Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:48

Dat is nog eens een fijn compliment Francis!
Latin XXL lounge feest in Zutphen wordt volgens mij onwijs leuk! Of ik ben bevooroordeeld omdat ik bij die dansschool dans :)

Vrijdag de proefles voor salsa 2 ik ben benieuwd! Ik ga sowieso verder maar proeflessen zijn altijd leuk!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:18

Ik ga zeker ook verder, mits ik de centen bij elkaar krijg. Maar met m'n verjaardag net voor de laatste les van deze cursus moet dat gaan lukken.

Ik ben benieuwd Tuttebel, 't lijkt 'op papier' idd een leuke party te worden, is de locatie ook een beetje gezellig?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:27

Het is eigenlijk 1 zaaltje met een bar er in maar wel knus aangekleed. Het zit boven de bioscoop en voor het feest van 13 december gebruiken ze een deel van het grandcafe van de bioscoop

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:17

oeh ineens wel snel gegaan :)
Ben ook ff niet langsgeweest, dus eigen schuld dikke bult haha.

Leuk zeg, al die fanatieke nieuwe dansers!
Wij gaan dit weekend ook weer, maar uiteraard weer bij ons in de buurt. Vrijdag Noche Bacardi bij Santiago de Cuba en zondag naar Salsa Breeze :D in december hebben we tot nu toe 27e Salsa Fort in Breda en 28e El Corazon in Philips stadion in eindhoven in de planning!

Voor de rest gewoon lekker socializen bij de Santiago.

Wil graag in januari toch weer de lessen oppakken (salsa 6 en kizomba 3) maar helaas nog steeds geen partner... voor kizomba misschien, maar die jongen zit met zijn rooster met school/stage/werk en kan dus zeker een aantal lessen niet! maar misschien klein voordeel: hij werkt daar, dus we kunnen veel oefenen :).
Salsa blijft een probleem om daar een fijne partner voor te vinden... jammer... maar helaas!
We zoeken nog ff verder haha!

Zag nog ergens iets voorbij komen over casa loca, naar wat ik hoor is dat altijd heel erg gezellig! Zelf nooit geweest overigens!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 03:27

Wat jammer dat je geen danspartner kunt vinden. En gewoon alleen gaan is geen optie? Bij ons nl. wel, veel single dansers, óók bij de gevorderden. Je draait bij ons sowieso de hele les door dus danst nooit de hele avond met 1 persoon, ik vind dat wel prettig. Niet gebonden aan een vaste partner en door met veel verschillende mannen te dansen leer je gewoon ook veel. Ik merk echt dat ik daardoor makkelijker verschillende manieren van aangeven en leiden herken en me daar op aan kan passen, wat het dansen op party's weer een stuk makkelijker maakt (tenminste, dat lijkt me).

Vanavond weer lekker gelest en nog veel lekkerder vrij gedanst naderhand (Oh, en voor geïnteresseerden: vanaf nu is ook op donderdag in Deventer het vrijdansen openbaar dus ook voor niet-leden), even vreselijk goed bezig geweest met m'n dansleraar en complimentjes gehad over hoe goed ik al ga in zo'n korte tijd. Hij kon merken dat ik afgelopen week wéér meer geleerd heb van het vrij dansen.
Dinsdag weer vrijdansen in Apeldoorn en dan misschien toch maar es ergens anders heen ook volgende week, Ziko ofzo, want dan hebben we donderdag vanwege sinterklaas geen les. En een week geen salsa is geen optie natuurlijk. ;)

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:06

Ik ga vanavond naar een kizombaparty in Utrecht..geen idee welk feest het is want ik word mee genomen :) Bokkers die hier ook te vinden zijn?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 03:07

