Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:28

Jeetje wat een verhalen hier, heb er een brok van in mijn keel.. Y;(
Ik heb gelukkig mijn moeder nog (Mijn vader heb ik ook nog maar daar heb ik bijna geen contact mee, wat niet weg neemt dat ik het niet erg zou vinden als hij zou overlijden.) en ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ze zou komen te overlijden ..

Ik ben wel mijn broer verloren (wat vorige week 20 jaar geleden was), en ook al heb ik hem niet gekend ik hem verschrikkelijk (hoe gek het ook klinkt) en ik had zo graag mijn broer leren kennen en bij me willen hebben. ;(

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:38

Amigo_ schreef:
Hoe vinden jullie dat, dat je vader/moeder een nieuwe vrouw/man heeft?

M`n moeder is nu al weer 7 jaar getrouwd en daarvoor hadden ze al een aantal jaar wat. Maar ik kan er nog steeds niet aan wennen. M`n haren gaan overeind staan als hij haar een kus geeft.

Ze had mij toen beloofd dat ze nooit meer zou trouwen. Dat m`n vader haar eerste en enige liefde zou zijn en blijven. Toen ze dat vertelde dat ze opnieuw ging trouwen heeft me dat echt heel veel pijn gedaan. Voelde me toen echt bedrogen.

Ik snap je reactie! Lijkt me, zeker na die belofte, moeilijk te accepteren.

Om eerlijk te zijn gun ik mijn vader het van harte, een lieve vrouw die er voor hem is. Ik weet dat hij er nooit aan zal beginnen. Sterker nog, ik durf niet te zeggen of hij het zal willen. Ik krijg de indruk dat mijn vader nog steeds in het verleden leeft. Maar ik gun het hem echt. Zeker nu wij, mijn broer en ik, nu een flink end van hem vandaan wonen, op onszelf en zelfstandig. Ik ben bang dat hij zich alleen voelt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:42

Anniekskie schreef:
@ k_im.... wel mooi dat je ook het gevoel hebt dat het zo heeft moeten zijn, maar ook jij heb dus niet echt afscheid van haar kunnen nemen?

Niet het afscheid dat ik zou willen. Ik zat net in mijn eerste jaar op mijn HBO opleiding, midden in een herkansingsweek van de tentamens van het eerste semester.. Ik had het zo ontzettend druk. Dat mijn moeder er slecht aan toe was wist ik, dat de vooruitzichten niet positief waren ook, maar hoelang het nog precies zou duren.. daar had ik geen idee van. Het kan ook zijn dat ik het niet aan wilde zien komen. Op donderdagavond uit mijn studie naar mijn moeder gereden. Dikke files op de wegen en veel te lang onderweg geweest, zowel heen als terug. Mijn moeder zat onder de morfine vanwege haar pijn en was slecht tot niet aanspreekbaar. Toch was het besef er niet (bewust), dat het nu binnen enkele dagen afgelopen zou zijn. Toen ik die avond weer naar huis ging heb ik haar verteld dat ik het ontzettend druk had met mijn studie en mijn werk en dat ik zondag pas weer zou komen.. Zaterdagavond kreeg ik dus het telefoontje dat ze wellicht die avond al zou komen te overlijden en die zondag was ze al helemaal niet meer aanspreekbaar (zoals je in mijn vorige post kunt lezen). Ik heb en voel mij hier nu nog steeds heel schuldig over.. In haar laatste dagen ben ik er niet voor haar geweest. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik de laatste weken hele dagen aan haar bed gezeten en kon mijn studie en werk naar mij fluiten. Niet andersom, zoals dat nu gegaan is..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:43

Amigo_ schreef:
Hoe vinden jullie dat, dat je vader/moeder een nieuwe vrouw/man heeft?

M`n moeder is nu al weer 7 jaar getrouwd en daarvoor hadden ze al een aantal jaar wat. Maar ik kan er nog steeds niet aan wennen. M`n haren gaan overeind staan als hij haar een kus geeft.

