Neger of zwarte? Discussie met een Engelsman.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:52

Fiffill schreef:
brechtje122 schreef:
Ik vind neger ook niet zo'n net woord. Bovendien is het in Nederland blijkbaar ook niet zo'n algemeen woord, anders zouden de negerzoenen ook niet van naam veranderd zijn

Dat was gewoon een publiciteitsstunt. :=

En Jodekoeken dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:53

lisa_pluisje schreef:
En Jodekoeken dan?

die zijn lekker :9

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:56

Killyenn schreef:
Dat er gesproken wordt over dat fred_kroket gefrustreerd over komt is wel degelijk iemand de mond snoeren. Dat is net zo hard als tegen een vrouw met een mening zeggen dat ze vast ongesteld is. Alsof argumenten niets meer waard zijn als ze uit emotie komen. Dat bericht kwam extreem denigrerend over. Iemand heeft te maken met racisme, maar daar kan geen mening mee gevormd worden want iemand anders d'r zwarte vrienden hebben nog nooit racisme meegemaakt. Super voor hun, maar racisme beataat nog steeds heel veel en dat bewijst dit topic ook. Kom op, open je ogen, wat kun je als blank mens nu echt weten van racisme zonder dat je je daar over inleest? Denken dat je genoeg weet over racisme om er een onderbouwde mening over te vormen zonder dat je op onderzoek uitgaat is bijzonder naïef voor mensen die uit andere berichen op bokt bewust en slim overkomen.
Argumenten uit emotie prima, maar fred stelt dingen alsof het 100% zeker te weten gaat gebeuren en zo is. Dát is onjuist. Fred beredeneert vanuit zijn eigen 'blik/ervaring', hoeft niks mis mee te zijn, maar de zijne/haar komt op mij gefrustreerd over. Daar heb ik al eerder een opmerking overgemaakt, trouwens. Heeft niks met mond snoeren te maken, maar met juist ja 'ogen openen' en niet in dat ene moment blijven hangen . Dat wat 1 persoon overkomt, hoe erg dat ook is wil niet zeggen dat iedereen daar mee te maken gaat krijgen. Gelukkig niet.

Mij hoor je dus ook niet zeggen dat niemand gediscrimineerd wordt, maar tegelijkertijd zeg ik ook dat niet iedereen gediscrimineerd wordt. Roepen dat blanken geen racisme kennen en vervolgens zeggen hoe kun je als blank mens weten wat racisme is zonder je er in te lezen. Dan denk ik dat jij ook nog wel wat boeken en/of internetpagina's mag gaan afstruinen.

Ondertussen ging het om het woord neger, trouwens.

Rennie89

Re: Neger of zwarte? Discussie met een Engelsman.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:59

oja het woord neger. Bedacht me opeens dat een aantal vrienden van mij (anti, suri) in gesprekken met mij ook gewoon het neger woord gebruiken :) en ook niet er van op kijken als ik het zou gebruiken.

Fenrir

Re: Neger of zwarte? Discussie met een Engelsman.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:59

Precies, het ging hier over het woord, dat viel dit weekend ook nog een paar keer in een gesprek en daar zaten idd ook gewoon donkere mensen tussen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:13

lisa_pluisje schreef:
En Jodekoeken dan?

Er bestaan nog steeds jodenkoeken, ze hebben nu zelfs meerdere soorten.