Voor de doodstraf???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:19

sherwood schreef:
Maar romkabouter kun je je een beetje vinden in wat ik schreef over die nabestaanden?

Zeker, maar ik twijfel over hoe vaak familieleden van het gespuis hem/haar ook daadwerkelijk gespuis vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:24

Als ze iemand die daadwerkelijk moord, verkracht, verminkt, geen gespuis vinden, zit er bij hun ook ergens wat los in de bovenkamer.
Misschien dat je het bij die persoon niet verwacht had, maar als er toch degelijk zulk bewijs geleverd word, weet ik toch zeker dat ik anders zou gaan denken over de familie of bekenden van me.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:25

Misschien zit er dan wat los in hun bovenkamer ja, maar dat maakt hun verdriet niet minder erg Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:28

En het verdriet van de nabestaande van de slachtoffers dan?
Word daar nog aan gedacht?
geloof dat ik toch erg woest werd als er een fam.lid van mij vermoord was en de dader staat na 6 jaar weer op straat.
Dan werd ik nog veel verdrietiger, ditmaal omdat er geen recht is gedaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:33

Desiree"]
[quote="AnnaBabs"][quote="SuperPepeijn"]
volgens mij verwisselen we nu de betrokkenheid die we voelen. misschien moet ik de vraag anders stellen: je ziet een hond verdrinken, je ziet een mens verdrinken. je moet kiezen, welke kies je?
[/quote]Ligt er maar net aan welke relatie je hebt met deze hond of persoon...Als het mijn hond zou zijn en een onbekend persoon zou ik voor de hond gaan...
[/quote]
[/quote]schijnbaar is even verder lezen niet voor iedereen weggelegd Knipoog
[quote="Desiree"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
zoals ik al zei, het uitvoeren van de doodstraf kost meer dan iemand levenslang opsluiten.

Waar zit hem dat dan in?
[/quote]ook dat heb ik al eerder gezegd Knipoog

trouwens vind ik het niet arrogant om te zeggen dat de mens het meest ontwikkelde wezen is van de aardbodem. ik vind het pas arrogant als je zegt dat we het alleen aan onszelf te danken hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:40

runningkawa schreef:
En het verdriet van de nabestaande van de slachtoffers dan?
Word daar nog aan gedacht?
geloof dat ik toch erg woest werd als er een fam.lid van mij vermoord was en de dader staat na 6 jaar weer op straat.
Dan werd ik nog veel verdrietiger, ditmaal omdat er geen recht is gedaan.
als jij vindt dat de straf te licht is (ik ken de motieven niet van de dader, maar ik vind 6 jaar ook weinig hoor) kan je dat de dader niet verwijten, alleen het strafrecht. denk daarbij dat het nederlandse strafrecht gericht is ter preventie en verandering van gedrag en niet op wraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:42

Zou daar de dader ook niet op aan kijken, maar idd het nederlandse rechtsystheem, daarom zei ik ook, omdat er geen recht is gedaan.

Maar ik zou zeker weten wel bang zijn als ik te horen zou krijgen dat zo'n engerd weer vrij is.
Niet alleen bang voor mezelf, maar bang wat hij nog meer gaat aanrichten.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:42

runningkawa schreef:
En het verdriet van de nabestaande van de slachtoffers dan? Word daar nog aan gedacht?

Zeker, dat is net zo erg. Maar je kan niet stellen dat het voor de een wel erg is en voor de ander dat ze het zelf in de hand hadden. Nabestaanden die geen invloed hebben uitgeoefend op het gebeuren zijn allemaal gelijk en voor hun is het allemaal even erg denk ik. Van slachtoffer en dader.