Ze had mij toen beloofd dat ze nooit meer zou trouwen. Dat m`n vader haar eerste en enige liefde zou zijn en blijven. Toen ze dat vertelde dat ze opnieuw ging trouwen heeft me dat echt heel veel pijn gedaan. Voelde me toen echt bedrogen.

Mijn moeder heeft nu nog geen nieuwe vriend, maar als ze die wel zou krijgen ik gun het haar heel erg.. Maar het kan natuurlijk heel anders voelen als het ook echt zou gebeuren en helemaal als ik die man niet zou mogen ofzo -O- Ik weet ook gewoon echt niet hoe ik het zou vinden, maar ik zou het ook weer heel erg voor haar vinden als ze de rest van haar leven alleen zou zijn.... Maarja ik denk dat als ze een vriend zou krijgen dit voor haar ook heel confronterend zal zijn, want mijn vader was echt alles voor haar... :\ Lastig zijn dat soort dingen...

K_im

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:03

Mijn ouders waren al jaren gescheiden voor het overlijden van mijn moeder (zo'n 15 jaar). De vraag van hoe het voelt als je 'overgebleven ouder' een nieuwe partner krijgt, heeft voor mij dus een andere betekenis. Neemt niet weg dat het wennen was..

Lijkt mij voor iemand die zijn of haar partner verloren is, ontzettend moeilijk opnieuw een relatie aan te gaan. Je wil niet het gevoel hebben dat je je partner aan het vervangen bent, helemaal niet als er kinderen bij betrokken zijn. Vervangen kan namelijk nooit..

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:36

Het is ook niet dat ik het m`n moeder niet gun hoor! Dat absoluut niet. Ik gun haar heel de wereld en wil der ook blij zien. Maar ik kan der heel slecht tegen dat die man mijn leven binnen kwam lopen en wel even net ging doen alsof hij m`n vader was en beslissingen over mij ging nemen.
En ook nog doen alsof hij precies wist wat ik mee maakte en blablabla.

Ik ben nu 22 maar ik kan nog steeds niet al te best met die man door 1 deur. Zie hem nog steeds als vreemde.

Mensen die weten dat mijn vader is overleden willen het wel eens over "je stiefvader en moeder" hebben. Daar kan ik ook absoluut niet tegen. Hij is niets van mij, hij wordt niets van mij. M`n moeder is gelukkig met hem dus accepteer ik het min of meer. Heel veel mensen vinden dan dat ik me aan stel. Alleen zo voel ik het echt.. Eigenlijk heel apart terwijl ik het voor andere heel fijn vind dat hun ouder een nieuwe liefde heeft gevonden en dat die er dan ook voor hun is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:38

Amigo_ schreef:
Het is ook niet dat ik het m`n moeder niet gun hoor! Dat absoluut niet. Ik gun haar heel de wereld en wil der ook blij zien. Maar ik kan der heel slecht tegen dat die man mijn leven binnen kwam lopen en wel even net ging doen alsof hij m`n vader was en beslissingen over mij ging nemen.
En ook nog doen alsof hij precies wist wat ik mee maakte en blablabla.

Ik ben nu 22 maar ik kan nog steeds niet al te best met die man door 1 deur. Zie hem nog steeds als vreemde.

Mensen die weten dat mijn vader is overleden willen het wel eens over "je stiefvader en moeder" hebben. Daar kan ik ook absoluut niet tegen. Hij is niets van mij, hij wordt niets van mij. M`n moeder is gelukkig met hem dus accepteer ik het min of meer. Heel veel mensen vinden dan dat ik me aan stel. Alleen zo voel ik het echt.. Eigenlijk heel apart terwijl ik het voor andere heel fijn vind dat hun ouder een nieuwe liefde heeft gevonden en dat die er dan ook voor hun is.

