Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:25

xMarloess schreef:
Ik erger me ook aan geen knipperlicht voeren en bumperkleven terwijl ik gewoon de toegestane snelheid, of iets daarboven rijd (zonder gelegenheid om in te halen). Of idd bij de invoegstrook heel langzaam gaan waardoor ik ook niet genoeg snelheid kan maken.

Wat ik zelf wel doe op de snelweg is tussen de vrachtwagens blijven hangen, die 80/90 km per uur rijden. Maar dat komt vooral omdat ik meteen de eerste afrit weer van de snelweg af moet, en vaak zie ik al zo'n sliert vrachtwagens voor me dat ik geen zin heb om me daar weer tussen te proppen na het inhalen om mijn afrit te redden. Wat ik dan grappig vind is dat mensen die wel inhalen, uiteindelijk naast of voor me bij de stoplichten staan te wachten!

Het scheelt wel dat bij een aantal snelwegen hier in de buurt 100 maar de toegestane snelheid is. 120 vind ik niet fijn rijden in zo'n oud bakkie die al begint te rammelen met 90 km/uur :')

Nog iets trouwens wat ik me afvraag: ik rijd vaak in een automaat. Als ik in de file sta, moet ik bijna altijd continue remmen omdat de auto uit zichzelf (te hard) door blijft rollen als ik niks doe. Zouden jullie dat irritant vinden, omdat het remlicht de hele tijd brandt?

Grote sticker op je auto dat het een automaat is :P O:)

Anoniem

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:31

Als fietser/voetganger erger ik me groen en geel aan die hufters van automobilisten die bij het verlaten van de rotonde geen richting aangeven. Heb er ooit eens een verteld wat ik er van vond. Vroeg nl of richtingaanwijzers soms in het optioneel extra pakket zaten.
Toen het kwartje viel was ie not amused ~~}>

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:41

Geen/te laat knipperlichten gebruiken vind ik echt vre-se-lijk.

Ik werk in de haven van Antwerpen, en ben elke ochtend en avond (als het meezit!) 45min onderweg, en irriteer me 's ochtends echt dood aan auto's die zo dicht achter me komen rijden dat hun lichten in mijn ziespiegel schijnt :+
Te traag rijden, bumperkleven (vooral terwijl ik zelf wel gewoon de maximumsnelheid rij 8)7), mensen die niet doorrijden aan het licht (groen = GAS!), ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:46

JunkDeLuxe schreef:
Te traag rijden, bumperkleven (vooral terwijl ik zelf wel gewoon de maximumsnelheid rij 8)7), mensen die niet doorrijden aan het licht (groen = GAS!), ...

maar dat vind ik dus irr (dat commentaar erbij over max snelheid), max snelheid of niet, als er iemand harder gaat of wil, moet je die ruimte geven áls dat kan.

middenrijders op een 3 baansweg rijden ook vaak de max snelheid, wil dus NIET zeggen dat je niet naar rechts hoeft als daar ruimte is...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 02:33

superwoman schreef:
JunkDeLuxe schreef:

maar dat vind ik dus irr (dat commentaar erbij over max snelheid), max snelheid of niet, als er iemand harder gaat of wil, moet je die ruimte geven áls dat kan.

middenrijders op een 3 baansweg rijden ook vaak de max snelheid, wil dus NIET zeggen dat je niet naar rechts hoeft als daar ruimte is...

Een maximumsnelheid bestaat niet voor niets, je brengt anderen in gevaar door harder te rijden dan toegestaan omdat andere automobilisten van je op aan moeten kunnen... Een maximumsnelheid bestaat om het verschil in snelheid zo klein mogelijk te houden tussen de weggebruikers anders ontstaan er ongelukken. Dit geldt natuurlijk ook voor mensen die perse 100 willen rijden waar je maximaal 120 mag. Om een overdreven voorbeeld te geven, met 120 km per uur tegen een stilstaand object aanrijden geeft een veel grotere impact dan wanneer het snelheidsverschil maar 10 km per uur is... Daarom heb ik een hekel aan lui die me van rijbaan willen laten wisselen omdat zij zonodig 150 willen rijden waar ik netjes links rijd met 120 km per uur en de rechterbaan maar 100 km per uur. Uiteraard rij ik rechts als ik daar 120 kan rijden maar als ze rechts 100 rijden dan hoef ik links geen 150 te rijden omdat iemand achter mij dat wil...

