Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:03

NatasjavE schreef:
LDRD schreef:
[
Absoluut eens, maar feit is dat je het maar te doen hebt met hoe het aangeboden wordt :j.

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Een dyslectisch kind, een hoogbegaafd kind of welk kind wat maar afwijkt van de norm zal je anders moeten benaderen.

Bij hoogbegaafde kinderen bijvoorbeeld zal je moeten strepen in de stof(herhaling eruit halen) en verdieping aan moeten bieden. Anders haken ze af. Krijgen ook niet meer datgene mee wat ze wel mee moeten krijgen en gaan achter lopen. doodzonde want op die manier einigen ze dus op het VMBO en niet op de Uni waar juist die kinderen horen.

Ik heb dyscalculie en ben nooit anders benaderd :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:10

LDRD schreef:
Dat klopt helemaal, maar welke school biedt dat allemaal dan?

Ik heb zelf een kind met een beperking. Wat de school laat liggen vangen wij zelf al jaaaaren op.
Als we het van de school moesten hebben zat hij nu écht komend jaar niet in 4 HAVO.

Nou gelukkig steeds meer scholen.

Voor ons kind zijn ze een plusklas gaan samenstellen. Dat was er namenlijk niet in groep 4 en 5. Toen zijn wij naar school gegaan en gezegt als jullie het niet kunnen bieden gaan we naar een andere school.(elders in het dorp)
Ze hebben toen extra stof ingekocht(reken methode rekenteigers) en hebben ze 1 dag in de week een externe leraard ingehuurd voor de begeleiding van de extra slimme kinderen.(er blijken bij ons op school toevallig nog meer bollebozen rond te lopen. Het is een relatief kleine school en het aantal bij Mika in de klas mag je best opvallend noemen)

Voor de dyslectische kinderen en kinderen met dyscalculie hebben ze ook speciale onderwijs toevoegingen en begeleiding. Er zullen nog wel meer kinderen zijn die speciale begeleiding nodig hebben hoor maar daar weet ik verder niets over.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:15

Ik kreeg ook altijd vrij dure cadeautjes :+ Een Ipod touch, een hoofdstel en/of leuke paarden spulletjes..
Dit jaar heb ik niet echt iets gekregen, maar dat had ik ook niet gedaan, mijn rapporten waren dit jaar echt Bagger! Alles is onvoldoende, dus geef eerlijk toe heb het dit jaar ook niet verdient :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:24

Dan heb je dat goed voor elkaar Natasja :j .

Mijn ervaring is dat scholen niet graag van de gebaande paden af gaan.
Verlengde proefwerktijd is het best haalbare en dan nog moet mijn zoon dat bij leraren
vaak afdwingen, omdat ze dat vaak gewoon weigeren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:40

LDRD schreef:

Verlengde proefwerktijd is het best haalbare en dan nog moet mijn zoon dat bij leraren

Maar wij hebben ze nog op de middelbare school he. Hoe het op de middelbare zal gaan moeten wij ook nog maar afwachten.

Maar je hebt gelijk. Aanvanklijk hadden ze geen plannen in deze richting hoor.

Slecht dat die leraren daar niet aan willen. Ze zitten er toch voor de leerling?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:48

NatasjavE schreef:
Slecht dat die leraren daar niet aan willen. Ze zitten er toch voor de leerling?

Die zijn er zeker :j , maar er zijn er evenzoveel die hun tijd maar wat uitzitten :j .

Ergerlijk, je bent verantwoordelijk voor de toekomst van (jonge) kinderen. -:(-

Afijn, we dwalen nu écht te ver af :D .

Viennanova

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:17

Mijn zoontje van zes heeft loeihard zijn best gedaan, toonde veel inzet, en gaat over naar groep 4. Ook nog zijn zwemdiploma gehaald. Daar heeft hij van ons een berg skelter met kar voor gekregen. Verwend? Misschien, maar inzet moet beloond worden. Met schrijven had hij het zwaar.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:36

Ik krijg op mijn eindrapporten voor elke 8 of hoger €10,- .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:38

Voor rapporten 2,50 en eindrapporten 5,00 van de opa's en oma's. Van mijn ouders niks, van hen heb ik wel voor mijn slagen een camera gekregen :) En voor iedere gehaalde 10 kreeg ik 10 euro.
Ben ik nooit slechter van geworden :=

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:16

Amira_ schreef:
Ik krijg op mijn eindrapporten voor elke 8 of hoger €10,- .

Ik kreeg voor iedere toets die ik maakte waarvoor ik een 8 of hoger haalde 1,50 euro zakgeld. Dat was op de middelbare school.

Edit: Vind het zelf wel een goede methode om hoge cijfers te belonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:04

LDRD schreef:
Ik denk dat een kind onvoldoende ontwikkelt is over het algemeen om te kunnen handelen naar het principe 'je doet het voor jezelf'.
Een zekere mate van stimuleren vind ik essentieel.
Ken meerdere voorbeelden van mensen die, als ze maar een beetje meer achter de broek aan waren gezeten in het verleden, het veel verder geschopt zouden hebben.

Dat kan ook zonder het kind het idee te geven dat enkel materiele dingen waarde hebben.

Daenerys schreef:
Zwerte schreef:
Even een hele gekke gedachte in deze materialistische tijd: zijn cijfers op zich al niet de beloning?

Vroeger misschien wel, maar ik denk dat kinderen tegenwoordig veel materialistischer zijn en dus meer waarde hechten aan dure cadeaus.