Oei daar zou ik denk ik ook niet tegen kunnen := :n

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:39

Hier het zelfde idd. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik drie was dus ik weet niet beter. Mijn moeder heeft sinds 9 jaar een anddre partner en mijn vader heeft nog twee relaties gehad, maar die waren van korte duur.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:45

Ik heb alle verhalen hier gelezen, en zou het liefst op allemaal afzonderlijk reageren... Wat een nare verhalen allemaal, en zo herkenbaar. Dikke knuffel voor iedereen :(:)

Mijn vader is overleden toen ik bijna 19 was. Hij was al jaren behoorlijk depressief en kreeg op de dagbehandeling van het psychiatrisch ziekenhuis waar hij in behandeling was een hartaanval. Er stonden op dat moment 2 psychiaters om hem heen, maar reanimatie mocht niet meer baten. Ik heb van het eerste jaar na zijn dood geen enkele herinnering meer, ik kan alleen nog praktisch beredeneren wat ik toen allemaal gedaan heb. Van de dagen na zijn overlijden kan ik me alleen nog maar fladeren herinneren.

Ik ben inmiddels 33 en ik kan wel zeggen dat het er behoorlijk heeft ingehakt. Zowel zijn depressie als zijn overlijden. Ik ben aardig terecht gekomen: goede baan, net een huis gekocht en best een leuk leven opgebouwd. Ik maak mooie reizen, heb fantastische vrienden en ik heb veel lol. Maar wat mij wel echt gevormd heeft is het feit dat ik door zijn depressie eens stuk pubertijd heb overgeslagen en veel heb weggestopt. Ik heb pas de afgelopen jaren een beetje geleerd om mijn emoties te laten gaan, en dat gaat dus ook af en toe alsof er een vulkaan uitbarst. Als ik eenmaal kwaad ben, ben ik woest en als ik eenmaal verdrietig ben ben ik bijna ontroostbaar. Vreselijk vermoeiend... :') En ik kan heel goed doen alsof ik enorm spontaan ben, maar het duurt behoorlijk lang voor ik iemand durf toe te laten. En als ik iemand eenmaal toelaat, heb ik echt wel een lichtelijke verlatingsangst en angst voor afwijzing (wat zich niet zo snel uit naar een ander, maar zich vooral in mijn hoofd afspeelt).

Maandagochtend kreeg ik (en mijn broertje ook) de schrik van mijn leven. We werden uit bed gebeld door de huisarts met de mededeling dat we ons niet acuut zorgen moesten maken, maar dat mijn moeder met een vermoedelijk hartinfarct met de ambulance naar het ziekenhuis was gebracht. Ik heb me echt allerlei verschrikkelijke scenario's in mijn hoofd gehaald. Het eerste wat ik dacht was: oh nee, daar gaat de volgende... Gelukkig lijkt het allemaal met een sisser af te lopen, maar de stress zit op dit moment nog sky high. Kreeg het vanmiddag even spaans op mijn werk doordat ik dat verhaal tien keer had moeten doen, en vervolgens ik ook nog het hele verhaal van mijn vader bij de lunch moest doen omdat iemand vroeg wat ik met vaderdag ging doen. Ik heb heel cool uitgelegd waarom ik daar niets mee deed, maar mijn concentratievermogen was volstrekt weg de rest van de middag.

Iedreen die nog maar kort geleden een ouder is verloren kan ik alleen maar de tip geven om niet te snel stoer te gaan doen en te doen alsof er niets aan de hand is. Emoties moeten er een keer uit, en die komen er ook een keer uit.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:53

K_im schreef:
Anniekskie schreef:
@ k_im.... wel mooi dat je ook het gevoel hebt dat het zo heeft moeten zijn, maar ook jij heb dus niet echt afscheid van haar kunnen nemen?

