Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:37

Nayomie, jij bent echt niet degene die zich moet schamen in deze situatie, ik snap best dat het heel vervelend is als mensen erachter komen. Alleen als iedereen het weet kan je zoveel meer steun krijgen van de mensen om je heen, je leraren, je ouders en de 'neutrale' klasgenoten die nu niets durven te zeggen of het niet eens weten. Het zal heel eng zijn om het allemaal op te schrijven en te vertellen, het zal zeker niet makkelijk worden, maar het is wel heel belangrijk alleen kan en hoef je dit niet oplossen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:17

Hmm dat is waar. :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:42

nu op nederland 3 dag tegen pesten. wil iedereen de petitie tekenen?
op de website van dagtegenpesten.nl staan ook een boel links, verhalen en tips...

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:26

TS, ik vind het echt onwijs dapper dat je dit topic hebt geopend. Pesten is namelijk walgelijk, maar het beste is om er over te praten en het niet in je op te kroppen. Ik heb heel je topic gelezen en ik vind je super sterk! Je probeert zelfverzekerder te zijn en ik heb even in je profiel gespiekt en je heb alle rede om dat te zijn! Ik weet zeker dat je op een dag het niet meer probeert maar dat je zelfverzekerd bent. Je kan het, daar geloof ik in!

Zelf ben ik vroeger ook gepest. Ik mocht vaak niet meespelen in de klas en werden lelijke dingen gezegd. Op een dag stond ik een presentatie te houden over boerderijdieren, en kinderen uit mijn klas gingen door mijn presentatie schreeuwen dat ik een varken was. Geen leraar die er wat aandeed. In de de hogere klassen op de basis school leek mijn leven even beter te gaan, ik had verkering met een van de leukste jongens uit de klas! maar helaas schijn bedriegt deze jongen had met de andere jongens van de klas een plan bedacht om verkering met me te nemen en me zo te dwingen tot dingen die ik anders nooit zou doen, en het uit te maken en mij tot op de grond af boren.

Ik hoopte op de middelbare school een nieuwe start te maken, niemand van mijn basisschool ging naar die school dus ik was zo opgelucht. ALLES zou veranderen. Ik kwam in een leuke meidengroep, ik dacht altijd dat het heel gezellig was en dat ik echt ergens bij hoorde. Totdat een meisje uit die groep ingreep en mij vertelde wat die meisjes nou echt van mij vonden. Ik was lelijk, een meeloper, niet spontaan, een bitch, onaardig en eigenlijk gebruikte zij mij voor hun huiswerk en opdrachten. Want ik was dan gelukkig wel slim.

Ik heb uiteindelijk heel veel met dat meisje gepraat. het luchtte zo op dat ik aan iemand mijn verhaal kwijt kom. en ik had eindelijk iemand in de klas die wel graag naast me wou zitten. en langzaam maar zeker kwam mijn zelfvertrouwen weer een beetje terug. Ik kan nog altijd niet een presentatie houden zonder half flauw te vallen omdat ik bang ben dat mensen lelijke dingen naar me gaan roepen, en het vertrouwen in jongens is ook nog niet helemaal terug.

Maar het allerbelangrijkste is dat ik nu wel weer lekker in me vel zit en boven de mensen kan staan wanneer zij lelijke dingen roepen. En dat is wat ik jou ook mee wil geven TS. Praat over, je bent goed op weg en ik weet zeker dat je er komt!

