Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:37

Nell_ schreef:
Maar met dit weer lig je ook in pyjama?

Ik slaap nooit met pyjama, alleen ondergoed.
Dochter krijgt om de paar dagen schone pyjama of slaapzak.
Zij gaat om de dag onder de douche, andere dagen wassen. Maar het liefst gaat ze elke dag.
Met dit weer gaat ze vaker omdat ze met water/modder speelt, zonnebrand opkrijgt etc.

Met dit weer draag ik een onderbroek/hipster en een hemdje als pyama (slaap jij met een onderbroek + bh dan? Omdat je het over ondergoed hebt?), hemdje doe ik dus wel eigenlijk bijna elke dag in de was, ja. Onderbroek uiteraard ook haha, in de winter draag ik een lange pyamabroek of joggingbroek met een t-shirt en dan wil ik de joggingbroek/pyamabroek nog wel eens wat vaker aandoen. In de zomer vind ik dat gewoon niet zo fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:38

Urielle schreef:
_MelloW_ schreef:
2 x op een dag douchen, wat een handdoeken zullen jullie dan wel niet gebruiken....

Idd 2 handdoeken op een dag.

Gelukkig heeft mijn vader een dochter die weet hoe de wasmachine werkt + ze zonder gezeur aan de waslijn hangt buiten :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:39

Ik was mijzelf elke dag 's ochtends. Douchen ligt eraan of ik gesport heb etc. Maar gemiddeld wel 4x per week. Haren was ik 3x per week.

Ik ga nu dat filmpje van één even kijken :))

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:43

Ik douche elke dag s'morgens en ga s'avonds in bad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:46

Ik douche 'smorgens in verband met mijn haar. Met nat haar slapen is geen doen vind ik.
En als ik vies ben van buiten zijn of wat dan ook douche ik 's avonds even snel 5 minuutjes, maar dan was ik niet mijn haar.
Douche om de dag, om de 2 dagen soms.

En handdoeken gebruik ik een week. 1 voor mijn haar, 1 voor mijn lichaam.
Heb zelf geen wasmachine en beperkt aantal handdoeken dus kan niet steeds maar nieuwe pakken. :)
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 16-07-13 09:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:46

Lowara schreef:
Whuhaaaa wat douchen er veel mensen vaak :=
Ikzelf douche ongeveer twee keer per week en ga een keer per week in bad.
Rij trouwens wel gewoon elke dag paard.
Rest van de dagen doet een washandje namelijk ook prima wonderen, lekker koud nu, douchegeurtje erop, en heerlijk in de avond na het tandenpoetsen even je armen, benen, buik,rug, gezicht etc schrobben.
Vind dat persoonlijk een stuk fijner dan continue onder de douche springen, heb een gruwelijke hekel aan nat haar en zelf volledig nat zijn, dus dit is als een mooie tussenoplossing geboren jaren geleden, en voor zover ik weet stink ik niet ;)

Ik ruik je hier :')

Handdoeken doe ik vaak 2x mee. Zonde van die dingen om ze gelijk te wassen en het scheelt een hele berg was.

Blabla1980

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:49

Ik douche me minstens om de dag en doordeweek is dat altijd s'avonds en in het weekend s'avonds of s'morgens..of als t warm is s'avonds en s'morgens.

In bad ga ik alleen als ik zin heb..kost me meestal teveel tijd :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:50

Hier gaan de handdoeken ook gelijk de was in.
Huismijt leeft van huidschilfers en na het afdrogen zitten daar (van beide) toch redelijk veel van in je handdoek.
Mijn man en dochter hebben psoriasis en dan zit er ook meer huidschilfers in en vaak ook wat bloed (doordat de huid snel kapot gaat).
Vandaar dat het beddengoed hier ook vaker (heet) gewassen wordt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:50

Mijn haar ruikt eigenlijk nooit naar paard. Het is erg lang, dus ik doe het altijd op een staart als ik bij de paarden ben, of ik steek het op. Ik was het zo om de 5 dagen ongeveer en als ik les heb, was ik het soms twee keer per week, omdat ik het dan elke dag anders draag, en het dan sneller vettig wordt.

Ik heb het een tijd om de dag gewassen, maar daar werd het enkel sneller vettig van natuurlijk :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:51

Ik douche elke avond na het rijden. Als ik een avondje niet naar stal ga verschuif ik het douchen soms naar de ochtend.

Handdoeken doe ik maar 1x mee. Na het douchen maak ik de douche altijd helemaal droog dus die handdoek die ik ook voor de wanden en de vloer gebruik ga ik me niet meer mee afdrogen.

