De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:08

Altijd leuk om te snuffelen! Ik ga meestal voor boeken en vaasjes/bloempotten maar ik moét altijd een rondje maken je weet nooit wat je tegenkomt, toch?!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:56

@Thats_Me : Als je dus richting Millingen zou rijden , en je komt door Rindern ligt het aan
de linkerkant.Pal er naast zit een kleine Rewe markt .

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:42

Leuk om te lezen wat jullie allemaal opvissen uit de kringloopwinkel! Ik ben net even heen geweest, en een superleuke koeientheepot gekocht voor 95 ct, kan niet beter :)
Maar onze beste aankoop blijft onze bruine juten hoekbank: 80 euro. Hij staat prachtig in onze kamer en zit heerlijk!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:16

Ik heb er onlangs 3 boeken gekocht voor samen 1 euro! 2 boeken van Paddington en 1 boek van de Paardenfluisteraar (deze had ik al, maar ben hem kwijt gespeeld..)

We zagen in de kringloopwinkel trouwens dezelfde zetels staan als wij hier thuis hebben.. Ze zagen er zelfs nog beter uit ook :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:29

Ik heb eigenlijk niets nodig , maar vind het leuk effe rond te snuffelen en een koffie te drinken .

annutjuuh

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 18:35

Yay!!! Vandaag een spijkerbroek van Desigual gekocht voor maar 15,-!! Echt gloednieuw!! :D Verder vorige week 2 leuke zinken potjes voor buiten gekocht, staan nu blauwe druifjes in :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 18:38

Kleve zit ik ook niet zo ver vanaf, misschien idd ook eens kijken :) Is dat een grote Ditano??

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:41

Ik heb deze week een mooi gehaakt plaid/sprei gekocht in voorjaars-geel voor 4,50, een rond heel-erg-vintage kleedje voor 1,50 en 2 gebaksbordjes met roosjes voor 1,- p. stuk en een klein schilderijtje met een afbeelding van een geschilderde boom van vincent van gogh.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:20

annutjuuh schreef:
Kleve zit ik ook niet zo ver vanaf, misschien idd ook eens kijken :) Is dat een grote Ditano??

Mmmm groot ....denk het eigenlijk niet , maar ben ook nog niet in een andere kringloop geweest.
Ze hebben ook veel echt Duits spul (kitsch), maar ik heb er ook al diverse mooie spulletjes gescoord .
Iedere week hebben ze wat anders staan ...
Ze kopen vaak komplete inboedels op ...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:26

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:29

He wat leuk, zo'n topic! Ik moet ook altijd een rondje doen, al zijn BE-LACH-ELIJK duur bij ons in de omgeving -.-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:37

Ik ga morgen naar de Emmaus toe, weet iemand hoe goedkoop (of duur voor kringloopbegrippen ;)) de boeken daar ong zijn?

Ohw, toevoeging: ergens op een internetforum schrijft iemand over de Emmaus in mijn dorp dat de duurste boeken 2,- per stuk zijn en ze had voor 15,- wel 18 boeken gekocht. Oeeehhh hoop dat ik morgen goed kan inslaan. *\o/*

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 21:06

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:57

Ik heb deze week ook weer een nieuwe kringloop gevonden bij ons in de buurt.
We zijn de kamer van 1 van de dochters aan het opknappen,en ik zag een mooi wit bureau met stoel voor 25 euro.Meegenomen,want zag er super uit.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:04

Het was geen succes. Vieze winkel, rommel op elkaar gegooid, kleding (vodden) waar ze echt een te hoge prijs voor vroegen, personeel dat behoorlijk kortaf was, heb geen één leuk boek kunnen vinden ( :') ), overal hingen briefjes dat je niet mocht jatten en de eerste minuten kon ik het er bijna niet uithouden van de stank. Nee ik kom er nooit meer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:09

Jammer, dat het zo is tegen gevallen! Struimen bij een kringloop kan zo leuk zijn! Zeker als je boeken wilt hebben: zo veel voor zo weinig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:25

ik heb vandaag voor 9,90 twee bruine hoge smalle bloempotten voor in de vensterbank, 3 boeken, een terracotta knoflookpot, twee rode nieuwe senseo kopjes en een paars aardewerken vergietje met schotel uit de 70s gescoord :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:06

Kastje van de kringloop, knopjes van de Blokker.

