Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:19

Jeetje ts, wat een buren.... Zoiets verpest je woongenot wel. Hopelijk biedt een gesprek met de politie/wijkagent een oplossing. Sterkte.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:24

Zo, dat gaat even te ver -O-
Ben benieuwd wat de politie voor je kan doen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:31

Nou veel sterkte met alles! Wat een vervelende situatie zeg. Hopelijk kan de wijkagent goed helpen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:41

Pff heb topic zitten lezen met verbazing wat zijn je buren erg, en dan ook nog zo kinderachtig gaan doen.
Ben benieuwd wat de wijkagent voor je kan doen.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:43

Herkenbaar. Bij vriendlief een buurman die het liefst 24 uur per dag zijn tv aan heeft staan. Overdag vaak wat rustiger, 's nachts volume (extreem) hoog. Bij voorkeur tekenfilms. Dus hele nachten tekenfilms letterlijk kunnen volgen. Amper nachtrust uiteraard. Veel ruzies, meneer in kwestie heeft ook vriendlief bedreigd, maar dat laat ik er verder even buiten.

Wat wij hebben gedaan:
- eerst aankloppen, maar helaas doet deze meneer de deur voor niemand open;
- daarop een brief door de brievenbus gedaan met uitleg en het verzoek om na 10 uur gewoon koest te zijn. Dit hielp voor een paar weken, daarna was het weer mis;
- wederom een brief door de bus, maar deze werd genegeerd;
- vriendlief heeft toen de woningcorporatie gemaild met uitleg. Deze kon niet veel doen, behalve een brief. Hiermee was het weer even opgelost. Ondertussen hadden wij ook wel feesten bij vriendlief thuis. In dat geval deden we altijd even een briefje door de brievenbus met de mededeling plus het nummer waarop hij ons kon bereiken bij eventuele overlast;
- helaas ging het weer mis, ook ditmaal kon het tijdelijk onderdrukt worden door weer de woningcorporatie in te schakelen. Maar deze kon uiteindelijk ook niks meer doen;
- als laatste poging: de politie. Zelfs als er agenten voor z'n deur staan te brullen 'POLITIE, DOE OPEN' deed meneer niet open;
- Steevast ELKE keer de politie bellen bij overlast. Na een boete van 90 euro op de deurmat was hij wel koest :Y) Voor een wat langere tijd dan. Vorige week hebben agenten net zolang op zijn huis om staan rammen tot hij wel open moest doen. Wederom een boete en wederom is de rust wedergekeerd :D

Wij hebben van meerdere kanten gehoord dat je elke keer de politie kunt bellen. Dan wordt er elke keer melding van gemaakt en wordt het opgeslagen in het systeem. Ligt misschien een beetje aan waar je woont, maar bij ons hebben ze na een aantal keren een boete uitgeschreven voor geluidsoverlast :)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:59

Vooropgesteld: Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zag wat vragen waar ik wellicht wat antwoord op kan geven :-D

Wat een ontzettend vervelend probleem en wat een nare mensen om naadt je te hebben.

Van je raam kan je aangifte doen van vernieling. (voor je verzekering ook nodig denk ik) Echter, als zaak tegen de buren wordt het zwak. Je weet 100% zeker dat je buren het gedaan hebben, maar zolang niemand het heeft zien gebeuren is het voor het verloop van de zaak te weinig om het een "ronde" zaak te maken wegens gebrek aan bewijs. Vraag even na of andere bewoners gezien hebben wie je raam vernield hebben, hopelijk heeft iemand gezien dat je buren het gedaan hebben.

Wat betreft de geluidoverlast, blijf idd de politie bellen. Elke keer dat zij moeten komen wordt er een rapport opgemaakt wat zorgt voor dossieropbouw. In principe is het zo dat iemand eerst een waarschuwing krijgt, de tweede keer een bekeuring krijgt en bij een derde keer de geluidsinstallatie in beslaggenomen wordt. Ik weet niet of elk politiekorps deze werkwijze ook daadwerkelijk hanteert, maar in de regel zou dat zo moeten gaan. Daarbij moeten de agenten de overlast wel zelf constateren. Voor dossieropbouw is het ook handig als jij niet de enige melder bent, dus moedig andere buren ook aan te bellen bij overlast!

De wijkagent kan zeker helpen bemiddelen in een gesprek. Daar is hij immers voor. Daarnaast heeft hij ook wat kortere lijnen naar andere instanties die je kunnen helpen, dan de agenten die ter plaatse komen op het moment dat er geluidsoverlast is.

Het is dus zeker raadzaam om even met de wijkagent te praten!
Hopelijk zijn je vragen een beetje beantwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:02

Tss krijg het er maar af ,..

