vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:32

Vriend en ik schelen ook 8 jaar. Ik ben bijna 19, zijn al 2 jaar samen (bijna) en gaan dit jaar samenwonen. Ik ga MBO doen dit jaar, hij heeft de uni af.. het kan wel dus, zolang je maar gelukkig bent samen ;-)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:33

Ben ik dan de enige die zich afvraagt waar een 16 jarige een 27 jarige vandaan haalt?
effijn, zoals al vaker in dit topic gezegd, is het accepteren van zo'n leeftijdsverschil makkelijker als je meerder jarig was geweest. maar wie is bokt om te oordelen.
Succes ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:35

mariekekroon schreef:
Goof schreef:
Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

ik ben geen kind meer, hij ziet er uit als 18 ofzo..

Je bent minderjarig punt. En of hij er nou uitziet als een 18 jarige.... heeft toch helemaal niks met het verhaal te maken? :') hij is 27, en dat is gewoon echt een groot verschil.
Ik ben 23 en moet soms nog voor wijn of filmen mijn legitimatie laten zien :') dan ga ik ook geen relatie met een 16 jarige aan omdat ik er jonger uitzie :))

Vayo

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:05

Ik vind een leeftijdsverschil van 11 jaar niet altijd gigantisch groot. Maar in jouw geval vind ik het wel veel te groot. Jullie leeftijdsfases verschillen gewoon veel te veel. Jij bent voor de wet nog niet volwassen en gaat waarschijnlijk pas net uit.
Hij heeft misschien al 11 wilde uitgaansjaren erop zitten. Misschien gaat zijn biologische klok wel tikken en zou hij graag huisje, boompje, beestje, baby willen. Het hoeft allemaal niet, maar over het algemeen zit je op je 16e in een compleet andere levensfase dan op je 27e.

Maar het is jouw leven, jouw relatie, wij kunnen je daar niet in adviseren. Wij kunnen alleen onze mening geven. Maar dat is eigenlijk enkel en alleen gebaseerd op die 11 jaar leeftijdsverschil, want wij kennen jou en je vriend niet.
Als jouw ouders achter je staan, de ouders van je vriend ook en het voelt voor jullie beide goed ... waarom niet??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:13

Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Dat ouders er niet blij mee zijn kan ik me voorstellen van beide kanten trouwens. Nu ben ik zelf nog geen 27 maar als ik een zoon had van 27 die met een 16 jarige aankomt zetten zou ik ook niet echt enthousiast zijn. Maar goed zijn leven en keus. Dit is toch met vele situaties zo, iedereen heeft er een mening over en vragen. Ik had zelf echt niet aan moeten denken op een leeftijd van 16 jaar om wat aan te pappen met een "ouwe vent" want ja op die leeftijd vond ik tegen de 30 toch wel een beetje een ouwe vent. Maar goed smaken verschillen maar goed dat we allemaal verschillend zijn. Heb ooit een docu gezien over een man van rond de 30 die een relatie had met een vrouw van over de 70 jaar. Ik heb er niets tegen maar begrijpen kan ik het ook niet.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:19

Ja het is een groot verschil en nee dit is niet erg! Ik was 15 dat ik met mijn vriend van toen 23 kreeg. Inmiddels zijn we 3 jaar samen en gaat het nog steeds super :D

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:22

Ik ben het met het overgrote deel van de mensen hier eens. Jullie zitten beiden in zo'n andere levensfase, dat ik de kans van slagen in deze relatie klein schat. Denk er nog eens heel goed over na. Je wilde mijn mening, die heb ik gegeven. Verder kan ik je alleen maar succes wensen met het maken van de juiste beslissing. Wat de 'juiste' beslissing ook mag zijn.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:31

best een groot leeftijdsverschil maar als je je maar gelukkig bent.

maar bedenk je wel, als hij een jaar of 35 is en kinderen wil ben jij dr dan ook al klaar voor...?
als hij 85 word, en hij overlijd, jij bent dan 74 en net een paar jaar van je pensioen aan het genieten... zou je dat willen...?

mijn ex is ook 11 jaar ouder dan mij. ik begon me dit soort dingen af te vragen en mijn antwoorden waren nee, ookal was ik wel gelukkig. dat heeft mij toen besloten om het uit te maken. ik was 18 en hij was dus 29. hij begon idd al over kinderen terwijl ik nog met hele andere dingen bezig was...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:27

hunter87 schreef:
best een groot leeftijdsverschil maar als je je maar gelukkig bent.

