xMarloess schreef:Ik erger me ook aan geen knipperlicht voeren en bumperkleven terwijl ik gewoon de toegestane snelheid, of iets daarboven rijd (zonder gelegenheid om in te halen). Of idd bij de invoegstrook heel langzaam gaan waardoor ik ook niet genoeg snelheid kan maken.
Wat ik zelf wel doe op de snelweg is tussen de vrachtwagens blijven hangen, die 80/90 km per uur rijden. Maar dat komt vooral omdat ik meteen de eerste afrit weer van de snelweg af moet, en vaak zie ik al zo'n sliert vrachtwagens voor me dat ik geen zin heb om me daar weer tussen te proppen na het inhalen om mijn afrit te redden. Wat ik dan grappig vind is dat mensen die wel inhalen, uiteindelijk naast of voor me bij de stoplichten staan te wachten!
Het scheelt wel dat bij een aantal snelwegen hier in de buurt 100 maar de toegestane snelheid is. 120 vind ik niet fijn rijden in zo'n oud bakkie die al begint te rammelen met 90 km/uur![]()
Nog iets trouwens wat ik me afvraag: ik rijd vaak in een automaat. Als ik in de file sta, moet ik bijna altijd continue remmen omdat de auto uit zichzelf (te hard) door blijft rollen als ik niks doe. Zouden jullie dat irritant vinden, omdat het remlicht de hele tijd brandt?
Grote sticker op je auto dat het een automaat is
), mensen die niet doorrijden aan het licht (groen = GAS!), ...
en zit zowat bij mij in de kofferbak. En toeteren, schelden, knipperen met de lampen, kwaad doen....
dan moet ik vol op de rem...
doodeng vind ik dat.

Hiermee bedoel ik dat ik soms wel eens 60 rijd waar 70 mag of 40 waar 50. Niet heel extreem (bv 30/40 waar max. 70 aangeduid is) maar ja ik doe het. Het is ook