Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:05

Nou als ik iets wil hebben en er staat geen telefoonnummer bij zoek ik gelijk verder, vind het echt irritant. Vind het ook vervelend die mensen die alleen maar mailen, als ik iets verkoop moeten ze maar gewoon bellen en t gelijk op komen halen. Soms als er een naam bij staat wil ik nog welleens het telefoonnummer opzoeken, je kan via de kaart altijd zien in welke straat iemand woont. Wel grappig dat ik dan nooit de vraag krijg hoe ik aan het nummer kom :p.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:05

Bah, showteam, dat is gewoon goor :(

Snap dat ook niet, krijg soms dingen binnen waar een half paard aangeplakt zit ( leuk een bonte, je kunt aan de haren precies de vlekken zien :)) ) borsteltje en een flink stuk plakband doen toch wonderen ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:07

corinepgek schreef:
Nou als ik iets wil hebben en er staat geen telefoonnummer bij zoek ik gelijk verder, vind het echt irritant. Vind het ook vervelend die mensen die alleen maar mailen, als ik iets verkoop moeten ze maar gewoon bellen en t gelijk op komen halen. Soms als er een naam bij staat wil ik nog welleens het telefoonnummer opzoeken, je kan via de kaart altijd zien in welke straat iemand woont. Wel grappig dat ik dan nooit de vraag krijg hoe ik aan het nummer kom :p.

Oh dat doe ik ook zo vaak, of ik kijk bij hun andere advertenties ( bij sommige doen ze het wel, bij andere weer niet ) en op adres bij Zoek en Bel zoeken vind ik ook een sport !

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:13

Ik gebruik meestal personenzoeker 3.1 :p.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:15

Die ken ik nog niet .. gauw eens kijken :j

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:55

Ik zet ook mijn telefoonnummer niet in advertenties, aangezien mensen op de meest onmogelijke tijdstippen bellen en ik op het werk niet gestoord wil worden. Als er om gevraagd wordt kan ik hem altijd nog geven. Ik zou dus ook not amused zijn als iemand via via een telefoonnummer weet te vinden en me belt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:57

Dat kan ik me ook voorstellen, maar het betreft dan hier een vaste huistelefoon en ik vraag uiteraard altijd netjes of het gelegen komt :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:05

Ik had vorige keer iemand die wat over wou nemen, maar ik moest haar maar even bellen om het verder af te handelen.
Ik vind het helemaal niet erg om te bellen, maar als jij iets wilt ben jij de gene die er maar kosten aan moet maken vind ik.
Paar weken terug had ik ook iemand die wat op kwam halen, die stuurde netjes een sms als die even kon bellen. Dat liep dus langs elkaar heen en dan ben ik echt niet de beroerdste om die gene terug te bellen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:09

ik heb ook divers speelgoed op MP staan, met een prijs erbij dus vrij duidelijk
dan wordt er telkens onder geboden,nou prima doe ik ook altijd proberen
maar als ik dan akkoord ga met het bod en een mail stuur dan hoor ik niks meer, vet irritant!

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:14

Ik heb rose BR Amika zweetdekens op marktplaats staan.
Werd ik gebeld door een onbekend nummer, maar ik kon niet opnemen omdat ik 2 paarden vast hield.
Luister ik later de voicemail.. Was het een vrouw die net een baby gekregen had en een rose fleecedekentje zocht. Ze vond het dekentje heel leuk, maar ze vondt het maar raar dat ik op de foto de fleecedeken bij een paard om had 8)7
Ze vroeg of ik terug wou bellen, maja onbekend nummer :roll:

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:22

Blij dat ik geen vaste lijn meer heb.

Vanochtend een mailtje van iemand die graag m'n tel nr wou hebben om te overleggen over de prijs (had in advertentie gezet dat er ruimte was mbt de prijs)
Dus m'n nr gegeven met tijden erbij wanneer wel of niet te bellen en waarempel die man belde mij net al terug!

