Hallo, "ik ben aan het sparen voor een eigen paard, 3 jaar geleden om studie en nieuw werk het paard verkocht wegens tijdgebrek. maar ben nu gesetteld op een nieuw plekje en de studie is af!
Het jammer is dat mijn vriend zonder werk zit waardoor het sparen nu nog niet opschiet.. hopen dat hij snel iets vind.
Bastin
Geplaatst: 29-01-13 13:00
Oeh leuk zwijmeltopic Wil zoveel eigenlijk, wie niet..
De nieuwe HV Polo set! (fleecedeken, dekje, peeskappen, t-oliebol) maar wacht Anky nog af! Tevens moet ik eigenlijk eens gaan sparen voor een mooi reisje naar de zon. Ooit wil ik een bruine springset kopen (met het Prestige Arezzo zadel )
Al met al, best dure 'cadeautjes'. Kan met zekerheid veel meer opnomen maar dit zijn nu mijn prio's.
Ben vorig jaar naar Australië geweest! Alleen niet de goede tijd om te gaan meiden, de euro is zo gedaald dat alles in Aussie bijna dubbel zo duur is! Niet leuk!! Wel mooi idee voor de toekomst als de wisselkoers (hopenlijk) weer gunstiger is!
Libera
Geplaatst: 29-01-13 13:00
Ik spaar voor een nieuw huis
Gaat momenteel niet zo hard, ben veel geld kwijt aan mn studie en heb weinig tijd om te werken ivm studie en baby.... Maar door elke maand de hypotheek te betalen spaar ik toch een beetje Heb nu 60k, nog 40k erbij en dan wil ik op zoek gaan naar een leuk stukje grond, iets van 5-10hectare hopelijk... En daarna kan ik dus gaan sparen voor omheing, stal en bak
Oh, ik ga mooi een nieuwe spaarrekening openen zodat ik er minder makkelijk bij kan! Ik kan nu op mijn telefoon zo van mijn spaarrekening geld overzetten naar mijn lopende rekening... En dat doe ik nogal makkelijk. Indien ik een spaarrekening bij een andere bank open heb ik daar minder de neiging toe en gaat het sparen vast en zeker makkelijker!
ik heb ook een aparte rekeing via money you,, daar stort ik iedere maand heen. en haal ik ook niks vanaf ( binnenkort dan voor babyspullen)en dan beginnen we weer opnieuw
Als ik er meer moeite voor moet doen dan houd het vaak al voor mij op... Ofja, ik heb nooit zin om naar de bank te gaan om even wat geld van mijn rekening af te laten halen. En aangezien ik via mijn telefoon met 1 druk op de knop -bij wijze van- geld van m'n spaarrekening over heb gezet op mijn lopende rekening schiet het niet op. Want dan ga ik even met iemand eten, oh wacht ik haal het wel even van m'n spaarrekening en stort het later wel terug -wat dan weer niet gebeurd...-
Nee ik ga het anders aanpakken
Florenc
Geplaatst: 29-01-13 20:04
Korte termijn: rondreis in India, 3/4 weken in November van dit jaar
Lange termijn: ooit zou ik toch wel eens een eigen huis willen kunnen kopen..... Helaas, door de crisis wordt er tegenwoordig (in België toch) door de banken verwacht dat je minstens een kwart van het totaal te lenen bedrag zelf cash kan neerleggen. Hier in de regio leg je vlotjes 250.000€ neer voor een gewoon huisje, dus dat is bijna 65.000€ dat je op je spaarrekening moet staan hebben. Van mijn ouders uit moet ik daarin geen hulp verwachten (omdat het gewoon niet kan), én ik woon al op mezelf sinds ik werk (maw: geen grote bedragen kunnen sparen door thuis te blijven wonen tijdens de periode dat ik werkte), én ik ben voorlopig nog steeds vrijgezel (25). Om met één vrij gemiddeld startersloon 65000€ bij elkaar te sparen..... daar moet je verdorie lang voor sparen . Niet héél motiverend, met andere woorden...
Ik heb nooit goed kunnen sparen, hoe meer er binnen komt des te meer ik uit ga geven.