Voor.
Afbeelding
Na.
Afbeelding

Zo heb ik ook een salon tafel en eet tafel met stoelen bij kringloop gekocht en die had ik al ongeveer zo geverfd/lakt.
Tevens een dressoir, dat ik niet geverfd heb maar helemaal grenen gelaten.
Heerlijk low budget meubeltjes.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:44

Ooh, dat ziet er leuk uit!
Morgen is er bij onze kringloopwinkel een "retro-actie", hopelijk kan ik er nog iets leuks vinden! :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:48

hannahaapje schreef:
Het was geen succes. Vieze winkel, rommel op elkaar gegooid, kleding (vodden) waar ze echt een te hoge prijs voor vroegen, personeel dat behoorlijk kortaf was, heb geen één leuk boek kunnen vinden ( :') ), overal hingen briefjes dat je niet mocht jatten en de eerste minuten kon ik het er bijna niet uithouden van de stank. Nee ik kom er nooit meer.

Jammer wij heben ook een kringloopwinkel emmaus, en die is best oké en ook nog erg goedkoop!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:57

Stefaaah schreef:
Ooh, dat ziet er leuk uit!
Morgen is er bij onze kringloopwinkel een "retro-actie", hopelijk kan ik er nog iets leuks vinden! :)

Oh. leuk! Alleen zijn dan de retro dingetjes vaak wel weer duurder, omdat retro dan weer gewild is.

En inderdaad in kringloop winkels heb je heel veel verschillen van prijzen en soort winkel qua netheid.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:09

Ik ga er ook graag snuffelen.. Staan best wat spulletjes van in mijn (studenten)kamer.
Zoals deze gordijnen (en het bureaulampje en de bureaustoel). Wou eerst nieuwe gordijnen kopen, maar kon ze nergens in een passende maat krijgen voor een leuk prijsje, en deze pasten echt perfect!
Afbeelding
En een oldskool tvmeubel (met bijpassende TV :+ )
Afbeelding

Heb daarop wel flink wat geld kunnen besparen, en heb iets unieks! Nu heb ik niet zoveel tijd om er heen te gaan, en mijn kamer staat vol dus is het maar beter ook :') Maar het blijft leuk, de kringlopen in Zwolle hebben soms echt leuke dingen, maar bij sommige dingen valt de prijs inderdaad wel tegen.. Daar moet je gewoon op letten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:13

In Zwolle (ken ze daar toevallig ook) inderdaad ook wel eens creabea met de prijs.
Stuk duurder met meubels dan hier bij Rotterdam (hoewel er hier nog duurdere zitten).
In Zwolle wel kleine spulletjes leuk geprijst.

Jij hebt leuke spulletjes daar weg zo te zien.
Zo'n tv (kleine) doet hier zo'n 10 a 12.50 grote ca 25 euro.
In Zwolle waren ze volgens mij stuk duurder, maar altijd nog goedkoper dan in de winkel!

Ik vind die bij het spoor bij de benzine tank het leukst om in te neuzen.
Die die in het oude postkantoor zat? of zit? vind ik veels te duur.
En die in Zuid is ook wel aardig, maar wel veer rommel.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:23

De TV heb ik gratis gekregen haha, maar inderdaad, die in het oude postkantoor is erg duur.
Leukste is inderdaad die bij het CCC/benzinepomp! Volgens mij gaan daar ook de meeste spullen heen. En die in Zuid gaat ook wel, dan was er nog een kleintje die ook wel wat leuks had. De prijzen vielen vorig jaar in elk geval erg mee, waar ik in Amsterdam ben geweest was echt nog véél duurder, en nog troep ook (maar was misschien wel bij de verkeerde).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:28

Die bij het CCC bedoel ik inderdaad, die vind ik ook het leukst.
Kijk dat is leuk zaken doen, TV erbij gekregen!

Leuke van kringloop is ook dat je nog kan afdingen, ze kennen me hier ondertussen ook al.
Dus wordt altijd vriendelijk gegroet en omdat ik nog wel eens iets koop, dingt het ook makkelijker af.
(Oke niet op een vaasje van 1.25 maar wel op een dressoir van 80 euro naar 70 incl het in je trailer zetten,
of spiegel van 20 euro naar 15 euro)

Hm, gek dat Amsterdam zo duur is met zijn kringloop winkels, hoewel hier bij Rotterdam weten sommigen ook van prijzen.