Rebeccaa schreef:Over hertrouwen..
mijn vader is na het overleden van mijn moeder een jaar lang best wel depressief geweest, zat thuis en huilde maar en deed ook niks meer (hij werkte wel gewoon hoor!). Na dat jaar stortte hij zich op het daten en zagen we hem nooit meer.. Nu heeft hij sinds bijna 2 jaar een vriendin die wij écht niet uit kunnen staan thuis. Ze heeft een jaar lang bij ons ingewoond, maar woont nu op zichzelf. Alhoewel ze hier vaker is en slaapt dan dat ze in haar eigen huis doet. Een jaar geleden hadden ze ineens beide ringen om en dat vonden wij wel vreemd, we hebben toen de whatsapp berichten over en weer gelezen en wat blijkt, vooral zij wilde heel erg graag trouwen. Ze stuurde ook steeds berichtjes met "houd je wel meer van mij dan van je oude vrouw, anders weet ik niet of ik het tussen ons wel zie zitten" en ja.
Ik gun mijn vader een nieuwe vrouw- ik gun hem alleen heel veel méér dan waar hij nu mee loopt. Ik snap niet dat zij hem gelukkig maakt, echt niet. Ik heb het idee dat zij alle geluk juist wegzuigt uit hem (én ons).
Als hij zou besluiten om nu te gaan trouwen moet hij dat vooral zelf weten; maar dan hoeft hij niet te verwachten dat ik aanwezig ben op de bruiloft.
Korte aanvulling .(Rebecca en ik zijn zusjes)
Mijn vader is met 7/8 maanden al gaan daten.
Onze stiefmoeder heeft ook gezegd dat wij een makkelijke jeugd hebben gehad want wij gingen op vakantie en hebben een groot vrijstaand huis. Dat mijn broertje en zusje 9 waren en ik 12 toen ze voor het eerst ziek werd maakte niets uit. 
En dat het makkelijker is om in een gezin te komen waarvan de moeder overleden is dan wanneer de ouders gescheiden zijn. Excuse me?!