Wat nagemeten en beide wat toegelegd op de prijs en nou ben ik mooi van m'n 2e machine af!

Wel fors minder gekregen dan met de 1e machine verkoop maar dat kon ook niet anders want de 1e machine en ver boven de prijs weggegaan! (weet je nog die zever zeur koper? van vorige topic)

Vanmiddag komt hij de boel ophalen en ik ben blij want het is een kleine markt voor dit soort dingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:03

Ik wil juist niet dat mensen me bellen. Ik heb een ontzettende hekel aan bellen, en al helemaal met vreemden. Zeker in onderhandelingen, ik vind mail fijn zodat ik eventjes na kan denken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:11

Het gaat mij dan ook niet om handjeklap door de telefoon, hoor, meer om duidelijkere informatie te verkrijgen.
Meestal ben ik dan ook wel zo enthousiast om gewoon de vraagprijs te willen betalen :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:12

Vjestagirl schreef:
Ik wil juist niet dat mensen me bellen[b]. Ik heb een ontzettende hekel aan bellen[/b], en al helemaal met vreemden. Zeker in onderhandelingen, ik vind mail fijn zodat ik eventjes na kan denken.

Hier nog zo eentje.... :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:14

Ik ben ook meer een mailer!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:20

Ik zet mijn telefoonnummer ook niet meer bij een advertentie.
Heb in het verleden vaak gehad dat ik op rare tijdstippen gebeld werd en had ook steeds meer bellers die vervolgens ophangen als je opneemt.
Mensen met serieuze interesse kunnen altijd via email mijn telefoonnummer vragen, maar openbaar zet ik hem niet meer.

Als ik ergens interesse in heb dan reageer ik meestal ook via email.
Tenzij ik geen reactie krijg dan bel ik meestal wel even..

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:39

Ik heb mijn telefoonnummer nooit bij advertenties gezet. Wil niet op allerlei rare tijden door nog raardere mensen worden lastiggevallen. Wel geef ik mijn telefoonnummer als iemand serieus biedt en we in overleg gaan over ophalen o.i.d.

Op dit moment heb ik niks op MP staan, maar ik heb redelijk wat boeken die weg moeten en ik verwacht niet er veel voor te kunnen krijgen. Maar niet geschoten is altijd mis, toch?!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:42

Ja je kan het proberen...heb er laatst ook een hoop boeken op gehad. De echte pinkeltje boeken. 1e druk uit de jaren 60 ofzo. Nou heb 1 boek verkocht. De rest van de 15 maar weg gegooid. Raakte het niet kwijt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:15

Ik zet alleen mijn telefoonnummer erbij als ik duurdere spullen te koop heb (bijv. zoals nu mijn zadel) of een paard verkoop.
Ik werk 40 uur in de week en ik heb geen zin om telkens op mijn werk mijn telefoon te moeten opnemen (vind mijn baas ook niet leuk :') ) dus mensen kunnen mij via de mail bereiken.
Heb ook wel gehad dat ik midden in de nacht werd gebeld of ineens 's ochtends om half 7. :') hoe kom je erop!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:21

Het nadeel is dan wel als mensen bij 'goedkopere' advertenties kijken bij alle advertenties verkoper, ze alsnog je nummer hebben :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:31

Precies:o

Maar ik vind het sowieso onder alle omstandigheden ( noodgevallen daargelaten uiteraard ) onbeleefd om onbekenden voor pakweg half negen 's morgens en na half tien 's avonds te bellen...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:34

Ja maar niet voor iedereen geld de zelfde tijden natuurlijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:36

Hoe bedoel je ?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:44

Volgens mij bedoelt Vealosz dat jij (en ik ook) dit zo vinden, maar er mensen zijn die rustig (ver) buiten die tijd nog bellen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:45

Tuurlijk ... dacht even dat ze doelde op mensen die in wisselende diensten werken ofzo ... pfff ... had toch dat tweede bakkie koffie moeten nemen vanmorgen :Z