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:18

Is het graffiti op je raam? in dat geval kan je bij jouw gemeente informeren of ze dit gratis verwijderen. Veel gemeentes doen dit namelijk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:35

Wat verschrikkelijk allemaal.
Heel veel sterkte.
Echt te gek voor woorden.
Hoop dat het mogelijk is Aryana zou fijn zijn als de gemeente het zou willen doen voor de ts.
Af en toe een fesstje vind ik niet erg vaak zeggen de buren het ook wel dat ze een verjaardag hebben of dat de muziek wat langer doorgaat. Maar dagelijks dit gedonder....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:39

Heel kinderachtig idee je wilt je misschien niet verlagen maar een kennis heeft dat ooit gedaan.
Zij hou echt van dat hardcore muziek en toen de buren weer voor deazoveelste keer bezig waren.
Deed zij haar muziek voluit en dat overstemd echt alles.....En daarna geen last meer gehad niet dagelijks.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:43

Aangezien je niet weet wat ze nog meer voor 'acties' hebben zou het misschien geen onverstandig idee zijn een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 08:54

Rechtsbijstand ga ik vandaag afsluiten, lijkt mij inderdaad ook wel een slim plan.

Melissa: bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ging er inderdaad ook al vanuit dat aangifte nodig was voor de verzekering. Ga om 10 uur met een vriendin naar het bureau en daarna de verzekering maar eens bellen over hoe en wat.

kreeg net nog een interessante link doorgestuurd van een vriend over juridische tips bij burenoverlast, maar eens even doornemen

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:55

pvdbosch schreef:
Aangezien je niet weet wat ze nog meer voor 'acties' hebben zou het misschien geen onverstandig idee zijn een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten?

Heeft geen zin. Bij een rechtsbijstandverzekering staat meestal in de voorwaarden dat alleen nieuwe problemen/zaken onder de verzekering vallen.
Zaken die al speelden voordat je de verzekering afsloot worden dan niet gedekt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:57

Dat kan ze toch afsluiten voor als er nog meer dingen gebeuren. Ze snapt zelf ook wel dt dit niet meer gedekt word

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:57

pvdbosch schreef:

Heeft geen zin, je kunt rechtsbijstand dan al niet meer krijgen omdat dit iets is wat al aan de gang is.

TS, heel veel succes, ik leef met je mee. Je laat het er gelukkig niet bij zitten. Hopelijk kan de wijkagent iets voor je doen.
Wat betreft de verf. In principe moet jij er een bedrijf bij kunnen halen die alles schoonmaakt en de kosten zouden de buren moeten betalen. Vraag is natuurlijk wel of ze dat doen...
Ik vind John en Natasja ook geen slecht idee wat iemand hier al opperde.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:16

beter gewoon buurtbemiddeling benaderen. dat is zonder tv en met mensen die weten wat ze doen. vaak te bereiken via gemeente of welzijnsorganisatie

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 09:19

Ik ga met een halfuurtje een vriendin ophalen en dan naar het politiebureau, denk dat ik daar wel hoor wat voor stappen ik het beste kan ondernemen.
Hou jullie op de hoogte

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 09:20

Storm schreef:
pvdbosch schreef:

Heeft geen zin, je kunt rechtsbijstand dan al niet meer krijgen omdat dit iets is wat al aan de gang is.

TS, heel veel succes, ik leef met je mee. Je laat het er gelukkig niet bij zitten. Hopelijk kan de wijkagent iets voor je doen.
Wat betreft de verf. In principe moet jij er een bedrijf bij kunnen halen die alles schoonmaakt en de kosten zouden de buren moeten betalen. Vraag is natuurlijk wel of ze dat doen...
Ik vind John en Natasja ook geen slecht idee wat iemand hier al opperde.

Unive heeft groot op de site staan dat ze geen wachttijd hebben, heb het nu ook nog niet direct nodig, maar als het straks helemaal uit de hand loopt is het misschien toch wel handig om te hebben

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:22

Sterkte TS! Dit gehannes is niet wat je wilt als je eindelijk in je eigen huisje kan gaan wonen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 09:25

Nee niet bepaald, en dan had ik ook nog zo veel gezeik met de overdracht....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:33

Jeetje, je zou bijna camera's moeten instaleren voor je buren...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:45

Liselot schreef:
Unive heeft groot op de site staan dat ze geen wachttijd hebben, heb het nu ook nog niet direct nodig, maar als het straks helemaal uit de hand loopt is het misschien toch wel handig om te hebben

Klopt, ze hebben geen wachttijd.
Maar lopende problemen kunnen niet verzekerd worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:46

Aryana schreef:
Is het graffiti op je raam? in dat geval kan je bij jouw gemeente informeren of ze dit gratis verwijderen. Veel gemeentes doen dit namelijk.

Goede tip, is in veel gemeentes inderdaad zo.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 10:27

Net bij de politie geweest, kan je alleen nog maar aangifte doen op afspraak (of op internet, maar doe het liever persoonlijk).
De wijkagent is deze week nog op vakantie, de agente die ik sprak heeft hem een mail gestuurd en een waarnemer gemaild.
Heb nu voor morgen een afspraak om aangite te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:33

Van graffiti wordt een bestand bij gehouden. Zet t op foto en neem dit mee bij je aangifte.