Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:14

FuGeLiCu schreef:
pmarena schreef:
Sowieso wordt dat niet goed lezen maar wel allerlei conclusies trekken een steeds groter probleem overal, voor dat je een afspraak maakt om iets te kopen kijk je toch eerst goed waar het precies om gaat....zeker als je het af gaat halen, anders sta je niet alleen je eigen tijd te verdoen maar ook die van de verkoper, je schaamt je toch rot als je dan valt over iets dat gewoon in de advertentie stond :o

Idd! Het gaat bij ons o.a. om opdekdeuren. Staat in titel en advertentie OPDEK, al 3 mensen thuis gehad, die stompe deuren zoeken en bij 1 zouden de maten ook niet passen (ook in advertentie vermeld) B-) Het erge is nog dat de 1e persoon vrijwel direct belde nadat de advertenties geplaatst waren, wilde 3 deuren. Dus voor die persoon gebeld en anderen teleur moeten stellen. Voor niks dus eigenlijk.

Jemig -O-

Dat niet iedereen nu het verschil weet tussen opdek en stomp...dat is 1 ding. Maar als je bij afhalen wel daar op kan letten kun je het toch ook bij het lezen van de advertentie....pfffft. Kan me voorstellen dat je wellicht nog wil weten of de opdekrand er af te zagen valt ofzo, zodat hij alsnog stomp wordt :P Maar dat vraag je dan toch gewoon...

Echt, daarom ben ik dus zo anti-afhalen.... moet binnenkort wel nog wat radiatoren en ander spul op Marktplaats zetten, heb er nu al geen zin in, hopelijk komt daar gewoon een normaal iemand op af :o

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:17

Nou had er vandaag weer eentje, ik dacht mijn camera verkocht te hebben. Hij zou vanmorgen half 10 langs komen.
Maar ik vond zijn reactie als zo vreemd. 'Als ik de camera niks vind koop ik hem niet!'
Nou dat leek mij vrij logisch daarom mag je ook komen kijken wil ik zelf ook altijd graag. Maar dat hij het er ook zo ja haast bot bij moest zetten. Maar goed kan toch?
half 10 geweest wordt half 11 nog niemand aan de deur geweest. Oke misschien is hij verdwaald? Ik woon op zo'n raar hoekje dus tja wie weet. Dus ik dacht ik bel hem even. Geen reactie per telefoon ook niks gehoord over de mail, heel apart.
Het is overigens ook niet de 1ste keer dat dit gebeurt helaas -_-"

Zelf vind ik toch wel de grote irritantie een bod waar vervolgens nooit opgereageerd wordt. haha die video in het topic begrijpt mij helemaal.
Meneer? hallo? xD
Maar verder opzich ik vind marktplaats best handig, en als je het goed doet kan je toch echt wel mooie dingen voor een mooi prijsje krijgen. Maar je moet toch wel echt goed opletten, want je hebt ze er bij zitten. En tja er niet 100% van uit gaan dat de bieder daadwerkelijk komt opdagen :')

Edit: Reactie op hier boven.
Ja! dat valt mij ook wel eens op. Dat ik of vragen over de mail krijg die gewoon in de advertentie staan. Maar blijkbaar is het dan te veel om te lezen ofzo? Of dat bij afhalen ze opeens verbaast zijn over iets, ondanks dat het in de advertentie stond.

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:22

Komt echt steeds vaker voor :j

Zou het met het mobiel internetten te maken hebben ofzo, dat mensen te veel afgeleid zijn of iets :?

Het is nu echt veel erger dan een paar jaar geleden, dat mensen niet lezen, suffe vragen stellen, en ook hier op Bokt dat ze iets lezen en meteen allerlei heel negatieve conclusies trekken waarvan je denkt: hoe kòm je erbij om het zo te lezen :? Ik zie het in vrij veel topics gebeuren....

Men leest gewoon niet meer maar trekt te snel conclusies die dan ook vaak fout zijn. En dan staan ze bij jou aan de deur (letterlijk :') ) en zien ze ineens tot hun verbazing dat het een opdek i.p.v. een stompe is...zo suf -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:26

Wij hebben gelukkig ook wel een paar hele fijne ervaringen met ophalen hoor!!
Maar heb er uiteraard ook een bloedhekel aan als je voor piet snot zit te wachten.....