Onnodig links rijden is uiteraard verboden maar harder rijden dan de maximumsnelheid is ook niet toegestaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:57

NWDynamite schreef:
Een maximumsnelheid bestaat niet voor niets, je brengt anderen in gevaar door harder te rijden dan toegestaan omdat andere automobilisten van je op aan moeten kunnen... Een maximumsnelheid bestaat om het verschil in snelheid zo klein mogelijk te houden tussen de weggebruikers anders ontstaan er ongelukken. Dit geldt natuurlijk ook voor mensen die perse 100 willen rijden waar je maximaal 120 mag. Om een overdreven voorbeeld te geven, met 120 km per uur tegen een stilstaand object aanrijden geeft een veel grotere impact dan wanneer het snelheidsverschil maar 10 km per uur is... Daarom heb ik een hekel aan lui die me van rijbaan willen laten wisselen omdat zij zonodig 150 willen rijden waar ik netjes links rijd met 120 km per uur en de rechterbaan maar 100 km per uur. Uiteraard rij ik rechts als ik daar 120 kan rijden maar als ze rechts 100 rijden dan hoef ik links geen 150 te rijden omdat iemand achter mij dat wil...

Onnodig links rijden is uiteraard verboden maar harder rijden dan de maximumsnelheid is ook niet toegestaan.

Maar dat een ander te hard wil rijden, wil niet zeggen dat jij hem mag hinderen.
Je hoeft dus niet harder te rijden, maar wel opzij als dat kan én niet je auto ervoor gooien als je wil inhalen, zodat de ander in de ankers moet.
Je weet de reden niet waarom iemand 150 wil rijden en zolang hij niemand in gevaar brengt, moet jij dat ook niet doen.
Politie moet hem aanhouden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:09

Als je met trailer incl paard rijdt, auto's en vrachtwagen die heel erg dicht op de trailer rijden.
Als je met trailer incl. paard in de file staat en probeert zachtjes door te rollen, auto's die zich dan er tussen proppen zodat je alsnog steeds moet gasgeven/remmen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:18

WillemYntJee schreef:
mensen die 30 rijden waar je 50 mag

Of zoals bij ons in de straat 50 waar je 30 mag -O-

Ik zit nogal veel op de weg en ja dan zie je veel.

Niet handsfree bellende vrachtwagenchauffeurs

Vrachtwagens(met name Poolse) die inhalen waar dat niet mag. Ga je van 130 vol in de ankers....toppie +:)+

Mensen achter op je bumper kleven terwijl je zelf met ruimvoldoende snelheid naan het inhalen bent en zelf niet naar rechts kan.

Mensen die met 100 inhalen waar je 120/130 mag......pfffff

Ik kan pagina's doorgaan....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:29

superwoman schreef:
Maar dat een ander te hard wil rijden, wil niet zeggen dat jij hem mag hinderen.

Opzettelijk hinderen mag niet, maar je hoeft ook geen toeren uit te halen om anderen er langs te laten.
Als je bijvoorbeeld een rij auto's aan het inhalen bent, en er is een heel klein gaatje maar dat zou betekenen dat je je inhalen moet afbreken, dan hoef je daar niet meteen in te duiken alleen maar omdat de persoon achter je zich naar voren wil drammen. Dat is dan ook geen voorbeeld van onnodig links rijden.

Citaat:
Je weet de reden niet waarom iemand 150 wil rijden en zolang hij niemand in gevaar brengt, moet jij dat ook niet doen.

Ik ben het ermee eens dat je geen eigen rechter moet gaan spelen in het verkeer. Je hoeft je medeweggebruikers ook niet op te voeden. Maar iemand die 150 rijdt brengt per definitie het overige verkeer in gevaar, en al helemaal als dat in situaties is waarin hij met andere verkeersdeelnemers te maken krijgt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:49

Mijn irritatie top mede automobilisten:

1) Onnodig links rijden
2) langzame rijders (ver onder de max snelheid)
3) inhalers die met 1 km p/u verschil inhalen
4) inhalende vrachtwagens in het algemeen.
5) verkeerd afgestelde koplampen
6) bumperklevers als je in een rijtje mee rijdt dat inhaalt. Ik kan toch niet door mijn voorganger heen????? Dus waarom opduwen.
7) mensen die de file inhalen en hem er dan tussen proppen ondanks rode kruis / verdrijvingsvlak of vluchtstrook....