Nu heb ik een vaste baan en ik woon nog thuis, waardoor het een heel stuk gemakkelijker gaat. Op dit moment spaar ik voor een auto, vakantie en mijn toekomstige eigen plekje.
Ik ben alvast aan het sparen voor een zadel voor mijn 2,5 jarige. Dan kan ik mooi nog even wat geld bijeen verzamelen. Daarnaast ben ik ook aan het sparen voor mijn E achter B rijbewijs. Zodat ik straks ook lekker zelf op pad kan met mijn paardje.
Daarnaast natuurlijk ook wat aan het sparen voor een huisje & uitzet. Dat is nooit weg.
wat een leuk topic! nou dan zal ik mijn lijstje eens opnoemen: ik spaar op dit moment voor een externe harde schijf omdat er voor mij wat meetings aan komen en ik de foto's wel wil kunnen bewaren en niet een al te slome pc wil. ook wil ik in de toekomst een laptop zodat ik de sims kan doen en niet achter een bureau hoef te zitten, mijn pc is nogal oud namelijk.. ook hou ik altijd geld opzij voor make-up, shoppen bij primark en dat soort dingen.. het gaat alleen wel moeilijk met een maandelijks budget van een 14 jarige
NienkeV1994
Geplaatst: 31-03-13 11:48
En daarna een nieuwe laptop en een auto en een spiegelreflexcamera xd en benodigdheden voor het paard natuurlijk
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 31-03-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Yvankaxx
Geplaatst: 31-03-13 11:49
Nu eerst voor een tablet, maar aangezien ik binnenkort (hopelijk) stagevergoeding en vakantiewerk heb heb ik dat geld wel aardig snel. Daarna ga ik sparen zodat ik in de vakantie leuke dingen kan gaan doen en zorgen dat ik ook wat overhoud voor als ik omennabij de herfst weer werkloos ben
imd
Geplaatst: 31-03-13 11:50
Ik spaar voor het zoveel mogelijk zelf kunnen betalen van mijn tweede bachelor! En daar zijn heel wat euro's voor nodig helaas, gezien ik niet begonnen ben tijdens mijn eerste bachelor..
Ik spaar voor helemaal niks, ik ben aardig zuinig en zet tot maandelijks ongeveer 100 tot 150 euro op mijn spaarrekening. Wel ben ik van plan om nog naar de uni te gaan na mijn hbo en ik weet nog niet in hoeverre de overheid mee betaalt en of ik dan nog stufi krijg. Dus daar is het wel handig voor
dancer_
Geplaatst: 31-03-13 11:53
Nieuwe mobiel, uv filter voor mn camera, nieuwe cameratas, gewone tas en springschoenen voor mn pony.
Momenteel voor m'n vakantie met vriendinnen naar Albufeira!
Daarna voor m'n buitenlandse stage ( nog geen idee waar heen ligt er aan hoeveel ik kan sparen ), daarna waarschijnlijk weer voor een buitenlandse stage maar dan een jaar later! En dan hoop ik als ik me opleiding heb afgerond flink te kunnen sparen voor een jaartje er tussen uit! Australie& Azië of als ik genoeg geld bij elkaar sprokkel nog wat landen in Zuid Amerika ( Bora Bora, Hawaii, Paaseiland )
Flink sparen dus
moelly
Geplaatst: 31-03-13 12:33
Ik spaar in de eerste instantie voor een spiegelreflex camera. Maar ook een beetje voor een buffer voor als ik ga studeren
Ik spaar voor mijn toekomst Bruiloft, nieuw huis, nieuw 3e paard (ooit), maar ook voor dure DA rekeningen, kapotte auto's (en dat gebeurd nogal eens.. -.-' ) Maar een echt specifiek doel heb ik niet om voor te sparen..
- bordeauxrode uitrij deken - bordeauxrode zweet deken - goede beenbescherming die goed ventileert - nieuwe telefoon - kleding - een winterdeken en als dat niet kan een wasmachine want de wasmachine bezwijkt onder de wintervacht van me verzorghaflinger