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:34

Ook wel goede afhaal ervaringen gehad hoor. Bijv bloempotten, was er he-le-maal op uitgekeken, worden opgehaald door een mw, die is er helemaal lyrisch over en "bedankt" enz. Zij was er erg blij mee nog :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:34

Ik gelukkig ook, maar opsturen is toch wel een heerlijkheid hoor, lekker op je eigen tijd pakket wegbrengen zonder allerlei (mogelijk) gedoe :)

Nou, morgen dressoir afhalen staat nog steeds geplanned, hele leuke verkoopster, heeft me ook verzekerd dat we echt een deal hadden (gezien vorige ervaring... :\ ) dus maar hopen dat er inderdaad niks raars tussen komt... ik heb er echt nog steeds een heel afwachtend gevoel bij, twijfel of het echt wel door zal gaan... jammer hè dat je plezier dan zo vergalt wordt door die slechte ervaringen -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:36

Zeker balen!!
Nu vind ik verzenden toch ook wel weer een soort van 'spannend'..... Stel dat iemand zegt dat het kapot is of niet is aangekomen (ik heb dat in m'n 7 jaar MP nog maar 1x gehad en toen ik om een foto van de verpakking vroeg, hoorde ik niets meer, dus ga er vanuit dat het niet met eerlijke bedoelingen was....)?! Ik zou me daar toch druk om maken :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:40

Is ook zo, maar ik zie het dan zo dat je dat met afhalen OOK kunt hebben, dat mensen thuisgekomen ineens wat zien en je dan een welles-nietes-verhaal krijgt van of die beschadiging of iets er echt wel zat :=

Voor mij is het dus zo dat dat risico een beetje hetzelfde is...met daarop nog alle mogelijkheden van irritaties van aan afhaal-afspraak.

Serieus, als ik alleen DENK aan het maken van een afhaal-afspraak, brrrrr echt een afkeer ervan :o

Terwijl het onlangs nog een paar keer heel prima was hoor, maar dat GEZEUR dat je er van kunt krijgen...pfffft. Haha.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:42

Ja idd ik zie het ook steeds meer. Of mensen die voor de lol bieden en nooit wat laten horen -_-"
Maar ja ook ik heb zeker goeie ervaringen zowel verkoop als ophalen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:44

Wij hebben het 1x met ophalen gehad. (kleine maat flipperkast)
Mijn vriend vraagt nog of die man hem niet even wil proberen. Nee hoor, dat hoefde niet.
Lees ik de volgende dag een mailtje dat 1 van de tellers het niet deed.... -O-
Tuurlijk kun je dan zeggen had je het maar moeten proberen. Maar ik baalde er echt van!!
Heb toen voorgesteld dat hij hem of terug kon komen brengen of dat hij hem zou houden en wij de helft van het bedrag terug zouden storten.
Hij was blij met onze reactie terug en wilde hem toch graag terug brengen dan.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:45

Oh ja, dat bieden/mailen en dat jij dan terug reageert en je hoort nooit weer wat :x

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:33

freespirit schreef:
Ik heb ook een hilarische ervaring naar aanleiding van een advertentie op MP die ik graag met jullie wil delen:
Ik reageerde op een handpers om ringen e.d. in leer te kunnen slaan tbv de leren armbandjes die ik maak. Helemaal blij was ik toen ik op MP een 2ehands pers zag staan waar een zeer redelijke prijs voor gevraagd werd. Nou, gemaild, prijs overeen gekomen en mocht 'm op komen halen, ergens in het Noorden van het land.

Het was ongeveer een uurtje rijden toen ik samen met mijn man in het gehuchtje terecht kwam waar de verkoopster woonde. We stopten voor een heel klein dijkhuisje en ik vroeg mijn man of hij ook mee kwam, maar hij bleef liever in de auto zitten.
Ik bel aan en er doet een heel lief klein ouder vrouwtje open, tiepje Vrouwtje Theelepel, met zo'n grijs knotje op 't hoofd. Ik mocht binnen komen en ze liet me de pers zien.