Nope, ik ben vrijdag avond naar SalsaShakers in Zutphen geweest, gratis proeflessen meegedraaid en nog even vrij gedanst. Omdat we al weer vroeg thuis waren en nog niet 'uitgedanst' zijn we even bij Salsa Viva wezen kijken omdat we dachten dat ze daar ook iets te doen hadden. Bleek zo te zijn en ook zonder entree-kosten dus nog mooi de laatste 1,5 uur daar mee gepakt en toch nog even flink los gegaan op de dansvloer.
Inmiddels heb ik 2 beginners van de dinsdag zover gekregen dat ze ook mee willen dus waarschijnlijk komen wij met in ieder geval 5 man naar de XXL Party op 13 December, ik probeer nog een man uit m'n eigen groep mee te krijgen waar ik de partnerstyling-workshop mee wil doen.
De week er na hebben we zelf party in SamSam en vanaf januari elke eerste zondag van de maand Matinee-party in Deventer, dat gaat ook een vaste in m'n agenda worden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:51

Leuk dames, zo fanatiek dansen! :D

Bij mij weinig gedanst dit weekend, super balen... ;( . Maar volgende week dan maar weer!

Jessy90, ik wilde daar ook naar toe gaan, maar dat ging niet door. Hoe vond je het feest?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:07

Francis schreef:
Nope, ik ben vrijdag avond naar SalsaShakers in Zutphen geweest, gratis proeflessen meegedraaid en nog even vrij gedanst. Omdat we al weer vroeg thuis waren en nog niet 'uitgedanst' zijn we even bij Salsa Viva wezen kijken omdat we dachten dat ze daar ook iets te doen hadden. Bleek zo te zijn en ook zonder entree-kosten dus nog mooi de laatste 1,5 uur daar mee gepakt en toch nog even flink los gegaan op de dansvloer.
Inmiddels heb ik 2 beginners van de dinsdag zover gekregen dat ze ook mee willen dus waarschijnlijk komen wij met in ieder geval 5 man naar de XXL Party op 13 December, ik probeer nog een man uit m'n eigen groep mee te krijgen waar ik de partnerstyling-workshop mee wil doen.
De week er na hebben we zelf party in SamSam en vanaf januari elke eerste zondag van de maand Matinee-party in Deventer, dat gaat ook een vaste in m'n agenda worden.

Dat meen je niet ik heb ook de proeflessen gedanst vrijdag! Hebben wij onbewust samen op de dansvloer gestaan.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:10

Zo, ik moest even een deel bijlezen, wat leuk! Jammer dat jullie feestjes allemaal zo ver weg zijn, ik blijf toch bij Limburg en Brabant hangen :P Vanavond Salsa Breeze, ik heb er weer zin in!

Ik heb nu twee keer salsa 6 gedaan (nog een les!), maar vanwege het ontbreken van uren op mijn werk heb ik besloten om hierna even te stoppen met lessen. Maar natuurlijk niet met dansen, blijf lekker op donderdag avond vrij dansen in de Santiago, das een heerlijke avond :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:34

Oh leuk Tuttebel! Ik was met nog 2 mensen, een oudere heer en een kleinere (half chinese) dame met zwart haar.
Dit ben ik zoals ik er nu uit zie:

Afbeelding

Proeflessen hebben we vooral voor de leut mee gedaan, ik blijf sowieso bij m'n eigen dansschool, maar de andere dame waarmee ik was overweegt wel Bachata 1 te gaan doen. Ze vindt het kleffe 'basic' Bachata gedoe op feestjes niks aan maar zodra er variaties gedanst worden vindt ze't wel leuk dus zij gaat misschien een cursus doen. Vond de workshops wel leuk trouwens.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:04

Had jij een rood wit zwart(?) jurkje aan met een patroontje? En die man heette Rob?
Afbeelding
(ik draag het witte vlindershirt, andere danste bij bachata als man mee)

Ik deed ook eigenlijk voor de lol mee want ik wist toch al dat ik verder wou met salsa 2. Die Rob vond het niveau vrij hoog voor Salsa 2.
Ik vond de nieuwe combinatie nog best 'lastig' en vond dat Michael soms te snel doordraaide.
Bachata vind ik best grappig om te doen maar dat kleffe nee dat zou ik maar met een enkele goede bekende doen!
Op 13 December zal ik je opzoeken!