Mijn irritatie top als automobilist tov fietsers:

1) door rood fietsende fietsers
2) fietsers die zomaar oversteken zonder te kijken
3) fietsers zonder licht! in het donker
4) fietsers die denken voorrang te hebben en dit ook nemen
5) fietsers die zomaar van het voetpad afschieten op het wegdek waar ik rij
6) fietsers die met meer dan 2 naast elkaar rijden op een smalle weg

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:17

Shadow0 schreef:
superwoman schreef:

Opzettelijk hinderen mag niet, maar je hoeft ook geen toeren uit te halen om anderen er langs te laten.
Als je bijvoorbeeld een rij auto's aan het inhalen bent, en er is een heel klein gaatje maar dat zou betekenen dat je je inhalen moet afbreken, dan hoef je daar niet meteen in te duiken alleen maar omdat de persoon achter je zich naar voren wil drammen. Dat is dan ook geen voorbeeld van onnodig links rijden.

Citaat:

Ik ben het ermee eens dat je geen eigen rechter moet gaan spelen in het verkeer. Je hoeft je medeweggebruikers ook niet op te voeden. Maar iemand die 150 rijdt brengt per definitie het overige verkeer in gevaar, en al helemaal als dat in situaties is waarin hij met andere verkeersdeelnemers te maken krijgt.

eens!
Dat een ander per definitie het overige verkeer in gevaar brengt is imo voldoende reden om zo'n persoon juist niet te hinderen in tegen stelling wat sommige anderen juist wel doen..... Daar wordt het nog gevaarlijker door :j
Soms best moeilijk, dat geef ik toe. alleen is het imo wel het veiligste.
Ik irriteer me dus erg aan het feit dat sommige vinden dat de max snelheid rijden "heilig" is.
Nee, alle andere regels blijven dan ook gewoon van toepassing, dus/zoals niet hinderen..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:30

Hoor heel vaak meiden roepen hier dat automobilisten te hard langs rijden met de auto als hun op hun paard zitten. Maar ik reed gisteren vanaf mijn werk naar huis, en er reden 3 meiden op de weg langs elkaar en gingen gewoon niet netjes even langs elkaar rijden. Heb even mijn raam open gedraaid en netjes gevraagd of ik even mocht passeren, en toen kreeg ik een grote bek.. 8)7

Maargoed ik heb ook wel een waslijst aan irritaties:

* mensen die met slecht weer (lees miezer) 20 gaan rijden
* mensen die hun lampen te scherp afstellen
* mensen die de bocht zo langzaam door gaan dat ik mijn auto stil moet zetten
* mensen die overal voor remmen (lees onnodig)
* mensen die eerst flink gas geven en vervolgens als een slak gaan rijden
* mensen die als het oranje is gas bij geven om door te rijden maar dan opeens vol op de rem gaan
* onnodig links rijden
* mensen die het leuk vinden om met mistlampen te spelen

zo dat was ie :))

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:38

superwoman schreef:
eens!
Dat een ander per definitie het overige verkeer in gevaar brengt is imo voldoende reden om zo'n persoon juist niet te hinderen in tegen stelling wat sommige anderen juist wel doen..... Daar wordt het nog gevaarlijker door :j
Soms best moeilijk, dat geef ik toe. alleen is het imo wel het veiligste.
Ik irriteer me dus erg aan het feit dat sommige vinden dat de max snelheid rijden "heilig" is.
Nee, alle andere regels blijven dan ook gewoon van toepassing, dus/zoals niet hinderen..

Iemand die zich aan de regels houdt mag dus iemand die zich niet aan de regels houdt niet hinderen en moet diegene de ruimte geven (dus die persoon moet inschikken voor iemand die in overtreding is)... Of is het andersom? Iemand die zich niet aan de regels houdt zou andere mensen die zich wel aan de regels houden NIET moeten hinderen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:39

NWDynamite schreef:
Iemand die zich aan de regels houdt mag dus iemand die zich niet aan de regels houdt niet hinderen en moet diegene de ruimte geven (dus die persoon moet inschikken voor iemand die in overtreding is)... Of is het andersom? Iemand die zich niet aan de regels houdt zou andere mensen die zich wel aan de regels houden NIET moeten hinderen...

