Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:01

lonneke_ schreef:
Ik ben eigenlijk heel blij met mijn naam: Lonneke :) Het is een naam die je niet zo vaak hoort. Meestal wordt het afgekort naar Lon :D

Een van mijn beste vriendinnen heet ook Lonneke en mijn vader noemt haar altijd Balonnieponnie :')

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:04

Mijn naam is Emily, opzicht niks verkeerd mee, maar zoals de meeste namen, kunnen ze het nooit fat.soenlijk schrijven. Wacht maar tot je me achternaam hoort, die kunnen mensen helemaal niet schrijven, zo moeilijk is het toch niet?... van. d.en A.akster

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:09

Ik vind mijn naam wel leuk :) Vooral de fransen spreken het zo mooi uit <3 Het is dus (logisch als je mn boktnaam ziet :P ) Angelique. De fransen spreken die altijd lekker lang uit en het klinkt een beetje als an-sjee-liek-eu :D

Papegara

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:10

Jennifer is mijn naam.

Hmm, ik vind het niet lelijk opzich.
maar voor in de toekomst..mama Jennifer of oma Jennifer vind ik niet echt klinken :+

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:13

Ik heet lesley. Heb t nooit echt zon mooie naam gevonden. Zker op de basisschool, waar mijn klasgenoten het woord lesbi erg leuk vonden. Vaak wordt t ook verkeerd geschreven " lesly, leslie, lesli. Je hoort t ook vaak bij jongens. Dus t is eigenlijk een naam voor beide. Nu ben ik er eigenlijk toch wel blij mee, en je hoort het ook niet zo vaak als al die standaard nederlandse namen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:14

Ik heet Robin, vind het niet vreselijk opzich maar ik heb een hekel aan de reacties van mensen die dan zeggen dat is toch een jongensnaam? Of leraren die je raar aankijken en zeggen oh ik had een jongen verwacht. Terwijl ik toch meer meisjes dan jongens ken met mijn naam en het toch echt voor allebei kan :)
Ook heeft mijn naam maar 1 b heeft zeggen ze allemaal Roobin, terwijl dat bij mijn naam niet van toepassing is en je ze dat na 20 keer zeggen nog steeds niet kan aanleren.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:20

Mijn naam is Jessica, en ik ben er ook wel blij mee. Het is gewoon een normale naam, en ook niet een naam die enorm veel voorkomt. Het enige nadeel is dat veel mensen het uitspreken als Djessica, op z'n engels dus. Maar het voordeel is dat er niets rijmt op mijn naam, daar ben ik stiekem wel blij mee. :P

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:23

Ik heet Suzette :) Ben echt blij met mijn naam! Ik krijg vaak complimentjes en je hoort het bijna nooit.
Mijn andere namen zijn Myrthe en Constance. Ook deze vind ik best mooi :)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:25

Ik heet I.ris. Vond het vroeger een verschrikkelijke naam omdat je het nooit hoorde, maar ben er nu wel heel blij mee (en het komt meer voor). Het past bij me. Ik vind het alleen wel jammer dat ik zo'n korte naam heb en geen andere namen. Maar ach, daar kom ik ook wel overheen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:26

:') Mijn ouders hebben overigens bij mijn naamkeuze er wel bewust rekening mee gehouden dat het niet op vervelende dingen moest rijmen :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:30

Ik heb als bijnaam heel vaan Dra.nke :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:38

BaileyMix schreef:
Ik heet Merel. Ben er nooit mee gepest en mensen hebben er nog nooit iets geks over gezegd (behalve in groep 6 "Ga maar vliegen" :)) ), maar vind het een vervelende naam :+ Mijn vader kennelijk ook, diens reactie op mijn naam was "Dan kunnen we d'r net zo goed Mus noemen" :') Ach, het went he, rare namen :7

