En zij nog boos dat ik tegen haar auto aan was gereden en dat ik moest opdraaien voor de schade... Dus ik gaf haar mijn telefoon en zei "Bel de politie maar"
Toen was ze opeens stil... Ik had gelukkig zelf niets (hooguit lichtelijk chagrijnig... als ik met de racefiets was geweest of ik was een klein kindje geweest, was het veel erger geweest... Dus haar nog even lief de les gelezen en daarna maar weer doorgefietst...
pandour4evuh schreef:Ik als zeer fanatiek racefietser zal even een opmerking plaatsen
Ik rij op de rijbaan waarom omdat ik meerdere malen zelf zeer ernstig te val ben gekomen door recreatiefietsers die ik meerdere malen toegeroepen heb dat ik er aan kwam, en ze ook omkeken maar niet uit de weg gingen, en ik me vervolgens in alle bochten moest wringen om eerst abeide voeten lost te maken en dan pas af te kunnen rennen. want tja omvallen met je voeten nog vast is nog veel erger. mensen dan plots op de rem gingen staan. (slechtste wat je kan doen in zon situatie)
ik ben vrij sociaal ik zal ook altijd wat afremmen etc. maar in mijn ogen degene met de hoogste snelheid heeft voorrang. Neemt niet weg dat je wel aan moet kondigen dat je eraan komt.
Ik heb ook een situatie meegemaakt waar ik me rot geschrokken ben. Ik was bezig met mijn rondje en moest een fietspad op door een bos. ernaast lag een voetpad. en er kwamen mensen aan lopen over het fietspad. In mijn mening is dat zij dan aan de kant moeten gaan als ze mij zien aankomen. (even ter illustratie: reed zon 30-32 km/u) er waren achter mij andere racefietsers. en ze gingen niet aan de kant. ik heb meerdere malen geroepen. ik ben toen naar de andere kant van het fietspad gegaan, zij ook toen ben ik erop geklapt en over de kop gegaan. toen is de man van de vrouw op mij gaan schelden terwijl ik in zeer ernstige pijn (si gewricht scheur) daar lag. dat ik had moeten stoppen. de rest van de groep was ook gevallen maar behalve een gekneusde knie niks. Ik lag onderaan de hoop. Hij wou zelfs in eerste instantie niet eens een ambulance bellen. Ik had de telefoon van de groep bij mij en tsja die zat op mijn rug en die was niet meer heel.
Wat ik hierbij wil zeggen, er wordt veel gescholden op racefietsers. maar wij kunnen ook niet super snel reageren en de meesten waarschuwen ver van te voren. wij kunnen ons dan wel voorbereiden maar er wordt ook verwacht van andere dat zij ook actie ondernemen.

Ik ben mij er ook van bewust dat ik met een paard niet op het fietspad of trottoir mag, ben elke keer weer dankbaar dat de medeweggebruikers mij die ruimte gunnen
krijg al zadelpijn als ik ze zie
Doorgaans maak ik er geen probleem van, maar soms word je wel een beetje moe als je binnen 5 km meerdere keren stapvoets moet rijden of stilstaan puur omdat anderen je wel zien maar niet van het midden van het pad willen of domweg niks merken. Groepen sportfietsers die het hele pad in beslag nemen ben ik hier gelukkig nooit tegen gekomen, dan zou ik ook not amused zijn
Dat heb je nu eenmaal regelmatig in je rondes en het beste wat je ervan kan maken is routes met lange wegen zonder al teveel kruispunten uitzoeken, meer niet. Het blijft een weg met medeverkeer en hoewel best veel mensen een beetje rekening met elkaar kunnen en willen houden heb je gewoon te maken met idioot veel onoplettendheid (van alle kanten) en dan kún je er gewoon niet op gokken dat men wel aan de kant is op het moment dat je met 30-40 km/h en bijbehorende remweg langs een drukkere weg scheurt. vuurneon schreef:Waarom de voeten vast op de pedalen zitten? (Je kan ze wel losklikken overigens, kost wat moeite) omdat ze anders makkelijker van de pedalen afglijden en dat gevaarlijk. Je kan zo extra kracht zetten, in de pedalen staan en daardoor ook op de fiets blijven zitten. Helaas als je valt heb je wel eens de pech dat je niet gelijk los kan klikken.
Racen op de fiets? Een beetje fietser met goede conditie kan ook zo 25 km/h maken. Dan heb ik het mensen op een gewone recreanten fietser die bv naar school gaan. 30 km/h is niet zo hard, beetje wielrenner die er echt voor gaat, gaat wel harder![]()
Ik vind het ongehoord om op iemand te schelden die ernstig ten val is gekomen.
Shared space noemen ze het zo mooi tegenwoordig; wij delen elkaar ruimte, maar creëer ook de ruimte voor elkaarIk ben mij er ook van bewust dat ik met een paard niet op het fietspad of trottoir mag, ben elke keer weer dankbaar dat de medeweggebruikers mij die ruimte gunnen
![]()
Wielrennen is een mooie sport, maar niet aan mij besteedtkrijg al zadelpijn als ik ze zie
Poess91 schreef:Zo moest vanavond toen ik een groep wielrenners zag meteen aan dit topic denken.
Met volle snelheid over de rotonde op de weg, niet op het fietspad.
Haaientanden compleet genegeerd, de auto's moesten gewoon wachten voor ze.
Waarom gelden dan de verkeersregels volgens hen niet ?