Ben het met je eens dat een hardrijder een ander niet moet hinderen.
Je hoeft alleen niet "in te schikken", gewoon aan de regels houden is geen inschikken hoor.
Dat een ander er voorbij gaat, zou jij geen last van moeten hebben.

Heb "meer last" van "heilige boontjes" (mensen die iemand hinderen omdat ze vinden dat een ander niet harder mag dan de max snelheid) , dan van hardrijders. De hardrijders gaan me voorbij. :j
Heilige boontjes rijden vaak ook niet vlekkenloos....

Ging vanaf toevallig nog iemand langs die haast had.
Zag "hem" op tijd in mijn spiegel en gaf hem ruimte, wat gelukkig vrij snel kon.
Daarna zag ik hem afslaan bij het ziekenhuis...

Niks inschikken, gewoon deelnemen aan het verkeer noem ik dat.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:54

Met stip zojuist binnengekomen op nummer 1:

Poolse auto's die hier nooit door de APK heengekomen zouden zijn met bestuurders die hun rijbewijs bij een fles Wodka hebben gekregen. Zojuist bijna van de weg afgereden (lang leve vluchtstrook) door een Poolse bestuurder in een auto met kartonnen nummerplaten, met als enig werkende licht het rechtervoor licht (lees richtingaanwijzers, remverlichting en voor- en achterlichten niet werkend). Ik wilde er bijna de KLPD voor bellen, ware het niet dat het nummerbord onleesbaar was en ik hem kwijtraakte.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:41

Dit werkt ook erg op mijn gevoel:

fiets ik gisteravond over een donker industrieterein.zeeeer weinig verlichting(lantaarnpalen staan achter hoge bomen dus daar bereik je niks mee).
zie ik op een gegeven moment iets heel erg langzaam op me afkomen,maar wat is niet te zien.als ik t nader blijkt het een man met een kinderwagen te zijn,met kind erin,terwijl hij over de straat wandeld.
daar gaan mijn nekharen van overeind staan,dan denk ik probeer wat meer op te vallen als je hier moet wandelen.ik wil er niet aan denken wat de gevolgen zijn als ze niet worden opgemerkt en worden aangereden.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:56

net weer bijna 1 ongeluk gehad en bijna 1 zien gebeuren door achterlijke weggebruikers!
het regent vandaag en dat betekend, oppassen voor idioten die niet kunnen rijden met regen!!
op de heenweg naar mijn paard was er een idioot die geloof ik niet wist waar hij heen moest en hem even op de rijbaan wel gooien waar ik al reed..
toen ik op de snelweg reed allemaal van die idioten die links rijden terwijl rechts niemand rijd.. alsof er minder regen valt op de linkerbaan? stomme mensen.
op de terugweg zo'n idioot (met een snelle audio) die met 80!!!!! de snelweg opgaat.. en hem dus ook gewoon voor een auto pleurt die met 120 aankomt rijden.. dus dat was bijna boem.
vervolgens rij ik op de afrit met een auto voor mij.. die ging erg traag.. maar naam wel de linkerbaan om naar rechts te gaan, en ik moest helaas ook naar rechts.. hij blijft vervolgens de hele weg links rijden dus ik kan er niet langs.. bij het volgende stoplicht moest hij ook naar links dus toen naam ik de linker baan om eindelijk van hem af te zijn, toen heb ik hem ingehaald komtie ineens met 120 langs me scheuren terwijl je 70 mag??? raar gedrag..
vervolgens moesten we weer de zelfde kant op na de stoplichten, rijd hij 50 waar je 70 mag, dus ik ging er voorbij.. gaat die k l o o t v i o o l gas geven als ik er langs wil waardoor hij dus de hele tijd naast mij rijd, wat is dit voor een idioot gedrag?? ik kan daar echt verschrikkelijk sago van worden, toen hij naast me reed keek ik expres niet en ging heel uitgebreid gapen.. sukkel!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:47

karuna schreef:
De onverdraagzaamheid en agressie in het verkeer irriteert me heel erg. Als iemand maar het idee heeft dat hij of zij " belemmerd" wordt in de vooruitgang worden er meteen gevaarlijke toeren uitgehaald om maar snel verder te kunnen. Terwijl de tijdswinst misschien 5 minuten is. Bumperkleven, toeteren, afsnijden, rechts inhalen, je van de weg duwen. Allemaal het gevolg van intollerantie.