Ik was echter erg benieuwd wat zij nou precies met die pers gemaakt had. 'Hobby' zei ze. 'O, mag ik dat eens zien ?' vroeg ik.
"Uhm, ja hoor, kom maar mee" zei ze en ik liep achter haar aan naar een deur. "Niet schrikken, hóór" zei ze. Ik ging er van uit dat er een paar honden achter de deur zouden zitten en ik zei nog tegen haar dat ik niet zo snel schrok van honden.

Ze deed de deur open, knipte het licht aan en....ik stond midden in een onvervalste hardcore SM-martelkamer !!!! Dat lieve oude vrouwtje was een keiharde meesteres !! Ik wist niet hoe ik 't had !!! In een roes heb ik met een stalen kop, zeer geïnteresseerd - maar niet heus - een flink aantal attributen bekeken die ze gemaakt had, maar waarvan ik nog steeds niet weet waarvoor ze dienen !

Nou ja, na een uitgebreide rondleiding stond ik weer buiten, mét handpers maar totaal in verwarring; zo'n lief oud Theelepel vrouwtje..... ~~}> Mijn man heeft zo'n spijt gehad dat ie niet mee naar binnen is gegaan _O-

Hahahaha, ik ben even aan het bijlezen, maar dit is echt een ge-wel-dig verhaal!! In het begin dacht ik nog "zou de clou zijn dat ze in zo'n SM gebeuren terecht komt? Neeeeh, dat is echt te ver gezocht!" en vervolgens lees ik dat dat wel het geval is. Ooohw wat een heerlijk verhaal dit! hahaha Knap dat je je gezicht in de plooi kon houden (zou ik overigens ook proberen hoor, haha).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:31

Ik zou ook heel lief blijven in een kelder met allerlei zwepen en martelwerktuigen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:34

Hahaha, dat dacht ik ook, maar goed ook dat die man niet mee naar binnen ging want anders hadden jullie er wellicht nu nog gezeten :=

Dat ze het ook zomaar liet zien aan een wildvreemde, whaaah.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:46

freespirit schreef:
Ik heb ook een hilarische ervaring naar aanleiding van een advertentie op MP die ik graag met jullie wil delen:
Ik reageerde op een handpers om ringen e.d. in leer te kunnen slaan tbv de leren armbandjes die ik maak. Helemaal blij was ik toen ik op MP een 2ehands pers zag staan waar een zeer redelijke prijs voor gevraagd werd. Nou, gemaild, prijs overeen gekomen en mocht 'm op komen halen, ergens in het Noorden van het land.

Het was ongeveer een uurtje rijden toen ik samen met mijn man in het gehuchtje terecht kwam waar de verkoopster woonde. We stopten voor een heel klein dijkhuisje en ik vroeg mijn man of hij ook mee kwam, maar hij bleef liever in de auto zitten.
Ik bel aan en er doet een heel lief klein ouder vrouwtje open, tiepje Vrouwtje Theelepel, met zo'n grijs knotje op 't hoofd. Ik mocht binnen komen en ze liet me de pers zien.

Ik was echter erg benieuwd wat zij nou precies met die pers gemaakt had. 'Hobby' zei ze. 'O, mag ik dat eens zien ?' vroeg ik.
"Uhm, ja hoor, kom maar mee" zei ze en ik liep achter haar aan naar een deur. "Niet schrikken, hóór" zei ze. Ik ging er van uit dat er een paar honden achter de deur zouden zitten en ik zei nog tegen haar dat ik niet zo snel schrok van honden.

Ze deed de deur open, knipte het licht aan en....ik stond midden in een onvervalste hardcore SM-martelkamer !!!! Dat lieve oude vrouwtje was een keiharde meesteres !! Ik wist niet hoe ik 't had !!! In een roes heb ik met een stalen kop, zeer geïnteresseerd - maar niet heus - een flink aantal attributen bekeken die ze gemaakt had, maar waarvan ik nog steeds niet weet waarvoor ze dienen !