Niet het afscheid dat ik zou willen. Ik zat net in mijn eerste jaar op mijn HBO opleiding, midden in een herkansingsweek van de tentamens van het eerste semester.. Ik had het zo ontzettend druk. Dat mijn moeder er slecht aan toe was wist ik, dat de vooruitzichten niet positief waren ook, maar hoelang het nog precies zou duren.. daar had ik geen idee van. Het kan ook zijn dat ik het niet aan wilde zien komen. Op donderdagavond uit mijn studie naar mijn moeder gereden. Dikke files op de wegen en veel te lang onderweg geweest, zowel heen als terug. Mijn moeder zat onder de morfine vanwege haar pijn en was slecht tot niet aanspreekbaar. Toch was het besef er niet (bewust), dat het nu binnen enkele dagen afgelopen zou zijn. Toen ik die avond weer naar huis ging heb ik haar verteld dat ik het ontzettend druk had met mijn studie en mijn werk en dat ik zondag pas weer zou komen.. Zaterdagavond kreeg ik dus het telefoontje dat ze wellicht die avond al zou komen te overlijden en die zondag was ze al helemaal niet meer aanspreekbaar (zoals je in mijn vorige post kunt lezen). Ik heb en voel mij hier nu nog steeds heel schuldig over.. In haar laatste dagen ben ik er niet voor haar geweest. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik de laatste weken hele dagen aan haar bed gezeten en kon mijn studie en werk naar mij fluiten. Niet andersom, zoals dat nu gegaan is..

Uiteraard is het een open deur, maar je wist toen niet wat je nu wel weet... Die schuldgevoelens zijn echt niet terecht, en je moeder zou dat ook niet gewild hebben. De laatste avond dat ik mijn vader sprak, hadden we een woordenwisseling. Niets ernstigs, maar we zijn toen niet helemaal lekker uit elkaar gegaan. Ik heb me daar ook absoluut schuldig over gevoeld, maar het punt is dat mijn vader echt wel wist dat ik van hem hield, en jouw moeder wist dat ook...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 01:31

18 Was ik toen ik mijn moeder verloor. Nu 3.5 jaar geleden.
We hadden een hechte band met elkaar.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:24

Mijn vader heeft een paar jaar alleen gewoont na de dood.
Maar ja alleen met 2 kimdjes van 4 en 2 is ook niet echt wat..
Naar een paar jaar heeft hij een nieuwe vriendin gevonden..
Die heeft 6 jaar bij ons in huis gewoont,
Ik vond het prima dat me vader met haar had enzo.
Maar ik en zei lagen elkaar gewoon niet, al was ze de enige die het thuis altijd voor me heeft opgenomen.
Nu vorig zomer zijn ze uit elkaar gegaan.. een huis met 4 kinderen en 2 volwassenen wou niet meer.
Papa en zei zien elkaar nog wel veel en dat gun ik me pa ook.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:01

Mijn ouders waren al gescheiden,
Met de vrouw van m'n vader heb ik een hele goede band,
Ik kom daar nov steeds heel veel,
Ik zou het best lastig vinden als zij een nieuwe man heeft.
Niet omdat ik het haar niet gun,
Maar gewoon puur een andere man in dat huis..
Die dan op m'n vaders stoel zit, zijn meubels gebruikt ect ect..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:36

Over hertrouwen..
mijn vader is na het overleden van mijn moeder een jaar lang best wel depressief geweest, zat thuis en huilde maar en deed ook niks meer (hij werkte wel gewoon hoor!). Na dat jaar stortte hij zich op het daten en zagen we hem nooit meer.. Nu heeft hij sinds bijna 2 jaar een vriendin die wij écht niet uit kunnen staan thuis. Ze heeft een jaar lang bij ons ingewoond, maar woont nu op zichzelf. Alhoewel ze hier vaker is en slaapt dan dat ze in haar eigen huis doet. Een jaar geleden hadden ze ineens beide ringen om en dat vonden wij wel vreemd, we hebben toen de whatsapp berichten over en weer gelezen en wat blijkt, vooral zij wilde heel erg graag trouwen. Ze stuurde ook steeds berichtjes met "houd je wel meer van mij dan van je oude vrouw, anders weet ik niet of ik het tussen ons wel zie zitten" en ja.
Ik gun mijn vader een nieuwe vrouw- ik gun hem alleen heel veel méér dan waar hij nu mee loopt. Ik snap niet dat zij hem gelukkig maakt, echt niet. Ik heb het idee dat zij alle geluk juist wegzuigt uit hem (én ons).