Hoewel het een ouder topic is, toch even dit stukje eruit gehaald.

Vanochtend reed ik op de A50 richting het zuiden. Ik rij op de rechterrijbaan, wil naar de linker want er zit een vrachtwagen voor. Zie ruimte om ertussen te gaan, doe mijn knipperlicht uit. Ik wacht 5 sec zodat ik zeker weet dat de bestuurder mij heeft gezien. Op het moment dat ik wil insturen geeft hij gas bij :? en zit zowat bij mij in de kofferbak. En toeteren, schelden, knipperen met de lampen, kwaad doen....

Had echt even het gevoel 'wat overkomt mij nou.' Bij mij weten zat ik in dit geval niet verkeerd namelijk :?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:37

Aan trage optrekkers kan ik me ook aan ergeren. Goed dat je benzine wilt uitsparen, maar doe dit dan als je niemand stoort. Als je op het stuk rijd waar ik dagelijks rijd, trek dan een beetje op zodat je het volgende groene licht ook nog haalt ipv voor elk rode licht te moeten stoppen.

Bumperkleven kan ik ook niet tegen. Durf bij zo'n mensen wel eens de remlichten eventjes te laten oplichten, meestal hebben ze het dan ook wel door, maar soms kom je zo'n aso tegen die je dan over verdrijvingsvlakken voorbij steekt om je van de baan te rijden om daarna hetzelfde te doen bij de voorligger.

Mensen die denken dat ze voorrang hebben, maar dit niet hebben. Zo heb ik al iemand op een brug waar maar 1 auto tegelijk over kan terug achteruit laten rijden, en iemand enkele minuten laten stilstaan omdat hij te koppig was om achteruit te rijden.

Wat ik ook best gevaarlijk vind zijn motorrijders. Dat ze vooraan willen staan bij een stoplicht kan ik nog inkomen, maar om dan vlak langs mij langs te rijden (of scheuren) terwijl het groen wordt en ik vertrek, dan schrik ik toch wel even serieus.

En nog eentje: een tijdje terug op de snelweg op weg naar huis. Ik was 120 aan het rijden op het linkerrijvak, gewoon met het verkeer mee. Ik begin een rij vrachtwagens in te halen wanneer het tempo ineens naar 95 per uur gaat. Na 15 minuten inhalen gaat het tempo terug vlotter en zag ik de reden van de opstopping: een doodgewone iets oudere auto. Als je je gaspedaal niet weet staan, blijf dan achter die rij hangen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:47

Mijn grootste irritatie is:

1) Vrachtwagens die een andere vrachtwagen ingaan halen en daarbij niet eerst richting aangeven..en ja dat zijn dan vaak Poolse chauffeurs... }> dan moet ik vol op de rem...

2) ...En grote autoos met een paardentrailer erachter die op de snelweg met paarden erin bijna 120km per uur rijden...... :( doodeng vind ik dat.

Waar ik me altijd zelf schuldig aan maak:

Ik rijd het liefst op de linkerbaan van de snelweg.... _/-\o_

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:09

Ik irriteer me ook aan nogal wat dingen. :D

- Bumperkleven. Ik ga aan de kant als dat kan, maar ga mijn eigen inhaal manoeuvre niet afbreken, omdat er iemand langs mij wil. Helemaal niet als er nog 10 auto's voor mij rijden. :D Als er plek is, ga ik keurig opzij.
- Geen richting aangeven, maakt niet uit waar.
- Eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als je eerst richting aangeeft, houd ik er rekening mee door mijn gas al los te laten.
- Onnodig links rijden. Of niet terug gaan naar de rechterbaan als er plek is met meerdere rijbanen.
- Mensen die bij een stoplicht op de linkerrijbaan gaan staan en vervolgens zo sloom optrekken dat er rechts al 5 auto's voorbij zijn. Ik ga links staan, omdat ik vlot optrek en dan weer terug naar rechts kan.
- Mensen die je er niet tussen willen laten bij een invoegstrook/ritsstrook.
- Mensen die met 60 km/h willen invoegen.
- Mensen die andere auto's inhalen met 1 km/h verschil :+ Zo ook met vrachtwagens, als het druk is op de weg.