Nou ja, na een uitgebreide rondleiding stond ik weer buiten, mét handpers maar totaal in verwarring; zo'n lief oud Theelepel vrouwtje..... ~~}> Mijn man heeft zo'n spijt gehad dat ie niet mee naar binnen is gegaan _O-

Holy oliebol! Gevalletje vijftig tinten hihi! :=

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:16

Lachen zeg, ze had vast teveel boeken gelezen ;)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:51

Ik kom even binnenvallen met een vraag:
Ik heb een week geleden tickets gekocht voor Jumping Amsterdam via Marktplaats, betaald en ze werden aangetekend verzonden. Degene van wie ik ze kocht reageerde snel op mijn mails. Tickets zijn nooit aangekomen en ik wil mijn geld terug, krijg alleen geen reactie meer. Kan ik hier nog iets doen om mijn geld terug te krijgen of heb ik pech?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:56

Dapnik schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag:
Ik heb een week geleden tickets gekocht voor Jumping Amsterdam via Marktplaats, betaald en ze werden aangetekend verzonden. Degene van wie ik ze kocht reageerde snel op mijn mails. Tickets zijn nooit aangekomen en ik wil mijn geld terug, krijg alleen geen reactie meer. Kan ik hier nog iets doen om mijn geld terug te krijgen of heb ik pech?

Ja kan aangifte doen dat is alles. Ik heb een keer een deken gekocht.Er stond bij nieuw met een afbeelding. Ik kreeg een deken met gaten lapjes over lapjes genaaid. Ik baalde wel zo ik heb alles geprobeerd het enige wat ik nog kon doen is aangifte.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:56

Je kan melding doen bij de politie en marktplaats. Maar ze doen er toch niks mee.
Spreek uit ervaring. En dat ging om 250 euro.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:04

Bij ons wel goede ervaring met aangifte doen. Mijn vriend had iets voor computer gekocht. Nooit aangekomen. Toen hij kocht niets over deze persoon bekend. Toen bleek dat het echt niet meer kwam vond hij de ene na de andere melding op internet.. Aangifte gedaan, waren bij politie ook al niet echt behulpzaam maar drie maanden later kreeg hij een telefoontje dat ze dr oplichter opgepakt hadden en mijn vriend zijn geld voor einde van maand terug zou krijgen. Zo niet moet hij politie nogmaals bellen. Hij had netjes het geld voor de deadline terug!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:10

Dat is netjes ik weet inmiddels waar mijn oplichter woont. Ze had nl de zelfde praktijken hier op bokt. En het is niet eens zo ver van hier. Alleen mag je er niet heen om je geld te halen van de politie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:10

Vloeken mag ook niet.........

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:16

Hahaha Kentaro; Inderdaad, en oplichten mag ook niet :P Ik was denk ik toch mijn geld gaan halen. Natuurlijk "mag" dat niet. Maar ik weet niet of ik me in zou kunnen houden als ik een adres had :P

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:19

Ik heb een leuke ervaring te delen. Mijn dochter gaat elke 2 weken op vrijdag naar haar vader en ik haal haar de zondag's op. Even Leeuwarden-Almelo.

Ik was dus op zoek naar kortingskaartje voor de trein voor zondag. Dus marktplaats op en al snel vond ik een advertentie met 2 kaartjes, geldig tot en met zondag. Ik blij en mijn man belde en vroeg voor 1. Die mevrouw wilde eigenlijk beide kwijt, dus na wat overleg besloten dat mijn man en ik dan samen zouden gaan. Alleen is ook zo ongezellig.

Die mevrouw zou even overleggen met haar vriendin, want ze wilde ze echt kwijt, want iemand zou de kaartjes om 1300 vandaag halen en die was niet op komen dagen. Wij hadden gezegd dat we ze dan morgen zouden ophalen of als het geen probleem was zondag voordat we de trein pakten. Altijd autoritjes combineren :j .

Maar goed, die mevrouw belt terug en vroeg of we ze nu konden halen. We zitten wat krap met benzine, dus nog een keer vragen of het misschien zondag kon. Ze wilde ze echt kwijt en toen vroeg ze ons adres. Ze kwam de kaartjes wel ff brengen. _/-\o_

40 minuten later stonden ze aan de deur. Ik heb ze volgens mij wel 10 keer bedankt. Wat een lieve mensen zijn er op deze bol.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:20

Ik heb een vermoeden om wie het gaat denise. Toevallig iemand die veel tekent?