En hoe zou dat komen?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:10

Van opa en oma kregen we altijd 2 euro :') Nu krijgen m'n broertje en ik een aardig geld bedrag wat naar onze spaarrekening gaat als we over zijn/geslaagd zijn :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:11

Ik kreeg altijd 5 euro van opa en oma, of als ik toevallig net iets tegen kwam wat ik graag wou hebben (niet iets heel duurs) dan zeiden ze 'Dat krijg van ons voor je goede rapport.'

En soms een keer iets kleins van mijn ouders. Maar een ipad mini? :wow:

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:14

ik kreeg op de basisschool altijd 5 euro en een snoepje van mijn opa en oma
nu, op de middelbare school, krijg ik 10 euro en een snoepje van mijn opa en oma

van mijn ouders gewoon een kleinigheidje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:28

Ik mocht voor elke 8 een prive les ponyrijden en voor een 7 een extra groepsles.

Toen ik jonger was kreeg ik een gulden of rijksdaalder inderdaad.
Later wellicht 5 gulden maar precies weet ik het niet meer.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:39

Voor heteindrapport 5 gulden van opa en oma, een gulden van sommige ooms en tantes. Van mijn ouders een klein aardigheidje voor de vakantie, meestal een (puzzel)boek of iets dergelijks. En dat was na de basisschool allemaal afgelopen.

Mijn nichtje (6) moest laatst afzwemmen. Voor mijn moeder had ze een heeeeel 'bescheiden' verlanglijstje gemaakt met daarop een Wii, een paardje + weiland, cadeaubom van € 600 en nog een paar van dat soort zaken :') Tja, dat krijg je als je thuis meer speelgoed hebt dan de gemiddelde speelgoedwinkel op voorraad heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:41

MoriMann schreef:
Voor heteindrapport 5 gulden van opa en oma, een gulden van sommige ooms en tantes. Van mijn ouders een klein aardigheidje voor de vakantie, meestal een (puzzel)boek of iets dergelijks. En dat was na de basisschool allemaal afgelopen.

Mijn nichtje (6) moest laatst afzwemmen. Voor mijn moeder had ze een heeeeel 'bescheiden' verlanglijstje gemaakt met daarop een Wii, een paardje + weiland, cadeaubom van € 600 en nog een paar van dat soort zaken :') Tja, dat krijg je als je thuis meer speelgoed hebt dan de gemiddelde speelgoedwinkel op voorraad heeft.

Dan heb je IMO als moeder toch wel ergens gefaald :x Sorry.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:43

Volgend jaar met school naar Londen , heb dus ponden gekregen :D Dat is voor eind rapport een tussenrapport is meestal een gesprek :Y)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:43

Ik was vroeger als kind ook erg hoor... Met sinterklaas mocht ik een paar dingetjes uitzoeken in de bart smit gids. Dan mocht ik op een a4tje allemaal plaatjes uitknippen en die erop plakken (slim van mijn ouders want hoe duurder het is hoe groter het product afgebeeld word in die boekjes. Dan paste er minder op mijn vel papier)

Máár... ik pakte gewoon altijd de hele gids en omcirkelde alles wat ik hebben wou :+ en nog teleurgesteld zijn ook als ik het niet kreeg

Maar goed, ff oftopic het ging over rapporten :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:45

mijn ouders doen er eigenlijk niet aan wat ze wel doen nu is belonen voor mijn harde werken (dus niet voor mijn rapport of overgang) gewoon omdat ik me uit de naad gewerkt heb. Mag een nieuwe set paardrijlaarzen/chaps en jodhurps uitzoeken. Wel voor een maximaal bedrag hoor! Moet zelf trouwens ook nog wat bijleggen. Krijg meestal 20 euro van opa's en oma's

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:45

M_hartje_M schreef:
Ik was vroeger als kind ook erg hoor... Met sinterklaas mocht ik een paar dingetjes uitzoeken in de bart smit gids. Dan mocht ik op een a4tje allemaal plaatjes uitknippen en die erop plakken (slim van mijn ouders want hoe duurder het is hoe groter het product afgebeeld word in die boekjes. Dan paste er minder op mijn vel papier)

Máár... ik pakte gewoon altijd de hele gids en omcirkelde alles wat ik hebben wou :+ en nog teleurgesteld zijn ook als ik het niet kreeg

Maar goed, ff oftopic het ging over rapporten :D

ik deed precies hetzelfde!! _O-

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:32

Ayasha schreef:
MoriMann schreef:

Dan heb je IMO als moeder toch wel ergens gefaald :x Sorry.

Als ouders, ja. Maar goed, opvoeden is ouderwets. Dat komt wel als ze volwassen zijn ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:04

Ik kreeg op de basisschool geld, in de gulden tijd een knaak, en tijdens de euro 2 euro. Dit kreeg ik ook van mijn opa en oma.

Het zoontje van mijn vriend, 5 jaar, heeft voor zijn eind rapport en overgang naar groep 3, en het afzwembadje een pakket van 3 skylanders gehad.
Voor zijn tussentijdse rapport heeft hij een ijsje gehad.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:08

Ik kreeg aan het einde van het jaar meestal een heartland boek :D

Waar ik super blij mee was! Vind het ook wel een goede van mn ouders, want echt geld koppelen aan cijfers is eigenlijk ook wel weer wat.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:48

LDRD schreef:

Zelfde school ofzo? Bij mij weigeren ze ook vaak, maar ben niet op mijn mondje gevallen 8-)