Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:22

kohtje schreef:
En die man wil ook echt iets met je? (wat je op noemt zouden voor mij genoeg reden zijn om nooit wat met deze man te beginnen)

Hij wil wel maar hij wil niet de reden zijn van mijn scheiding. Dat snap ik ook wel. Dus hij is niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. Hij heeft het er heel moeilijk mee dat ik getrouwd ben en dat ik wil vertrekken voor hem. Ik probeer hem duidelijk te maken dat hij niet alleen de reden is. Als ik niet getrouwd was geweest stond hij al direct aan mijn deur. Hij is gescheiden, heeft 2 kinderen, een sociaal leven en woont niet bepaald bij de deur. Dus makkelijk zou het al zeker niet worden.

Als ik voor mezelf nadenk hoe ik mij zie over 5 jaar dan zie ik mij niet met mijn man. Misschien met mijn crush, maar misschien ook met iemand anders, of alleen.

Ik zie mijn man graag omdat we al zoveel hebben meegemaakt. Goede en slecht dingen. 10 jaar is veel in een mensenleven, maar ook niet veel...

blue_sky

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:29

Waarom gaan jullie niet eens met een relatietherapeut praten. Die kan jullie misschien helpen alles in het juiste perspectief te plaatsen. En in die gesprekken wordt voor jou man misschien ook duidelijker wat jou precies stoort. Een onafhankelijke kijk op alles is misschien ook wel prettig. Omdat uit alles blijkt dat je toch wel heel erg veel om hem geeft. Hoe groot is de kans denk je dat een ander, als de verliefdheid voorbij is, net zo veel voor je betekent?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:32

Laat die ander buiten beschouwing, die is alleen maar aantrekkelijk omdat hij je iets geeft wat je momenteel bij je man mist. Als je je huwelijk door wilt zetten dan is afstand van je schoonouders een heel belangrijk iets. Dus verhuizen, wil je man dit niet omdat hij niet zonder pa en ma kan dan is het duidelijk. Je schoonouders hebben veel te veel invloed op jullie leven , ik zou dat nooit pikken. Gelukkig had ik hele fijne, lieve (schoon) ouders.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:33

Het gaat helemaal niet om de keuze tussen je man en die crush. Die laat je alleen maar zien wat er niet klopt in je relatie. Verder ken je die man helemaal niet, dus je verliefdheid is gebaseerd op jouw eigen projectie. Daarom is een verliefdheid op iemand die een beetje onbereikbaar is ook zo heftig. Het is niet echt, zit in je hoofd ;)

Bepaal voor jezelf of de relatie met je man je kan bieden wat jij belangrijk vindt in een relatie. Als hij je dat niet kan bieden, kies dan voor jezelf. Daarna is er ruimte voor iemand anders en zou je ook kunnen bekijken of die crush die persoon kan zijn (waarschijnlijk niet)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:36

Ga een keer met die man uit eten (alleen eten!) wie weet is het dr grootste griezel op aarde

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:38

:j en ren je daarna gillend terug naar je eigen man :D

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:42

ja ik weet het. Verliefdheid maakt blind daar ben ik me echt van bewust. Maar ik inderdaad nooit verliefd geworden zijn als ik niet iets tekort kwam. Momenteel weet ik echt niet of relatietherapie zou helpen en ik heb er ook echt geen zin in.
Kan dat ervoor zorgen dat mijn man opeens een nog betere minnaar wordt dan mn crush? Kan die ervoor zorgen dat mijn schoonouders uit mn leven verdwijnen? Ik denk het niet. Kan die ervoor zorgen dat mijn man wat meer rekening met mij houdt? Ja dat wel.

Had ik maar een glazen bol :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:54

zo, hele topic doorgespit (iig alle reacties van TS). TS, heb je je éigen topic en je eigen berichten nog wel eens nagelezen? Dan denk ik dat je zo je antwoord al hebt.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:06

Wat mij bindt: we hebben samen een huis en een hele hoop dieren. Daarnaast ook alleen maar gemeenschappelijke vrienden. ik zal altijd de slechte zijn als ik hem in de steek laat want niemand zal dit ooit zien aankomen (naar de buitenwereld zijn wij een goed koppel want hij is o zo'n goeie jongen).