maar bedenk je wel, als hij een jaar of 35 is en kinderen wil ben jij dr dan ook al klaar voor...?
als hij 85 word, en hij overlijd, jij bent dan 74 en net een paar jaar van je pensioen aan het genieten... zou je dat willen...?

mijn ex is ook 11 jaar ouder dan mij. ik begon me dit soort dingen af te vragen en mijn antwoorden waren nee, ookal was ik wel gelukkig. dat heeft mij toen besloten om het uit te maken. ik was 18 en hij was dus 29. hij begon idd al over kinderen terwijl ik nog met hele andere dingen bezig was...

dit vind ik een rare reactie

hopelijk worden ze oud maar niemand weet wat het leven brengt,misschien overlijd zij wel op jonge leeftijd

ik scheel nu ook ruim 9 jr met mijn man,ik was net 24 en hij nog 32 toen we elkaar tegen kwamen,en ook wij denken er weleens aan maar ik ben meer met mijn gezondheid aan het kwakkelen dan hij
misschien ga ik wel eerder dood?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:51

het grappige is...we zijn ruim 200 berichten verder en TS heeft niet meer gereageerd...ik hoop dat ze ´gezellig´meeleest en om sommige,naar mijn idee zelfs kwetsende,berichten heel hard lacht en lekker geniet van dr relatie ongeacht wat mensen-bokt er van vind!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:18

lifaya schreef:
Ik ben 23 jaar en kan me gewoon echt NIET indenken dat ik een relatie met een 16 jarige kan hebben :') volwassen voor zijn leeftijd of niet, ze missen levenservaring. Ik zou het echt niet kunnen. Vind het echt heel vreemd dat een man van 27 een relatie met een 16 jarige wilt hebben...

En dat niet alleen, hun hersenen zijn sowieso véél minder volwassen. Daar kan geen ervaring tegenop, is gewoon iets technisch.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:25

Het is zo persoonsgebonden! Een meisje van 16 met een veel oudere man geeft al snel het beeld, van een oudere vent die misbruik maakt van een jong ding. En het meisje laat zich misbruiken want..........
Maar als je nu een meisje van 16 hebt die al aardig "volwassen" is en jongen die juist erg jong is voor zijn leeftijd, krijg je toch een ander plaatje.
Dan moet ik als moeder van 16 jarige toch zeggen ik heb liever dat mijn dochter met een fatsoenlijke oudere jongen thuis komt, dan met een 1 of andere asociale leeftijdsgenoot.
Belangrijk is waar je je happy bij voelt!!

Enne gelukkig is uithuwlijken in NL verboden! Want wij ouders zouden waarschijnlijk andere partners kiezen voor onze kinderen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:26

Op deze leeftijd vind ik het verschil wel erg groot. Het risico op een wat minder gelijkwaardige gezonde relatie is wat mij betreft te groot. En dat heb je als je er zelf bij betrokken bent niet zo door.

Ik vind dat een 27-jarige dan zo verantwoordelijk moet zijn om te zeggen, ho stop, hier kunnen we beter maar niet aan beginnen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:42

Tja, ik ben eigenlijk tegen, maar ik heb een familid dat als 30-jarige met 3 kinderen verliefd werd op een 13-jarige (die maar een paar jaar ouder was dan haar oudste) en nu, 22 jaar later, zijn ze nog samen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:49

clarence schreef:
Tja, ik ben eigenlijk tegen, maar ik heb een familid dat als 30-jarige met 3 kinderen verliefd werd op een 13-jarige (die maar een paar jaar ouder was dan haar oudste) en nu, 22 jaar later, zijn ze nog samen.

