Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:02

Van mm's wordt iedereen volgens mij een beetje dwangmatig... moeten ze die dingen maar allemaal in dezelfde kleur maken :P

Winegums eet ik altijd eerst de minst lekkere eerst, ik heb vaak een schaaltje met een paar winegums/dropjes op tafel staan voor de grijp... en eet dus eerst de minst lekkere eruit.
Nadeel is dat als iemand anders er ook wat van neemt die dus de lekkerste (naar mijn idee) eruit vist, waar ik juist voor opgespaard heb lmao

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:53

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:08

Bijna wilde ik zelf een topic aanmaken met 'rare gewoontes van jezelf'.... toen vond ik deze. Wel een hele oude, maar ik geef hem dus even een flinke schop omhoog :P

Vanochtend kwam ik erachter dat het best wel een rare gewoonte is dat ik 'het hele huis rond loop, terwijl ik mijn tanden aan het poetsen ben!' :') ik blijf werkelijk NOOIT bij de wastafel/ in de badkamer staan....

Ben benieuwd of ik de enige ben!

eenitraM

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:53

Ik rol papier op. Ik rol echt al t papier op. Papiertjes van de sigaretten en krantenpapier zijn favoriet hier :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:01

Mijn wekker mag nooit eindigen op een getal zoals 00, 10, 20 ect
Als ik de radio van de wekker aanzet, gaat die 59 mimuten aan. Ik zet hem dus altijd pas aan als het getal eindigd op 2 t/m 0. Vind het anders gewoon niet fijn :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:10

Het volume van de televisie moet bij mij altijd in een veelvoud van 5 zijn.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:16

Ik heb een tic met getallen. De radio/ tv moet op een even getal staan. Per apparaat heb ik dan ook nog een voorkeursgetal. Mijn drinken drink ik per 20 slokken.

De bekers moeten op kleur en soort gesorteerd staan, evenals de borden op mijn werk, die hebben een groene en een rode rand.

Mijn tas mag niet op de grond staan, maar dat is de schuld van mijn Surinaamse collega, die zei dat dat ongeluk bracht.

Als ik lig moet mijn haar "vrij" liggen, het mag dus niet opgepropt onder mijn hoofd liggen.

En zo heb ik nog meer kleine dingen waar ik niet eens bij nadenk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:22

Ik kan alleen op halve uren beginnen met bijv huiswerk. (08:00, 08:30e etc)
En ik zet m'n wekker altijd op een veelvoud van een kwartier. (08:15, 08:30 etc)
Oh ja, ik kauw ook op de binnenkant van m'n wang, vind het echt lekker gevoel :+
En ik friemel de hele dag door aan de naden van m'n shirts (of die van mn vriend)
Laatst bijgewerkt door Selina op 16-12-15 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:23

Leuk topic :)

Mijn eten moet gescheiden op mijn bord. Groente mag vlees niet aanraken. Rijst moet ook altijd naast de andere troep, het liefst eet ik dat ook gescheiden.

Yoghurt met stukjes fruit vind ik verschrikkelijk. Ik ben een kei in het om de stukjes heen eten.

Ik bijt op de binnenkant van mijn mondhoeken. Onbewust en heel vervelend. Het bloed nooit maar heb er wel een soort eelt zitten.

Ik bijt nagels. Niks helpt, soms gaat het een periode aardig maar als ik stress heb dan is alles binnen no time weer weg. Ook de velletjes ernaast. Ik vind het echt vies, bij mezelf EN bij anderen, en toch lukt het nooit om permanent te stoppen. Zelfs ondanks dat ik nu ook weer met een pijnlijke, bloedende pink aan het typen ben.

Als ik examens maak(te), dan krijg ik vaak de vraag of ik aan het picknicken ben. Ik heb vrij extreme faalangst en heb geleerd dat de tijd nemen om te eten en drinken mij helpt om geen blackouts of paniekaanvallen te krijgen.

Doordeweeks staat mijn wekker altijd om 6:10 en denk maar niet dat 6:09 of 6:11 voldoet.

Ik pak altijd mijn tas in tijdens het tandenpoetsen s ochtends, s avonds leg ik mijn kleding voor de volgende dag klaar.

Ik slaap altijd aan een bepaalde kant van het bed. Ik zit altijd op dezelfde plek op de bank en de eettafel. Soort Sheldon-syndroom als er een ander zit; you're in my spot.

En nog veel meer. Als je mij mijn gang laat gaan dan krijg ik geloof ik gigantische OCD.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:36

Hahhaha ik moet echt lachen, wat zijn mensen toch een rare wezens _O-

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:36

Ik blaas in schaaltjes, bekers etc. die ikzelf (dus niet voor andere!) ga gebruiken. Om te voorkomen dat er iets in zit ofzo :')
Daarnaast controleer ik alles 100 x. Ook al weet ik het helemaal zeker dat ik alles heb. Altijd nog even mijn zakken doorspitten of ik mijn mobiel, ov kaart, portemonnee etc. wel heb.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:38

krimpenaar schreef:
Daarnaast controleer ik alles 100 x. Ook al weet ik het helemaal zeker dat ik alles heb. Altijd nog even mijn zakken doorspitten of ik mijn mobiel, ov kaart, portemonnee etc. wel heb.

Sleutels, oortjes...
Controleren bij het op staan, aankleden, huis verlaten en onderweg naar de bushalte :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:41

Dat gescheiden eten doe ik ook. Vind het echt vies als iets aan elkaar heeft gezeten, eet het dan ook niet meer. Thuis hoor ik "Maar ik de buik komt het toch ook bij elkaar?" :+ Ja maar dan proef ik het niet :=

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:47

Ik zoek m&m's altijd eerst uit voor ik ze per kleur op eet. (Van donker naar licht uiteraard).
Anders vind ik ze niet lekker..