Wees sterk!

mijn pb box staat altijd voor je open

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:36

@Lau_, dank je wel :)
Ik hoop dat het ooit lukt. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:11

De mail is nogsteeds niet verzonden omdat ik het gewoon ontzettend lastig vind -O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:17

Kom op Nayo *\o/* Op het moment hebben die pesters veel te veel macht over je, en dit is de eerste stap naar het daar vanaf komen :D je kunt het!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:20

Ja, maar naar wie?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:27

De roostermaker dan wel de gymdocent. Dat zijn degenen die er wat aan kunnen doen. Je kunt wel iemand anders mailen, maar die zullen toch daarna contact met hen op moeten nemen :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:30

go for it!!!!!!! je kunt het...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:49

Ik zou je gymdocent mailen voor toestemming en dan doorgeven aan de roostermaker :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:53

Als je wilt mag je mij mailen met wat je wil zeggen, dan stel ik (vanmiddag) wel een brief voor je op, maar het moeten jouw woorden zijn, niet de mijne (ik kan het hooguit in een logische volgorde en opbouw zetten en hier en daar de essentie aanpassen) ;-) JIJ gaat dit doen, maar je hoeft het niet alleen te doen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 19:32

Nog steeds geen mail gestuurd. Durf het niet, maar morgen heb ik weer gym :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:43

Heeft het denk jullie nog zin om een mail te sturen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:53

hey.. ik val even midden in het topic. maar misschien kan je hem uitprinten en aan je gymdocent geven?
Ik weet niet in welk uur je gym hebt. Anders geef je hem in de pauze alvast af in de docentenkamer aan je gym docent.

Succes alvast :D Gaat je vast wel lukken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:59

Ik zie mezelf nog geen briefje aan de docent geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:24

Ander print je je OP uit en leg je het in zijn postvakje of geef je het af. Je moet nu echt zelf doen, ik snap dat het moeilijk is maar je moet echt de stap zetten als je wilt dat dit ophoud!!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:28

Ik zou ik dit geval het aan je ouders vertellen die het op hun beurt weer aangaan met de school of zelf een leraar opzoeken. Laat ze weten wat het probleem is en zorg er voor dat je geen gym hoeft te volgen. Het is onmenselijk om je letterlijk voor de wolven te gooien voor een vak waar je toch niet zo heel veel aan hebt..

Probeer in ieder geval wel hulp ergens vandaan te krijgen ipv alles zelf op te willen lossen. Heel veel succes gewenst!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:30

Ik lees net dat het echt niet wilt lukken, kun je misschien niet iemand voor je laten bellen? Van mij part iemand van bokt die met de school praat? Er zal toch een oplossing moeten komen want dit is natuurlijk niks he..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:09

Kom op Nayomie.. Soms moet je niet miepen, maar gewoon doen!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:51

Hhilde schreef:

Citaat:
Sommige dingen zijn niet voor iedereen even gemakkelijk. Vind het dus niet heel netjes dat je dit zegt.

En ik denk dat het juist goed is als Nayomie net dat zetje krijgt waardoor ze over een drempel durft te stappen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:51

Nayo, niet verder uitstellen :) Met uitstellen bereik je echt helemaal niks, dat merk je nu zelf ook. Vanavond ga je die mail gewoon sturen. Maakt niet uit naar wie je hem uiteindelijk stuurt, maar voor je naar bed gaat gaat die mail eruit. Deal?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:55

Wispeltuur schreef:
Hhilde schreef:

Sommige dingen zijn niet voor iedereen even gemakkelijk. Vind het dus niet heel netjes dat je dit zegt.

Nee tuurlijk niet :) maar als ze lang uitstelt en het kan zo niet meer dan zit ze de hele periode er mee opgescheept. Kan ze toch beter een keer de knoop doorhakken wat ze nou wil.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:56

Wispeltuur schreef:

En ik denk dat het juist goed is als Nayomie net dat zetje krijgt waardoor ze over een drempel durft te stappen.

Dat mag jij vinden :) Alleen aan alleen maar aaah's en ooooh's heeft Nayomie ook niks.
Nayomie wil dat er wat verandert, de rest van de wereld maakt het in principe niet uit. Dus wie zal er wat moeten doen om de boel te veranderen? Juistem....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:03

Ik ben het met beide bovenstaande reacties wel eens hoor, soms heb je net even dat zetje nodig. Maar sommige mensen durven iets gewoon echt niet en hebben behoefte aan andere dingen dan dat ze even door moeten bijten. Maar dit hangt natuurlijk wel heel erg van het persoon af he :)