Als hij zou besluiten om nu te gaan trouwen moet hij dat vooral zelf weten; maar dan hoeft hij niet te verwachten dat ik aanwezig ben op de bruiloft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:38

K_im schreef:
Mijn ouders waren al jaren gescheiden voor het overlijden van mijn moeder (zo'n 15 jaar). De vraag van hoe het voelt als je 'overgebleven ouder' een nieuwe partner krijgt, heeft voor mij dus een andere betekenis. Neemt niet weg dat het wennen was..

Lijkt mij voor iemand die zijn of haar partner verloren is, ontzettend moeilijk opnieuw een relatie aan te gaan. Je wil niet het gevoel hebben dat je je partner aan het vervangen bent, helemaal niet als er kinderen bij betrokken zijn. Vervangen kan namelijk nooit..

Dit probeerde mijn vader dus wel, en mijn stiefmoeder ook.
Ik kreeg hele preken over het missen van groenten als ik pizza at na de hockeytraining,
ik kreeg te horen dat ik maar met haar mee moest eten om wat af te vallen,
ze controleerde me ontzettend op het gebied van school; cijfers/toetsen/heb je al geleerd etcetc
Ik werd er zo ontzettend moe van. Toen ze zelfs m'n dagboek ging lezen knapte er echt iets en sindsdien hoef ik eigenlijk helemaal niets meer van haar te weten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:59

Mijn vader is 10 jaar geleden voor mijn ogen overleden aan (de gevolgen van) uitgezaaide slokdarmkanker & asbestkanker.
Ik mis hem ontzettend, hij was mijn grote held en ik was zijn kleine meisje (ondanks dat ik al 18 was). <3
mijn ouders waren op dat moment al ongeveer 14 jaar gescheiden en beiden inmiddels hertrouwd.
Mijn stiefmoeder kreeg een tijdje later een relatie met m'n vaders beste vriend, echter heeft zij hem zo'n 5 jaar na m'n vaders overlijden ook kunnen begraven (ook door kanker).

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:04

Jeeyje rebeccaa, dat lijkt me helemaal erg als er ook nog is geen klik is :(

Hebben jullie ook dat de verwerking zoveel tijd nodig heeft?
Ik ben nu 7 maanden verder, maar moet mezelf nog elke dag bij elkaar rapen.....

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:05

Ik moet me soms nog elke dag bij elkaar rapen.
Ook al leeft mijn moeder al 11 jaar niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:06

Angeliquee18 schreef:

Ja.. vreselijk. Ik ben mijn moeder steeds meer gaan missen ook doordat het met m'n stiefmoeder zo slecht klikt.

7 maanden is ook heel erg kort nog maar, he? Ik miste de eerste paar maanden mijn moeder helemaal niet zoveel eigenlijk, ik was net 15 en wilde gewoon door met m'n leven eigenlijk en had het heel erg leuk met vrienden/school/hockey, vooral het afgelopen jaar (2 jaar) mis ik haar steeds meer en meer..

Geef het een beetje tijd, 7 maanden is écht niet lang.. :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:08

Angeliquee18 schreef:

7 maanden is niks voor zoiets :(:)

Ik ben nu bijna 4 jaar verder en ik weet niet of ik zeggen kan dat ik het echt verwerkt heb, ik denk het niet. Het wisselt hoe vaak ik er aan denk maar er gaat toch echt geen dag voorbij dat ik geen moment aan m'n vader denk... denk ik. Het is niet echt diep over na denken, maar het is zo'n gevoel, een 'wetenschap' wat je alsmaar bij je draagt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:31

Ben in ieder geval "blij" om te lezen dat het normaal is...
Begon echt aan me zelf te twijfelen of het nog wel helemaal goed ging..
Het lijkt inderdaad ook alleen maar erger te worden het gemis..
Morgen is ook weer zo'n k*t dag..
Maar we moeten toch door met z'n alle....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:39

7 maand is echt kort hoor.

