En zo verandert je hele leven in één klap..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: En zo verandert je hele leven in één klap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:55

Ik kom dagelijks langs jullie "laantje" en ik ben ook wel bij jullie op stal geweest .
(voor fotoshoots)
Mijn complimenten hoe jullie, ondanks het verlies van je oom, dit zo goed oppakken.

De winter zijn jullie (bijna) door, de dagen worden al weer wat langer, en het mooie weer komt er aan.
Kunnen de pensionklanten ook niet af en toe een dagje helpen? :)

Het bedrijf vind ik met de keer mooier worden.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:56

GamblersCup schreef:
Hier nog een stille meelezer, was blij verrast weer een update te lezen! Ik vind jullie echte doorzetters. Alleen een beetje jammer dat je vader op z'n tenen loopt, als hij straks uit de running raakt, heb je een probleem... is er niks met de pensiongasten te regelen? Een kleine stalhuur-vermindering in ruil voor een staldienst bijvoorbeeld? Of makkelijkere manieren zoeken: met hooinetten gaan werken die vantevoren al klaargelegd worden bijvoorbeeld, die dan alleen nog even opgehangen moeten worden. Een hooikar aanschaffen waar vantevoren de juiste porties al op klaargelegd worden, kwestie van "over de boxdeur gooien" of wat maar mogelijk is bij jullie? Een vriendin dioe in het weekend wel eens wil helpen. Voordat hij een burnout krijgt... Kun jij zelf geen voerbeurt overnemen 's avonds, of een dag in het weekend overnemen?

Het repareren kun je echt leren ;) Gewoon eens doen, dan zul je opkijken hoe ver je komt!

We vinden er wel wat op. De pakken hooi/kuil staan buiten, tis een kwestie van in de kruiwagen en boxdeur open/eroverheen gooien inderdaad :). Ik help waar ik kan :)

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:57

EngeltjeS schreef:
Ik kom dagelijks langs jullie "laantje" en ik ben ook wel bij jullie op stal geweest .
(voor fotoshoots)
Mijn complimenten hoe jullie, ondanks het verlies van je oom, dit zo goed oppakken.

De winter zijn jullie (bijna) door, de dagen worden al weer wat langer, en het mooie weer komt er aan.
Kunnen de pensionklanten ook niet af en toe een dagje helpen? :)

Het bedrijf vind ik met de keer mooier worden.

Bedankt!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:12

Hier nog een trouwe en stille volger. Wat een rotperiode heb je gehad zeg :(:)

Maar zoals ik het begrijp, kon je oom wel leven van het bedrijf (pensionklanten + de friezen dan). Is dit voor jullie dan niet ook mogelijk, zodra de verbouwing klaar is? Dat je vader dan ook zijn baan opzegt en gewoon full-time op de boerderij komt helpen (of wil hij dat niet als baan?)

Heel veel succes, en super dat je ook je tentamens toch zo goed hebt gemaakt, had ik niet gekund! :z

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:45

innd pas goed op je vader ts.... is niet niks.

je broer verliezen. je hele familie zien leiden onder het verlies. huis verkopen. boerderij opknappen fulltime baan, runnen van een paardwnbedrijf. pfff.. ik zou het niet kunnen denk ik.

het is voorjullie allemaal niet niks. dus goed op elkaar passen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:28

Jeetje wat heftig allemaal zeg!!

Jullie doen het erg goed, respect!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:27

Floriske schreef:
Hier nog een trouwe en stille volger. Wat een rotperiode heb je gehad zeg :(:)

Maar zoals ik het begrijp, kon je oom wel leven van het bedrijf (pensionklanten + de friezen dan). Is dit voor jullie dan niet ook mogelijk, zodra de verbouwing klaar is? Dat je vader dan ook zijn baan opzegt en gewoon full-time op de boerderij komt helpen (of wil hij dat niet als baan?)

Heel veel succes, en super dat je ook je tentamens toch zo goed hebt gemaakt, had ik niet gekund! :z

Mijn oom was alleen + de boerderij was van mijn oma. Wij zijn met vier (en oma), en het huis komt op naaam van mijn ouders, die mijn vaders zus uit moeten, waarvoor een hyptheek voor moet komen. op de stal zelf rust ook nog een hypotheek, dus dat gaat em niet worden ben ik bang :)

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:58

net het hele topic gelezen, maar wauw wat een respect heb ik voor jou en je familie!
verder heel veel sterkte met alles :(:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:48

Ook hier nog steeds een volger! Jullie zijn op de goede weg, fijn dat de verbouwing eindelijk bezig is.. Maar pas op voor je vader.. wie weet een idee dat hij savonds uit zijn werk niet meer hoeft te voeren?

