mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:55

Ff dit: toen mijn vriendin klein was (4 jaar volgens mij. haar oma was toen net overleden) ging ze samen met haar mama en tante naar het huis van de overleden oma. Ze ging boven kijken en zag daar haar oma daar staan. Ze is naar beneden gerend en zei: 'mama,mama, oma staat boven'. Toen zij haar moeder:'maar oma is er niet meer'. Ze zijn uiteindelijk samen naar boven gegaan maar toen zag geen van bijde iets.

Of het fantasie is of echt, ik heb geen idee.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:02

Aangezien het toch offtopic gaat.. Ik heb (voor zover ik me herinner) nooit geesten gezien als klein kind. Wel had ik soms de typische angsten (denkend dat er iemand in de slaapkamer aanwezig is), maar dat waren vaak harige monsters of juist draken, geen personen. Wel beweert mijn moeder dat ik als klein kindje vaak vantevoren wist wat zij ging vertellen of vragen en dat ze dat toen ontzettend creepy vond (meerdere keren vrolijk antwoord geven op iets wat ze nog niet gevraagd had, babbelen over iets waar zij over nadacht maar niet uitgesproken had - ook thema's die mij als kind niets aangingen). Kan me er zelf totaal niets van herinneren. :D

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:21

De dochter van mijn nicht was 4 en die had min of meer het zelfde, die zag andere kindjes en die waren haar aan het pesten terwijl ze wilde slapen, knepen haar enz. (zei het meisje van 4) Dat liep zo uit de hand dat ze niet meer wilde slapen en zelfs niet meer haar kamer op wilde. Mijn nicht heeft een vrouw laten komen die ook meer kan zien, zij heeft het huis toen der tijd met salie gereinigd en daarna had ze nergens meer last van. Ze wonen nog steeds in dat huis en ze is inmiddels 7 en ze heeft er nooit meer iets over verteld, blijkbaar heeft het echt geholpen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:24

Roos_Herco schreef:
Laura_Zodine schreef:
Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

Idd! Misschien geef je hem een veilig gevoel doordat je hem gelooft en de 'geesten' probeert te verjagen, maar misschien geef je hem ook het gevoel dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn. En als hij daarna nog steeds mensen in zijn kamer ziet, denk ik dat hij er dan nog banger voor is dan nu.

Maar STEL he.. er is daad werkelijk wel iets is en het met verholpen worden.. Dan helpt dit wel dus.. Dus ik zie er geen kwaad in..

Maar jullie zouden dit niet doen, omdat jullie niet geloven dat er meer is. Maar als dit nou wel helpt voor haar zoontje...

labyrinth

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:00

Even als reactie op het verhaal van rumay trouwens. Onze nieren liggen retroperitoneaal, aan de rugkant dus. Nierfalen heeft vele symptomen (pijn is daar niet eens altijd een van), maar de pijn wordt dus ook in de rug en zij gevoeld, niet in de buik.
Het jongetje beschreef dus iets wat niet klopte bij het verhaal wat er door de volwassenen aan gehangen is. Maar omdat niet iedereen veel medische kennis heeft was het toen gelijk 1+1=2 voor die mensen, dit toont maar aan hoe groot de rol van interpretatie is bij dit soort dingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:07

De zij is voor een kind niet anders dan de buik. Als je last van je nieren hebt dan buig je voorover, dat ziet er uit als buikpijn, dus wat dat betreft kan het nog wel kloppen.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:35

Had een hele reactie getypt, maar wat voel ik me weer belachelijk.
In ieder geval, ik vind dat TS het heel mooi heeft opgelost want zolang het iets niets doet waar uit blijkt dat het eng is, is het punt beschermen/op hem passen heel goed.
Wel leuk dat de kat het iets lief vind. Dan kun je er wel aardig vanuit gaan dat het geen kwade energie is die er hangt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:05

Hoe is het vanacht gegaan??

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 08:59

ja heel goed, hij had het er niet meer oover, en heeft goed door geslapen.
nu hopen dat dit zo blijft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:34

+:)+ Fijn om te horen!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:30

+:)+

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:13

Fijn TS dat het goed gaat en als hij er niet meer over heeft en zal hebben dan is het geen entiteit geweest.
Die gaan nl. niet altijd 1,2,3 weg weet ik uit ervaring.

