rea schreef:Solo-ouder meldt zich : de vader van mijn dochter woont in het buitenland. Ik voed haar dus alleen op en enkel tijdens schoolvakanties kan dochterlief naar papa op bezoek (waarbij ik altijd moet meereizen, ze is nog te jong om alleen te gaan).
Het is geen aanrader : je staat altijd alleen in voor de zorg voor je kind, idem met verantwoordelijkheid over alles en nog wat. Je kan de leuke momenten nooit delen, enzovoort enzoverder.
Eigen vrije tijd kan je op je buik schrijven : overdag werken, 's avonds snel wat huishoudklusjes en tegen dan ben je te moe om nog wat "me-time" te gaan inplannen.
In de paardrijden-praktijk : ik ben gestopt met rijden toen ik 4 maanden zwanger was en af mijn nukkige merrie donderde (zomer 2004) en pas recent (januari 2013) rijd ik terug met enige regelmaat. Het enige wat ik in die jaren gereden heb, zijn wandelingen aan zee of Belgische Ardennen.
Ik heb nooit enig nut gezien in absoluut willen paardrijden en daarvoor mijn kind bij babysits te droppen. Tevens kon ik me geen gebroken armen of benen veroorloven, als alleenstaande, met een baby-peuter-kleuter.
Nu lukt dat wel. Dochter is in enige mate toch al zelfredzaam en kan mij een handje helpen moest ik wat voorhebben. Bovendien kan ik haar met een gerust hart laten spelen met de kinderen van de pensionhouder terwijl ik m'n paard betuttel of rijles heb.
Qua werk : ik ben zelfstandige, heb geen vaste werkuren, maar heb dus eigenlijk ook nooit 'gedaan'. Ook zaterdag ga ik naar kantoor. Dit is wel in de achtertuin van mijn ouders, zodat mijn kind vanaf geboorte steeds bij mij kon blijven (of bij mijn moeder in huis). Ik heb nooit opvang of iets dergelijks moeten regelen, da's wel een belangrijk voordeel.
Zo te horen heb jij het allemaal prima geregeld Rea. Concessies doen daar waar nodig zodat je kleine meid de optimale aandacht kan krijgen.
Zowel qua planning voor mezelf als voor vriendlief als voor een toekomstig kleintje. 
) eerlijk gezegd best als een erg dominante, egoïstische eikel klinken
Als ik al die lijstjes aan ziektes/aandoeningen e.d. moet geloven van al die instanties is iedereen ziek, zwak en misselijk en lijdt al jaren aan een ongenezelijke ziekte en/of gaat binnen nu en 5 a 10 jaar dood.