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:02

hier ook nog een stille meelezer,
heel veel succes met de verbouwing

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:16

Wat zijn jullie sterk zeg! Ik ben ook een trouwe (en stille) volger. Wanneer verwachten jullie dat het huis klaar is?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 20:37

Op het moment behoorlijk kwaad op mijn oma, die vond dat ze naar de wc kon terwijl ik stond te douchen. Er zit geen slot op de deur, vond mijn vader nogniet nodig, maar ze gooide zo (zonder te kloppen, ik had toch zeker minimaal 2x gezegd dat ik ging douchen en ik douche nooit lang..) de deur geheel open. Was ze ook nog verontwaardigd. >;) >;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:22

oei.. lastig ts.
jullie hebben straks wel allemaal jullie plekje? hopen dat de verbouwing snel gaat dus.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:29

Joltsje schreef:
oei.. lastig ts.
jullie hebben straks wel allemaal jullie plekje? hopen dat de verbouwing snel gaat dus.

Slaapkamers wel :)
Badkamer moeten we helaas nog delen..

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:43

Best wel even een "ik wil een slot op de badkamerdeur" moment maar komt wel goed.

Enig idee wanneer je naar de woning kunt verhuizen??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:00

Ach, ik kan het me van oma ook wel een beetje voorstellen dat die koppig vindt dat zij toch minstens wel naar haar eigen WC wil kunnen gaan wanneer ze dat wil ondanks deze hele invasie van haar boerderij :(:)

Neemt niet weg dat het vanuit jouw oogpunt heel erg niet tof is natuurlijk :=

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:55

Lieset23 schreef:
Best wel even een "ik wil een slot op de badkamerdeur" moment maar komt wel goed.

Enig idee wanneer je naar de woning kunt verhuizen??

In ieder geval nog een paar weken :)

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:32

Tja rekbaar begrip. Maar ach dat hou je nog wel vol die paar weken. Laat je je vader even weten dat wij bokkers bezorgd om hem zijn?? Die arme man moet wel aan zich zelf denken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:29

Hey TS! hoe gaat het nu? zo tegen de winter aan

Heel toevallig sorteerde ik post ook voor jullie stal , ik heb zo mijn beroepsgeheimen zeg maar maar stom toeval :P

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 12:12

Hoi!

Het is een tijdje geleden dat hierop is gereageerd, had ik niet meer verwacht haha!
Sinds maart zijn de kamers boven klaar en gaat het best goed. Mijn oma blijft mijn oma, maar acht, ik heb sinds juli nieuw werk naast mn studie en dat is echt super leuk, dus ikheb het vooral heel druk. Rijd mijn moeders fries nu ook fanatiek met de bedoeling die in december te gaan starten naast de pony. Gelukkig geen caravan meer. Lief dat je vraagt.

Wat grappig dat je onze post sorteert!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:36

Dank voor je update.
Hoe is t met je vader?
Trekt hij het allemaal?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 22:48

Gaat op het moment wel redelijk goed geloof ik :)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 01:41

Jeetje ik heb net pas je hele topic gelezen...

Pfoe ik kreeg tranen in mijn ogen...
Op de eerste pagina las ik dat je oom kanker had, altijd als ik zoiets lees hoop ik dat er nog geen bericht is op 1 van de volgende pagina's dat die persoon overleden is, ik bid dan namelijk nog voor die persoon en vraag aan God of hij voor een wonder kan zorgen, maar helaas, een paar pagina's later zag ik dat hij overleden was Y;( nog gecondoleerd met je oom, en veel sterkte aan jou en de rest van de familie :(:)

Gelukkig las ik daarna dat bijna alle
paarden verkocht waren, dat je ouders het bedrijf van je oom over konden nemen, dat je oma op de boerderij kon blijven wonen, dat jullie oude huis verkocht is, en dat de verbouwing al goed op weg is :)

Na al die tegenslagen die ik las, vond ik het erg fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat :)

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 11:40

Dankjewel voor je lieve berichtje :). Ik heb inderdaad nog drie paarden staan, dus dat is goed te doen.