Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:28

TeSs2411 schreef:
Laulitz schreef:
Dr zijn wel veel treinen in Nederland die niet stoppen zeg. Dat heb ik nu is nog nooit meegemaakt in België :+

Maar bij jullie rijden ze dan weer wel met open deuren ;)

Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt (enkel bij het vertrekken dan) maar dat liever dan dat hij het station vergeet :')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:30

Zo een jaar of tien geleden ging ik keurig netjes de trein in op station den bosch...maar het duurde maar en maar voor we vertrokken.
Uiteindelijk horen we door de speakers "Lieve mensen het spijt ons voor de vertraging maar de machinist heeft eummmm last van een rommelende buik zeg maar''
Zien we ineens de machinist voorbij rennen met van die verpakte broodjes van AH :)) :))

Woogy

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:44

hahaha, wat een dingen maken we mee zeg!
'De volgende trein die op perron 1a aan komt dient u niet in te stappen, ik herhaal deze trein dient u niet in te stappen'...mooi vaag bericht..

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

Heb het wel eens op een akkoordje gegooid met een buschauffeur.

Ik nam de bus van Arnhem naar ede-wageningen en moest er uit op Wageningen-hoog. Helaas kende de chauffeur de route niet dus heb ik hem tot mijn halte de weg gewezen en mocht ik gratis mee :Y)
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 25-06-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:59

Ik zat laatst ook in de bus bij een chauffeur die de route niet kende idd :Y) Moest er wel om lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:02

Hhmm, als ik dat zo lees, gaan de buschauffeurs er tegenwoordig ook niet op vooruit. Gelukkig rijdt een trein op rails en kun je als machinist niet zomaar een andere kant op rijden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:08

Bij ons in de buurt staan er tegenwoordig bordjes in de vorm van een pijl met een nummer erop. Bleek dat die dingen zijn om de bussen de weg te wijzen :+ _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:12

weet dat er een groot tekort was aan buschauffeurs voor langere tijd en je kreeg de interne opleiding vergoed...denk dat dat verklaard waarom ze niet meer weten hoe ze hun buschauffeurige ding moeten doen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:19

Dames en heren, de trein rijdt niet verder dan station Venlo in verband met een defecte WC. Excuses voor het ongemak.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:20

'Er lopen verdachte personen op en om het spoor' :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:28

KirstenVosje schreef:
'Er lopen verdachte personen op en om het spoor' :))

Ik heb een keer op Leiden gehad dat er geen enkele trein mocht vertrekken, ook vanwege verdachte personen.
Kwamen ze met 6 man sterk mijn sprintertje doorzoeken :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:29

lucifertje schreef:
Dames en heren, de trein rijdt niet verder dan station Venlo in verband met een defecte WC. Excuses voor het ongemak.

hahaha, want ja...misschien was het wel de wc van de machinist en moest hij heel nodig??

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:29

Courses schreef:
Ook vaak genoeg gezien inderdaad Jans.

De mooiste tot dusver vond ik nog dat een conducteur binnen kwam 'Goedenmiddag! Iedereen bevind zich vast wel legaal in de trein!' En iedereen zat een beetje van 'Uh, wat?' Dus ik als enigste wel oplettende 'Yep!' 'Helemaal top! Goedemiddag!' en meneer was weer weg :') Huh :P Of kaartjes van tieners knippen met de kinder knip tang, ook zoiets :P

Heb ik ook eens gehad! 'jullie hebben zeker allemaal vast wel een kaartje hè? Ik als enige braaf ja antwoorden, das mooi, fijne dag nog en hij ging weer weg. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:31

moet ineens weer denken aan de keer dat er een junk in het wc hokje werd gevonden en die reed zwart uiteraard en moest door de politie van de trein worden gevist. Was het wachten op de politie bij het station met die mafketel die om zich heen liep te slaan en de conducteurs bedreigde...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:37

Hier ook een keer een buschauffeur die de weg niet wist en de verkeerde afslag nam.
Kijkt hij achterom en zegt: "ik hoop dat jullie allemaal een lunchpakketje bij je hebben want ik ken de weg niet en het kan nog wel even duren voor ik een plek vind waar ik kan draaien."
Vervolgens bij de brandweer het terrein op gereden en om daar de bus te keren. :=