Ik ben op hem gevallen omdat hij mij een gevoel van geborgenheid gaf, wat ik daarvoor niet had.

Bovenstaand jouw woorden? Voel je je zonder de regelmatige seks misschien niet meer zo geborgen???????

Stiekum heb ik het idee dat je 'minnaar' jou niet zo graag wil ipv dat het (alleen) ligt aan je eventuele aanstaande scheiding maar dat terzijde...

Ik vind niet dat je ongelukking zou moeten blijven in een relatie maar ik vind wel dat je jezelf en je partner enigzins 'verplicht' bent je uiterste best te doen voor je relatie en misschien als laatste via professionele hulp te kijken of je relatie misschien nog te redden valt.

Ooit ben je voor hem gevallen en vond je hem de mooiste en die liefste! Of heb je in die jaren jezelf voor de gek gehouden?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:20

Lastige situatie! Ik denk alleen dat die crush op dit moment niet handig is. Nu vliegen er allerlei gevoelens enzo door de lucht waardoor je jezelf het nog lastiger maakt om je gedachten op orde te krijgen.

Mijn tante had een beetje hetzelfde als jij zo'n 15-20 jaar geleden. Ook lange relatie, verloofd, jeugdliefde ga zo maar door. Mijn tante is toen twee of drie maanden bij ons ingetrokken. Weg bij die hele situatie. Op die manier kon zij even haar gedachten op orde krijgen. Zou zoiets ook voor jou mogelijk zijn?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:28

Ja even weggaan zou momenteel wel het beste zijn denk ik. alleen laat ik hem dan wel achter met de paarden die er tenslotte staan omwille van mij...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:50

Zo ik kom ook even binnenvallen. Heb een groot deel van het topic gelezen en val over een paar dingen:

- je ouders: waarom neemt je man het niet voor jou op?

Ben zelf ervaringsdeskundige :P mijn vriend heeft ook bemoeierige ouders, hij woont nu gelukkig 70 km van zn ouders vandaan, maar in het begin kwamen ze dan steeds een week bij hem "bivakkeren". Pff.. Gingen ze schoonmaken enz. Heel aardig allemaal, maar we hebben daar dus gewoon afspraken over gemaakt. Paar keer beetje ruzie (niet echt ruzie) over gehad, waarin ik aangaf dat ik het niet leuk vind dat zijn moeder het nachtkastje schoonmaakt terwijl mijn string daar ligt :P dat soort dingen. Als we gaan samenwonen/kindje krijgen en dat soort dingen wil ik serieus een contract opstellen daarover, en dan ben ik ervan overtuigd dat dat goed zal gaan, mede door de goede wil van mijn vriend (ik ben ten slotte de belangrijkste :P en nee, hij hoeft niet te breken met zijn ouders oid, maar hij heeft ze na onze gesprekken wél vriendelijk verzocht een aantal dingen voortaan anders te doen).

Ik vind het gek dat jouw man blijkbaar beter naar zijn ouders luistert dan naar jou (over dat verhaal wat je vertelde met die paddock/gras inzaaien).

- dat wat je vertelde over dat ie nooit initiatief wil nemen qua seks en dat ie niet zo vaak wil

Ik vind dat ie best een beetje zn best kan doen. Ik zag dat andere mensen dingen hadden gepost als "wat egoïstisch, paar jaar geleden gaf je man toe aan minder seks vanwege jou, en nu wil jij weer meer, en word je boos op hem!"
Vind ik een rare reactie. Ten eerste, manlief heeft dat toen blijkbaar ook vrij makkelijk geaccepteerd, en dan denk ik: daar kiest ie toch zelf voor om seks compleet weg te denken? Alsof dat jouw schuld is dat hij daar toendertijd zo makkelijk in meeging (hij had toch ook daar tegenin kunnen gaan omdat het hem niet beviel, net zoals jij nu doet omdat de huidige situatie je niet bevalt?).
Sowieso, als jij al meerdere keren zegt dat jij niet tevreden bent, is hij toch jouw man om ervoor te zorgen dat daar wat aan gedaan wordt? Misschien heb ik dan een uitzonderlijk lieve vriend, maar die zorgt echt wel dat ik het naar mijn zin heb hoor! Zonder dat ik daarom hoef te vragen. Laat staan wanneer ik zelf ergens over zou beginnen, dan zorgt ie echt wel dat dat met ingang van meteen verandert!
Het moet wel een beetje van beide kanten komen. Mijn vriend en ik liggen gelukkig op dat gebied perfect op 1 lijn, maar je hebt natuurlijk wel eens dat ik een dagje niet wil of hij een dagje niet wil, nou, dan maak je toch gewoon zin of je accepteert dat het gewoon een keertje niet gebeurt, maar wel alles in verhouding (niet dat steeds eentje zich opoffert, wat dus bij jou wel gebeurt, want er zitten 30/31 dagen in een maand en manlief wil 1x, wat betekent dat jij 29/30 keer jezelf opoffert, en hij 1 keer).