Zus van mijn oma had perrongeluk een mailtje naar mijn moeder gestuurd (was bedoeld aan haar dochter) dat ze het niet snapte waarom mijn oma na 3 maand na het overlijden van mijn opa, er nog zoveel moeite mee had. En nog veel aan het huilen was. Volgens de zus moest mijn oma maar niet aanstellen.

Ik heb mijn moeder nog nooit zo kwaad gezien. Mijn moeder heeft geen contact meer met haar. En mijn oma spreekt haar heel weinig. Blijft tenslotte wel haar zus.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:26

@ rebecca... Dat is dan ook niet fijn als het totaal niet samen gaat. En ze je moeder wilt vervangen.

Hier waren mijn ouders al gescheiden, maar de klik met mijn stiefmoeder was er ook niet. Voor de dood van mijn vader niet en nu na de dood helemaal niet. Het is nu 7 maanden geleden en ze heeft ons nog niet ene keer gebeld om te vragen hoe het gaat. Als we elkaar spreken komt het contact vanuit ons. En als we daar zijn gaan we uit fatsoen, maar niet omdat we het zelf zo graag willen. Zo was er bijv geen overleg mogelijk over wanneer de as opgehaald werd, voor mijn zus en mij is het daardoor niet mogelijk geweest om mee te gaan. Dit soort dingen laten ook diepere sporen na dan je in het begin denkt.
Twee weken terug op het feest van de zus van mijn vader hebben we wel even met In allen heel hard staan huilen, maar dan is er ook andere familie bij. De muziek zette opeens ill silenzio in, dit is het nummer wat gedraaid werd toen iedereen de crematiezaal uitliep en dus ook afscheid nam van papa. Was wel ff moeilijk, maar aan de andere kant ook wel heel mooi, want de muziek wist niet dat dit gedraaid was bij de dood van hem.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:00

Rebeccaa schreef:
Over hertrouwen..
mijn vader is na het overleden van mijn moeder een jaar lang best wel depressief geweest, zat thuis en huilde maar en deed ook niks meer (hij werkte wel gewoon hoor!). Na dat jaar stortte hij zich op het daten en zagen we hem nooit meer.. Nu heeft hij sinds bijna 2 jaar een vriendin die wij écht niet uit kunnen staan thuis. Ze heeft een jaar lang bij ons ingewoond, maar woont nu op zichzelf. Alhoewel ze hier vaker is en slaapt dan dat ze in haar eigen huis doet. Een jaar geleden hadden ze ineens beide ringen om en dat vonden wij wel vreemd, we hebben toen de whatsapp berichten over en weer gelezen en wat blijkt, vooral zij wilde heel erg graag trouwen. Ze stuurde ook steeds berichtjes met "houd je wel meer van mij dan van je oude vrouw, anders weet ik niet of ik het tussen ons wel zie zitten" en ja.
Ik gun mijn vader een nieuwe vrouw- ik gun hem alleen heel veel méér dan waar hij nu mee loopt. Ik snap niet dat zij hem gelukkig maakt, echt niet. Ik heb het idee dat zij alle geluk juist wegzuigt uit hem (én ons).

Als hij zou besluiten om nu te gaan trouwen moet hij dat vooral zelf weten; maar dan hoeft hij niet te verwachten dat ik aanwezig ben op de bruiloft.

Korte aanvulling .(Rebecca en ik zijn zusjes)

Mijn vader is met 7/8 maanden al gaan daten.
Onze stiefmoeder heeft ook gezegd dat wij een makkelijke jeugd hebben gehad want wij gingen op vakantie en hebben een groot vrijstaand huis. Dat mijn broertje en zusje 9 waren en ik 12 toen ze voor het eerst ziek werd maakte niets uit. :n

En dat het makkelijker is om in een gezin te komen waarvan de moeder overleden is dan wanneer de ouders gescheiden zijn. Excuse me?!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:09

Omg.... die zou aan mij echt de verkeerde gehad hebben....
Hebben jullie het er eens met jullie vader over gehad? Ik vind dit best erg,
Misschien weet die dit niet..?