(mijn echte naam is trouwens Debby)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:02

De man heet inderdaad Rob maar ik had geen jurkje aan, ik droeg een spijkerbroek, zwarte dansschoenen en een zwart/bruin/wit tuniek (oh, bedenk me dat je dat misschien bedoelde met 'jurkje' maar daar is'ie echt te kort voor hoor ;) )
Ik heb idd ook met die blonde dame gedanst en jou kan ik me volgens mij ook vagelijk herinneren (maar ja, let niet zo op de andere vrouwen hé, kijk meer naar de mannen waar ik mee dans of wil dansen ;) )

Rob is een (semi)gevorderde danser van mijn dansschool, ik heb zelf op 1 les na beginners 1 afgerond en ga dus idd ook zeker door met beginners 2 bij Esta Manera.
Ik vond zelf het niveau wel meevallen en niet echt moeilijk, maar voor mij zat er ook niks nieuws in. Ik heb al dusdanig veel met ervaren mannen gedanst dat ik alle moves van die combinatie al wel gedanst heb (and more ;) ), maar ik vond het wel leuk om het zo als combinatie te leren want zo leer je wel bewegingen netjes afmaken enzo.
Dan vond ik het niveau van Bachata 1 eigenlijk hoger, als je nagaat dat dat echt een beginnersworkshop moest zijn. Maar ook die vond ik goed te doen en ook wel heel erg leuk want daar zaten bewegingen in die voor mij ook nieuw waren omdat je op een party sowieso weinig 'extra's' danst in de Bachata (heb ik in ieder geval nog niet mee gemaakt, meestal blijft het bij een draai linksom of rechtsom, hoogstens een paar achter elkaar en met een variatie in waar je armen heen gaan, misschien nog een keer recht vooruit met de armen om elkaars nek, maar dan heb je 't meeste op party's wel gehad).

Nou, nu hebben we snoeten gezien dus gaan we elkaar vast tegen komen de 13e ;) Ben dan in ieder geval met 2 andere dames, ook beginners, Rob gaat ook en de andere dame die er vrijdag was gaat vrijwel zeker ook mee. Heb er nu al weer zin in!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:50

Mooi dat het zo beviel!
Ik kan nu al niet wachten tot volgende week vrijdag :)

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:54

Ik ben naar cafe tropical geweest..en het was niet echt mijn soort feest. Maar goed. Ik heb wel een aantal leuke dansjes gedaan :) volgende keer weer lekker in de buurt van Arnhem.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:47

Even gegoogelt, ziet er op zich wel leuk uit. Waarom was het niet 'jouw soort feest'?

Ik heb gisterenavond echt heerlijk gedanst met vrijdansen in Apeldoorn.. Een man uit mijn groep ging ook mee, hij is opnieuw begonnen maar heeft jaren terug al een aantal jaren gelest in Amsterdam. Hij kan dus echt super bewegen en we kunnen echt heel fijn dansen samen. Ging zo lekker en goed dat we naderhand applaus kregen van degenen die nog aanwezig waren en zaten te kijken :D *trots*
Helaas morgen geen les dus ik moet wachten tot volgende week dinsdag. Er is wel een party in Deventer maar ik heb echt even geen geld en wil wel volgende week naar Zutphen en de week er op onze eigen party in Apeldoorn. Dus dit weekend maar even niet...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:01

Ik heb besloten vanavond toch ff naar dat feestje in Deventer te gaan! We gaan alleen pas laat dus missen de workshop.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:23

Leuk Tuttebel, veel plezier. Ik blijf thuis want volgende week Zutphen en de week er naar SamSam Apeldoorn is echt mijn tax voor de maand qua centen. Daarnaast ben ik druk met de keet aan kant brengen, morgen 't huis vol visite.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:11

Het was een heerlijk feestje! Wel met zoveel verschillende mannen gedanst dat ik nu spierpijn heb $ Maar ook zoveel geleerd!