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:50

Ik zadel mijn eigen paard zelf op :') Als iemand anders het (door tijd gebrek van mijn kant) moet doen, haal ik alles er alsnog zelf af en doe het dan op mijn eigen manier erop ookal ligt het zadel prima.

Ik kan niet tegen velletjes op mijn huid, dat is gewoon een pulk-uitnodiging :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:52

Ik kan alleen slapen met mijn mond open. Het lukt niet om met een dichte mond in slaap te vallen.

Ik heb een vaste routine welke topics ik eerst op bokt ga lezen.

Over M&M's gesproken, ik eet ze ook in een bepaalde volgorde van kleur. Vervolgens bewaar ik van elke kleur 1, en als alles op is dan stop de laatste M&M's (1 van elke kleur dus) allemaal tegelijkertijd in mijn mond.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:59

Ik word er agressief van als iemand mijn vlees snijd en dan in mijn eten doet. (Tenzij het gerechten zijn zoals spaghetti of kip tandoori). Ik moet ZELF mijn vlees snijden en dan op een goed plekje neerleggen, zodat er op elk hapje een stukje vlees zit. (Ja, dit kost veel tijd).

Nu ik een speciaal rooster heb moet ik vaak pas laat op school komen, maar toch zet ik mijn wekker zo'n vier uur te vroeg...om vervolgens 2 uur te vroeg op school niets te zitten doen.

Ik leer nauwelijks voor mijn toetsen, om vervolgens 20 minuten van tevoren mijn boeken te pakken en andere mensen de les te lezen en ze te verbeteren. Toch haal ik altijd hele goede cijfers :o .

Soms dan doe ik alsof ik in het Engels geïnterviewd word. En soms dan vergeet ik daardoor weleens de tijd en dan kom ik niet "vroeg genoeg" op school.

Als ik me rot voel op school, tijdens de pauze, dan doe ik mijn oortjes in met muziek en dan ga ik heel dramatisch naar het plafond kijken, alsof ik doodga. En er zijn al meerdere keren mensen naar me toe gekomen die dachten dat ik flauw ging vallen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:04

Als ik buiten loop dan probeer ik altijd de lijntjes tussen de tegels niet aan te raken. En mocht dit niet lukken, dan "moet" ik precies halverwege 2 tegels stappen. Op zebrapaden geldt precies hetzelfde: of op 1 kleur of precies halverwege 2 kleuren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:14

Altijd aan de schone was ruiken tijdens het vouwen.
Als ik suiker in mijn yoghurt doe dan altijd drie schepjes waarbij ik hardop tel: een, twee, drie.
Mijn wekker staat op 5:55 u en ik vind het een succes als ik mijn wekker precies om 22:22 u aan zet.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:16

Mn nagels heel kort bijten en mijn vingers knakken/kraken.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:51

Ik houd al m'n schoenen altijd eerst op z'n kop voor ik ze aan doe, n.a.v. mijn kat die jaren geleden een muisje in m'n moeder haar schoenen heeft gelegd :+

Ik zeg altijd 'hoi Freddy' als ik m'n kamer in loop, een vriendin heeft ooit een horrorverhaal verteld over 'freddy' die zogenaamd op m'n zoldertje zou zitten.. En ever since.. :')

Nagelbijten, al jaren en kom er niet vanaf

Ik kan er níet tegen als mensen niet fatsoenlijk eten aan tafel :') mijn broertje hangt altijd onderuitgezakt met z'n ellebogen breed op tafel en ik erger me er onwijs aan, als we uit eten zijn kan ik er ook echt boos om worden

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:56

ilonamandjes schreef:
Bijna wilde ik zelf een topic aanmaken met 'rare gewoontes van jezelf'.... toen vond ik deze. Wel een hele oude, maar ik geef hem dus even een flinke schop omhoog :P

Vanochtend kwam ik erachter dat het best wel een rare gewoonte is dat ik 'het hele huis rond loop, terwijl ik mijn tanden aan het poetsen ben!' :') ik blijf werkelijk NOOIT bij de wastafel/ in de badkamer staan....

Ben benieuwd of ik de enige ben!

Dit doe ik ook! Blijven staan is zo saai :))

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:30

Mariett schreef:
elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...

Dit doe ik ook, inderdaad met lantaarnpalen maar ook met andere palen, bomen etc :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:06

Ik vind het vies als mijn eten in de saus ligt en wil het liefst alles gescheiden op mijn bord.

Brood dat geplet is hoef ik niet meer :))

Als ik heel gestrest ben bijt ik op de binnenkant van mijn wang.

Het dekbed MOET goed liggen als ik ga slapen. Dus echt met de opening van je dekbedovertrek aan het voeteneind. Dit resulteert er soms in dat ik 's nachts wakker word en met een lichtje schijn of het dekbed wel goed ligt haha. Leuk voor vriendlief.

En ik pulk echt overal aan, ook bij mijn vriend. Dus korstjes, bultjes enzovoort.

Er zijn er waarschijnlijk nog veel meer, maar kom er nu niet zo op.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:13

Ik kauw overal op, nouja overal.... op water, yoghurt, ijsjes, maakt niet uit of het pijn doet aan mijn tanden.

Eten moet ik een aantal keren kauwen voordat ik het door kan slikken, daardoor ben ik ook niet echt een snelle eter. Dat is overigens de schuld van een programma wat ik vroeger heb gekeken waar in werd verteld dat je je eten zo vaak mogelijk moet kauwen, dat bevorderde de spijsvertering. :+