Ayasha schreef:En over het algemeen (uitzonderlijke situaties daar gelaten) heeft een kind maar één vader, of moeders nu het hele dorp af werkt of niet.
En de echtgenoot ie wettelijk de banketstaaf of hij nu de biologische vader is of niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:sflj schreef:Mijn mening is ook dat kinderen geleerd moet worden eerlijk en oprecht enz. te leven. En dat hoeft niet perse te betekenen dat ze maar 1 partner tegelijk mogen hebben (dat mogen ze later zelf weten.) of dat ze hun partner moeten 'vastbinden' in regeltjes enz.
Neenee Bert, dat zie je verkeerd: Het hoogst haalbare is verplicht christelijk, hetero en exclusief monogaam in huwelijkse schone schijn tot de dood ons verlost.
Voor de slechte lezers hoort daar eenbij.
Ayasha schreef:HC; wat moest er staan ipv "banketstaaf"? "de l*l is"?
Ik neem mezelf even als voorbeeld in deze maar ik bedoel dus: Mijn vader blijft mijn enige vader. Moeder heeft een nieuwe vriend maar die man is nooit mijn vader geweest, en zal dat nooit worden.
Ayasha schreef:Ik neem mezelf even als voorbeeld in deze maar ik bedoel dus: Mijn vader blijft mijn enige vader. Moeder heeft een nieuwe vriend maar die man is nooit mijn vader geweest, en zal dat nooit worden.
sflj schreef:Ayasha schreef:HC; wat moest er staan ipv "banketstaaf"? "de l*l is"?
Ik neem mezelf even als voorbeeld in deze maar ik bedoel dus: Mijn vader blijft mijn enige vader. Moeder heeft een nieuwe vriend maar die man is nooit mijn vader geweest, en zal dat nooit worden.
My point exactly! En dan heb jij 'nog maar' 1 'surrogaatvader!'
love_western schreef:Huertecilla schreef:
Neenee Bert, dat zie je verkeerd: Het hoogst haalbare is verplicht christelijk, hetero en exclusief monogaam in huwelijkse schone schijn tot de dood ons verlost.
Voor de slechte lezers hoort daar eenbij.
Ik ben niet christelijk, niet hetero. En scheiden is duurder als trouwen. Dus ik en vriend gaan gewoon voor een groot feest
Dus ja ik klop toch al niet volgens het plaatje
Mri schreef:Eerst scheiden en dan een andere partner geeft als effect dat er A) ruimte is om voor een nieuwe partner en B) tijd is voor andere/meerdere partner(s) op het moment dat de kinderen er niet bij zijn.
sflj schreef:Ik ben met je eens dat kinderen geen getuige moeten zijn van die meerdere partners van hun ouders. Maar dat hadden we al vastgesteld.
Mri schreef:Zal ikd an maar vandale aanhalen?
af·fai·re [affeːrə] (de; v(m); meervoud: affaires)
1 zaak, aangelegenheid
2 (buitenechtelijke) liefdesverhouding
3 dubieuze kwestie; schandaal: belastingaffaire, dopingaffaire, smeergeldaffaire
Huertecilla schreef:s ook weer waar. Ok, misschien had ik het iets anders moeten formuleren.sflj schreef:Ik ben met je eens dat kinderen geen getuige moeten zijn van die meerdere partners van hun ouders. Maar dat hadden we al vastgesteld.
Ik niet. Ik ben het daar pertinent mee oneens.
Polyamorie, polygamie, polyandrie, etc is allemaal volstrekt normaal voor Homo sapiens. Het normale van de pluriformiteit is een kritische succesfactor voor ons evolutionaire succes geweest.
Kinderen hebben de meeste baat bij een stabiel liefdevolle gezinsstructuur, hoe die ook is. Een gespannen, liefdeloze relatie is wel schadelijk, ook als is dat duurzaam in monogaam een huwelijk. Zie het voorbeeld van kinderen die in hun ontwikkeling geblokkeerd worden door ruzies thuis.
De kinderen in de polyandrische hoge Himalya hebben juist een grote kans op succesvol groot worden omdát hun moeder een set broers als ´vaders´heeft´. Geen kind wat daar schade van ondervind; het is daar normaal; een kritische succesfactor voor een stabiele gezinssituatie welke essentieel het grootbrengen van nageslacht aldaar.