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:18

Het was niet mijn feest omdat het echt 100% kizomba was..en ik vind de afwisseling toch wel erg fijn heb ik gemerkt :D

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:24

Dames... ik hou van de muziek, heb de basispasjes ooit wel geleerd maaf heb dus geen echt eevaring of les gehad.
is het dan wel leuk om naar een party te gaan? kun je in principe gewoon mee doen? pak pasjes op zich snel op..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:34

Ja opzich kan dat wel. Wel zou ik op youtube ff kijken zodat je de basispasjes weer kan oefenen. En gewoon aan de mannen aangeven dat je niet veel ervaring hebt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:42

Ik merk dat ik zelf lekkerder op de vloer sta naarmate ik meer ervaring heb. Lessen zijn toch wel erg prettig :D Met stijldansen had ik al wat basis Salsa gehad, maar toch was dat voor mij niet voldoende om lekker te kunnen dansen op een party! Ik ben erg blij dat we nu een basiscursus hebben gevolgd, maar zelfs dat vind ik nog vrij karig, haha. Ik wil toch nog wel wat extra lesjes, al leer je natuurlijk ook wel door veel (met verschillende mannen) te dansen. Al vind ik bij dat laatste wel weer dat je techniek achterblijft, je komt dan leuk de vloer over, maar soms heb je geen idee wat je dan hebt gedaan, haha.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:31

Als je echt totaal geen lessen gehad hebt is het wel lastig denk ik. Ik ben vanaf les 1 naar party's gegaan en heb ook wel met verschillende mannen gedanst, maar ik heb me al door meerderen laten vertellen dat ik me wel erg makkelijk laat leiden en ik heb veel ritmegevoel. Dat ik vroeger ballroom gedanst heb helpt misschien ook.
Het hangt dus wel een beetje van je eigen ritmegevoel, motoriek (kun je makkelijk snel draaien en volgen wat een man aangeeft) en vermogen om je te laten leiden af of het zonder lessen gaat lukken.
En 't hangt een beetje af van welk feest. Ik merk dat sommige feesten meer 'showers' aan trekt dan anderen, je wilt dan meer 'social' dansen met mannen die het ook niet erg vinden om een beginner wat te helpen. Je leer er wel enórm veel van dus als je het aan durft, zéker doen! Ik heb al zó ontzettend veel geleerd tijdens vrij dansen en party's, dans inmiddels op party's al op een veel hoger niveau dan m'n lesniveau zeg maar.
Maar wat Joyce ook zegt, in het begin voelde ik me echt wel een kneus en durfde ik ook heel slecht mannen te vragen omdat ik nog weinig kon. Toch ben ik het blijven doen en ook steeds weer blijven vrij-dansen na de les enzo en naarmate ik meer kan voel ik me een stuk zelfverzekerder. Ik meldt nu al niet meer dat ik een beginner ben als ik een man vraag, zeg nu alleen dat ik 'nog niet zo heel lang dans'... da's een wat 'rekbaarder' begrip ;) Ik denk dat je zonder lessen inderdaad een stukje techniek blijft missen om de figuren netjes af te maken en kun je ze niet goed af maken, kom je ook weer niet goed uit om verder te dansen. Dan blijft het - ben ik bang - toch een beetje 'achter de man aanhollen'... (zo voelde ik 't in't begin heel erg :P ) Maar zoals ik zei, het hangt wel mede van je eigen 'talent' af zeg maar. De een pakt dingen nou eenmaal makkelijker op dan de ander...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:47

Ben dat idd met Francis eens, ook ik heb ballroom gedanst (topklasse) en met afdansen en wedstrijdjes scoorden we altijd hoog met Latin. Ik heb daar echt heel veel aan met Salsa! Aan de andere kant voel ik me juist een extra grote kneus, omdat ik een gevorderde danser was en nu weer een beginner ben :D Maar anyway, gevoel voor ritme, makkelijk kunnen draaien en volgen helpen je echt al voor een heel groot deel op weg! Enne, als je het niet probeert weet je het ook niet ;)