Je zei dat jullie nu amper seks hebben omdat hij niet wil, maar ik vind dat als hij echt van je houdt, hij gewoon zich eroverheen moet zetten en ook initiatief moet gaan nemen. Dat heeft niks met seks te maken, maar met elkaar gelukkig willen maken. Blijkbaar doet hij dat niet, ik vind dat dat al erg veel zegt, want volgens mij zou iedere man alles moeten doen om zn vrouw gelukkig te maken (lekker ouderwets)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:58

Vind je het niet een beetje egoïstisch om het met je 'virtuele scharrel' te hebben over jou eigen man.
Ik zou mij vreselijk gekwetst voelen als mijn partner dit bij mij zou doen.
Ik snap dat je je hart wilt luchten bij die andere man, maar wat doe je je eigen man daarmee veel pijn.
Hij lijkt het allemaal wel goed te vinden dat je dit doet.. Maar is dat ook echt zo?
Ik vind de tip relatietherapie wel erg van toepassing in jullie situatie.

Ik bedoel dit niet als aanval maar ik beoordeel maar vanaf de zijlijn.
Als ik dingen verkeerd interpreteer, sorry daarvoor.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:06

Ik vind dat je niet moet weggaan owv van de man, maar voor jezelf!
En niet direct terug in een nieuwe relatie springen, maar er even achter komen wat jij nu eigenlijk echt wilt. Misschien merk je na verloop van tijd wel dat je man toch de man van je leven is, door die gezamenlijke geschiedenis, maar misschien ook niet.
Maar kom, niemand heeft het eeuwige leven, dus dan is het zonde om tijd te verspillen aan mensen die u al jarenlang systematisch ongelukkig maken!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:25

Ik zou je lover ff links laten liggen..
Kappen met die vent!

Bij jezelf komen.. Naar jezelf luisteren.. En je leven in eigen hand nemen.
Mochten je lover en jij écht n match zijn dan komt dat ook over een half jaar of een jaar wel goed.
Nu rechtstreeks door je verliefdheid van de ene naar de ander springen is het slechtste wat jij voor jezelf kunt doen op dit moment.. Dat ben je toch niet waard?

Wat ik zou doen: tijd afstand tussen jou en je man én tussen jou en je lover.
En hulp/professionele hulp voor jou of voor jouw man en jij samen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 14-06-13 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:26

Biebabeloeba schreef:
Ik vind dat je niet moet weggaan owv van de man, maar voor jezelf!
En niet direct terug in een nieuwe relatie springen, maar er even achter komen wat jij nu eigenlijk echt wilt. Misschien merk je na verloop van tijd wel dat je man toch de man van je leven is, door die gezamenlijke geschiedenis, maar misschien ook niet.
Maar kom, niemand heeft het eeuwige leven, dus dan is het zonde om tijd te verspillen aan mensen die u al jarenlang systematisch ongelukkig maken!

Daar heb je ook een belangrijk punt: niet zo van de ene in de andere relatie hoppen. Dat gaat bijna altijd mis zie ik om me heen..

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:33

Wauw, jij zit ongeveer in hetzelfde pakket als ik!

Alleen stoot mijn man mij echt af! Heb niet je hele topic gelezen maar dit komt aardig in de buurt bij mijn 'verhaal'.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:36

Wij hebben volgens mij een poosje gepbt hierover. Als je met iemand wilt praten staat mijn PB nog steeds voor jou open.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 09:14

Dank je iedereen voor de reacties. Ik zal zo meteen ook jullie PB'tjes beantwoorden. Het doet echt deugd dat ik mijn hart kan luchten!