Kinderen en dieren zijn gevoeliger voor entiteiten en daarom zien zij ze eerder. Maar ook door volwasssen kunnen ze gevoeld worden.
Ben gisteren in een huis geweest waar letterlijk iets hing (iemand had zich daar van het leven beroofd) en dan krijgt een ziel geen rust. Die was behoorlijk aan het spoken dus werd het tijd dat die naar gene zijde ging. Dat spoken, uitte zich in veel pech, ziekte van het gezin en flippen van de paarden op DIE plek. Ik wist dit vooraf niet, maar kwam wel exact op die plek uit. Dit werd nl achteraf door de man des huizes bevestigd toen ik zei dat daar iemand zich van het leven had beroofd.

Ook een oorlogsverleden op de grond (dus ook nieuwbouwhuis) of bijv. een miskraam kan later voor onrust zorgen. Kinderen worden dan 's-nachts gestoord omdat een kind met hun speelgoed zit te spelen.
Het kind hoeft dan niet per definitie een grote fantasie te hebben.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:37

hij zegt nu smorgens nog wel hij was er weer, dus ik heb goed kunnen slapen zegt hij nu.
nou als hij zich er goed bij voelt vind ik het prima. als het echt een entiteit is, dan nog vind ik het prima, zolang het bniet voor onrust zorgt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:40

hij heeft er duidelijk vrede mee nu , ziet het nu mogelijk meer als bescherm engel .
fijn als het zo opgelost is .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:48

Wat goed dat je zoontje er vrede mee heeft en dat hij zich op zijn gemak voelt, zelfs als hij die 'iemand' ziet.
Je hebt het in ieder geval super aangepakt.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:05

Fijn dat hij het nu zo goed oppakt :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:34

Geen idee of de tip al gegeven is maar ik had altijd monsterspray. Gewoon een plantenspuit met water. Als er weer zo'n zogenaamde griezel ergens verstopt zat werd die met veel bombarie de kamer uit gesprayed. Later was preventief een keertje rondspuiten voor het slapen gaan voldoende voor een rustige nacht doorslapen. Want monsterspray is minstens een nacht houdbaar. :)) Met een klein beetje citronella erdoor heb je gelijk antimugspray.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:40

Anne_GTI schreef:
Geen idee of de tip al gegeven is maar ik had altijd monsterspray. Gewoon een plantenspuit met water. Als er weer zo'n zogenaamde griezel ergens verstopt zat werd die met veel bombarie de kamer uit gesprayed. Later was preventief een keertje rondspuiten voor het slapen gaan voldoende voor een rustige nacht doorslapen. Want monsterspray is minstens een nacht houdbaar. :)) Met een klein beetje citronella erdoor heb je gelijk antimugspray.

*\o/* +1

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:43

Laura_Zodine schreef:
Ik zou vooral niet zelf in geesten beginnen te geloven en met salie enzo aan de gang gaan.. Dan geef je je zoon echt iets om bang te zijn.

onzin, het bestaat wel degelijk. je zou een medium kunnen benaderen. en er met je zoontje over praten. en vraag wat of wie hij ziet.
je zoontje kan aan de gedaante vragen om weg te gaan zodat hij kan slapen, soms is dit al voldoende.

waar woon je ergens

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:48

Paintlinger schreef:
Heb niet het hele topic gelezen maar een kindje van een kennis van mij, had baat bij een groene lamp.
Dan schijn je ' verschijningen' niet meer te kunnen waarnemen.

Zoiets had ik vroeger ook.
Ik zag ook altijd van alles en nogwat en toen hadden mijn ouders een nachtlampje gekocht.
Dat was zo'n oranje ding waardoor ik alles nog enger vond hahaha.
Daarna kreeg ik een groene en toen was alles weg :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:36

Hele topic meegelezen, interessant.
In de discussie over het hele 'entiteiten'/geesten/dode mensen verhaal ga ik me niet mengen, daar wordt ik altijd zo flauw van.

Fijn TS dat de rust bij je zoontje weer terug is :j

De Monsterspray idd, of doosje met spokenstof :D

Ik had jaren geleden een oppaskindje (kleinzoon van een jaartje of 4 á 5 van iemand hier uit de buurt) waarvan de ouders in Friesland wonen maar de oma hier woonde, en ik paste dan wel eens bij oma op.
Die heeft ook een periode gehad dat hij s'avonds of s'nachts wakker werd in paniek en riep dat er een 'POOK!!!' in z'n kamer was.
Moeders gaf hem toen altijd hun 'spokendoosje' met 'spokenstof' mee. Zo'n mooi versierd sieradendoosje met wat talk/babypoeder.