Ik rijd zelf, op mijn teller, 10 km/h harder dan toegestane snelheid. Dat is dus maar 5 km/h harder in het echt. Als ik iemand achter vrachtwagen zie zitten, wil ik best even voet van gas afhalen zodat diegene ook kan inhalen. Net als met invoegen, ik geef de ruimte wel, of ga zelf even opzij.

Enige voordeel aan ons busje is dat veel mensen daar toch voor aan de kant gaan. Schijnt toch wel indrukwekkend te zijn. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:13

WillemYntJee schreef:
Of verkeerd afgestelde lichten zodat je verblind wordt, mensen die 30 rijden waar je 50 mag ( of 120 waar je 130 mag), geen knipperlichten gebruiken en ga zo nog maar even door!

Ik rijd soms wel 100 of 110 waar je 120 of 130 mag. Veeeeeuuuul zuiniger.

Mijn ergernis is vooral dat mensen niet een beetje vlot meedoen en denken met het verkeer. Mensen die super traag optrekken, of alles gewoon heel langzaam doen. Maar goed, dat is enorm rijstijl gebonden en ik verwacht niet dat dat mensen dat echt kunnen leren.

Ik heb daarnaast een hekel aan klevers. Niet zozeer wat betreft afstand, maar mensen die wat harder komen aanrijden en dan uit luiheid maar gewoon achter je blijven kleven, terwijl de snelweg gewoon leeg is en er meer dan zat ruimte is om in te halen. Meestal laat ik dan gewoon een beetje snelheid terug zakken, dan halen ze vanzelf wel in.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:15

Inderdaad het uitblijven van het knipperlicht..
Onnodig groot licht...
En inhalen van vrachtwagens door vrachtwagens...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:28

Ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet (oefenende) maar ben wel één van jullie grote irritaties in het verkeer, hoera. *\o/* Hiermee bedoel ik dat ik soms wel eens 60 rijd waar 70 mag of 40 waar 50. Niet heel extreem (bv 30/40 waar max. 70 aangeduid is) maar ja ik doe het. Het is ook maximumsnelheid hoor, niet minimum. Op de autostrade ben ik het wel met jullie eens; levensgevaarlijk mensen die met 60 km/u willen invoegen.
Ik vind mensen vreemd die nog even een spurtje inzetten als je ziet dat 150 m verder het licht nét op rood is gesprongen. Nuttig hoor :P Ik laat m'n gas dan gewoon tijdig los, schakel indien mogelijk terug (wel oplettend op het verkeer achter me uiteraard) en ga dus niet onnodig op m'n voetrem staan. Waarschijnlijk ben ik dus zo'n slome rijder haha.

Wat me nu, als leerling, ontzettend opvalt is dat mensen het echt haten om achter een leerling te rijden. Ze halen in, zelfs als ik de maximumsnelheid heb (om dan gewoon op eenzelfde snelheid voor mij verder te rijden :')) of halen zelfs in waar het helemaal niet mag. Gewoon, omdat je in een auto van de rijschool zit. Als ik aan het sukkelen ben, kan ik prima begrijpen dat je me inhaalt, maar sommige mensen overdrijven. Nu ja, daar erger ik me niet echt aan hoor. Vind ik gewoon opvallend.
Voor echte ergernissen ben ik waarschijnlijk nog niet lang genoeg de baan op. :P

SSDesign schreef:
Wat me wel opvalt hier is dat er heel wat mensen zijn die lesauto's irritant vinden... Maar iedereen heeft ook leren rijden in zo'n ding. Waarom ga je daar over zeuren en geef je niet gewoon een ander ook de kans om het te leren?

Heb zelf niet het hele topic doorgelezen en deze reacties dus ook niet gezien maar je weet toch dat al die mensen een natuurtalent op de baan waren :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:34

Mensen die slapen achter het drie en optrekken terwijl ik op de rem sta en vervolgens achter op mijn stop belandden en dan doodleuk het nog toegeven ook!

Vanmorgen gebeurt nu ontzetted hoofdpijn en pijn in kin nek