Wat een k*tsituatie. TS: ik zou ook naar de politie stappen. Zijn gewoon bedreigingen en die moet je niet pikken.
Daarnaast, dat hij werkelijk heeft bijgehouden wat hij wanneer aan jou heeft uitgegeven.. Kansloos figuur. (of aan zichzelf heeft uitgegeven, neem aan dat hij bijv. die pizza's niet alleen door jou heeft laten opeten. Daarnaast heeft hij vast ook wel eens bij jou gegeten)
Tinky12
Geplaatst: 19-03-13 11:48
Deze rekening presenteren was eigenlijk al kansloos...dat zijn moeder zich ermee bemoeid...tsja...dat jij en je moeder nu door broerlief bedreigt worden is dus een stap tever.
Als jullie je serieus bedreigt voelen,is het verstandig om iig melding hiervan te maken bij de politie.Daar kunnen ze je ook wel vertellen of je al daadwerkelijk aangifte moet gaan doen. Hier is duidelijk een grens overschreden...sterkte TS
speurneusc
Geplaatst: 19-03-13 11:48
ik ben beveiliger en ik advieseer je om NU gelijk aangifte te doen, zijn er mensen op je werk of familie die dit meegekregen hebben? gezien of gehoord, vraag of ze hun verklaring op willen schrijven, met hun naam, geboortedatum en handtekening en neem dat mee dan sta je nog sterker in je bewijs!!!!!
mocht er inderdaad iets gebeuren, als een steen door je ruit of ineens een kras op je auto... dan heb je al aangifte gedaan, als je pas als er iets gebeurt is aangifte doet... dan heb je er weinig meer aan.
Wat een drollenvanger die jongen. Zoals meerdere mensen al aangeven: neem even contact op met de politie. Wellicht is een fijn gesprekje met de wijkagent al voldoende om ze af te schrikken.
Ik ga met de rest mee, doe aangifte, ook al doen ze er op dat moment waarschijnlijk weinig mee, er staat dan wel wat genoteerd mocht er wel wat gaan gebeuren.
Jeetje wat een verhaal, heb even het hele topic gelezen en net als zovele moest ik er ook om lachen. Maar nu gaan ze wel erg ver met hun bedreigingen. Ik zou ook inderdaad meneer agent op de hoogte brengen, of je daadwerkelijk al aangifte kan doen weet ik niet maar er kan sowieso melding van gemaakt worden. Heb je de mensen op je werk ook al ingelicht zoals je leidinggevende?
Als ik jou was zou ik eventjes naar de politie gaan, en jou verhaal vertellen. Niet om aan giften te doen. Maar wel dat ze op de hoogte zijn van de bedreigingen. Zodat als er iets gebeurt dat je maar 112 hoeft te bellen en ze er zo ook zijn...
Inderdaad naar de politie. Ik hoop dat je alle smsjes enzo allemaal hebt bewaard, dat kan eventueel gelden als bewijs En evt tegen je ex zeggen dat je naar de politie gaat als hij niet ophoudt?
Sonja_vR
Geplaatst: 19-03-13 13:51
MarjaG schreef:
Idioot gedrag of niet, TS en haar moeder voelen zich erdoor geintimideerd. Zij hebben er last van. Dus iets aan doen.
ja, dat zeg ik toch ook...eerste zin = politie inlichten. mijn opmerking over idioot gedrag is puur een oordeel over het gedrag dat de personen vertonen, niet over of het wel of niet intimiderend is.
Ik heb je topic een beetje gevolgd en eerst hard om je ex moeten lachen. Wát een sukkel is het! Maar nu gaat hij wel erg ver door zijn broer op je af te sturen, welke jou en je moeder bedreigd...
Ook ik zou zeker aangifte doen! Hopelijk houden ze dan snel op met die ongein van ze.
Zegt ook wel veel over hem als hij broertjelief al nodig heeft om te dreigen en niet zelf de "grote man" kan spelen . TS, iemand zei ergens om je moeder met hun moeder te laten praten maar dat zou ik niet doen. Ik krijg zo'n beetje een familie Flodder gevoel bij dat gezin en ik vrees dat door meer familieleden erbij te betrekken er gewoon wat meer olie op het vuur komt. Gewoon als je het toch niet lekker vindt aangifte doen zodat ze reeds op de hoogte zijn, en maar tegen hem zeggen dat hij maar eens langs de politie gaat als hij zijn centjes voor de pizza terugwil. Misschien vindt hij wel een advocaat die gek genoeg is om een brief te sturen, zou hij die dan ook aanklagen en zijn geld terugvragen als het hem ook niks helpt .
ik zou aangifte doen en eventueel er een wijkagent langs laten gaan. die gaan dan gewoon een gesprekje met hem aan en dan ben je ervan af. en deze mensen moeten wel vaker optreden voor onnozele dingen helaas.
Courses
Geplaatst: 19-03-13 18:47
Oh, die van mij begon inderdaad ook zo 'Kijk naar wat voor moeite ik heb gedaan om naar je toe te komen en hoeveel dat me gekost heeft' Ja eh, als je hier niet had willen zijn was je ook echt niet gekomen hoor, niet achteraf gaan lopen janken daarover
Vooral alle berichten (FB en smsjes) bewaren en naar de politie stappen
ken je niet iemand met juridische kennis? Misschien een brief naar hem sturen, met wat dure woorden, wat wetsartikelen, lijkt het net alsof jij een advocaat in de arm hebt genomen. En natuurlijk aangifte doen! Hij heeft trouwens geen poot om op te staan, weet niet op grond waarvan hij naar de politie wilt stappen? Schenking is gewoon een rechtmatige vorm van overdracht van goederen, dus dat maakt jou de eigenaar. Bedreigingen etc. zijn zeker iets om voor naar de politie te gaan!
speurneusc
Geplaatst: 19-03-13 19:01
als je aangifte doet dan verzoeken ze hem om naar het buro te komen en over het gebeuren uitleg te geven, vaak is dit al genoeg om schrik aan te jagen zodat ze stoppen met dit gedrag, zo niet kan je weer contact opnemen met politie en dan gaan ze vaak nog een x langs
linky
Geplaatst: 19-03-13 19:05
TS dit valt onder stalking, alsjeblieft, geef het aan bij de politie.................... en niet reageren, nergens op!
doezel2
Geplaatst: 24-04-13 13:46
ts pff wat een naare situatie met die ex van je
hoe ist nu verder gegaan ben benieuwd.
Diane_
Geplaatst: 13-08-13 11:30
Topic is al erg oud, maar ik ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen?
X_Sam_X
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-13 12:07
@Diane_ wat grappig dat dit weer naar boven gehaald wordt Inmiddels zijn we alweer 3 maanden terug bij elkaar na veel praten e.d. Het leek onmogelijk maar die vervelende ex is dus geen ex meer
jeetje zie nu de afloop....die had ik niet verwacht. Euhm heb je wel goed besproken hoe vanaf nu de geldzaken aan te pakken? voor je dit straks weer kan krijgen!