Als 't arme kind dan weer eens panisch naar beneden kwam en 'POOK! POOK! HELP POOK!' riep, dan pakten we het spokendoosje, en samen deden we dan wat magisch spokenstof op onze vinger en dat bliezen we dan weg, met de plechtige mededeling: 'Weg spook, ga wég! (naam kind) wil graag slapen nu!'.

Spook weggejaagd en kind kon weer heerlijk slapen.

Helaas heeft 't arme kind uiteindelijk wel op 6/7 jarige leeftijd zijn oma dood in bed gevonden. Wordt er nog verdrietig van als ik er aan denk. Oma had nl. met hem de afspraak dat als hij vroeger wakker was, hij op z'n kamer moest blijven en braaf moest gaan spelen, tot zij hem kwam halen en dan mocht hij naar beneden.
Hij was daar aan het logeren en was die dag vroeg wakker, dus wachtte hij netjes op oma. Oma kwam maar niet, en kwam maar niet..........
Uiteindelijk is hij (bang dat oma boos zou worden) toch na úren braaf op z'n kamer te zijn gebleven, toch bij oma gaan kijken. Die was helaas al overleden ;( arme kind is toen zelfs nog naar de buren gegaan, met de melding dat oma zo raar deed, want ze deed niets en ze zei niets.....

Vond het zo erg voor de arme jongen. Ik zie of spreek hem helaas niet meer, gezien zijn ouders in Friesland wonen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:52

'Monsterspray' of 'spokenstof' lijkt me niet verstandig.. zo geef je het kind gelijk, zo zeg je eigenlijk; 'ja er zijn monsters en daar mag je bang voor zijn, en die moet je wegjagen'. Met als gevolg dat het kind overal monsters blijft zien.
TS heeft het veel beter opgelost, door te zeggen dat deze persoon geen kwaad in de zin heeft. Als het kind dan echt iets ziet dan zal ie er in ieder geval niet meer bang voor zijn en voor wakker worden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:49

Ach, iedereen moet zelf maar weten wat ie doet. Het is gratis advies die in de praktijk getest is en hier goed werkte. Zo'n saliedame kost een klap meer en als het resultaat hetzelfde is.... Je kan ook iemand met een wichelroede laten rondwandelen. Moet er een koperen acht onder het bed. Feit is gewoon dat kleine kinderen vaak zulke dingen meemaken. De oorzaak boeit me eigenlijk niet. Ik wilde net als iedere moeder een kind wat lekker kan slapen en de volgende dag uitgerust op kon staan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:07

8nnemiek schreef:
'Monsterspray' of 'spokenstof' lijkt me niet verstandig.. zo geef je het kind gelijk, zo zeg je eigenlijk; 'ja er zijn monsters en daar mag je bang voor zijn, en die moet je wegjagen'. Met als gevolg dat het kind overal monsters blijft zien.
TS heeft het veel beter opgelost, door te zeggen dat deze persoon geen kwaad in de zin heeft. Als het kind dan echt iets ziet dan zal ie er in ieder geval niet meer bang voor zijn en voor wakker worden.

Dus je moet je kind wel leren dat er geen monsters bestaan maar je mag ze wel leren dat geesten bestaan?

Sorry, geesten en monsters is voor mij dezelfde grote hoop dus ik vind bovenstaande een beetje gek.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:07

Voor zulke problemen zijn er meerdere oplossingen en wat de ts nu gedaan heeft is prima. Sommigen zeggen dat je niet mag meegaan in de fantasie van het kind door bv. met die spuit te werken. Maar ook dat is prima. Alles is goed zo lang je zelf maar niet angstig wordt of bakken geld gaat uitgeven aan onnozeligheden. Een kind gaat niks snappen van brandende salie of een extra onbekend persoon die ineens iets heel raars komt doen in z'n kamertje, maar wel van zo'n monsterspray of als je, zoals ts heeft gedaan, op kinderniveau uitlegt wat hij kan doen. 8nnemiek, een kind blijft geen monsters zien, dit is iets zeer typisch voor kinderen van deze leeftijd. Volwassenen zien ook geen monsters, dus dat groeit er uit.