Dat kán écht niet :r

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:50

Ik zelf ben 22 en mijn vriend is 33 jaar, volgend jaar gaan we trouwen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:57

Ik en mijn vriend schelen 15 jaar,dat was 20 jaar geleden eigenlijk weinig verschil in doen en laten.
Maar nu,ik ben bijna 52 en hij bijna 67,en nu merk je wél het leeftijd verschil.
Maar Liefde is blind,liefde kijkt niet naar een leeftijd,liefde laat zich niet tegen houden door een leeftijd.Je kiest in princiepe niet zelf op wie je verliefd word,het overkomt je gewoon,of je nu wil of niet.
Als je stapel verliefd bent op elkaar,kan je toch niet zeggen:nou ik begin er niet aan,je bent veel te oud?
Als je dat wel kan,houd je niet genoeg van die persoon.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:59

jaime_andrea schreef:
het grappige is...we zijn ruim 200 berichten verder en TS heeft niet meer gereageerd...ik hoop dat ze ´gezellig´meeleest en om sommige,naar mijn idee zelfs kwetsende,berichten heel hard lacht en lekker geniet van dr relatie ongeacht wat mensen-bokt er van vind!

Ze vraagt toch zelf om meningen? Niemand zegt dat ze de relatie moet verbreken, maar er worden gewoon meningen gegeven over het leeftijdsverschil...

Zelf vind ik het ook nogal een verschil en - zoals al vaker gezegd - vraag ik me ernstig af wat een 27 jarige volwassen man met een pubermeisje van 16 doet. Misschien is hij onvolwassen voor z'n leeftijd, of loopt hij wat jaartjes achter? Vind het vreemd..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:01

gohya schreef:
Ik en mijn vriend schelen 15 jaar,dat was 20 jaar geleden eigenlijk weinig verschil in doen en laten.
Maar nu,ik ben bijna 52 en hij bijna 67,en nu merk je wél het leeftijd verschil.
Maar Liefde is blind,liefde kijkt niet naar een leeftijd,liefde laat zich niet tegen houden door een leeftijd.Je kiest in princiepe niet zelf op wie je verliefd word,het overkomt je gewoon,of je nu wil of niet.
Als je stapel verliefd bent op elkaar,kan je toch niet zeggen:nou ik begin er niet aan,je bent veel te oud?

Verliefd zijn en houden van is niet hetzelfde. Je kan best wel stoppen in de prille verliefdheid.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:11

Ik snap de jongen van 27 eigenlijk niet....

Het leeftijdsverschil, tja. Vriendje en ik schelen 9 jaar. Maar toen ik hem leerde kennen was ik 24, woonde 5 jaar op mezelf, en hij was 33. Dat is toch wel een hele andere levensfase waar je het over hebt. Je zit dan veel meer op dezelfde lijn.

Maar zo'n volwassen vent met zo'n jong grietje... ik vind het apart.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:11

Samiyah schreef:
jaime_andrea schreef:

Ze vraagt toch zelf om meningen? Niemand zegt dat ze de relatie moet verbreken, maar er worden gewoon meningen gegeven over het leeftijdsverschil...

Zelf vind ik het ook nogal een verschil en - zoals al vaker gezegd - vraag ik me ernstig af wat een 27 jarige volwassen man met een pubermeisje van 16 doet. Misschien is hij onvolwassen voor z'n leeftijd, of loopt hij wat jaartjes achter? Vind het vreemd..

^
dat dus.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:20

F_Orumster schreef:
Dat kán écht niet :r

Helemaal mee eens. Ik hoorde dit overigens pas toen iedereen al lang en breed volwassen was. Daar komt bij dat verliefd worden niet hetzelfde is als "iets" doen. Maar goed, het kan voor de TS dus wel ware liefde zijn.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:34

Ja, ik vind het verschil wel te groot :j Ik had het trouwens niet eens hoeven te proberen, om op 16 jarige leeftijd met een vriend van 27 thuis te komen..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:35

Zelf was ik 16 en mijn man destijds 22. Ik heb het eerlijk gezegd best wel eens moeilijk gevonden.
Hij afgestudeerd, ik net mijn diploma van de Havo. Ik flierefluiterig, hij echte rasstudent. En al klik je samen erg goed, bevriend raken met zijn vriendenkring was een heel ander verhaal.
Je praat over hele andere dingen. Je denkt nog heel anders. Mijn vriendenkring van toen accepteerde mijn man niet en ik heb ze daarom gedag gezegd. Ik heb voor hem gekozen. Maar het was wel moeilijk!
En bij is het maar 6 jaar verschil. Nu 27 en 33. Merk je niet meer. Getrouwd, kind.

Mijn advies: denk goed na! Bezint eer ge begint!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:37

gohya schreef:

Als de man in kwestie dit kind van zestien een paar jaar met rust zou laten voor haar bestwil, dan zou dat voor mij getuigen van heel veel liefde. En verstand.