En wat ook een keer heel vreemd was, was alleen geen vertaging.
Ik stond op het station op mijn trein te wachten, uit een andere trein die op het perron er tegenover was gestopt stapte een man uit met een vogelkooi met een wit parkietje. Zet die neer op het perron, stapt zelf weer in de trein en rijdt zo weg... Stond dat parkietje daar helemaal in z'n eentje. We hebben echt even raar staan kijken met z'n allen.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:48

Ik heb wel eens een zingende buschauffeur meegemaakt. Dat is erg leuk op de vroege ochtend! En dan als de voordeur het niet doet een rijmpje maken dat de passagiers niet zo chagrijnig moeten kijken als ergens anders in moeten stappen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:51

in de tram een keer, zaten denk ik zes mensen in en twee jongeren gingen staan roken. de conducteur riep om om de sigaretten uit te maken anders konden ze vertrekken. Hadden ze maling aan vervolgens gooit de beste man zijn tram stil, stroom uit trekt z'n kassa eruit en komt met zijn dikke twee meter en kassa als een knuppel in de hand op de beste mensen af gelopen...Heb nog nooit zo veel paniek gezien in twee mensen, vervolgens werkt hij ze met wat geduw en gesjor de tram uit. Kijkt de andere mensen aan en zegt 'sorry hoor...er wordt niet gerookt in mijn tram' wandelt terug naar z'n stoel en rijdt verder.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:57

Jaaaaaaaren geleden zat mijn vader in een kapotte trein in de tunnel bij Amsterdam Sloterdijk. Dan is het een aardig stukkie lopen zo langs de trein.
Zo'n 15 jaar geleden deed ik vakantiewerk in Amsterdam. We stonden stil voor diezelfde tunnel. Allemaal mannen in witte jassen met stokken langs het spoor: was er een stier ontsnapt uit het naastgelegen slachthuis en die was de tunnel ingerend :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:09

Daar zou ik voor opstaan en klappen Woogy :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:13

ikke schreef:
Hhmm, als ik dat zo lees, gaan de buschauffeurs er tegenwoordig ook niet op vooruit. Gelukkig rijdt een trein op rails en kun je als machinist niet zomaar een andere kant op rijden.

Oh!! Jawel!!! :+ Ook ooit eens gehad..
Beste passagiers, zo te zien stond er een wissel anders dan gepland, wij gaan proberen de fout te corrigeren.

(duurde uiteraard wel weer de nodige tijd)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:26

Sjolvir schreef:
ikke schreef:

Oh!! Jawel!!! :+ Ook ooit eens gehad..
Beste passagiers, zo te zien stond er een wissel anders dan gepland, wij gaan proberen de fout te corrigeren.

(duurde uiteraard wel weer de nodige tijd)

Jawel, mar als de treindienstleider een fout maakt, ligt dat niet aan de machinist.
Ik heb ooit weleens een verhaal van een treindienstleider gehoord dat er door een stomme fout een personentrein op het goederenpasseerspoor terecht kwam, net buiten de overkapping en zonder perron. Dat heeft toen ook wat krakende hersenen gekost voordat dat was opgelost.......

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:27

De verkeerde kant op met de trein kan inderdaad :)) . Alweer bijna 15 jaar terug was het een weerbarstige zomeravond: blikseminslag ergens tussen Diemen Zuid en Weesp. Dus dat was eerst al in de file met de trein. Toen het een en ander weer reed en we vanaf Weesp richting Naarden-Bussum moesten, reed de trein zo de tunnel in richting Almere. Terug naar Weesp (twee keer hallo :wave: voor de buitenlangs voorbijlopende machinist) en toen eindelijk verder. Ik wist niet dat je 2,5 uur kon doen over dat stukje :=

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:28

Geniaal dit _/-\o_

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:58

Vandaag toen we station Enkhuizen naderden werd er omgeroepen:

" Zoals beloofd is het eindstation van deze trein Enkhuizen, en we zijn nog op tijd ook!"

Moest ik wel even om lachen :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:00

EliseBrouwer schreef:
In het weekend van 9 en 10 juni heb ik over de reis van Appingedam - Vleuten, ruim 5,5 uur gedaan! Normaalgesproken is dat ongeveer 3,5 uur reizen. Toen waren er wegwerkzaamheden in combinatie met diverse storingen.. Is ook geen pretje :D

Ik houd daarom altijd rekening met vertraging en vertrek extra vroeg! En dan is het best grappig :')
Of je nu op de trein moet wachten of op het eindstation maakt mij dan weinig meer uit :D

Haha, ik las mijn eigen posts even terug..

Ik bedoel hier natuurlijk werkzaamheden aan het spoor! :')