Dit weekend was het weer van hetzelfde. Man blijft tot 4u in de nacht gamen en tv zien. Hij blijft tot de middag in zn bed terwijl ik voor alles kan opdraaien. Gisteren weer een hele dag gespendeerd bij zijn familie, waar hij moest zijn om iets te fixen aan de computer. Dus maar mooi weer de schijn opgehouden.
Het is niet eerlijk tegenover hem dat ik chat met een ander, maar wij maken alleen maar ruzie tegenwoordig. Gisteren slingerde hij allerlei vuile woorden naar mn hoofd en vijf minuten later doet hij weer of er niks aan de hand is en is hij terug poeslief omdat hij vermoedt dat ik ga chatten. Weer later gaat hij dan maar weer zijn eigen ding doen, dus we zitten echt in een vicieuze cirkel en ik geraak er alleen maar uit als ik de stap zet. Maar wat is dit moeilijk allemaal. Het vreet zo veel energie van mij ik ben gewoon stikkapot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:48

espiga1984 schreef:
kohtje schreef:
En die man wil ook echt iets met je? (wat je op noemt zouden voor mij genoeg reden zijn om nooit wat met deze man te beginnen)

Als ik voor mezelf nadenk hoe ik mij zie over 5 jaar dan zie ik mij niet met mijn man. Misschien met mijn crush, maar misschien ook met iemand anders, of alleen.

Hier zeg je het al, je weet niet hoe je toekomst er uit ziet, of het met crush is, of alleen. Maar hieruit proef ik al wel dat je een knoop hebt doorgehakt en bij je huidige man weg wil. En dat het jou dan eigenlijk niet persé uitmaakt met wie je toekomst is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:08

espiga1984 schreef:
Het is niet eerlijk tegenover hem dat ik chat met een ander, maar wij maken alleen maar ruzie tegenwoordig. Gisteren slingerde hij allerlei vuile woorden naar mn hoofd en vijf minuten later doet hij weer of er niks aan de hand is en is hij terug poeslief omdat hij vermoedt dat ik ga chatten. Weer later gaat hij dan maar weer zijn eigen ding doen, dus we zitten echt in een vicieuze cirkel en ik geraak er alleen maar uit als ik de stap zet. Maar wat is dit moeilijk allemaal. Het vreet zo veel energie van mij ik ben gewoon stikkapot!

Als ik dit zo lees denk ik dat hij het er ook best moeilijk mee heeft. Praten jullie wel echt met elkaar? Of beter gezegd; luisteren jullie wel echt naar elkaar? Is het niet; we horen mekaar aan en doen ons eigen zegje en dat was het gesprek?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:51

Als jij het nog de moeite waard vindt om te kijken of er nog iets te redden valt zoek dan NU hulp voor het te laat is. Ik denk dat je hem stiekem heel erg kwetst.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:28

blue_sky schreef:
Ik denk dat je hem stiekem heel erg kwetst.

Ja waarschijnlijk zal ik hem wel kwetsen en daar ben ik helemaal niet trots op maar al jaren komt alles van mijn kant. Als hij mij niet kwetste dan zou ik ook niet op een ander verliefd worden denk ik dan.
We hebben al dikwijls gepraat en hij snapt mij heus wel hoor. hij doet dan wel wat moeite in het huishouden maar dat is niet het grootste issue. Wij leven als goede vrienden met elkaar, met een hoop gemeenschappelijke interesses, vrienden en helaas een paar heel bemoeizuchtige schoonouders.
Momenteel zie ik mijzelf geen gezin stichten met hem dus dan houdt het op. Ik weet niet of ik dat gevoel nog kan terugkrijgen, zelf mijn crush buiten beschouwing gelaten.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:49

Je hebt je keuze al gemaakt, de stap daadwerkelijk zetten is moeilijk. Dat is heel begrijpelijk, maar wel noodzakelijk. althans als ik in jou situatie zou verkeren, was ik er perdirect mee gekapt. :(

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:15