Tja met 2 mensen komt dat om minimaal 15 handdoeken per week uit, daarnaast nog extra handdoeken als we naar de sportschool of het zwembad gaan. Ach daarvoor hebben ze wasmachines uitgevonden :P

In de winter wil ik trouwens op paardloze dagen wel af en toe een dagje overslaan. Dan was ik me even snel en verder niet. In de zomer zweet je toch meer en dan ga ik dus wel elke dag.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:52

als je de handdoeken gewoon ophangt iedere keer kan je er lang mee doen. Mijn handoeken gaan 2 keer per week (woensdag en zaterdag) met het beddengoed de was in

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:53

Ik douche me altijd s morgens en vaak ook voor het naar bed gaan. S morgens is een gewoonte en ook al moet ik om half 7 van huis, even een rondje onder de douche.... de avond douche wil weleens een stuk naar voren opschuiven als ik iets heb gedaan waarom ik graag wil douchen (sporten, paardrijden of tuinwerk bijv)
Haren wassen doe ik bijna altijd maar doe mijn best om dat te minderen (vind het zo lekker...) en handdoeken gebruik ik een keer of 3. ik ben schoon als ik gedouched ben!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:55

@Pandour...
Hier heb ik een badkamer van 2x2 (incl bad) en wij zijn met 5 personen, dus geen plek om op te hangen.
Daarnaast vind ik het (persoonlijk) minder fris.
Op de camping doe ik nog wel eens 2 dagen met een handdoek (dan gebruik ik die voor mijn haar bv 2x).

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:58

_MelloW_ schreef:
2 x op een dag douchen, wat een handdoeken zullen jullie dan wel niet gebruiken....

Soms moet je wel. Ik ga niet stinkend van de paarden naar mijn werk, en ik ga ook niet stinkend naar de ontlasting/urine mijn bed in.

Ik gebruik iedere keer 2 handdoeken, en die gaan na iedere douchebeurt de was in. Ik vind het smerig om het 2 keer te gebruiken. %)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:00

Maar, je bent toch schoon als je je afdroogt? :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:03

Je bent schoon, maar er zitten nog steeds bacteriën. Ik heb eerder een infectie in mijn eileider gehad omdat er bacteriën van achter naar voren waren gekropen. Mij is het risico te groot dat je díe bacteriën gaat verspreiden als je je handdoek meerdere keren gebruikt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:04

Ik douche altijd 's ochtends :) Vind het niet fijn om met natte haren naar bed te gaan en vind het juist fijn om fris overal naar toe te gaan. Vaak douche ik 's avonds ook nog wel een keer omdat ik dan heb gesport :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:05

Ik douche twee keer per dag of één keer douche en dan 's avonds bad. Heerlijk om 's ochtends wakker te worden en fris de dag te beginnen en net zo heerlijk om 's avonds lekker fris mijn bedje in te gaan.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:41

Ik gebruik mijn handdoeken normaal ook maar een keer per dag. Als ik met het warme weer nog een keer extra douche dan wil ik best nog eens de handdoek gebruiken. Ik heb een handdoek die ik alleen voor mijn haar gebruik (ik was mijn haar zo'n 4 keer per week) en dan gooi ik om de week de haarhanddoek in de was.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:44

ik pak ook elke keer nieuwe handdoeken hoor. Vindt ik gewoon prettiger :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:45

Dyonepooh1 schreef:
Nu voel ik me heel vies tussen jullie.. Ik douch niet elke dag.. Puur omdat mijn huid het niet aan kan.
En 'schoon 'naar bed lukt mij nooit, aangezien ik vaak met paardijkleren en al op de bank met mijn honden inslaap val..
Ik douch om de dag, Dus vandaag, morgen niet, de dag erna wel!
Mijn huid word zo droog als ik elke dag douch!

Oeii ik vind dit best vies.. niet douchen met je paardrijkleren aan in slaap vallen tussen de honden?
Ik douche minimaal 1x per dag en vaak nog een keer even snel afspoelen. Vind het een fijn idee om schoon naar bed te gaan en weer schoon de deur uit te gaan.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:47

Ja ik kan ook echt niet voorstellen dat mensen niet dagelijks douchen of op ze minst even afspoelen :o ! Handdoeken vind ik dat wel best 2x gebruikt kan worden

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:49

Altijd in de ochtend en avond. :=
M'n haar doe ik om de twee dagen wassen met shampoo, en elke dag met crèmespoeling.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:50

Ik douche als ik moet werken lekker 'savonds... En als ik een vrije dag heb dan douch ik weer vaak sochtends, en dan gebeurt het ook nog wel eens dat ik savonds alsnof douche.... Als ik vrij ven ga ik 9 vd 10 keer sochtends naar mn paard. Puur om het feit zelf nog iets aan je vrije dag te hebben, maar moet er dan wel bij zeggen dat ik dan weer douch als ik terug thuis kom.... :-)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:51

Ach ik heb daar echt maling aan wat andere mensen vinden :o
Ik lig niet met hun in mn nest, maar met mn vent.
En mijn honden slapen ook altijd bij mij, heerlijk vind ik het. Ben niet vies van ze, zo ook niet van paarden. Ik vind paardengeur juist lekker ruiken :P

Maar wat ik al zei, kom ik onder de mensen douch ik wel, maar als ik hele dagen thuis zit, en alleen naar buiten ga om mn kids optehalen en de honden uitlaat, douch ik gewoon lekker wanneer ik wil :D