Haha ik moest echt lachen _O-

Ik vond mijn naam vroeger echt verschrikkelijk, ook omdat er veel op gerijmd was, en dan niet dingen als "ballon" :')
Ik heet Jill dusja.. kikker in je bil, kikkerdril, noem het maar op :P

Krijg wel vaak van mensen te horen dat ze het een mooie naam vinden, heb me er ondertussen bij neergelegd :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:39

Ja hoor, ik vind mijn voornaam prachtig :j Ben in mijn hele leven ook maar 3 mensen tegen gekomen wiens naam op 100% dezelfde manier was geschreven (Yasmine en niet Jasmien of Jasmine).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:46

Ik vond mijn voornaam (Jolijn) vroeger echt verschrikkelijk. Er rijmen heel veel dingen op.
Het heeft even geduurd maar nu ben ik er trots op, is geen alledaagse naam en ik ben geen alledaagse meid :D

En ik heb er zelf maar een rijmpje van gemaakt: Jolijn, das pas fijn :+

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:50

Ik ben wel tevreden met mijn naam. (Janna). Heb wel es dat ik een naam heel mooi vind en denk goh zo wou ik ook wel heten. Maar nee wil geen andere naam, dit past wel bij mij ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:02

Ach, het is een naam (Jasja) die zijn praktische nut dient. Ik vind het geen geweldig mooie naam, maar ook geen lelijke naam dus ik doe het er maar mee :D .

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:07

ik heet A.nne-Marije.
Ben er niet heel blij mee, maar bijna iedereen noemt me Ann of Anne.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:16

Ben erg blij met mijn voornaam, ik heet Y.orike. Tot mijn tienertijd was ik voor zover ik weet de enige met deze naam in NL, mijn moeder heeft de naam "gemaakt" van de jongensnaam Jorrick.
Nu zijn er wel meer met deze naam, maar heel weinig met dezelfde schrijfwijze, je ziet wel vaker Jorieke. Ik moet wel altijd mijn naam spellen, maar dat is ook wel logisch.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:22

P*eggy
En nog nooit een naamgenoot tegen gekomen :P
Ik zou mijn kind ook niet zo noemen :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:40

Ik heet Chantal, vind mijn naam prima, maar zou hem zelf niet zo snel aan mijn kind geven :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:43

Ik heet Marinde, ben er best blij mee opzich. Wel een naam die niet kapot veel voorkomt, daarom soms lastig uit te leggen aan buitenlanders :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:16

Leuk topic!

Mijn beste vriendin heeft bijna dezelfde naam met een andere schrijfwijze, mijn naam is vrij moeilijk en hoor je ook bijna nooit. M.a.r.i.s.j.a. Spreekje uit als m.a.r.i.e.s.ja.a

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:22

Rienn schreef:
Ik ben wel blij met mijn naam. Bejanke. Vroeger niet echt mee gepest, terwijl juist nu de volwassenen er flauwe grapjes over maken en denken dat ze reuze origineel zijn. Wanneer iemand mijn naam schrijft of uitspreekt is het standaard fout. Mijn naam komt ook nog eens niet tot nauwelijks voor.
Nu ben ik wel benieuwd hoe je het dan uitspreekt :)

Ik heet zelf I.nge, en ja daar kun je leuk op rijmen (I.nge wat zijn dat toch voor dinge...) maar heb er nooit last van gehad. Ik vind het geen lelijke naam en het past ook goed bij mij.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:22

Ik heet I.lja, helaas is dat meer een jongensnaam dan een meisjes naam dus nogal eens verwarring.
Ben er wel blij mee, ben nu 34 en ben de naam pas 5 keer tegen gekomen.
Word wel vaak afgekort tot Il, illie, ilsebil..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:24

Ben blij met mijn voornaam....
Heb een voor en achternaam die iedereen steevast fout schrijft en die ik steeds moet spellen en mijn toekomstige gaat het er niet beter op maken. _O- Het zal me een zorg zijn.