Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roos_Herco schreef:Laura_Zodine schreef:Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.
Idd! Misschien geef je hem een veilig gevoel doordat je hem gelooft en de 'geesten' probeert te verjagen, maar misschien geef je hem ook het gevoel dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn. En als hij daarna nog steeds mensen in zijn kamer ziet, denk ik dat hij er dan nog banger voor is dan nu.

Met een klein beetje citronella erdoor heb je gelijk antimugspray. Anne_GTI schreef:Geen idee of de tip al gegeven is maar ik had altijd monsterspray. Gewoon een plantenspuit met water. Als er weer zo'n zogenaamde griezel ergens verstopt zat werd die met veel bombarie de kamer uit gesprayed. Later was preventief een keertje rondspuiten voor het slapen gaan voldoende voor een rustige nacht doorslapen. Want monsterspray is minstens een nacht houdbaar.Met een klein beetje citronella erdoor heb je gelijk antimugspray.
+1 Laura_Zodine schreef:Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.
Paintlinger schreef:Heb niet het hele topic gelezen maar een kindje van een kennis van mij, had baat bij een groene lamp.
Dan schijn je ' verschijningen' niet meer te kunnen waarnemen.
arme kind is toen zelfs nog naar de buren gegaan, met de melding dat oma zo raar deed, want ze deed niets en ze zei niets..... 
8nnemiek schreef:'Monsterspray' of 'spokenstof' lijkt me niet verstandig.. zo geef je het kind gelijk, zo zeg je eigenlijk; 'ja er zijn monsters en daar mag je bang voor zijn, en die moet je wegjagen'. Met als gevolg dat het kind overal monsters blijft zien.
TS heeft het veel beter opgelost, door te zeggen dat deze persoon geen kwaad in de zin heeft. Als het kind dan echt iets ziet dan zal ie er in ieder geval niet meer bang voor zijn en voor wakker worden.